جزییات فساد و اختلاس در وزارت معارف فاش شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۴/۱۱/۳ کد خبر: 110534 منبع: پرینت

جزییات فساد در مورد پرونده فاروق وردک فاش شد:
کمیسیون حقیقت‌یاب (سیگار) بعد از بررسی اتهامات وارده بر فاروق وردک وزیر پیشین معارف جزییات فساد در این اداره را برملا ساخت.

نادرخان کتوازی یک عضو این گروه، بخشی از این حیف و میل ها را نشر نموده اند که قرار ذیل میباشد:
1) هفتاد درصد حیف و میل در یک‌هزار و یک‌صد میلیون دالر بودیجه این وزارت (معادل به 770 ملیون دالر)
2) چهار‌صد میلیون دالر اختلاس زیر‌نام "ظرفیت‌سازی”
3) یک‌هزار و دوصد مشاور، که اکثر شان نزدیکان وزیر، فرزندان و نزدیکان نماینده ها، آشپز ها و راننده ها می باشند.
4) هفتاد و پنج‌ هزار معلم خیالی (معاش هر معلم 13000 افغانی یا 215 دالر که ماهانه معادل میشود به “16,125,000” دالر
5)سه‌ هزار و پنجصد مکتب های خیالی (در هر مکتب 21 معلم خیالی)
6) حیف و میل شدن دوصد و هشتاد و هشت میلیون دالر زیرنام "چاپ کتاب های نو"

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینقدر فساد بزرگ باید چوکی ریاتست جمهوری را به او بدهند به وزارت وسفارت نمیشود مقداری را هم برای مولانا پضل الرحمن داده باشد با این فساد بسم الله خان را شکست داد
والـی فراه آصف ننگ مورد اعتمادترین پاروک وردک بود
ر

>>>   برای فاروق وردک بایدلقب قهرمان فساد داده شود

>>>   حالا دیده شود که حکومت چی میکند؟؟؟

>>>   از برای خدا مه چندین بار صدا بلند کردم که معارف بغلان را چپاول کردند مگر هیچ کس صدای مره نشنید.
به پاس خدمات ریس معارف بغلان ، وی را به کابل ریس مقرر کردند که حالا هم ریس بر حال است.
کسی است که صدای مرا بشنود؟

>>>   گوش های شان کر زبان شان لال است

>>>   آصف ننگ شریک دایمی فاروق وردگ در اداره امور و وزارت معارف خو همین حالا مصروف جارو کردن فراه است. میگوینداینها چنان شریکان صادق بهم هستند چیزی را که ننگ در کمال بی ننگی جمع میکند با وردگ نصف است و چیزِی را که وردگ از " ایسو و اوسو" وند میزنه با ننگ نصف است!!!!!

>>>   ازچپاول گمرکات فراه معلومات نمایید بعد خودرا از سطح فساد اگاهی حاصل نمایید .
راستگو

>>>   زهر جانش ، حتی برای نسلها و نسلهای بعدی اش بس است ، ولی این حکومت مانند کور از پهلویش خواهد گذشت و نتایج تحقیقات هیچگاهی پی گیری نخواهد شد ، زیرا وردک نیز با پاکستانی ها ، انگلیس ها و امریکایی ها خدمت میکند و دولت هشت سره وحدت ملی .

>>>   اقای فاروق وردک در ذخیره سازی پول های بیشماری که بوزارت معارف کمک گردیده بود در ذخیره سازی از ان پول ها در بانک خصوصی اش قهرمان جهانی شناختهشد باید اگر ریس جمهور اشرف غنی واقعا پابند به تعهدات داده شده اش بمردم است وصادق ودلسوز به این ملت باید از اقای فاروق وردک وهمکاران همراه اش در زندان پل چرخی پذیرایی کند و پول های را که اقای وردک وهمراهانش برای روز اینده ذخیره کرده وقت ان است که انرا گرفته خرچ معارف کشور کند تا وزارت معارف با بدست اوری چنین پولی که کم هم نیست مشکل وزارت معارف رامرفوع کنند ودست کمک را که وزارت معارف بمردم بی بضاعت بخاطر ارتقای معارف دراز کرده از این کمک خواهی از مردم که در بساط شان چیزی نیست تامعارف کشور رایاری رسانند با همان پول های ذخیره شده به بانک خصوصی فاروق وردک وهمکاران وهمراه هانش مشکلات موجود وزارت معارف را مرفوع سازند ودست طمع وزارت معارف ازپول خودشان پرو پیمان گردد ودل بالا مصرف کند تقاضای ما از وزارت محترم معارف اینست که پولی کمکی به معارف کشور در ساختمان سازی وارتقای معارف بمصرف برسد بعوض ایکه مشکلات معارف به ان پول مرفوع گردد هنوز مشل معارف حل نا شده باقی مانده بیشترین پول کمک شده به معارف در بان های خصوصی اشخاص وافراد چون فاروق وردک وهمفکران وهمراهانش ذخیره شد اگر مشکل در نگهداری چنین پول هنگفت باشد بانک مرکزی در خدمت شان است دیده شود که جناب ریس جمهور در این مورد چه تصمیم دارد که ایا پول های متذکره را از بان فاروق وردک میکشد وبه بانک مرکزی داخل میسازد ویا اینکه بخاطریکه فاروق وردک و دوست ان حامد کرزی خفه نشوند واقای وردک با دادن این پول بزرگ به افلاس مواجه نشود برایش بخشش میکند حالی دیگر کار جناب ریس جمهور است که چه میکند .
سید هاشمی

>>>   إز أين قومى انتعارى جى توهقو دارى؟

>>>   این.... صفت جهنمی وردک را باید با خانواده اش محکوم شود.... شریک دزدهایش حسین فرزند سرور از قلعه حسن خان پائین که فعلا رئیس برحال در وزارت معارف می باشد، باید دستگیر شود قبلا در لیسه عبدالرحمن پژواک معلم سپورت بود. دیگرایش هم برملا می شود.
متعلم مکتب از بنی حصار کابل

>>>   اين غداران. هرگز عاطفه انسانى ندارند.
از هركدام اين. كثافت ها تمام. پول ها اصول. شود
وخود اين اژدار ها را در پييش. روى مسجد عيد گاه بدار اويخته تا به تاريخ ثبت شود. كه ديگر هيچ كس جرعت خيانت به بيتلمال را نكند.
ح .ح از المان

>>>   او هم يكى از اعظاى گروپ است كسى است كه شريك را بدار بزند؟ ههههههخ
خداوند خودش سخت بپرسد واعدات خود را در همين دنيا نشان دهد.

>>>   اگر دیگر وزارت خانه ها بررسی شوند ده برابر این خواهد بود ، زیرا وزارت معارف کمی .... داشت

>>>   اگر امروز قرن ١٩ بود، دو قرن بعد كودكان ما در كتاب هاى تحميل شده از طرف يك رژيم تحميلى و قوم گرا چنين مي اموختند:
حامد كرزى بابا در يك لوى جرگه با شكوه كه صد ها تن نمايندگان مردم از اقوام مختلف ، علماى دين، اديبان، موسفيدان و فرهيخته گان سياست، فرهنگ در ان شركت داشتند با گذاشتن خوشه گندم بر كلاه قره قول ان بزرگوار، لقب " پدر" ملت را از طرف اشتراك كنندگان دريافت نمودند.

>>>   به گفته خودش مجاهد بود و باید حق خود را بگیرد.
... خدا و رسولش به این دزدان و غارتگران که بنام زیبای جهاد وطن را تباه و برباد ساختند خداوند نسل نسل شان را برباد کند.
آمین یارب العالمین

>>>   ... خدا بر همچون اشخاص فاسد ورذيل وبی اصل و نسب خیانت دیگر بزرگتر از این در دنیا پیدا نمی شود . سرمایه که برای پیش دانش آموزان وسطی ارتقاء این مردم مظلوم بمصرف می رسید این خدا ناترس ها فاسد چه حیف میل های برای خودشان نمودند لعنت خدا بر این خبیث ها ی حرام خور و دشمن مردم. شاگردان مکتب در بعضی جاها روی گلیم وبريا درس می خوانند این....ها چه کارهای میکنند

>>>   حیف ومیل این همه پولهای هنگفت از حوصله ای یک شخص ویک باند بیرون است درین معامله یا اقای وردک با محترم .... ارگ قبلی وحکمتیار صاحب وای اس ای شریک اند ویا اینکه اقای وردک واقای کرزی با امریکای ها وانگلیس ها مشترکا باین دست برد دست یاززیده اند وگرنه ممولین امکانات معارف باین اندازه هم بیخبر نیستند که 70 در صد از کمک های انها به یغما برده شود وانها چیزی از ان ندانند اما اینکه چرا حالا ازین جنایت پرده برمیدارندرازیست که امید وارم از ما بهتران وچیز فهم های استراجیک های مغلق ومعما گونه ازان مارا مطلع گردانند ویا اینکه خود بعد ها روشن خواهد شد که چرا این راز را حالاکشف ودر اختیار رسانه ها گذاشتند بهر صورت این یک بخش خیانت های ملیاردی حکومت قبلی است چندین برابر این خیانت ودزدی را اقای زاخیل وال والکوزی و... انجام داده اند که تا هنوز در مطبوعات شمه ای از ان نیز نشر نگردیده است
چه دلاورست دزدی که به کف چراغ دارد ! ! !
لالی از ننگرهار

>>>   بچه‌ها ما مکتب و کتاب درسی ندارند که به خاطر سطح ارتقاء دانش شان به مکتب بروند این فاسد های خبیث و خدا ناترس پول بیت المال را مثل .... برای خود شان ذخیره وحيف و میل میکنند خداوند متعال.... شان بکند

>>>   لــــلـــه الـــــــحــمـد فاروق خـــــان وردک بزرگتـــــــرین فساد را انجام داده است او کـــــرزی را چپنکی دیــــــده بود با ارقام دروغی پنج ملیون طفل مکتب ، ساختن شش ملیون مکتب جدید این حرفها دل کرزی خوش بود . اگـــــــــر وردک اســـت تعیین گـــردد !

>>>   با وجود این همه معلومات دولت اقدام کرده میتواند یا خیر

>>>   افغانستان کشوری است که بیشترین افراد که دررده های بلند کارمی کنند درفساد اغشته هستند مانند بسم الله محمدی وزیر دفاع پیشین که برای پشقل گل های وزارت دفاع پول زیاد را حیف ومیل نمود .
رستم زال

>>>   بنده چندین بار گزارش مکمل فساد در ریاست معارف پکتیکا، بغلان و کابل را نشر کردم اما هیچکس به آن ارج نگذاشت.
حالا که آهسته آهسته تفعن فساد بالا میگیرد باز هم می گویم که ریاست کابل غرق در فساد است به لحاظ خدا رسیدگی کنید که حنای بعد از عید فایده نخواهد داشت.
رحیم بابه کرخیل کارمند وزارت معارف

>>>   فاروق جان .
چیغ می زد به جهان چیلینچ میداد که یک افغانی بی مورد مصرف نه شده حالا کجا است؟؟؟ م بغلانی

>>>   این فاروق وردک فاسد را باید در دادگاه محاکمه نمایند تا مایه عبرت برای دیگران شود. ولی از اینکه دستگاه حاکمه از سران قبیله است بعید می دانم که فاسدین را به سزای اعمال شان برسانند.

>>>   وردک صاحب خوب کردی چنین اختلاس کردی کی است که از شما پر سان کند البته شما تنها نیستید که این کار را انجام دادید شما همکار های زیاد درین بخش دارید وای بحال این ملت بیچاره.

>>>   اگر چباول کرده ، اگر دوزدی کرده ، اگر هر جنایتی که کرده امروز کسی نیست در این کشور از او بازخواست کند. رئیس جمهور سابق جناب کرزی بدون این که ذره ای از این جنایت ها و خیانت ها شرم بخورد هر روز لوح تقدیر از این طرف و آن طرف دریافت می کند مطمن باشید خبرای بیشتر از دوزدی های دوزدان نیتکایی پوش در آینده خواهید شنید ولی توصیه من به همه ملت افغانستان این است که هیچ فکر تان را مشوش نکنید در این خاک غیر از خیانت جنایت دوزدی، قتل و انتحار چیزی

>>>   مبارک باد قهرمان چپاول بهتر از برایش

>>>   ارگ چرا به حرف تان گوش نمى كند و اهميت نمى دهد؟!
ارگ مى گويد شما رهبران و تيكه دارانى داريد كه از انها حمايت نموديد ، به انها راى داده ايد، و از انها دفاع مى كنيد. وقتى ما با تيكه داران تان توافق بدست مى اوريم و معامله مى كنيم پس شما كى هستيد كه اعتراض داريد؟ برويد حق خود را از أنهايكه روى شان اعتماد كرديد و رهبر يا نماينده خود تعين كرديد بگيريد !
اين حرف ارگ درست است و بايد هم بگويد! چون ارگ با راى انتخاب نشده است. ارگ مى گويد من به زور و تقلب امده ام پس مسوليتى در قبال شما ندارم. اين كشور قومى است و من اجنداى خود را تعقيب مى كنم.
اما شما مردم اگر ميخواهيد حرف تان شنيده شود مانند حركت تبسم بايد بر خلاف معاملات و خواست رهبران تان عمل كنيد. بايد به ارگ بفهمانيد كه شما ديگر ان معامله گران را نمايندگان خود نمى دانيد برايشان بگويد ما خود اراده داريم و حق خود را ميخواهيم گذشت زمانى كه چند تن بر حسب منافع خود از ادرس ما معامله كنند!
شما مردم بايد بدانيد كه اگر از معامله گران دفاع مى كنيد بر أساس كدام عملكرد، كدام ارزش، كدام ارمان، كدام اميد وارى و كدام دست اورد دفاع مى كنيد!؟

>>>   حتماٌ رئیس معارف بغلان مانند پاروق وردک کمپاین کرده است کسی که در کمپاین های انتخاباتی رئیس جمهور سهم گرفته خود را با آب زمزم شسته است بنا پاک است ولو صد ها ملیون دالر اختلاص و فساد کرده باشد پاس رفاقت و همکاری در نزد رئس صاحب جمهور حفظ است . در این کمپاین ها از آن اختلاص ها چیزی باید مصرف شده باشد در غیر آن .....
وطنوال

>>>   مردم چرا معتل هستين به پا خيزيد و قيام. كنيد.
اين دزدان را از قدرت خلع كنيد از اين كرده حالت. بد نميشود
اين چاودرى غنى وتمام خاندان شان يعنى اين حضرت هاى انگيسي وملا هاى جاسوس واين كثافت ها را. به دار بياويزيد.
ح.ع

>>>   اگر تمام اینها واقعیت داشته باشد ، اقای فاروق وردک نیم انرا مصرف نماید رئیس جمهور کشور میشود، باز انوقت سه چند دیگر بدست خواهد اورد.
حسن غمکش

>>>   اگر وزیر مرد است و قاطعیت دارد پس چرا ریس معارف بد نام کابل را برطرف نمیکند.
کسی ایمیل وزیر را ندارد که بنویسد؟

>>>   بابه کرخیل صاحب راست میگوید.
من چندین بار شاهد اختلاس و اعمال نا مشروع ریس معارف بغلان بودم. به لحاظ خدا یک مرد پیدا نمیشود که صدای ما کارمندان را به بالا برساند. که ببینی و چیزی کرده نتوانی و کسی هم حرفت را گوش ندهد چقدر است؟
کاش مردی پیدا شود که این پیام ها را به وزیر معارف برساند.

>>>   باز این اقای وردک با پررویی تمام به تمام جهان چل انج چلنج میدهد که یک افغانی در وذارت معارف خیانت نکرده است.

>>>   بله همینطور ادمها است که افغانستان را در بدر کرده است

>>>   آقای وردک چنین است وچنان.
ع

>>>   تمام آن فاشیست های قومی را که کرزی خائن از هر جا جمع کرده بود و به مقام های مهم نصب کرده بود مثل خود کرزی خائن و دزد بودند و هستند۰

>>>   این ... ملی باید جواب بگویند درغیر ان مردم حق دارد اورا از گلو گرفته تمام پول های تاراج شده معارف را از وی وشریکانش واپس نمایند مردم عزیر ! این...را نگذارید که رهای یابند .

>>>   از برای خدا به داد ریاست معارف کابل برسید. دهنم علف سبز کرد گفته گفته. باز که نفر به خارج گریخت چه دردی را دوا میکند. به لحاظ خدا به داد این ریاست مملوء از فساد رسیدگی کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است