سایه سیاست بر سر فوتبال سنگینی می کند
تمامی محاسن و نقاط قابل اعتنا و مثبت فوتبال در عرصه ملی بعنوان یک ورزش شناخته شده و مورد قبول بین المللی یک طرف اما اینکه مسوولان تمامی امور مملکتی را به حال خود رها کنند و به امان خدا بگذارند و به تماشای فوتبال بنشینند یک طرف 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۷    ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ کد خبر: 109367 منبع: پرینت

با نهایت تقدیر و سپاس از بازیکنان غیور و عزتمند افغانستان که برای ساعاتی رنج و درد و غم مردم ملکی را از یادشان بردند و اذهان عمومی را غرق در سرور و شادی کردند؛ باید به عواقب خطرناک غرق شدن در دنیای فوتبال نیز اشاره کرد!

تمامی محاسن و نقاط قابل اعتنا و مثبت فوتبال در عرصه ملی بعنوان یک ورزش شناخته شده و مورد قبول بین المللی یک طرف اما اینکه مسوولان تمامی امور مملکتی را به حال خود رها کنند و به امان خدا بگذارند و به تماشای فوتبال بنشینند یک طرف!

درواقع در اوضاع نابسامان و بحبوهه کنونی افغانستان، که ناامنی و فقر و فساد اداری و بیکاری و بی ثباتی بیداد می کند، هیچ توجیهی ندارد که همه مسوولان در دفاتر کاری یا منازل خود پای تلویزیون به تماشای فوتبال بنشینند و همزمان انتحاری و انفجاری رخ بدهد.

دقایقی پس از اتمام بازی افغانستان و هندوستان در مرحله نهایی و فینال جام ملت های جنوب آسیا که با نتیجه ی 2 بر یک به سود طرف هندی تمام شد، کنسولگری هند در مزار شریف مرکز ولایت بلخ مورد حمله انتحاری قرار گرفت و تعدادی کشته و زخمی از مردم ملکی و مامورین امنیتی برجا گذاشت.

این درحالی است که به زعم برخی نخبگان ورزشی و اصحاب رسانه، سیاسی شدن فوتبال، از بیرون کنترل شدن اوضاع و دست بسته بودن بازیکنان در زمین سبب باخت افغانستان مقابل هند و نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان شده است.

با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که سایه ی سیاست بر سر فوتبال سنگینی می کند و حمله بر ساختمان کنسولگری هند در ولایت امن بلخ تنها دقایقی پس از اتمام بازی تیم های ملی دو کشور دوست و همسایه، مصداقی بر این مدعاست بنابراین کنسولگری هند به نوعی تاوان تیم ملی خود را پس داده است.

تیم ملی فوتبال بعنوان یک ورزش شناخته شده و محبوب جهانی، یک نماد وحدت ملی و مرحم آلام عمومی است که تک تک دستاوردها و شایستگی های آن قابل ستایش است و جای بسی حمایت دارد اما سهل انگاری مسوولان و غفلت از وظایف اصلی ایشان در حفظ و حراست از جان و مال و ناموس مردم ملکی مخصوصا نمایندگی ها و سفارت های خارجی هیچ گونه توجیهی ندارد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان گرامی! ازمدت زیادیست که سپورتها را هم سیاسی نموده قدرتهای غربی جهت استعمال وبکاربرد منافع سیاسی خویش قرارداده است. بخصوص نیکه کلان استعمار وروباه مکار انگلیس شیطان از آن بقدر کافی منفعت میبرد. مثلا تیم کرکت که بازی مخصوص انگلیس شیطان است و کوشش دارد تا در مستعمرات کهنه وجدید خودآنرارواج داده و ازآن بطور مرموزی ازین سپورت بهره گیرد. درپاکستان در انتخابات از عمران خان استفاده زیادی برد.
درافغانستان ببینید اکثزیت مطلق اعضای تیم کرکت را ازملیت نجیب پشتون ماانتخاب ودستچین نموده استفاده کرده است.
همیشه تحت تشویق شان بوده است. اعضای تیم کرکت افغانستانرا دقیقاء بززسی نمائید. ودر آینده بموقع ازآنها استفاده خواهدکرد. سرمایه جهانخوار از هر وسیله جهت منافع استعماریشان واشغال جهان سود میبرند.
باحترام مهاجر جبزی ازدیار غربت

>>>   نسل جوان افغانستان باېد اين را از ياد نبرتد که کشور ما بګونه اشغال کورپراسېون ها ۍ استعمار چدېد است . همانطور که علامه فيضانۍ پېشبېۍ طرز العمل آينده استعمار ګران را کرده بود و با روش هاۍ محيلانه استسمار اشنا بود ، امروز به وضاحت ميتوان دېد که استعمار ګران و استيلا ګرايان با روش جدېد اما همان اصل کهنه يعنې فريب و اغوا عمل مينمايند .
زمانۍ که صجبت از توانمندۍ ميشود در عمل مقصد ان ها ضعېف نمودن ملت و پارچه پازچه نمودن ان مېباشد.
تمام مشکلات که عابد حال ګشور ما شده در حقيقت ساخت دست خود استيلا ګران است. برنامه اشغالګرانه سازمان هاۍ جاسوسۍ جهان که عمدتا از اسرايل و حلقات سرماېه مزدور و کمپرادور و کرپراسېون ها براۍ تبدېل افغانستان به اشغال دانۍ جنګ دوم و جنګ سرد از حلقات سا زمان هاۍ مخفۍ اروپا ناشۍ مېشود.
برنامه اول اشعال ګران متلاشۍ نمودن ملت و تحويل دادن ګناه بيګانګان باشېوه هاې فريب ړ اغوا قوې تربن خصلت مليت هاې آزاد منش و با غيرت و تيديل نمودن آن ها به شېوه که چنګک هاۍ ماهيګيران ېهودۍ تبار بتواند بکام ملت فرو رود.اګر امروزشاد روان داکتر نجېب زنده بود به جوانان ملت چه دستور و توسيه ميکرد؟
اولين چېز که مېګفت اين بود :
جوانان...مګر من نمېګفتم از اۍ حال و روز که عايد ملت شده؟ ولۍ هر ګز بياېد از مبارزه دل سرد نشوېد!
و اولين کار مبارزه ! احيا قانون اساسۍ و مهم ترين اصل ان که مزدوران اشغال ګران محيلانه ان را تحريف کرده .
رېس جمهور باېد افغان بوده و خانم او افغان باشد !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است