آمریکا از وضع آشفته افغانستان استفاده می کند
گروه هایی مثل داعش که از سال 93 شروع به ورود به کشور کردند نیروهایی هستند که آمریکا می خواهد از آنها استفاده کند و به آسیای میانه راه پیدا کند و این یک بازی دو گانه است. شکی نیست که این دولت هم که یک دولت دست نشانده آمریکا است از داعش حمایت می کند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۹    ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ کد خبر: 110085 منبع: پرینت

پس از شکل گیری حکومت وحدت ملی با دخالت جان کری وزیر خارجه آمریکا، رهبران شعارهای بزرگی به مردم دادند اما تا اینجای کار این شعارها هیچ گونه تحققی نیافتند. از طرف دیگر ما شاهد بالا رفتن گراف مشکلات و چالش ها در داخل کشور بودیم. چالش هایی که از مردم قربانی می گیرد در حالیکه حکومت هنوز وزیر جنگ ندارد. آیا این حکومت می تواند همچنان ادامه دهد و وضعیت را همچنان بدتر کند؟ راه حل بیرون آمدن از این اوضاع چیست؟

داکتر لطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان در برنامه « رودر رو» گفت: هم اکنون که جنگ، ناامنی، فقر و بی عدالتی جامعه افغانستان را فراگرفته است و رهبران خود در موترهای زره دار در خیابان ها راه می روند، در بهترین خانه ها زندگی می کنند و بهترین غذاها را می خورند.مردم هم دیگر هیچ اعتمادی به این رهبران ندارند. اگر مراجعه به صفحات فیس بوک و شبکه های اجتماعی کنیم به روشنی و وضوح این موضوع را مشاهده می کنیم. رهبران باید بدانند که دوره شان به پایان رسیده است و دیگر جایگاهی در میان این مردم و در این کشور ندارند.

وی در خصوص دلیل ایجاد اپوزیسیون بیان داشت: از همان روزهای اول در مجلس نمایندگان اعلام کردم که اپوزیسیون دولت تشکیل می دهم. چرا که این دولت دولتی است که بر اثر تقلب به وجود آمده است و انتخابات را به بازی گرفته است. جان کری وزیر خارجه آمریکا آمد و کاری غیر قانونی را بر مردم افغانستان تحمیل کرد. از روز اول این دستگاه بر اساس قانون شکنی ایجاد شد. از همان اول دولتی وجود نداشت و حالا هم دولتی وجود ندارد. چرا که دولت مجموعه ای نیست که ما حالا در شهر کابل می بینیم. از همان ابتدا مشخص بود که این ساختار نمی تواند پاسخگوی مردم افغانستان باشد.دولتی که بخواهد مراکز قدرتش را به صورت پنجاه پنجاه تقسیم کند، دولتی نخواهد بود که به خواسته های مردم اهمیت داده و رسیدگی کند. از همان ابتدا مشخص بود که این دولت نیامده تا مشکلات مردم را رفع کند و برای مردم کار کند بلکه آمده تا اوامر بادار خود آمریکا را انجام دهد.

پدرام مردم را خسته از این اوضاع و رهبران دانسته و گفت: در تظاهراتی که چندی قبل داشتیم، جمعیت عظیمی از مردم اعم از جوان و پیر، زن و مرد، کودک، روشنفکران و نخبگان، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس شرکت کرده بودند برخی رهبران حکومت وحدت ملی آنها را کوچه گرد و ولگرد خطاب کردند که بوریا در زمین و ستاره در آسمان ندارند. این فقیر بودن و نادار بودن مردم دلیل دارد، دلیلش هم دزدی های کلانی است که همین رهبران حکومت از مردم می کنند. سوء استفاده هایی است که آنها خود از جیب مردم می کنند، به این دلیل است که در این دولت سیاست اقتصادی وجود ندارد وگرنه مردم فقیر نمی ماندند.

وی ادامه داد: این لحن ها بسیار دردناک است. اینگونه مردم خود را مخاطب قرار دادن به عنوان مردم ناتوان و بی بضاعت کار رهبران در هیچ جای دنیا نیست که رهبران ما این کار را هم کردند. یکی از این لحن ها را هم رییس جمهور ما درمورد مهاجرت افغان ها به اروپا به کار برد و گفت مردم ما در اروپا ظرف شوی می شوند. این رهبران این لحن ها را به عنوان تحقیر به کار بردند و این برای زعیم یک مملکت بسیار شرم آور است. شما وقتی نمی توانید برای مردم زمینه کار و امنیت ایجاد کنید طبیعتاً مردم ناچار هستند که مهاجر شوند. با این وجود خود، مردم را تحقیر می کنند و تقاضا هم می کند که مردم دوباره برگردند. مردم برنمی گردند به جایی که رهبران شان آنها را تحقیر می کنند.

این نماینده مجلس حمایت آمریکا و حکومت را از داعش را تایید کرده و گفت: گروه هایی مثل داعش که از سال 93 شروع به ورود به کشور کردند نیروهایی هستند که آمریکا می خواهد از آنها استفاده کند و به آسیای میانه راه پیدا کند و این یک بازی دو گانه است. شکی نیست که این دولت هم که یک دولت دست نشانده آمریکا است از داعش حمایت می کند. چرا که نمی تواند خارج از استراتژی آمریکایی ها عمل کند. بدون تردید حرکاتی از داخل دولت، رابطه ای تنگاتنگ با این نیروها دارند و مجبور هستند که به خاطر موقعیتی که دارند و حفاظت هایی که آمریکایی ها از آنها می کنند، از این طیف نیروها و ابزارها برای انتقالشان به آسیای مرکزی استفاده کنند. آمریکا هم اکنون از این وضع آشفته افغانستان استفاده می کند و راحت تر به اهداف خود می رسد.

وی در خصوص راه حل بیرون آمدن از این بحران عنوان کرد: حالا ما در عمق یک بحران افتاده ایم و به طرف یک فاجعه در حرکت هستیم. قندوز را که یک ولایت مهم و استراتژیک بود از دست دادیم و یکی از ولسوالی های بدخشان که آن هم مهم و استراتژیک بود دیگر در اختیار ما نیست و جنگ و تهدید آن در سراسر افغانستان ادامه دارد. همه اینها هم برنامه هایی از جانب باداران این دولتمردان است وگرنه در افغانستان ولایت ها به این آسانی تسلیم دشمنان نمی شد. پیشنهادم به مردم این است که به صورت مدنی و نه از طریق نبرد مسلحانه این حکومت را مجبور بسازیم که کنار رود و استعفا دهد و به طرف یک انتخابات زودرس رویم. به این ترتیب یک دولت موقت با حضور بهترین نیروها در کشور ایجاد نماییم.

پدرام در مورد بدیل این حکومت اظهار کرد: به جای این دولت و رییس جمهور اشرف غنی به لحاظ تیوری می توانیم بدیل های زیادی ارایه دهیم. اگر نگاهی عمیق به دانشگاه ها در ولایت های مختلف بیندازیم بدیل هایی بسیار بهتر و شایسته خواهیم یافت. کشور افراد برجسته ای دارد که در جای جای مختلف کشور زندگی می کنند و یا در خارج از کشور هستند که می توانند زعمای خوبی برای کشور باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من باپدرام موافم

>>>   فردا قرار است بعد از سالها طلب و انتظار ملت افغانستان، غرب بلاخره طياره هاي جنگي ( جيت هاي A29) ساخت كشور برازيل را كه كم ارزش ترين و بي مصرف ترين و غير حرفوي ترين طياره جنگي است را با هزاران ناز و منت بر ملت افغانستان به اردوي افغانستان تسليم دهند !؟
در حاليكه كشور غربي، حامي تروريزم (پاكستان) را با مُدرن ترين و بهترين با امكانات خوب مالي و دفاعي سالها است حمايت مي كنند و بر سرنوشت منطقه حاكم ساخته اند!يك جاي مبارزه دو سره با تروريزم، افراطگرايي و داعش مي لنگد !
گپ ما :
اگر واقعاً شكست طالبان و داعش را در افغانستان مي خواهيد، اردوي ملي افغانستان را با جيت هاي جنگي اف ١٦ و سلاح هاي سقيله پيشرفته مجهز نمايد و بزودي شاهد شكست تروريزم و پيروزي ملت افغانستان خواهيد بود !
در غير آن به تسليمي همين سطح امكانات و حمايت اگر ادامه دهيد، تا سال ٣٠١٦ ميل ي مبارزه تان با تروريزم در افغانستان و منطقه دوام مي كند و نتيجه اي هم نمي دهد !

>>>   اغاى پدرام صاحب همه گپ هاى تان درست است وبرجا است از عمل شان معلوم ميشود در ولايات جنگ است كمك ضرورت است ارگ نشينان ميگويد باشيد كه جلسه كنيم خودش يك نوع كمك بادشمن است واگرنه چرا ،موافقنامه را امضا كردن روى خودرا هم سياه كردن ولى هيچ كمك بنام ان نشد واگر نه اين نزديكى ها چرا ،يك حكومت بي كفايت وبي پروا ما خارج از داخل رسميات شان هستيم شما خو در ميان شان هستين بچشم مبينند كه مثل يك مدارى واره مردم را بازى ميدهند وبراى باند ها وگروپ هاى خود چى قسم دالر جور ميكنند در غم وطن كسى نيست
مسافر جبرى

>>>   چپاولگران آزموده شده !
آیا می شود به این گروه ها که درچهارده سال گذشته آزموده شده اند بازهم اعتماد کرد؟
شورای عالی احزاب جهادی
شورای عالی حراست از ثبات افغانستان
جبهه ای ملی نوین
گروه هایی که در چهارده سال گذشته در رده هایی تصمیم گیری قدرت قرار داشتند درموجودیت همین ها در قدرت ، فساد ، بدامنی ، قاچاق مواد مخدر به اوج آن رسید و امروز فقر وگرسنگی و بیکاری سرا پای جامعه را فرا گرفته و بیداد می کند وهمه سرمایه ها به حساب هایی بانکی همین ریخته شده ، بااستفاده از همان سرمایه ها مجالس بزرگ تدویر نموده و زور آزمایی می کنند.
فراموش نشود که هر سه گروه تحت اداره ای حامد کرزی قرار دارد ، زیرا همه ای اینها مامورین بلند رتبه وزیر و وکیل ومشاور چپاولگر معروف و طالب معلوم الحال حامد کرزی اند.
این دولت ناتوان و این همه قلدران فراوان این کشور به کجا خواهد رفت ؟
در مورد اپوزیسیون یادداشت مفصلی که قبلا نوشته ام خدمت شما به اشتراک خواهم گذاشت.

>>>   یک تعداد اشخاص متعصب پیهم خودرا درآب و آتش غوطه میزنند که گویا واژهُ « افغان » که درقانون اساسی افغانستان درج یافته است باید برای همه باشندگان این سرزمین که حتی افغان نیستند این کلمه اطلاق ودرج اسناد شناخت هویتی شان گردد . باید احترامانه به عرض برسانم اینکه این سند (قانون اساسی) وارداتی وتحمیل شده نااعوذباالله نه ازعرش معلا ونه هم ازلوح محفوظ به زمین فرود آمده است که فقط وحی بوده باشد لایتغیر برای بندگان روی زمین ، وهکذا قانون اساسی که نتواند آزادی وحقوق شهروندان خود را تامین کند ، هرفرد جامعه خودرا درآن نیابد ومظهراراده مردم درآن تسجیل نشده باشد ؛ هرگزنمیتواند مفهوم وماهیت واقعی یک قانون اساسی انسانی راتمثیل کند.

>>>   هر کسی که ده رسی دولت افغانستان قرار داره تمام شان مردم بذن بوخور است مثل ثران حکمت افغانیستان

>>>   نمایندگان چهار کشور، پاکستان، افغانستان، آمریکا و چین در روزهای گذشته در اسلام آباد برای مذاکرات صلح افغانستان گرد هم آمده بودند. در پایان این نشست توافق کرده بودند تا گفتگوها در این زمینه به صورت منظم ادامه یابد. چگونه این نشست ها می تواند به پایان جنگ در افغانستان کمک کند؟ وظیفه این چهار طرف چیست؟

>>>   تنها راه اسقاط این حکومت است

>>>   اغائی پدرام به ا مید موفقیت شما .....
گام نیکی است در جهت رشد دیموکراسی واقعا امروز کشورافغانستان درخون غلطیده است ودرخون میطپد دامنی فساد درذحدیست که سرخط رسانهائی دنیا گردیده است مدیر ناحیها مزار که ولایت امن گفتهشده گفت اگرکسی زن ودختر مال ودارائی کسیرا
غصپ کنمد کسی بوالی عریضه نکمیکمند بخاطز اینکه چیزیکهخ ازدست رفته رفته است واگردعی کند باقی زندگیش برباد نیز میشود دولتحالت انفجار وازهم پاشیدگی قراردارد درنصثف کشورجنگ تحمیلی پاکستانی بشدت داوام د ارد مردم دریک حالت تاهی دربدری گیرمانده اند ویگانه راه نجات کشور بپا ایستادنمردم است وبس وقیام علیه ظلم که درکشوربیدادداردنا کامیها شکستها شدت ظلم زمینهساز قیام مردمی گردیده است من درین راه سه نسل قربانی داده ام ومقام بزرگ روحانیت افغانستان ایشان صاحب سید عباس رحمت الله علیه سیزده سال درسیا چاه ارگ رزیم ظاهرشاه محبوس بود وتمام زندگانبی ما ظپط گردید در راه مقدس ازادی کشور که این ما جرا خودش یک کتاب است که از حوصله این نبشته فاصله دارد درین صورت من صاحب نظزو ورزیده

>>>   آغاپدرام واقعا شماحقیقت هاراگفتیدکاملاسخن های تان بجای است امادست نشان دهنده های امریکا این دولت کی میخواهند که دراین وطن عدالت به وجود بییاید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است