تجارت اعضای بدن در پاکستان، قانونی یا غیرقانونی؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ کد خبر: 111175 منبع: پرینت

تجارت کلیه (گرده) در پاکستان قیمت آن را از 4 میلیون و 194 هزار روپیه به 8 میلیون و 380 هزار روپیه رسانده این در حالی است که از این مبلغ، مقدار بسیار ناچیزی به کسی می‌رسد که کلیه خود را فروخته است.

شهروندان عربستان اجازه ندارند در این کشور به تجارت اعضای بدن بپردازند اما در سایر کشورها به ویژه پاکستان این کار را انجام می‌دهند.

به تازگی بیش از 80 نفر از عربستانی‌ها اعضای بدن خود را بعد از خریده شدن در پاکستان،‌ مصر و چین عوض کرده‌اند و تعداد علاقمندان به این تجارت سیاه در حال افزایش است.

به گزارش دیلی پاکستان،‌ شاهین فیصل پزشک عربستانی و متخصص پیوند اعضا در این زمینه گفت: پیوند اعضا همیشه موفقیت‌آمیز نیست و بسیاری از بیماران یا افراد عادی که اعضای بدن پیوندی دریافت می‌کنند بعد از مدتی به علت عدم سازگاری عضو مورد نظربا بدنشان جان خود را از دست می‌دهند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد نه تنها افراد بیمار بلکه برخی عرب‌ها به علت کهولت سن و برای جوان ماندن اعضای بدن خود به ویژه کلیه را عوض می‌کنند.

طبق این گزارش، تجارت غیرقانونی اعضای بدن در پاکستان نه تنها مشکلات زیادی برای مردم این کشور به وجود می‌آورد برای عرب‌ها نیز دردسر ساز است و آنها به آنچه می‌خواهند، نمی‌رسند.

تجارت غیرقانونی کلیه در پاکستان قیمت آن را از 4 میلیون و 194 هزار روپیه به 8 میلیون و 380 هزار روپیه رسانده این در حالی است که از این مبلغ مقدار بسیار ناچیزی به کسی می‌رسد که کلیه خود را فروخته است.

بیشتر سود فروش اعضای بدن به تاجران غیر قانونی می‌رسد و مردم فقیری که از سر ناچاری یکی از اعضای بدن به ویژه کلیه را فروخته‌اند بهره‌ای از این تجارت سیاه ندارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد فقط 60 درصد افراد می‌توانند با پیوند اعضای بدن به زندگی عادی خود ادامه دهند و بقیه دچار بیماری شده و یا جان خود را از دست می‌دهند.

فقر، مردم پاکستان را زمینگیر کرده است.
شهروان این کشور، باید روزانه حداقل 14 تا 16 ساعت کار کنند تا بتوانند اندکی از قرض‌های شان را پرداخت کنند.
یک راه‌حل آسان فروش کلیه و دریافت 3000 دلار است.

دولت پاکستان در سال 1994 قانون مبارزه با خرید فروش غیر‌قانونی اعضای بدن را تصویب کرد.
با وجود این، اعضای بدن غیر قانونی خرید و فروش می‌شوند، اما ارگان‌های بهداشتی و نظارت واکنشی نشان نمی‌دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کلیه و قلب همین ترورست های راکه به افغانستان می فرستد را به اعراب بفروشد پول خیلی زیادی بدست می آورند وکسری بودجه وقروض پاکستان حل میشود بدین اساس اگر یک ترورست جاهل را از بابت هشت ملیون کلیه هشت ملیون هم قلب مجموع شانزده ملیون کلدار نرخ گذاری گنند پاکستان به خود کفائی میرسد بهتر است بجای فرستادن شان به افغانستان به کشور های عربی برای تجارت بفرستد
گیلگمش

>>>   کشور پاکستان که داد از مسلمانی و قران و نماز های بی وضو می زد چنین اعمال ننگین و عیر انسانی و اسلامی دست می رند شرم اور است برای ملت که از گوشت و اعضای بدن انسان های مظلوم فقیر چنین استفاده سو بکند این کار تازگی ندارد سال های سال چینین اعمال کثیف در ایران پاکستان افغانستان در همه ای خاور میانه صورت می گیرد و این بانبد مافیای قاچاق انسان که فعلا خیلی زیاد شده و خصوصآ از جوانان مهاجر فعلی چه پسر و چه دختر خانم های جوان در اروپا نان قاچاقبران در روغن اند لعنت خدا بر این جنایت کاران .

>>>   پاکستان یعنی جای پاکی وطهارت اما بدبختی اینجاست که به جای آن سر زمین خیانت فساد ونوکر بیگانگان است مل واجناس پاکستانی بدل خراب مواد غذایی که تاجران وارد کشور ما مکنند اکثراوقات تاریخ تیر شده دوا های آن هم به همین ترتیب ودرچندین دهه اخیر تمام پیداوار صنعتی زراعتی ما را بنام پاکستانی به کشور های دنیا می فرستد اما کو گوش شنوا وکو دولتی بیدار و دلسوزی که این همه خیانت ها را باز خواست کند حیف وصد افسوس که ...........


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است