عبدالله: هیچ کس عاشق فرار از سرزمین خود نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۴/۹/۲۳ کد خبر: 108021 منبع: پرینت

محفل تجلیل از روز بین المللی مهاجر برگزار شد.

در این محفل که مسوولان و مقام های دولتی و جمعی از بزرگان حضور داشتند پیام ریاست اجرایی به مناسبت این روز به خوانش گرفته شد.

در پیام ریاست اجرایی چنین آمده است:

این روز را در حالی تجلیل می کنیم که سال جاری با مهاجرت ها و بی خانمانی های وسیعی در سراسر جهان و مهاجرت هموطنان ما به خارج از کشور مواجه هستیم. ظهور پدیده های افراط گری، خشونت طلبی، سختی های ناشی از جنگ، باعث آوارگی صدها تن از هموطنان ما شده است.

اگر چه پدیده مهاجرت ریشه در عمق تاریخ دارد و در دوران اخیر هم شاهد آوارگی گسترده انسان ها بودیم اما مهاجرت های اخیر متفاوت بوده است. انسان هایی که برای نجات خود برای رفتن به نقاط امن همه گونه خطر را می پذیرند که نشانی از عمق درد و ناگزیری آنان از فرار بوده است.

پدیده مهاجرت امروز یک معضل جدی جامعه بین المللی محسوب می شود که اگر با دقت، مسوولیت پذیری بیشتر و عقلانیت و تدبیر با آن برخورد نشود می تواند پیامدهای متفاوت در پی داشته باشد.

این مهاجرت ها به دلیل تداوم خشونت های خونین و سنگدلانه ادامه دارد. دشمنان حکومت هرگاه توان مقابله با نیروها را نداشتند مردم را هدف قرار می دادند و شهروندان بی گناه را به رگبار می بستند، این مسایل همراه با مشکلات موجود در کشور باعث شد هموطنان برای نجات جان خود و فرزندانشان راهی کشورهای دیگر شوند و الا هیچ انسانی عاشق فرار از سرزمین خود نیست.

برای پایان دادن به این مصیبت، قطع ریشه خشونت و عوامل تهدید ضروری است.

جامعه بین المللی باید با پدیده هراس افکنی و تمویل و تجهیز مخالفان برخورد قطعی کند.

امنیت نیاز اساسی و اولیه حیات انسانی است و شهروندان برای ادامه زندگی به آن نیاز دارند که متاسفانه دست های سیاه دسیسه و توطئه مانع دستیابی شهروندان به این نیاز شده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پــــــــس چـــــرا فــــامیل شما افغانستان را گذاشته به هند زندگی میکند؟؟؟

>>>   ازجناب آغای داکترصاحب عبدالله عبدالله میخواهم که ازمهاجرین کشورافغانستان سربلندومردانه پشتیبانی کنندنی مثل اشرف غنی واری که درکشورهای اروپایی هم به خودتوحین کردوهم پناهندگان افغان بایدبه کشورهای اروپایی بفهماندکه در پدیده ناامنی ومهاجرت هیچ دولتی مقصرنیست.جنگ وناامنی ازچندین دهه برمردم افغانستان ناخواسته تمویل گردیده که دراینجا هیچ دولتی مقصرنیست دولت کوشش میکندکه امنیت وصلح دایمی رابرقرارکندولی اینکه جنگ از طرف بیگانگان تمویل میشودچاره نداریم ومردم هم که ازجنگ بی پایان خسته شده اند واگرمهاجرت میکنندآنهاهم تقصیرندارندهرکس
باشدتحمل چهل سال جنگ وناامنی را تحمل کردن کارسخت ودشوار است ومردم کشورافغانستان که همه امیدوآرزویشان این بودکه با آمدن نیروهای آمریکایی وناتوصلح سراسری خواهدآمدجنگ تمام میشودونیروهای خارجی هم به قصدبرقراری صلح وامنیت به کشور افغانستان آمده بودندوحال باگذشت چهارده سال آمریکایهاوناتوهم نتوانستند مردمرا به باور ویقین صلح برسانندمردم مجبورندیک تعدادی راه مهاجرت راپیش گرفتندکه واقعا"حقشان است که درهرکشور اروپایی که رسیده اندبایدمطابق قانون پناهندگی وبدون تبعیض بر خورصورت بگیردچون افغانهاازجنگ چهل ساله وبیپایان خسته شده
وازسوی دیگردرچنین شرایط دشوارنیروهای خارجی هم کشوررا ترک کردند.دیگرهمگی امیدواری به رسیدن صلح راقطع شدومردم
ازآینده ای مبهم وتاریک مجبوربه ترک دیارووطن خودشده اند...
گل آقاازمکروریان

>>>   اگر افغا نستان جاى زندگى كردن است چرا فاميلت درهندزندگى ميكنند بكمك سفارت خانه افغانستان وتجاران افغانى كه در هند هستن واگر نه خودت هم در افغانستان ارگاه وبارگاه هم دارى ،او مردم بيچاره كه هيج ندارد اگر بميرد درافغانستان هم پروا ندارد واگر درراه ها هم بميرد اما شما كوشش كنيد كه دنيا براى شما جور شده وبورياى قيامت را شما رهبران ووطنفراشان جمع ميكنيد احتياط كنيد كه نميرد.
مسافرجبرى.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است