زمزمه های مردمی در قالب شایعات
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ کد خبر: 110041 منبع: پرینت

1
بازمحمد جوهري معاون تعليمات وزارت دفاع بركنار شد. آقاي جوهري از مدت ها قبل با معصوم استانكزي سرپرست وزارت دفاع اختلاف نظر داشت.


2
در عقب حمله انتحاری به کنسولگری هند در مزار شریف دست جمه خان همدرد یک تن از تروریستان حزب اسلامی با هماهنگی ستون پنجم دخیل می باشد.
در تلفنی که از محل بدست آمده است، تروریست ها قبل از حمله با پسر جمعه خان همدرد در تماس بوده اند.


3
از ٤ عصر تا ٦ صبح شبكه هاى مخابراتى در قندوز غير فعال ميباشد.


4
پسر یونس قانونی که داماد بسم الله محمدی است مالک یک فروشگاه موتر های (بی ام دبلیو) در لندن انگلستان است.
وی که فعلاً در لندن انگلستان زندگی می کند، سرمایه اش به حدود دوصد میلیون دالر می رسد.


5
سیصد میلیون دالر از پاکستان به ارگ ریاست جمهوری رسیده تا در مناطق شمالی کشور توزیع شود. در این معامله اشرف غنی، حنیف اتمر، عمر زاخیلوال، معصوم استانکزی و منگل سهیم هستند.
قرار است تا سیصد میلیون دالر دیگر نیز به ارگ ریاست جمهوری پرداخت شود.


6
آوازه است که رییس جمهور محمد اشرف غنی، در حال تهیه یک طرح جدید است که بر اساس آن باید، سر از سال تعلیمی 1395 تمام شاگردان که در مکاتب دولتی درس می خوانند مالیه بدهند.
احمد نظری

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال باز محمد جوهری معاون وزارت دفاع ملی در بخش تعلیمات، کدر و پرسونل، از وظیفه برکنار و جنرال اقبال علی جعفری بجایش گماشته گماشته شده است.
علت برکناری آقای جوهری هنوز مشخص نیست؛ اما شایعاتی وجود دارد که گویا وی با معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی مشکل داشته است. آقای جوهری از برکناری اش استقبال کرده و گفته است که «با عزت، نیک نامی و سربلندی از معاونیت وزارت دفاع ملی به کارش پایان داده است».
به گفته او، در 13 سال گذشته هر چه در توان داشته در تامین عدالت، شفافیت، قانون گرایی، توسعه و توانمندی سازی ارتش انجام داده است. باز محمد جوهری از ابتدایی حکومت حامد کرزی، در وزارت دفاع حضور داشت. اکنون جنرال اقبال علی خان به حیث معاون تعلیمات و پرسونل وزارت دفاع بجای او مقرر شده است.
>>>   به نام خدا
قطع‌نامه‌ی راه‌پیمایی جنبش دفاع از قانون توزیع تذکره‌های برقی
پنجشنبه، 24دی/جدی 1394، کابل، افغانستان
پس از سرنگونی امارت سیاه طالبان، انتظار می‌رفت که افغانستان دولت‌داری مدرن را تجربه کند، ملت شکل بگیرد، تبعیض، فساد و بی عدالتی از کشور دامن برچیند و همه شهروندان کشور در سایه‌ی یک نظام قانون‌مند و عدالت‌گُستر، در آبادانی و توسعه‌ی افغانستان سهم بگیرند. اما شوربختانه، آن‌چه مردم انتظار آن‌را داشتند، برعکس شد و سران حکومت، به جای این که از حاکمیت قانون و جهت دادنِ افغانستان به سوی یک کشور توسعه یافته، حمایت کنند به تقویت سنت‌های قبیله‌ای و سیاست‌های برتری طلبانه‌ی قومی روی آوردند.
دست‌بُرد در قانون اساسی، انحصار ریاست جمهوری، توسل به جرگه‌های سنتی و رسم‌های قبیله‌ای، جعل و تقلب درچندین دور انتخابات، جعل در تاریخ و فرهنگ کشور و....نمونه‌های بارز تداوم فاشیزم قومی در دوران پس از طالبان است که دیروز مورد حمایت حامدکرزی بود و به نظر می رسد که امروز توسط آقایان غنی و عبدالله ادامه داده می شود.
غنی مدعی است که دومین مغز متفکر جهان است و دکتورای انسان‌شناسی دارد. دومین مغز متفکر جهان(؟) و دکتورای انسان‌شناسی، در تقلب انتخاباتی ریکارد جهانی زد و حالا که حکومت‌داری و سیاست در افغانستان را به یک امر کُمیک/خنده دار مبدل کرده ، 9مورد فرمان تقنینی اش توسط مجلس رد شده و فساد، قانون‌شکنی و تبعیض در حکومتش بی داد می کند- به نظر می رسد که مدالِ رسوایی در حکومت‌داری و قانون‌شکنی را نیز از آن خود می سازد.
داکترِ انسان‌شناسی و دومین مغز متفکر جهان(؟) در ادامه‌ی گندبازی هایش، در حلقه‌ی خبیثه‌ی فاشیستانِ معلوم‌الحال گیر داده و تا فرقِ‌سر در مُردابِ قوم‌گرایی غرق شده است. قانون ثبت احوال نفوس را که از پارلمان افغانستان گذشته و خودش امضا کرده است، به گروگان گرفته، از تطبیق آن طفره می رود و در پی جعل در تذکره‌ی شهروندان کشور است.
در این میان، عبدالله عبدالله که با پشتیبانه‌ی رأی میلیونی مردم به گوشه‌یی از قدرت دست یافته؛ نظاره‌گر صحنه است، یا کاری از دستش برنمی آید و یا توان و صلاحیت انجام کارهای مهم را ندارد و چنان به نظر می‌رسد که بخشی از توطئه است.
اما غنی و عبدالله بدانند که کاسه‌ی صبر و انتظار مردم افغانستان لب‌ریز شده و بیش از این با ایشان مدارا نخواهد شد.
توزیع شناسنامه‌های برقی، یک گامِ نهایت مهم و مؤثر برای توسعه‌ی افغانستان است. این امر، آمار دقیق شهروندان کشور را روشن می‌سازد، جلو جعل و تقلب را می گیرد، حکومت‌داری الکترونیک را کمک می کند و در شناسایی مجرمین کارا می افتد.
قانون ثبت احوال نفوس از پارلمان افغانستان گذشته است و آقای غنی آن را توشیح کرده است، بودجه‌ی توزیع شناسنامه‌های برقی را هم کشورهای کمک کننده می پردازند و هیچ مانعی فراروی توزیع شناسنامه‌های برقی وجود ندارد. با این همه، دلیل اصلی توقف روند توزیع شناسنامه‌های برقی چیست؟ چه کسانی مانع این روند ملی شده اند و چه می خواهند؟ عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت تاریخ شروع توزیع شناسنامه‌های برقی را 28 اسد 1394 گفته بود. آقای عبدالله! امروز تاریخ چند است؟! تذکره‌های برقی چی شد؟!
تعلیق وظیفه‌ی کارمندان اداره‌ی شناسنامه‌های برقی و توقف کار این اداره نشان می دهد که زیرِ کاسه، نیم‌کاسه است و کسانی در پی دست‌ُبُرد در قانون ثبت احوال نفوس هستند.
با آگاهی دقیق از وضعیت و حساسیت موضوع، ما اشتراک کنندگانِ اعتراضِ مردمیِ «جنبش دفاع از قانون توزیع تذکره» به رسم اتمام حجت روی موارد آتی تاکید می نماییم، تا ادای مسوولیت کرده باشیم :
1- قانونِ توشیح‌شده، بدون قید و شرط عملی شود و روند توزیع شناسنامه‌های برقی، به زودترین فرصت آغاز گردد.
2- هرگونه تلاش برای دست‌بُرد در قانون توشیح شده‌ی ثبت احوال نفوس، کشور را به سوی هرج و مرج می برد و پیامدهای نهایت خطرناکی خواهد داشت. کسانی‌که چنین خواب‌هایی را می بینند، آگاه باشند که پیامد این کار، بازخوانی تاریخ و اصلاح تمام جعل‌های تاریخی ای خواهد بود که صورت گرفته اما مردم افغانستان، به خاطر رعایت مصلت ملی، از روی شماری از آن‌ها گذشته اند.
3- ارگ ریاست جمهوری باید مجری قانون باشد، نه جعل کار و متقلب. ایستادن در برابر قانونی‌که با رأی نمایندگان مردم به تصویب رسیده و شخصِ رییس جمهوری آن‌را امضا کرده است، بازی با آتش است. ارگ نباید دامن رسوایی خود را پهن‌تر کند!
4- قانون‌شکنی رییس جمهوری کشور، به معنای گندیدن نمک است. اگر قانون ثبت احوال نفوس تطبیق نشود، به این معنا خواهد بود که ارگ ریاست جمهوری منشای ترویج فرهنگ قانون‌شکنی و قانون‌گریزی‌ست و در این صورت، همه شهروندان کشور به خود حق خواهند داد تا چیزی بنام قانون را به رسمیت نشناسند.
و من الله توفیق جنبش حمایت از قانون توزیع تذکره

>>>   عجب در خواب غفلت ایم که هیچ بیدار نمی شویم. بخاطر حمایت خائنین و یا کمپاین برای خائنین معامله گر خورد و بزرگ ما به خیابان ها میریزیم و نام های خائنین را به آواز بلند شعار میدهیم و زنده باد می گوییم، اما امروز که هویت، یعنی بیخ و ریشه ای ما و نسل های آینده مان در خطر است بجز یک تعداد دیگر همه در خواب زمستانی ایم. بعضی وقت ها حتی همین خائنین معامله گر را مقصر نمی دانم به دلیل اینکه خود ما آنها را به شانه های ما بالا میکنیم در حالی که هرکدامشان بارها با سرنوشت ملت بازی کرده اند. اگر صباح یک انتخابات شود، همه با همدیگر از همین خائنین به دلایل مختلفی بار دیگر حمایت میکنیم..
افسوس به حال خود ما.

>>>   دا ، گز ، دا ، میدان ( این گز و این میدان ) !
یادداشت از : درویش دریادلی.
سالها شد می نویسیم که افغانستان یک کشور اقلیت هاست و قوم پشتون یک اقلیت کوچک در آن می باشد. اما ، ...های پشتون ، چهار پای را در یک چپلی کرده اند و میگویند که قوم پشتون به تنهایی خود ، بیشتر از شصت درصد نفوس افغانستان را تشکیل می دهد و تمام اقوام دیگر، کمتر از چهل درصد استند. انور الحق احدی رهبر حزب اوغان ذلت این را میگوید، اسماعیل یون این را میگوید و دیگر همه پشتونیست های درغگو و بی منطق این سخن را شب و روز تکرار می کنند.
حالا که وقت آفتابی شدن حقیقت رسیده است و قرار بود که شناسنامه نو به مردم داده شود ، پشتونیست ها خود را در آب و آتش زدند و جلو توزیع شناسنامه های جدید را گرفتند. چرا ؟! به خاطری که دروغ شاخدار اکثریت بودن شان آشکار می شود.
ما میگویم که اگر شما به راستی " اکثریت " استید ، بگذارید که این اکثریت بودن تان روشن و ثابت شود . چرا از توزیع شدن شناسنامه می هراسید؟
ما گفته ایم و باز میگوییم که شما به هیچ منطق و به هیچ سنجش و به هیچ ترتیب ، ثابت کرده نمی توانید که اکثریت استید . حتی ثابت کرده نمی توانید که یک قوم بزرگ استید . اگر میگویید که نه ، ما میگوییم که : دا ، گز ، دا ، میدان ( این گز و این میدان ) !
بگذارید که راست و دروغ معلوم شود .
( در این تصویر می بینید که مظاهره کننده گان ، امروز ، مترسک های غنی و عبدالله را به آتش کشیدند . مردم میخواهند که شناسنامه توزیع شود ) .

>>>   دكتر پدرام رهبر اپوزيسيون و نماينده مردم در پارلمان، امروز يكباردر كنار جوانان با شهامت و اعتراض كننده گان در شهر كابل قرار گرفت و از خواست هاى مشروع آنها حمايت كرد. خادمين واقعى مردم آنهاى اند كه در روز هاى دشوار مردم را تنها نگذارند و در هر اقليمى در كنار آنها باقى بمانند.
كسانى كه در قصر هاى بلورين خوابيده اند و خوش گذرانى مى كنند و مردم را تنها ابزار قدرت خود فكر مى كنند در چنين روز هاى صداى از آنها بلند نمى شود كه علت آنرا ديگر مردم و نسل جوان امروز به خوبى مى دانند و از اينها انتظار بيش از اين را هم ندارند.

>>>   اصلاحات درین نظام راه به جایی نخواهد برد
دگرگونی باید!
حاکم این کشور ، جاسوس ، وطن فروش و دشمن پرور
قاضی داد گاه ، مفسد
دزد بگیران ، دزد
خس دزد ها در زندان
دزد هایی کلان و قاچاقبران
وکیل و وزیر و مشاور
اصلاحات درکجای این نظام ،
دگرگونی باید

>>>   کلمه افغان هیچ ارتباطی با هویت اقوام دیگر کشور ما ندارد۰ افغان، اوغان، پتان، پختون، پشتون همه مترادف هم هستند، و در طول تاریخ به پشتونها اطلاق میشدند۰
هر کی درین مورد ادعای دیگری میکند دروغ بافی میکند و خاک در چشم مردم میزند۰
واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
احمد خان ابدالی که یکی از افسران نادر افشار بود پس از آنکه نادر افشار بقتل رسیده بود در سال ۱۷۴۷ میلادی (حدد ۲۷۰ سال قبل) در قندهار اعلان سلطنت نمود و خودش را امیر خراسان اعلام کرد۰
بعداً در قلمره او افغانستان امروزی در حدود ۱۳۰ سال قبل در زمان امیر عبدالرحمن خان در نتیجه یک سازش بین برتانیه کبیر و روس تزاری آنوقت تعیین حدود شد و به وجود آمد۰
هردو دولت بزرگ استعماری دنیا این کشور جدید التاسیس را در بخشی از خراسان کهن بکمک امیر دست نشانده خود ایجاد کردند چون در آن زمان به یک منطقه عایق بین قلمرو هایشان ضروت داشتند۰
افغانستان یا افغانلند یک نام جعلی است که توسط انگلیس به این کشور داده شده۰ اسم اصلی این دیار خراسان است۰ حتی احمد خان درانی خودش را امیر خراسان نامید، و در آن وقت نامی از افغانستان نبود۰ آخرین امیر پشتون که بنام امیر خراسان بنامش سکه ضرب زده، و آن سکه ها در موزیم ها موجود است، امیر محمد افضل خان، پدر امیر عبدالرحمن خان است۰ بناعاً اسم افغانستان به این کشور بعد از سلطنت او داده شده۰
نام افغان منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰ تحمیل نام و هویت یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰
ما به کشور خود و به مردمان آن افتخار میکنیم، ولی حقیقت باید در هر حال گفته شود۰ جعل کاران و متقلبین تاریخی از آن هراس دارند

>>>   راه حل ان ،
فقط و فقط در مقابل اين وحشيان قيام سرات سري و إعدام بعد از محكمه صحرايي ،
چاره ديگري نيست .
امريكايى ها هم از اين حكومت احمقان خسته شده مردم را همكاري خواهد نمود
احمدزي

>>>   وقتی منافع قبیله در میان باشد تروریست و تکنوکرات در یک صف قرار می گیرد.
در عکس: انور الحق احدی و مولوی قلم الدین رییس امر به معروف گروه تروریستی طالبان در یک صف.
حرف هایی زیادی می شود در باره‌ی این عکس نوشت اما من به یک سوال ساده اکتفا می کنم.
یکی بگوید جز فاشیزم و منافع قبیله چه چیز دیگری می تواند این دو آدم را به همدیگر نزدیک نموده و در یک صف قرار دهد؟
منبع عکس: صفحه‌ی شاه حسین مرتضوی

>>>   چپاولگران آزموده شده !
آیا می شود به این گروه ها که درچهارده سال گذشته آزموده شده اند بازهم اعتماد کرد؟
شورای عالی احزاب جهادی
شورای عالی حراست از ثبات افغانستان
جبهه ای ملی نوین
گروه هایی که در چهارده سال گذشته در رده هایی تصمیم گیری قدرت قرار داشتند درموجودیت همین ها در قدرت ، فساد ، بدامنی ، قاچاق مواد مخدر به اوج آن رسید و امروز فقر وگرسنگی و بیکاری سرا پای جامعه را فرا گرفته و بیداد می کند وهمه سرمایه ها به حساب هایی بانکی همین ریخته شده ، بااستفاده از همان سرمایه ها مجالس بزرگ تدویر نموده و زور آزمایی می کنند.
فراموش نشود که هر سه گروه تحت اداره ای حامد کرزی قرار دارد ، زیرا همه ای اینها مامورین بلند رتبه وزیر و وکیل ومشاور چپاولگر معروف و طالب معلوم الحال حامد کرزی اند.
این دولت ناتوان و این همه قلدران فراوان این کشور به کجا خواهد رفت ؟
در مورد اپوزیسیون یادداشت مفصلی که قبلا نوشته ام خدمت شما به اشتراک خواهم گذاشت.

>>>   نويسنده كليم الله همسخن:
شاعرهاى بسيارگرامى، آقاى سميع حامد و بانولينا روزبه!
آدم هاى پرشمارى مانندمن نه فهم شما را دارند و نه سويه و نفوذ اجتماعى شما را. نمى دانم چرا فهم، آگاهى و نفوذ تان را در جهت اغواى مخاطبان به كارمى بريد؟ كار، فعاليت، تپيدن تان براى همگرايى، نوع دوستى و خلاصه انسانيت بى مرز ستودنى است؛ بدخواهان تان كورشود. مگرچطور و با كدام فلسفه و منطق در قصيده هاى تان، به هويت هاى مردم خط بطلان كشيده جامعه را به «افغانيت» دعوت مى كنيد؟ مطلع قصيده هاى شما را دوست دارم، چون سخن از«انسانيت»مى رانيد. مگر از گريز استادانه و حسن مطلب تان بيزارم، سخت خرد آزار است. تاجيک نيستم، ازبيک نيستم، هزاره نيستم، پشتون نيستم، بلوچ و ايماق و پشه يى نيستم، شيعه و سنى نيستم؛ افغانم(نقل به مضمون اشعار). افغانم، يعنى چه؟
به گواهى تاريخ، افغان، نام يكى ازقبايلى بوده كه زبان شان پشتو بوده؛ يعنى همه پشتون ها راهم در برنمى گيرد، و اين روايت تاريخى را شما بهترازمن و هزاران تنى ديگرمى دانيد. هويت ها و قوميت هايى كه شما برآنها خط بطلان مى كشيد هركدام شان صد برابر«افغان» تاريخ و فرهنگ پرتسامح و انسان محورتر داشته اند، اين را هم بهترازمن مى دانيد. پس با اين همه آگاهى چطور خود را به كوچه ى حسن چپ مى زنيد و «افغانيت» را خشت آخر بناى انسانيت مى دانيد؟ به بيان ديگر چرامى كوشيد از مقدمه هاى زيبا نتيجه ى فاسد بركشيد؟
راستش پوستين تنگ «افغانيت» بر قد و قامت ساكنان اين سرزمين جور درنمى آيد، اگربه زور پوشانيده شود، پاره پاره خواهدشد. تلاش براى تعميم«افغانيت» بى حاصل است؛ چون نه به لحاظ سياسى قابل هضم است و نه از حيث تاريخى قابل پذيرش، حتا به لحاط دستور زبانى هم خارج قاعده است؛ هيچ نوع دليل خرد پسندى نيست كه واژه ى «افغان» را به حيث هويت كلان ملى اقوام توجيه كند. اگرواقعن دلایل منطقی وجود می داشت من یکی هیچ نوع اعتراضی نداشتم و یقین دارم این همه آدم های معترض دیگر دست کم نصفکی ازنصف شما آگاهی دارند و انسانی می اندیشند، حتمن به افغانیت افتخارمی کردند.

>>>   قابل توجه داگز او دامیدان من همین گقته را به شما میرسانم که توهین ودشنام کار ولگردها است شما امثال تان ثابت ساخته اید که بدون دشنام دادن چیزی دیگری رایاد نه دارید واین تربیه فامیلی وقومی تان است من بقین نه دارم که نبیشته ام را این سایت به نشر رسانند زیرا این سایت برادران هزاره است که درتب قومیت میسوزد وتعصب دارد توزیع تذکره به دلیل تقا ضا دارید که در ادارات توزیع تذکره 71% از تاجیکها شامل کاراند در حدود 3% هزاره ها و25% پشتونها ومتباقی اقوام دیگر اند این یک فرصت تاریخی به شما است اکر بتوانید با استفاده ازین موقع خیانت که در رگ وخون تان بوده باز تکرار کنید دهه 71 را به یادبیاورید که تاجیک ها ی قهرمان چه کارهای نه کردند تاریخ ازان ننگ دارد

>>>   بازمحمدجوهری باجناب خالق سیاه معاون وزیردفاع مشکیل پیداکرد وکناره گیری کرد.
خالق سیاه معاون سیاف است.
ع

>>>   عجب برکتی دارد پیسه جهاد ومقاومت
سید ناصرازهرات

>>>   به استثنای چند تن محدود از قومگرایان دیگر تمام ملت خواهان تطبیق قانون ثبت احوال نفوس منتشره در جریده رسمی وزارت عدلیه اند اما جناب ریس جمهور بخواست همان محدود اشخاص در راس همه اسماعیل یون وجنرال طاقت واحدی وجمعه خان همدرد عضو فعال حزب اسلامی حکمتیار دست پرورده ای اس ای از توزیع تذکره های برقی ‍

>>>   جمعه خان همدرد این عضو فعال حزب اسلامی گلبیدین زمانیکه والی ولایت پکتیا بود یکتن از بادیگاردان خود را برای تعلیمات نظامی بمرکز تعلیم وتربیه اردوی ملی به تظمین خودش شامل کرده بود که در جریان تعلیمات نظامی یک مشاور امریکایی را به گلوله بست انرا کشته وخودش هم به اثر تیر اندازی متقابل کشته شد جمعه خان این مار استین است وقومگرا معتصب تفرقه انداز اکنون که مشاور جناب ریس جمهور برگزیده شده با وز وز کردن بگوش جناب ریس جمهور طق خواست اسماعیل یون وجنرال طاقت وغیره اشخاص معتصب قومگرا خود خواه در گروگان گیری قانون ثبت احوال نفوس وعدم توزیع تذکره های الکترونیی نقش عمده دارد وجناب ریس جمهور را نمیگذارند که امر توزیع تذکره های برقی را صار کند در حالیکه همه از اقشار جامعه خواهانتوزیع تذکره های برقی مطابققانون توشیح شده ریس صاحب جمهور ونشر ان در جریده وزارت عدلیه هستند ودر شفاف سازی انتخابات نقش دارد ولی تا کنون با وصف تقاضای مکرر مردم هنوز از در حسارت داخل ارگ است .

>>>   دگرجنرال بازمحمد جوهری یک تن ازجنرالان کدری وکارکشته وزارت دفاع بود او باید وزیردفاع میشود نه ازکارش برکنارمیشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است