دایکندی یک صدا بر ضد تبعیض
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ کد خبر: 110134 منبع: پرینت

آیا مردم ما به این قدر درک و شعور رسیده اند که تنها فلسفه وجودی شان برای رای دادن نیست؟

- متاسفانه در 14 سال گذشته بسیاری از پروژه های ملی از مسیر اصلی منحرف شده و بگونه ای تبعیض آمیز و بر خلاف قانون اساسی و عدالت اجتماعی طراحی و اجرا گردیده است.
- با وجود سرازیر شدن بیش از 100 میلیارد دالر کمک های خارجی دایکندی تنها ولایتی است که تاهنوز از نداشتن سرک پخته رنج می برد و سالانه تعداد بسیار زیادی از شهروندان این ولایت جان شان را به خاطر نبود راه مناسب از دست می دهند و مردم این خطه همچنان با محرومیت دست و پنجه نرم می کند. اینگار دایکندی جزو از این سرزمین نیست!

- دایکندی و غور از ماستر پلان 20 ساله برق حذف می شود و مردم این خطه باید برای هر کیلووات ساعت برق 50 افغانی بپردازند در حالی که در کابل، مزار، هرات و ... قیمت هر کیلووات ساعت برق 2 افغانی است؛ اما متأسفانه وکلای این ولایت حتی خبر نمی شود که در این کشور توسط مافیای تبعیض و ستم چه می گذرد و چه پلان های تطبیق شده و می شود! چه رسد که وکلای این مردم در راستای رفع تبعیض و ستم ملی آن قدمی بردارند!

- بامیان که در سال 1394 پایتخت فرهنگی سارک می شود، توسط رییس سابق یرشنا و تیم تکنیکی این شرکت در یک تبانی ناجوانمردانه با نماینده بانک انکشاف آسیایی «اسد الیم» پاکستانی مسیر لین 500 کیلوولت برق وارداتی از ترکمنستان بر خلاف نظر تکنیکی شرکت سروی کننده (شرکت فیشنر) از بامیان به سالنگ تغییر داده می شود.

نتیجه: هرچند دولت وحدت ملی تلاش می کند که انحراف و کجی های سابق را راست و ریست نماید اما وظیفه مردم است که حق خود را مطالبه نموده و دولت را در از میان بردن انحرافات، کجی ها و تبعیض مزمن یاری رساند.

گرجستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برق را ازکابل به وردک بامیان دایگندی انتقال دهند
آذربایجانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است