2015 برای افغانستان خوش یمن نبود
حضور داعش، انفجارها، انتحاری ها، اختطاف سریالی هزاره ها، زلزله ها و سقوط ولسوالی ها همه و همه بلایای طبیعی و غیرمترقبه ای بود که با نام افغانستان بیش از پیش عجین شد. اینگونه بود که 2015 سال خوش یمنی برای کشورمان نبود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۶    ۱۳۹۴/۱۰/۱۱ کد خبر: 109132 منبع: پرینت

در قلب مجروح آسیا و بطن منطقه که مدت های مدیدی است رنگ آرامش به خود ندیده و سالیان دراز عرصه ی تاخت و تاز مخالفان مسلح و مهاجمان خارجی بوده است؛ هر یک سالی که می گذرد؛ یک فرصت برای امنیت و آبادانی و ثبات از دست می رود.

ضمن تبریک آغاز سال 2016 میلادی و پایان سال 2015 که سرشار از فراز و نشیب ها و افت و خیزها برای افغانستان بود به مسیحیان و همه اقلیت های غیرمسلمانی که کریسمس را مبدأ زمانی خود قرار داده اند؛ نگاهی اجمالی خواهیم داشت به افغانستان در سالی که گذشت.

ابتدای این سال مصادف بود با توافق هسته ای ایران و امریکا و تاثیر و تاثراتی که بر حامیان هر کشور در منطقه و غرب گذاشت، سپس سیل مهاجرت به اروپا از مرزهای غیرقانونی و غرق شدن های دسته جمعی در دریای سیاه را شاهد بودیم.

مرگ فرخنده و قیامی که در افغانستان و برخی کشورهای میزبان افغانستانی ها براه افتاد برای دادرسی و مدد خواهی از این ظلم دیرینه ی افراط گرایان و ملاهای مکتب نرفته بر جنس دوم، خود روایت دیگری از پیوند اقوام و نسل ها در کشورمان بود که خیابان ها را مسدود کرد.

داعش نیز نوزاد شوم 2015 بود که پیش از آن در عراق و سوریه و مرز ترکیه و عربستان و جنوب لبنان نطفه هایش بسته شده بود در قلب آسیا به دنیا آمد و چنان بلوایی برپا کرد که بیش از قدرت واقعی این گروهک تروریستی، افکار عمومی فلج شدند!

این سال آمد و رفت بدون آنکه تغییری در برنامه های نظامی امریکا در افغانستان بوجود بیاید، بدون آنکه پایگاه های دایمی نظامی محل تعلیم اردوی ملی گردند، بدون آنکه ولایتی پس از خروج ناتو، توسط طالبان سقوط نکند و باز فرشته های نجات امریکایی از راه نرسند.

حضور داعش، انفجارها، انتحاری ها، اختطاف سریالی هزاره ها، زلزله ها و سقوط ولسوالی ها همه و همه بلایای طبیعی و غیرمترقبه ای بود که با نام افغانستان بیش از پیش عجین شد. اینگونه بود که 2015 سال خوش یمنی برای کشورمان نبود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تازمانی که افرادی سبک مغز وقوم پرست درجامعه افغانستان باشد وضع بهتر نمی شود .
وطن دار .

>>>   تا زمانکه اتحادیه دزدهای غربی ( ناتو ) در افغانستان باشد. افغانستان ارام نخواهد شد. اشغالگران تجاوزگر غربی کشورهای اسلامی را یک به یک به بهانه های مختلف مورد تهاجم نظامی قرار میدهند. لیبی . سوریه . عراق . افغانستان . یمن . سومالی . فلسطین . پاکستان .

>>>   سال 2016 سال رونمایی تروریستهای وحشی کاخ سفید به نام داعش در افغانستان

>>>   گفته میشود که سال 2016 نصف خاک افغانستان توسط داعش نوکران امریکا ناتو فتح میشود .

>>>   تا عقل درسر ما میاید دیگر هم توسط خود خاینان وطن خراب ما میکنند مثل اتمر ، کرزی وعبدالله وغینی و کی کی کی وکیها که درافغانستان باشند دیگر هم اب در گلو مردم ارام نمیگیرد کجاشد معاهده دوستیها غیر از هندوستان دیگران در روی کاغذ هاماند ه وتماشای مار میکنند هرچی است درخود ما است ما ابرو وطن ننگ وناموس وطن را درفکرش نیستیم کجا باشد دالر که ماخودرا برسانیم وصدا نفر اگر مرد واگروطن خراب شد خیراست مقصد ما نادیده ها سیر شویم ودر قفس های طلایی خود زندگی ناجوان مردانه را تیر کنیم .
مسافرجبری

>>>   بلی چهره های شیطانی امریکاییها مخصوصا اوبامای سیا به تمام مردم دنیا اشکار شده است. امروز تمام مردم دنیا مخصوصا مسلمانان. امریکاییها را به عنوان وحشیهای روی زمین میشناسند که به جز ریختن خون مسلمانان و حمایت از تروریستهای بین المللی مشل داعش و طالب کار دیگری ندارند. امروز همه مسلمانان از امریکاییها متنفر هستند. امریکاییها و متحدان شان تنها در سال 2015 بیش از یک میلیون مسلمان را در جاهای مختلف به شهادت رسانیده اند.

>>>   ایا میدانید که دست برد یا دزدی مدرن چه است ؟؟؟
بلی دزدی مدرن در کشورهای غربی بر علیه مسلمانان سروتمند اجرا میشود. مشلا بیشتر مسلمانان شروتمند و پولدار در کشورهای اروپای امریکا و استرالیا به بهانه های مختلف شروت و پول شان از طرف این دولتها گرفته میشود. تازه ترین اتفاق که افتاد همین یک هفته پیش بود که یک تجار افغان پولهای شان در امریکا توسط دولت قید شد .

>>>   سال جدید هم برای کشور ما خوش یمن نخواهد بود
شیما کابلی

>>>   در ین 35 سال گذشته کدام سالش با یمن بوده که سال 2015 اش بوده باشد همه اش گ.گ بوده و است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است