آقای کرزی دیگر به تاریخ پیوسته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۸    ۱۳۸۹/۳/۱۳ کد خبر: 10974 منبع: پرینت

این عنوان درشت روز چهار شنبه 2 جون دراشپیگل آنلاین آلمان به چشم می خورد.
( متن مصاحبه جنرال حمید گل رئیس سابق استخبارات پاکستان و دخالت مستقیم پاکستان در امورافغانستان و اهانت آشکار حمید گل به مردم شریف افغانستان که گفته می شود یکی از طراحان اصلی تحریک طالبان بوده و دشمنی دیرینه اش را با مردم افغانستان پنهان نمی کند)
در آستانۀ برگزاری جرگۀ مشورتی صلح درکابل اشیگل آنلاین آلمان مصاحبه ی را با اقای جنرال حمید گل رئیس استخبارات سابق پاکستان انجام داده است که برگردان آن خدمت شما تقدیم میگردد.
حمید گل: برگزاری جرگۀ مشورتی رئیس جمهور افغانستان آقای حامد کرزی که می خواهد در باره آتش بست با طالبان مذاکره نماید، این آتش بست غیر ممکن می باشد.
رئیس سابق استخبارات پاکستان آقای جنرال حمید گل به اشپیگل آنلاین در مورد بازگشت طالبان به افغانستان چنین می گوید: آنان به افغانستان برخواهند گشت و انتقام گیری آغاز خواهد شد.
به گفته اشپیگل آنلاین آقای کرزی می خواهد در جرگۀ امن که روز چهار شنبه 2 جون در کابل دایر می شود امکان پشتیبانی وسیع و گسترده ای اشتراک کنندگان را برای مذاکره با طالبان به دست بیاورد حالا این جرگه چگونه خواهد بود ؟
حمید گل می گوید: مصالحه با دولت افغنستان غیر ممکن است ما با عروسک ها صحبت نمی کنیم صحبت ما فقط با بازیگران اصلی و بالاترین رهبر اپوزیسیون ملاعمر رهبر طالبان میباشد نه با امریکا و آقای کرزی که دیگر به تاریخ پیوسته است.
اشپیگل از آقای حمید گل می پرسد شرایط طالبان برای آتش بست چه خواهد بود؟
حمید گل : ملاعمر دیگر اسرار ندارد در کابل حکومت کند اما عقب نشینی تمام نیروهای غربی و خواهان تغییر قانون اساسی و اجرای قانون شریعت می باشد که باید سکولاریسم در افغانستان متوقف داده شود ، طالبان مجددا به افغانستان برخواهد گشت و ملاعمر یک شورا بزرگ را برگزار خواهد نمود که در آن نفع همه درنظر گرفته خواهد شد.
اشپیگل : این طرح بیشتر به یک دیکتاتوری جدید شباهت دارد و جنگ خانگی ..
حمید گل : وقتی طالبان برگشتند حتمآ بر افغانستان مسلط خواهند شد و من تضمین می کنم در دو یا سه سال همه چیز عادی شده و افغانستان به صلح دست خواه یافت.
اشپیگل: اقلیت های تاجیک ، ازبک و هزاره که در حال حاضر به خوبی مسلح می باشند انتظار می رود که با تمام قوا در برابر ورود جدیدی از طالبان پشتوان به دفاع برخیزند.
حمید گل : رهبران جهادی مانند عبدالرسول سیاف و برهاندین ربانی قطعآ با طالبان هیچ مشکلی نخواهد داشت.
اشپیگل : این دونفر از مسلمانان رادیکال می باشد.
حمید گل : و باقی نیز تابع خواهند شد آنان دیگر رهبران قوی ندارند که مقاومت کنند فرمانده ارشد اتحاد شمال احمد شاه مسعود نیز از بین رفته است.
اشپیگل : آیا شما فراموش کرده اید که طالبان چگونه در بین مردم مورد نفرت بودند؟
حمید گل : حالا آنان می گویند که مخالف طالبان اند ولی زمانی که دالر پرداخته شود دیگر کسی مخالف نیست، طالبان درس خود را از گذشته آموخته اند دیگر مخالف زنان نخواهند بود و زنان می توانند از خانه خارج شوند.
اشپیگل : اگر نیروهای بین المللی فردا از افغانستان خارج شوند و طالبان برگردند ، قطعآ خون های زیادی جاری خواهد شد و حامیان دولت کرزی مجازات شده و صد ها هزار نفر مجبور به فرار خواهند گردید.
حمید گل: من فکر می کنم که این اشتباه نیست که ده هزارنفری از خائنین وهمدستان دولت در افغانستان کشته شوند اگر این کار باعث آزادی افغانستان شود چنانکه امریکائی ها نیز صد ها هزار نفر را در عراق کشته اند این خائن ها می توانند با نیروهای امریکا از افغانستان خارج شوند طوری که دولت دست نشانده شوروی سابق و در راس آن داکتر نجیب خائن درسال 1989 با روس ها فرار کرد.
اشپیگل : طالبان داکتر نجیب را در یک پایۀ برق در کابل حلق آویز کردند آیا فکر می کنبد این یک صلح است ؟
حمید گل: افغان ها در 5 هزار سال گذشته مشکل خود را همین طور حل نمودند آیا امریکا می تواند در ده سال تغیری در این مورد بوجود بیاورد.
اشپیگل : غرب چگونه می تواند اطمینان نماید، که طالبان دیگر از تروریسم جهانی و حمایت از القاعده دست بردارند؟
حمید گل: ملاعمر تضمین می کند که دیگر از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری عملیات تروریستسی و خرابکارانه انجام نشود این طرح می تواند در مذاکرات آشتی بررسی و مورد تآیید قرار گیرد.
اشپیگل : چه نقشی را همسایگان افغانستان به خصوص عربستان سعودی در روند پروسه صلح خواهند داشت؟
حمید گل : در مذاکرات از همه مهمتر حضور رئیس ارتش پاکستان آقای اشفق پرویز کیانی می باشد پاکستان می خواهد، امریکا از افغانستان خارج شود عربستان سعودی هیچ نقشی را بازی نخواهد کرد حتی اگر آقای کرزی نظر دیگری داشته باشد و چینی ها به نوبه خود در حال حاضر نمی خواهد به این مرداب کشیده شوند ولی در بازسازی افغانستان حتمآ نقش حیاتی خواهد داشت.
اشپیگل : امریکا می خواهد حضور نیروهای نظامی خود را در آینده نزدیک کاهش دهد ولی پایگاه نظامی خود را می خواهد در افغانستان حفظ کنند.
حمید گل : امریکائی ها در این جنگ شکست خورده اند و باید از افغانستان خارج شوند طوری که روس ها سرافکنده و شکست خورده از افغانستان خارج شدند.
اشپیگل : چرا یک راه حل مشترک وجود ندارد؟
حمید گل : امریکائی ها به افغانستان نیامده اند که به زنان آزادی بدهند و یا دموکراسی بیاورند آنها برای منافع نظامی و اقتصادی خود به این کشور آمده اند و حتی متحدان خود را نیز فریب داده اند حالا آلمانی ها نیز مورد حمله قرار گرفته اند چون آنها هم بخشی از ناتو می باشند در صورتی که انها دوستان سنتی مردم افغانستان بوده وهیچ منافعی ندارند.
اشپیگل : اتحاد جماهیر شوروی به عنوان ابرقدرت پس از خروج از افغانستان به زودی پایان یافت چقدر وقت لازم دارد تا امریکا خود را ابرقدرت بداند؟
حمید گل : قدرت های فوق العادۀ بزرگ آرام می میرند ایالات متحد امریکا 50 سال وقت دارد سپس دیگران جای آنرا خواهد گرفت.
ختم ترجمه اشپیگل آنلاین آلمان
این مصاحبه را خانم سوزانه کولبه با آقای حمید گل رئیس سابق استخبارات پاکستان و یکی از بنیانگذاران طالبان انجام داده که روز چهار شنبه 2 جون در اشپیگل آنلاین به نشر رسیده است.

محمود مجم زاده برلین آلمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی باید زهر بخورد. اگر واقعاً خون انسانیت در وجودش وجود دارد باید زهر بخورد. این حمید گل لعنتی به جای اینکه به خاطر جنایاتش به افغانستان به چوبه دار زده شود، حالا به خاطر بی کفایتی های کرزی به جائی رسیده است که دوباره غور میزند.

>>>   برادران وهموطنان عزيزبه اظهارات اين جنايت بيشه خوب وعميق فكركنيد كه اين نوكران انكليس كهنه كارميخواهد دوباره به وطن عزيزمان افغانستان مسلط شوندحالابايدهمه ماوشمااعم از بشتون هزاره تركمن تاجك ازبك وباقي باشندكان اين سرزمين به اين جنايت كاران جواب دندان شكن بدهندتاكه اين مادرفروشان بدانندكه مردم افغانستان مثل اين غلامان به دالر بفروش نمي رسند وهمين ملت رنجديده افغانستان بود كه مقابل ارتش سرخ خودراسبرباكستان ساخته وبه كمك خداوند(ج) به كاميابي رسيد وديكراينكه برادران احزاب مخالف وطالبان نيز به خودآيندوآله دست اين فرومايكان نكردند وطنداران عزيزحاص بخاطر رضاي خداوند(ج) وبخاطراشك يتيمان وبيوه زنان وبيرمردان سالخورده بخودآئيدوجنك رابه يك طرف بياندازيد وبفكرآبادي وطن خويش باشيد
باتقديم احترام (جلش) ازجدة عربستان

>>>   کثیف ترین انسان روی زمین جنرال حمید گل است این خبیث پدر ناجایز ملا عمر است او خبیث توره به سرنوشت افغانها چی کار

>>>   سلام دوستان
تنها مردمیکه واضحه و روشن است نیاز به توزیع ندارد تاریخ مصرفشان گذشته است طالبان است تمام مردم افغانستان و دنیا میداند که دوران سیاه طالبان تکرار نخواهد شد
یاسین احمدزاده

>>>   پاكستان تااينكه تمام اسلحه اتومي اش را به امريكا تحويل نداده وتمام تأسيسات انرا از بين نبرد هيچ گاه نه طالبان پاكستاني از بين خواهد رفت ونه حمله هاي امريكا از مناطق قبايلي قطع خواهد.
ونكتهء ديگر اينكه كار شناسان پاكستاني بهتر است به فكر كشور شان باشند چون با اين ميكروب هاي سرطاني كه در داخل كشور پاكستان است كشور شان به فروپاشي خيلي نزديك شده است.
خليل. لندن

>>>   مرگ بر تو دال خور و مرگ بر طا لبان حیوان وادم کش این ارزو وامید که داری انرا بگور خواهی برد.
نور

>>>   به به این مرد سر نوشت افغانستانه تعیین کرد. بچیم حمید گل مه میفاموم که تو ای گپاره از خود نمیگی شما پاکستانی ها خو سگ انگلیس هستید، بخدا قسم این بار باز اگه شما چوچه های شیطان پشت لنگی ملا عمر وبن لادن پت شده آمدید افغانستان، درست است که مسعود نیست اما امروز دها مسعود دیگروجود دارد آنوقت اگه با تمام شیاطین که ترا و طالباره حمایت میکنند در زباله دان تاریخ نسپردیم بگو مسلمان نیستیم.
شیر آقا تفاهم

>>>   مطالعه این مصاحبه برای اشتراک کننده گان جرگه صلح در کابل میتواند تفکر طالبان و حامیان انان را بهتر شناسائی نموده و تصمیم جدی تری نسبت به تفاهم با طالبان را در دستور کار خود قرار دهند.
هیچ کس حتی دولت افغانستان شناسائی چندانی نسبت به طالبان ندارد تا آنان را به گروهای مشخصی دسته بندی کند که چه افرادی دست شان به خون ملت افغانستان اغشته است ویا چه کسانی مخالف قانون اساسی افغانستان میباشند و یا چه کسانی مکاتب راسوزانده و متعلمین را سر میبرند و چه کسانی مسؤلیت سر های بریده جوانان افغان و یا پولیس ملی افغانستان به عهده دارند ؟
حالا بای جواب این سوال را قای کرزی و یا فاروق وردک بدهند چون مردم را تشویق به تفاهم با طالبان میداند.
اکبر اتریش

>>>   حميد كل دشمن افغانستان نه بوده بلكه دشمن افغانستان كسان بوده كه خواهان يك حكومت نشنلست وخواب تاجكستان كلان را ميديد.

>>>   جنرال حمید گل یکی از مغزهای متفکر آسیا است
مصاحبه اش کاملا منطقی و زیبا

>>>   ببینید ملا عمر دست پروردۀ این چنین موجود فرومایه است، کسانی که از ملا عمر طرفداری میکنند آنها شیر آدمیت را نخورده اند.
ننگ و نفرین باد بر حمید گل و ملا عمر و گلبدین

>>>   تا یک نفر افغان است زنده افغانستان است!!!! جنرال صاحب ..... گل افغانها ان افغانهای دهه 90 نیستند بخدا تا کراچی پیش خواهد کردیمتان مرگ بر دال خورها و دال پزها و حتی دهقانان که ماش می کارد به تصمیم که دال جور کند.
پلنگ از دنمارک

>>>   لعنت خدا بر چهره کثیف حمیدگل پلید باد از تو بیشتر از یک سگ هار بدم می آید .

>>>   جنرال حمیدگل دال خور
اشتباه نکن
مردم افغانستان مردم دیروز نیست که شما فکرکرده اید امروز مردم تمام سیاست های دنیا وپلان دشمنی پاکستان را میدانند هرگز سرتسلیم به ملاعمرنام نهاد که نام اصلی ان جنرال کرینل عوض است یکی ازجنرالان پاکستان است که همان سبب شده است که چهره ان را کسی نبیند
ما دربرادرشما پاکستانی امروز خوب میدانیم که چگونه بازهم مبارزه کنیم صدباراگر به اافغانستان حمله کنید بامشت اهنی باردیگر خارج تان خواهیم کرد اگر امروز مسعود درمیان ما نیست صدها هزارمسعود دیگر را پرورده است هرپنجشیری وهرشمالی وال مسعود است شمالیکه هزارهزار فوچ شمارا دردلهای خاک خود هنوز دارد جسد های شانرا این سرزمین دوزغ برایتان پنجاب وسند است
من اماده هستیم شما نگران نباشید
تاهنوز هم تابه دندان مسلح هستیم
پنجشیری

>>>   حمید گل برای قوم پشتون چی در داخل افغانستان وچی در خارج افغانستان یک رهبر عالی ودلسوز است ولی برای سایر اقوام یک دشمن سرسخت .
این پشتونها هستند که میخواهند با دارانشان برای شان ابراز نظر نماید مزگ براین وطنفروشها وبادارانشان

>>>   عميد شواهر تمام پشتون هاي بي غيرت است

>>>   به آغازاده ئی که از "تاجکستان کلان" گپ زده است. تو باید مزدور چشم بسته دال خور ها باشی که همچو گپ را میزنی.

>>>   برادران و خواهران عزيز خوب دقيق شويد كه چـه كسي پلان هـاي آينده ملا عمـر را افشا ميكند . بنظر بنـده كـه كدام ملا عمـري مـوجود نبوده بلكـه هميـن شيطان لعيـن از نـام مـلا عمـر استفاده كـرده يعنـي نام مستعـارش (ملا عمر) است. و رهبـري همه خراب كاري هـا و آدم كشي ها را در افغانستان به عهده دارد. لعنت به تو شيطان حميد گل. خداوند (ج) پيش ازينكه به مرامت برسي انشاالله ازين دنيا ميبريد. و اين ارمـان را (اگر گور داشتي؟) به گور خواهي برد. بفكر بر آمدن زنهـا از خانـه در افغانستان نباش. بفكـر تخريب رقاصه خـانه هـاي شهر پشاور باش.

>>>   نفر آخر معلوم میشود که تو ..... حتمی کدام خیشی داری با جنرال ....گل که بسیار نظریات افغانستانیها بدد آمد .و از سوز دل این جمله را نوشته کردی.
اصالا من از کلمه نشنلیست بدم می آید هما همین قدر برایت میگویم که فعلاّ حکومت در دست اوغانهاست و تعداد شما هم 35 فیصد بدون اوغانهای که پاکستانی هستند ببین که بازار افغانستان تجارت افغانستان و ولایات افغانستان به کدام لسان صحبت می کنند؟؟؟؟ آن وقتهارا گاوه خورد که تو اوغوان غول هرچه میگفتی مردم باور میکرد انشاء الله نسل تانرا نابود خواهیم نمود یا که مسلمان شوید و دری صحبت کنید.
مرگ به وطنفروشان مرگ بر رهبرهای فعلی و قبلی معامله گر چرا هرکس که در افغانستان تجاوز میکند پشتون را در راءس قرار میدهد چونکه پشتونها در خرید و فروش خود و وطن نام دارند.
اگر از شما کسی دختر طلب میکند اورا می فروشید باز وطن چی است که انرا پشتون نفروشد.
......بر شما غولها که از سر و پایتان خبر ندارید.
پلنگ افغانستانی

>>>   هم وطن عزیزبیاید ازتوهین کردن جددن هواهش میکنم خودداری کنید نه درمورحمید گل لعین ازنضر بنده انشاه الله مخالف حکومت بنام طالب ازگذشته خودپندوعبرت گرفته است کدام مخالفط ندارد بیاید ازپسرخوانده بوتو گلی بی دین راکتیاریاد اورنمایدکه باعث تمام قتل کردن افسران ومتعلمین وکار مندان شرکت هایی خیریه شده است این فردسیاه تاریخ پندنخواهدکرفث ودرموردافسران واشخا صیکه دردوران مذدوربوده نشان به شوروی سابق بودند حرام شده ویافرایی ازوطن است وافرادیکه ازبقایامنده گی تاریخ گذشثه خودرامطالعه ادب اموخته است حمیدگل لعین اگرسپهسالارمسعوددرجمع هم وطنان نیس مفکوره اش هست حمیدگل چقدرخدمت به بادارانتا حرمت وعزت مسلمانان جهان راموردسو
ال قرادادید که یکی ازخانم هایی پاکستانی تان بنام نسرین/نواز/ درکابینیه نگلیس بخدمت گذاشته اید وانهم به معاون نخست وزیرانگلیس
فرستاده است معاون نخست وزیر/کلک/خودش درکمپاین خودگفت تاحال ۳۱خانم اعمل.... بنضربنده وشایداهم ۳۲ است لعنت برحمیدگل طالب جان/فتوابدهید گلی بدین باداردراخوب مطالعه کن خیر چه پروادارد هدف من چوکی است

>>>   برادران و خواهران عزیزم!
مشکل است انچه را که من با چشم خود از حمید گل دیده ام شما باور کنید. من یکبار نه بلکه بار ها حمیدگل را در ساعات مختلف در منزلش ملاقات نموده ام. اغلبآ بدون نوشیدن الکول نمی باشد. او مانند یک انسان هیروهینی محتاط به الکول است. اگر اشپیگل سایتونگ آلمان از روری واقعیت اذعان نماید ممکن در ساعت که مصاحبه را با وی انجام داده است از حد گذشته الکول نوشیده باشد. از این رو سخنان حمیدگل به آن می ماند که روزی موش در گوشه نشسته بود یک خس را تیز میکرد. روبا از موش سوال کرد ، گفت موش جان چه میکنی ؟ موش گفت شمشیرم را تیز میکنم . روبا گفت برای چه؟ موش گفت بخاطریکه میخواهم شیر را بکشم. روبا با سرعت بجانب شیر رفت جریان را قصه کرد. شیر از جا برخواست و پیش موش آمد از موش سوال کرد ، گفت موش چه میکنی ؟ موش گفت صاحب چاقوی را تیز میکنم و در ضمن یگان چتی گوهی هم میکنم . بنآ حمیدگل مانند موش در حالت نشه یگان چتی گویی میکند.
من از ویب سایت وزین شبکه اطلاع رسانی تقاضا میکنم که لطفآ نوشته ای مرا نشر فرمایند.

>>>   دوستان فقط الفاظ دارم كه متحد باشيد تا كس نتواند استفاده
كند من عرب هستم افغاني صحبت ميكنم

>>>   غیر از پشتون باید در این وطن هیچ کس حرف از غیرت نزند....
ساربان از تخار

>>>   سلام به هموطنان عزیز!
............به این دشمن دیرینه افغانستان حمیدگل، و از دولت مردان افغانستان ( آقای کرزی) میخواهیم تا این.......جنایت دشمن سرسخت اسلام ومردم عزیزمان افغانستان را به قضایای بین الملی کشانیده و محاکمه نمایند.
صوفی زاده
محصل
هنگری

>>>   دوستان و هم وطنان عزیز سلام بر شما:
در رابطه به اظهارات و سخان حمید گل باید گفت: حمیدگل دشمن دیرینه و کهنه ملت مظلوم افعانستان است، بناً سخنان اقائی حمید گل باید خوب بدقت بررسی و تحلیل شود اگر ما احساساتی تحلیل کنیم بجائی نخواهد رسید. بنظر من چون این اقا یک دشمن دیرینه افغانستان است باید سخنان وی دست کم گرفته نشود، و دولت با ید تمام جنبه های اظهارات وی را بدقت مورد ارزیابی قرار داده و از نقاط سازنده آن جهت اماده سازی یک اردوی باکفیت استفاده کند. تاجائی که میدانیم اردوی ملی افغانستان یک اردوی انگزئی نیست بمجرد قطع دالر و خروج نیرو های امریکائی از افغانستان اردو هم واژه گون خواهد شد و کیست آن رهبر و نیروی که در برابر حرکت دد صفتانه طالب ها مقاومت کند من فکر می کنم برخی از اظهارات جنرال حمید گل حساب شده است نه پراگنده. تشکر

>>>   پیام بنده به جلالتماب کرزی ومحترم وزیر خارجه کشور محبوب مان اینست که لطفآ به محتوای این مصاحبه جنرال فاسد پاکستانی عطف توجه بفرمایند و از مجاری دپلوماتیک با زبان سیاست واندیشه جلو تبلیغات کاملا بیشرفانه آنرا بګیرند.
واقعآ این جنرال ......... وب........ پاکستانی ثابت ساخت که چګونه
به ګشور ومردم ماتوهین کنند. این وجییه ملی ماست که از وطن و هویت ملی مان حراست داریم. آرزو دارم وزارت خارجه افغانستان پاسخ دندان شکنی ابراز و حق ملی را بجا دارند.
هموطن مهاجر شما

>>>   حمید گل یک پشتون است.
پشتون ها باید از حمید گل حمایت کنند تا که قدرت همیشه در دست ما باشد..
پشتونخواه...

>>>   تازه ترين معلومات در خصوص محل سكونت و فعاليت هر كدام از رهبران القاعده و شبه القاعده" رهبران طالبان " در دسترس مغز متفكر ايجادگر و حامي دايمي انها جنرال حميد گل ميباشد . هرگاه امريكا بصورت جدي خواسته باشد كه اين معلومات را بداند بايد به ماخذ آن يعني جنال حميدگل مراجعه كند كه يا به پول و يا بزور بر آورده ساختن اين خواست چندان مشكل نيست.معلومات اين جنرال باز نشسته، باز نشسته نشده و درمغز و اسناد اين يكي از بنيانگذاران شبه القاعده "طالبان" موجود است كه هرگاه با پيگيري و جديت تعقيب ميشد ممكن بودمدت ها قبل ازين بدست ميآمد. و لي كجاست چشم بينا و گوش شنوا؟
بينش

>>>   هنوز آن مجاهدین مقاومت و اولادهای اصیل این سرزمین زنده هستند.
انشاالله لشکری به زودی توظیف خواهد شد تا گلم حمید گل و جنرال بابر را جم کنند.
تا دال خور ها بدانند که دشمنی با افغان ها یعنی چی؟
افغان

>>>   سلام برادران وخواهران
نوشته های شماراخواندم چیزیکه درپاره حمیدگل گفتید کم کفتیدولی نه بایدبه اقوام وملیتها توهین کنیم باید بپذیریدکه دراین سرزمین ملیت های باهم برادرپشتونها تاجکها هزاره هاازبکها ترکمنها نورستانیها بلوچها>>.>>>>>وزندگی میکنندجه بخواهیدیانخواهید
سادات

>>>   دوستان ! این حرفها، حرکات و وکالت کردنهای خاینانه ی مقامات جنایت پیشه ی پاکستانی تازه گی ندارد . آیا فراموش خواهد شد که همین جنرال خاین پاکستانی پس ازسقوط رژیم دست نشانده در کابل و هجوم چاکران اسلام پناه وی به افغانستان ، در میدان هوایی کابل نماز " شکرانه" اداکرد و برهان الدین خان او را بعنوان مشاورخاص خودش پذیرفت؟ خلاصه، سفارش من بحیث یک افغان وطنپرست اینست که لطفا کتاب جالب " نقش پاکستان در تراژیدی خونین افغانستان" را که به قلم یکی از هموطنان با درد ما قبلا نوشته و چاپ شده بدست آورده بخوانید تا خود فروشی، افغان کشی، دخالت، خیانت و سؤاستفاده های جانب پاکستان از اوضاع افغانستان را با تفصیل بدانید.

>>>   حمید گل برای افغانستان هیج دلسوزی ندارد دشمن درجه یک همه مردم افغانستان است وکوشش دارد که اتش نفاق وادم کوشی دامن تمام اقوام ساکن افغانستان را بگیرد وخوشبتخانه که فعلآ دامن خود شان را هم گرفته

>>>   من به نظربرادرم که میگوید ملا عمری وجود نداشته و ندارد همین دال خور ها به هدایت باداران شان فقط نقش کسی را بنام ملا عمر بازی کردهاند. اگر شما به کشورهای غرب سفر کنید حقایق بیشتر به شما آشکار میشود که این پاکستانیهای .......چه جنایاتی را به وطن و مردم ما تحمیل نکردند. گروپی از مردم را در کمپهای مهاجرین فریبداده و افکار ضد افغانستانی را درمغزشان داخل نموده و برعلیه منافع کشورما ازآنها کار گرفته اند. این حمید گل مردود که یکی از ............ اصلی به مردم و حریم خاک پاک ما است طراح تمام پلان های نابکارو ضد مردمی در افغانستان است. اصلاً این چه کاره است که راجع به سرنوشت ملت ما نظر میدهد. این انسان فرعون عصررا خداوند ج شرمانده که به زبان خود به فجایع که در وطن ما مرتکب شد ه اقرار میکنم. نتیجه همین نابکاری های این خبیث است که امروز مردم ما توسط باداران غربی شان از دین شان به گمراهی ابدی سوق داده میشود.

>>>   باید برای آینده مان عاقلانه بیاندیشم و نگزاریم که یکبار دیگر نسل کشی آغاز گردد.
به جواب آقای پشتونخواه: درست است که همه پشتون ها تروریست نیستند اما باید قبول کنیم که همه تروریست ها (طالبان) پشتون اند.
پس بهتر است انسان گونه فکر کنیم و همیشه به فکر صلح و اخوت باشیم نه به فکر قتل و غارت و بی غیرتی

>>>   پاکستانی ها بنابر داشتن مناطق وسیع در جنوب افغانستان (مناطق پشتون نشین) و داشتن مرز های گسترده و حیاتی تر از همه داشتن احساس پشتونوالی (که در نزد پشتون ها خیلی ارزش دارد و بخاطر آن ده افغانستان دیگر را نیز قربانی خواهند داد) در بازی سیاسی افغانستان نقش مهمی را بازی میکنند. غرب نیز در این بازی صادقانه با دولت افغانستان همکار نبوده و در پی منافع خود هستند و همیشه کوشیده است تا دولت پاکستان را در تصامیم در مورد افغانستان سهم بیشتر دهد. در غیر آن مردم افغانستان نظریات این ....... را به دو جو هم نمیخرند...وقت آنست تا برای تشویق سکولاریزم در افغانستان و ایجاد فضای سالم برای مردم این خطه دست به دست هم دهیم تا دیگر همچو اوباش های دال خور جرعت گفتن همچو چرند را در قبال مردم شریف افغانستان نداشته باشند...
جاوید بابی، کابل - افغانستان

>>>   اقاي حمید گل افغا نستان افغا نستاني ديروز نيست كه دباره بشود مستعمره پاكستان البطه داشتن اروزو براي كسي عيب نيست حتا شما قبول نداري؟ اينده قضا وت خاهد كرد
حميد دانشجوي دكتراي علوم سيا سي

>>>   جناب ملا حمید گل خان خواب ديدي خيرست انشا الله : وحيد الله پشتون : از كندهار

>>>   آقای حمید گل خود را نماینده پشتون های هر دو طرف مرز میداند و طوریکه معلوم میشود اکثریت پشتوان های افغانستان او را نماینده و یا دوست قبیلوی خود میدانند همان طور که پرویز مشرف همیشه از پشتیبانی پشتون ها در افغانستان سخن میگوید .
دفتر ریاست جمهوری افغانستان ، وزارت دفاع و وزارت خارجه افغانستان در مقابل چنین مداخله ای اشکار در امور افغانستان بی تفاوت میباشند .
مصاحبه جنرال حمید گل طراح اصلی بوجود آوردن طالبان درست روز اول جرگه مشورتی صلح در کابل با یکی از سایت های معتبر آلمانی صورت گرفته و تمام تلاش های اقای کرزی را که گویا با طالبان تفاهم کند نقش بر آب ساخته اس .
جنرال حمید گل به کرزی و دیگران میفهماند که آنها هیچ صلاحیتی برای مداکره باطالبان ندارند حمید گل در مصاحب اش کگفته است به زودی ملاعمر به افغانستان باز خواهد گشت و قانون شریعت اسلامی پاکستانی بر افغانستان حکمفرا خواهد شد و پشتون ها که به قول او کثریت میباشند بر افغانستان حکومت خواهند کرد رهبران پاکستان خصوصا سازمان امنیت این کشور کرزی و کابینه اش را به رسمیت نمشناسد او فقط بقول خود بزرگان اقوام و قبایل آنطرف مرز افغانستان را به عنوان رهبران با صلاحیت افغانستان معرفی میکند.
و پشتوان های افغانستان نیز در مقابل این همه توهین به مردم افغانستان سکوت میکنند دیگر حرف از رشادت ، عزت ، افتخار و غیرت خبری نیست .
برادران پشتون این کلمات را به عنوان تعصب نبینند بلکه به سخنان آقای جنرال حمید گل پاکستانی توجه کنند و عکس العمل خود را نسبت به این همه توهین و اهانت به مردم شریف افغانستان نشان دهند .
این جا باید غیرت پشتونوالی به حرکت آید و جواب دندان شکن به سیاستمداران بیگانه که مستقیم به مداخلات خود در افغانستان ادامه میدهند جواب رد بدهند و رسالت خود را در قبال نسل های آینده افغانستان درج تاریخ نمایند نه تنها پشتون ها بلکه تمام شهروندان افغانستان باید سکوت مرگبار را بشکنند و در تمام رسانه ها و جراید و حتی به جامعه بین المللی خاطر نشان سازند که تحمل شنیدن سخنان توهین آمیز جنرال های پاکستانی را ندارند نه تنها مداخلات پاکستانی بلکه تمام کشورهای همسایه که آشکار به مردم و دولت افغانستان توهین کند باید به آنان جواب قاطع داده شود در حقیت این مصاحبه توهین آمیز باید بی جواب نماند و توسط مظاهرات مردم افغانستان و خصوصا برادران پشتوان که مستیقم مورد اهانت قرار گرفته اند انجام گردد .
سایت پشتوان وال( ...... ) از این نوشته استقبال نموده نوکری خود را به پاکستان آشکار نموده است این سایت متعصب و پشتوان وال شهروندان دیگر افغاتستان را مانند جنرال حمید گل و مهمند ها و دیگران وارث این سر زمین ندانسته و خود را ( یعنی حزب پشتوان وال را ) وارث افغانستان میدانند و تاریخ چندین هزار ساله افغانستان و یا آریانای بزرک را افتخارات خود نمیدانند.
در هر صورت به این تجاوز آشکار جنرال حمید گل به مردم افغانستان باید سکوت نکرد ورنه آنان جسور تر عمل خواهند کرد .
بااحترام زلمی از آلمان

>>>   حمید گل به غلام های دخل افغانستان خود روحیه می دهد. چیزی دگری نیست، اگر طالب باز ظهور کند که آنهم محال است، باز همان مقاومت و از مرده های شان خرمن ساختن خواهد بود. بیغم باشید، در زمان مقاومت اکثر مردم فریب این گروه سیاه را خورده بودند که این بار همه اقوام اعم از پشتون، تاجیک، هزاره و ازبک و سایر اقوام با هم متحد شده و کشور را از شر طالب و پاکستان برای همیش رهائی خواهند بخشید، انشاالله.
کریمی از هندوستان

>>>   هموطنان وطن لامالک بي در و بي دربان ! اين هميد گل نه بلکه باداران اوست که ..... ميکشند. امروز بر دولت افغانستان است که کام خود و دولتش را پاره کند تا در آينده همچو هبواني پاچهٔ افغانستان را نگيرد- کرزی صاحب بيدار شو که آب از سر گذشت و ايرو هم ميرود او برادر گرامي با اين نوشته افغانانه و مردانه حرف بزن که خودت کیستي ! اگر افغان هستي بميدان و مردانه بيا که مينويسئ>>>
برادران و خواهران عزیزم!
مشکل است انچه را که من با چشم خود از حمید گل دیده ام شما باور کنید. من یکبار نه بلکه بار ها حمیدگل را در ساعات مختلف در منزلش ملاقات نموده ام. اغلبآ بدون نوشیدن الکول نمی باشد. او مانند یک انسان هیروهینی محتاط به الکول است. اگر اشپیگل سایتونگ آلمان از روری واقعیت اذعان نماید ممکن در ساعت که مصاحبه را با وی انجام داده است از حد گذشته الکول نوشیده باشد.
محمد آصف - از شيرشاه مينه کابل

>>>   خوا ننده گا ن محترم
پخد ا ی ج قسم کو م چی په ما د ا خبر ی دیر بد تا ثیر کری
کا ش میتوا نستم این مرد سیا ه کار تاریخ بشر یت را در پشتو نستا ن وا ت کا بل غرغره میکردم .
حمید گله ته چکا ره ایئ ؟
چکا ره استی که در مورد آنطرف خط د یو رند گپ میزنی انشا ء الله تو ا ن مقا بله تا ن را مردم غیور افغا نستا ن در اعم از پشتو نها - تاجیکها ازبکها و هزاره ها وغیره دارند .
افغان یا ر

>>>   تا وقت که متحد و یک پارچه نشویم روز ما افغان ها از گفته های حمید گل کرده بد تر خواهد شد.
بیدار شوید تا چه وقت ایینها با سر نوشت ما بازی میکنند.

>>>   برادران پستوان چرا در مقابل مداخلات حمید گل رئیس سابق استخبارات پاکستان در مورد افغانستان سکوت میکنند غیرت ، شهامت و حس بیگنانه ستیزی گجاست >
افغان ار ترکیه

>>>   افغانستان متعلق به پاكستان است

>>>   برادران و هموطن تاکی در بدر به هوش باشید اعم از پشتون و تاجیک و هزاره وازبک که دیگر دشمن به طن ما چشم ندوزند
مثل حمید گل ها در باره کشور مان حرف بزند باید وحدت ملی واسلامی مان را حفظ کنیم تا کشور مان را آباد سازیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است