هدف جبهه ملی نوین، رسیدن به قدرت است
سران حکومت قبلی چطور می توانند اپوزیسیون تشکیل دهند تا دولت فعلی را برکنار کنند و دولت بهتر به وجود آورند؟ مگر آنها در دولت گذشته چه کار کردند که حالا می خواهند با براندازی حکومت فعلی دوباره آن کارها را انجام دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۷    ۱۳۹۴/۱۱/۴ کد خبر: 110630 منبع: پرینت

چند روز قبل گروهی به نام اپوزیسیون « جبهه ملی نوین افغانستان» در کشور اعلام موجودیت کرد. نورالحق احدی، رییس جبهه ملی نوین افغانستان، این جبهه را یک اپوزیسیون قانونمند خواند و ادعاهای برخی کشور‌هامبنی بر اینکه «بدیل دولت وحدت ملی وجود ندارد» را اشتباه و غیر‌عاقلانه خواند. وی این جبهه را تنها حامی حقوق زنان و جوانان خواند و از این دو قشر خواست تا به محوریت این نهاد بپیوند. احدی پروژه‌های جدیدی که از سوی دولت برای اشتغال‌زایی اعلام شده است را ناکام خواند و ابراز کرد: این پروژه‌ها درازمدت نبوده و نمی‌تواند دردی را مداوا کند. آیا وجود اینگونه اپوزیسیون ها نقشی در بهتر کردن اوضاع کشور دارند؟

فتانه گیلانی رییس اجتماع زنان افغانستان در برنامه «بازنگاه» گفت: مردم افغانستان انتظار دارند که حکومت وحدت ملی هر چه زودتر وعده هایی را که داده است انجام دهد. مردم از حکومت وحدت ملی بسیار ناامید و ناراضی شده اند. آنها روی یک موافقتنامه سیاسی روی کار آمده اند و با رای و نظر مردم نیست که روی کار آمده اند. اگر در انتخابات گذشته بازیها صورت نمی گرفت و افراد بی مسلک وبی تعهد برای کمیسیون انتخابات، روی کار گذاشته نمی شدند، شاید این موافقتنامه صورت نمی گرفت.

وی ادامه داد: در طول این چهارده سالی که گذشت، بی کفایتی حامد کرزی و دولتش باعث شد که چنین انتخاتی در افغانستان برپا شود و آمریکا به اینجا بیاید و چنین حکومتی را برای ما بسازد.

گیلانی در خصوص ایجاد این اپوزیسیون اظهار کرد: افرادی که این اپوزیسیون را ساخته اند کسانی بودند که در طول چهارده سال قبل، یا وزیر، والی یا سفیر بوده اند، یا در پست دیگری وظیفه ای داشته اند. آشفتگی کنونی کشور، بی کفایتی خودشان را نشان می دهد چراکه در طول چهارده سال فرصتهایی طلایی به افغانستان آمد، تا برای سلامتی و خیر و عافیت افغانستان کار شود اما متاسفانه همه کسانی که در قدرت بودند از جمله همین کسانی که حالا اپوزیسیون تشکیل داده اند، همه برای خود کارکردند و کمکهای خارجی را بر باد دادند. حالا هم به فکر این هستند که در کجا قرار بگیرند و کدام موقعیت را به دست آورند. آنها به این فکر نیستند که اگر دولت رابرکنار کنند، دولتی بهتر برپا کنند. فقط می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و خود در راس قدرت قراربگیرند.

رییس اجتماع زنان افغانستان با بیان اینکه دولت گذشته مقصر ناکامی های دولت کنونی است گفت: در چهارده سال گذشته حکومت و افرادی که در آن بودند هیچ کاری برای جوانان انجام ندادند، اگر در آن زمان جوانان تا حدی جذب کار شده بودند، به خاطر وجود شرکتهای خارجی بود، به خاطر پولهای خارجی بود که به یکباره در اینجا سرازیر شده بود. در این دوره دزدیهای فراوانی هم انجام شد. همین وزیران بی کفایت دیروز همه اینکارها را انجام داده اند حکومتی که ما حالا داریم میراث همان حکومت قبلی است که برای ما به یادگار گذاشته است.

وی این اپوزیسیون را وسیله ای برای باج خواهی از دولت و یا رسیدن به دولت خوانده و بیان کرد: سران حکومت قبلی چطور می توانند اپوزیسیون تشکیل دهند تا دولت فعلی را برکنار کنند و دولت بهتر به وجود آورند؟ مگر آنها در دولت گذشته چه کار کردند که حالا می خواهند با براندازی حکومت فعلی دوباره آن کارها را انجام دهند؟مردم باید بدانند که اینگونه اپوزیسیون ها و افرادی که آن را شکل داده اند کسانی نیستند که بخواهند برای مردم کار کنند و بتوانند افغانستان را به سمت و سوی آبادانی پیش برند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این ها هرنامی راکه انتخابکنند مردم انان را شناخته اند وکسی به آنها اعتماد ندارد ونه اینها قصد خدمت دارند ونه توانائی خدمت وحکومت را دارند بهتر ایت احدی دوباره برود به امریکا همانجا زندگی کند منبعد دالر هم نیست هرچه بود گذشت .

>>>   احدی از دزدان برزگ است که از اول حکومت کرزی رئیس دزدان بوده است و در تقلب واضح اتنخابات غنی شرکت داشت و غنی را با تقلب و خیانت ملی به ملت رئیس جمهور کرد. به این دورغگو و.... ملی و دزد اعتماد نیست

>>>   شب که به خانه بروی احدی جزایت میدهد اینرا هم فکر کردی /؟

>>>   اگر این بار سران حکومت قبلی به قدرت برسند دارایی ملت را از ریشه خشک میکنند این دزدان حرفوی این بار تصمیم گرفته اند تا استخوان های دولت را هم بشکنند. وبنام دولت وملت چیزی باقی نگذارند.م.ا.کابل

>>>   خیلی واقعیت های عینی در نوشته فوق منعکس یافته شهامت شان باارایه حقیقت قابل ستایش میباشد......کابلی

>>>   خانم محترمه فتانه گیلانی شما که از نظر فکری با احدی کاملا در تضاد هستید چطور با ایشان ازدواج کردید حالا نظرات مخرب آنرا رد می کنید ؟؟؟
آقای احدی فردی قدرت طلب، دارای فکر و اندیشه قومگرایی و برتری قومی بر اقوام دیگر ، می خواهد از طریق تفرقه بانداز و حکومت کن بنام دفاع از پشتونها در کشور بکمک دشمنان وطن، جنگ داخلی را براه اندازد تا به اریکه قدرت برسد. اما این خیال است و محال و جنون
تاریخ از اینها نکوهش خواهد کرد چون عامل تباهی وطن هستند.
محمد کبیر از کارته نو

>>>   نظر دهنده محترم ! خانم فتانه با احدی ازدواج نکرده بلکه
خانم فاطمه گیلانی خانم احدی میبا شد . امید وارم که
اشتبا ه نگیرید. اما درباره احدی و اپو زیسیو نش این امر را همه
میدانند که همان طور که اتحاد شوروی نو کران مخصوص خودرا
به ترتیب مطابق به ضرورت زمان یکی پی دیکر روی کار اورد
امریکا نیز نظر به ضرورت زمان افراد خودرا دارد و از همین حالا
برای تمرین نمودن ارگ نشینی تربیه اش مینما ید . فرا موش
کرده اید که همین اشرف عنی را چه گونه مسئو ل انتقال
قدرت از قوای خاریجی ساختند وهر روز در ولایات مختلف کشور
چکرش دادند وقالین سرخ زیر پایش هموار میکردند تا اینکه به
ارگش نصب نمودند . باید تاریخ افعا نستان را بدقت خواند و
از ان اموخت .حا لا جناب احدی قد بلندک میکند . دو سلفش
که رسما حزب نداشتند اما احدی حزب افعان ملت را دارد .
دیده شود که از این مجموعه چه گلی به اب داده خواهد شد .
سالیکه نگوست از بهارش پیداست .
صفدر پور

>>>   من هرگز طرف دار حکومت وحشت ملی نیستم ولی هیچ نقطه دروجود انورالحق احدی موجود نیست که برتریت شانرا نظربه اشرف غنی نشان بدهد .
دریک بدیل موثروطن دوست را حمایت میکنیم

>>>   احدی یک.... افغان ملتی است در بانک چه کردی قوم ّرستی در وزارت مالیه قوم ّرستی در وزارت تجارت هم چه کردی ؟؟ حالا ادعای بلند میکنی آزموده را آزمودن خطاست بااحترام داکتر عبید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است