چه کسی بجای طاهر زهیر به بامیان می رود؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ کد خبر: 109967 منبع: پرینت

به گفته يكى از منابع نزديك به ارگ ریاست جمهوری، در پى شكايات متعدد از والى باميان، ریيس جمهور تصميم به بر كنارى طاهر زهير گرفته كه باعث ناراحتى شديد خليلى گرديده است.

محمد کریم خليلى رهبر حزب وحدت و معاون دوم رییس جمهور سابق، سرور دانش معاون دوم اشرف غنی را مجبور نموده تا ریيس جمهور را هر طورى شده قناعت بدهد كه يا زهير را بر كنار نكند و يا عباس بصير مهره ديگر ايشان را به حيث والى باميان معرفى نمايد.

سلام رحيمى ریيس دفتر ریيس جمهور، داكتر رسول طالب از چهره هاى سابق جهادى كه در حال حاضر با هيچ يك از احزاب رابطه ندارد را به ریيس جمهور براى پست باميان معرفى نموده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عباس بصیر آدم خوبی اند، بهتر است که ایشان مقرر گردد. عباس بصیر از سخنان اش و عملکردش آدم بازاری معلوم میشود.

>>>   طاهر زهیر آدم فریب کار است .

>>>   ههه هاااااااااااا
ظهیر مثل مشاور حقوقی رئیس جمهور دچار میشود.
ایشان هنگام جنجال انتخاباتی چنان گلو پاره کرد که همه می دانستیم اما جایگاهش از اول معلوم بود که حتی بطور موقت در ریاست جمهوری سخنگو قبولش نکرد. سپس لولش داد به بامیان و از آنطرف مردم را برانگیخت بالاخره تبدیلی و خانه نشینی تا کارشناس مسایل جهانی شود.

>>>   این داکتر رسول (طالب) چی کسی هست؟
اماآقای بصیرشخص خوبی هست.
ع

>>>   اقای کریم خللی از مداخله در کار حکومت موجود دست برادرید در غیر ان جناب اشرف غنی ریس جمهوررا خوش اش نمی اید که کسی در کارا ش مداخله کند در صورت قهر ریس جمهور پول های گرفته شده غصبی زمین های تپه اسکارت را از برادرات حاجی نبی که از مدرک فروش را بخود ذخیره کرده واپس خواهد گرفت .

>>>   بهترین گزینه برای بامیان انتخاب امرخیل منحیث والی جدید خواهد بود.
حسین رضایی دایکندی

>>>   جنرال طاقت از قبل تعیین شده وبه زودی وظیفه اش را تسلیم میشود

>>>   ... ها ميخوهند افغانستان را چپاول نمايند. زنده باد تمام كسانى كه در مقابل زياده خواهى ... اشرف غنى قد برافراشته اند. اشرف غنى از خود بپرسد كه چه كسى او را رئيس جمهور ساخت؟؟
منصور باميانى

>>>   داکتر رسول طالب از ... های سابقه دار و نما ینده ی حزب وحدت در زمان مقاومت وجنگها ی داخلی در پا کستان بود اینکه از نگا ه اداری و مردم داری تا چه اندازه استعداد داردهمکارانش در درون حزب اورا باید بیشتر معرفی نما یند .
صفدر پور

>>>   بهترین گزینه ها برای ولایت بامیان اقا یان برنا و انجنیر عباس
نویان اند .
اصف

>>>   در بامیان "از طرف گروه خاص... ظلم چه کفر شده است!"
متن گزارش عبیدالله بارکزی در مورد غصب زمینهای مردم و به خصوص تاجیکان در بامیان:
(برگرفته از صفحۀ "ابرمردان تاجیک بامیان افغانستان")
متن گزارش عبیدالله بارکزی رییس هییات حقیقت یاب بامیان پیرامون ظلم و ستمهای سامانمند بر تاجیکان و پشتون های این ولایت در نشست عمومی شورای ملی
بسم الله الرحمن الرحیم
ریس و وکیل صاحبان!
اول، از بامیان این جا نماینده هایش خواهرمان خانم ایلخانی، شیدانی صاحب و استاداکبری صاحب نشسته، کاشکی فکوری صاحب هم میبود. من حرفی را نمی گویم که این ها هم تایید نکنند و قبول نداشته باشند. در بامیان بازسازی نشده است، اگر شده برای عده ای محدودی شده است. برای مردم و ملت قطعا بازسازی نشده است. یک ولایت محروم و پس مانده است.
دوم، بامیان شش ولسوالی دارد، در سه ولسوالی آن تاجیکان زندگی می کنند و در سه ولسوالی آن برادران شیعه(هزاره و سادات) زندگی می کنند؛ سیغان، کهمرد و شیبر (اکثریت) برادران تاجیک ما هستند، پنجاب، ورس و یکاولنگ برادران شیعه( هزاره و سادات) ما هستند. مرکز ولایت بامیان اکثریت ملکیت تاجیکان ما هست، بخشی آن از پشتونها می باشد. ولایت بامیان بالای زمینهای تاجیک ها و پشتون ها ساخته شده است.
حالا من حقیقت های را نشان می دهم، که شما به آن حیران شوید، تصویری را که از بامیان داشتید، آنگونه نیست! در آنجا بالاتر از هفصد عریضه به ما شده است، یک ونیم سال میشود که عرایض به ما سرازیر شده است. آنجا مساله شیعه وسنی، تاجیک و هزاره، ویا هزاره و پشتون نیست! آنجا مساله حکومت و ملت است. یگ گروه خاص با استفاده از حکومت تمام بامیان را تکانید و به شعله های آتش سوزانیده است! هم هزاره، هم تاجیکان و هم پشتونها، چند مورد است، این جا وکیل صاحبان بشنوند.
آنجا یک گروه خاص چه کرده است، موضوع شهر است، هفتاد جریب زمین به حکم کرزی صاحب تبادله شده است. پول هفتاد جریب برای یک شخص، یک گروه و یک حزب مصرف شده است، نه به نشانی ملت یانشانی حکومت.نمی ترسم توسط گروه خلیلی صاحب(معاون پشین ریاست جمهوری و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان)! ببنید، مرا اجازه دهید گزارش کاری خویش را بدهم. موضوع دوم چوک الکین، بالای زمین مردم جور شده، اما زمین استملاک نشده است! مردم قباله های شرعی به دست دارند، چوک و سرکها بالای زمین های مردم رفته است، اما استملاک نشده، جای دیگر زمین های کوچی ها آتش زده شده، زمین ها غصب و چنارهایش قطع شده، کوچیان آنجا مالک جایداد خود نیستند و نمی توانند به ملک خود بروند.
موضوع دیگر منطقه و زمین های تاجیکان به نام ساحه سرخ، به نام ساحه سبز و به نام ساحه زرد، به صدها جریب زمین ازمردم گرفته شده است، بدون استملاک. از گروه خلیلی صاحب بلند منزل(هوتل غلغه آقای خلیلی) جور شده، تانک تیل جور شده است. اما برای تاجیکان چوپ فروشی اجازه نیست، ترکاری فروشی اجازه نیست. بیست و یک مورد کلب و فیلم مستند همراه خود آوردیم. همراه یازده هزار نفر نشست کرده ایم. گپ شهرک حاجی عیان، که او دولتی ثبت محفوظ از ستره محکمه دارد و قباله دارد، اما حکومت محلی غیر قانونی آن را بند انداخته است. او فرار هم هست، چون هشت صد لک افغانی از مردم پول گرفته است.
دیگر به نام بودا، به نام یونسکو از مردم صدها جریب را گرفته و بند انداخته است. که این ساحه یونسکو است، مهربانی کنید زمین را استملاک کنید، ساحه سزخ بسازید، استملاک کنید ساحه سبز بسازید، این گونه موردها زیاد است.
انجا به نام شبکه عدالت خواهان بامیان، هشت ونیم صد بزرگان باما دیدار نمودند، که اکثریت آن برادران هزاره بودند، که ظلم علیه تاجیکان و پشتون ها را تایید کردند. ما هفته آینده هفت رییس را از بامیان خواسته ایم. در آجندا این بحث را داریم، وکیلان بامیان هستند، من اجرات خویش را می کنم.
فقط می خواهم این را بگویم که آنجا از طرف گروه خاص قدری ظلم شده است، که ظلم چه کفر شده است!
تشکر
دوستان شیر کنید تا حکومت کر صدای مردم محروم بامیان را بشنود

>>>   بجای طاهر زهیر صرف علا حضرت بزرگ آقای استاد کریم خلیلی تصمیم میگیرد چون استاد خلیلی یگانه تیکه دار ولایت بامیان است شما بامیانیها خود را بیهوده دردسر ندهید مبادا به مرض عصاب مبتلا نشوید .وقتیکه اقای استاد تصمیم گرفت و کسی را تعین کرد ما لبیک بگویم و دول بزنیم دیگر چاره نداریم . در ولایت بامیان باسازی ماست سازی بکار نیست شکر خدا امنیت است بجای بازسازی تاخت و تازی میکنیم تا صحتمند بمانیم
بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است