برگزاری نخستین دوره آموزش زنبورداری
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۴/۹/۲۳ کد خبر: 107997 منبع: پرینت

وزارت زارعت، آبیاری و مالدرای برای کمیته تکنیکی با هدف آموزش زنبور، انکشاف دادن زنبور عسل و دوامدار نمودن آن دوره یک روزه را تدویر نمود.

در این دوره محترم میر امان الدین حیدری معاون امور زراعت و مالداری وزارت زارعت، نماینده دفتر کمک های فرانسه، نمایندگان پروژه های زنبوداری عسل در کشور اشتراک ورزیده بودند.

محترم میرامان الدین حیدری در این دوره سخنرانی می کرد گفت: ایجاد کمیته تکنیکی زنبور داری عسل یک امر ضروری دانست و افزود: کمیته یاده شده با ارگان های زنبور داری عسل که به شکل مستقیم و غیر مستقیم کار می کند باید با یک دیگر هماهنگ و همکار باشد. تا بتواند مشکلاتی که در این بخش وجود دارد کم شود و نهایتا در پرورش زنبور عسل به اساس نورم های بین المللی به مرحله معیاری و انکشاف داوامدار رسانده شود.

این دوره با همکاری مالی تکنیکی پروژه انکشاف زنبورداری در وزارت زراعت راه اندازی گردید.

بر اساس آمارگیری در افغانستان در بخش زنبورداری که صورت گرفت که نظر به شرایط محیطی مناسب در حدود یک میلیون خانواده ها ظرفیت پرورش زنبور را دارا می باشند.

در حال حاضر در ولایت های مختلف کشور در حدود 6108 نفر زنبوردار (5554 نفر زنبور دار مرد و 554 نفر زنبوردار زن)، 58 باب کوپراتیف زنبورداری، 10 باب اتحادیه زنبورداری و تعداد 210080 صندوق زنبور نوع لانگستروت وجود دارد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است