دیدار سفیر چین با وزیر مبارزه علیه مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۴/۹/۲۳ کد خبر: 107984 منبع: پرینت

وزیر مبارزه علیه مواد مخدر با سفیر جمهوری خلق چین روی چگونگی همکاری و گسترش آن در وزارت مبارزه علیه مواد مخدر گفتگو نمود.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر ضمن تبریکی پست جدید به سفیر جمهوری خلق چین گفت: مواد مخدر و ناامنی دو رخ یک سکه است و ایجاب می کند که کشورهای همسایه بخاطر ثبات و امنیت خود با ما همکاری کنند.

وی همچنان افزود: یکی از بزرگترین منابع تمویل تروریزم در جهان، به خصوص در افغانستان مواد مخدر است و اظهار امیدواری نمود که در نشست شانگهای که عنقریب برگزار می شود، یک لابی‌گرِ خوب این مساله را ثابت بسازد.

لیو جینگ سفیرچین در این دیدار گفت: مشکل مواد مخدر فرا منطقه ای بوده و بخاطر حل این معضله همه با هم باید تلاش کنیم. وی همچنان برای همکاری همه جانبه با دولت افغانستان بخصوص در بخش توسعه اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر ابراز علاقمندی نمود.

وی افزود: مواد مخدر در چین هم از موضوعات جدی است و ما تجارب خوب در این عرصه داریم. ایشان از پلان عمل وزارت یادآوری نموده و آن را اقدام عالی توصیف کردند.

جینگ همچنین افزود: کمک های دولت چین در بخش پروسه صلح، حمایت های اقتصادی و انکشاف دهات که مواد مخدر هر سه آن را پوشش می‌دهد، صورت خواهد گرفت. وی وعده‌ طرح و تمویلبرنامه های آموزشی کوتاه مدت را برای کارمندان وزارت مبازه علیه مواد مخدر نمودند.

در آخر محترم عظیمی از وعده ها و حمایت های سفیر چین استقبال نموده و خواستار همکاری این کشور مطابق مدل های همکاری های کشورهای دیگر در این عرصه شدند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است