پیام دانش به مناسبت درگذشت مادر شهید مزاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۳    ۱۳۹۴/۱۱/۷ کد خبر: 110841 منبع: پرینت

پیام تسلیت سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت درگذشت مادر رهبر شهید

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تاسف اطلاع یافتم که والده گرامی رهبر شهید استاد عبدالعلی مزاری داعی حق را لبیک گفته و بار فتن خود یک بار دیگر زخم های تاریخی و مصیبت شهادت مظلومانه رهبر شهید و یارانش را دو باره در ذهن ها زنده کرد.

اینجانب این مصیبت را برای کلیه بازماندگان و فامیل محترم رهبر شهید و همه هم فکران و همسنگران وی و رهروان خط عدالتخواهی تسلیت می گویم و برای آن مرحومه غفران و رحمت بیکران الهی و برای بستگان، صبر و اجر مسالت می نمایم.

والده گرانقدر رهبر شهید که عمری را با رنج و زحمت گذراند، شخصیتی را در دامنش پرورش داد که توانست غبار از چهره تاریخ یک نسل بزداید و هویتی نو برای مردم ما بنیاد نهد. او نه در زمان حیات رهبر شهید و نه پس از آن که مصیبت و رنج یک مردم را به تنهایی بر دوش می کشید، هیچگاهی از زمان و رنج های زمانه شکوه نکرد و همچون کوه، استوار و سرفراز باقی ماند.

او نه تنها رنج ها و مصیبت های بزرگی را به دوش کشید بلکه بزرگی و عظمت یک خاندان بزرگ را نیز عهده دار شد و افتخارات و بزرگواری های رهبر شهید را به خوبی حفظ و پاسداری کرد. به همین خاطر او نه تنها مادر رهبر شهید بلکه برای نسل ما مادری دلسوز و الگوی یک انسان صبور و درد کشیده بود. اکنون که در آستانه سالگرد شهادت رهبر شهید و یارانش رو بر نقاب خاک کشیده است، جا دارد تا همه ما، در هر جا و هر زمان، یاد او را گرامی بداریم و به عنوان فرزندان او از میراث گرانقدر رهبر شهید که همانا عزت و سربلندی مردمش است، محافظت کنیم.

رحلت او در چنین ایامی یک بار دیگر آرمان ها و آرزوهای بزرگ و تاریخی را در خاطره ها زنده کرد که برای تحقق آنها تا کنون مسیر پر رنجی را پیموده ایم. امیدوارم که بتوانیم از این پس نیز چراغ راه عدالتخواهی را روشن نگهداریم و هرگز از مسیر حق خواهی و عدالت طلبی عدول نکنیم.

یاد و خاطره مادر رهبر شهید جاوید و روحش شاد باد!

سرور دانش
معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یاد و خاطره استاد شهید و مادر عزیزش همیشه در قلب ها باقی خواهند ماند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است