انگلیس از نتایج نشست ریاض استقبال کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107877 منبع: پرینت

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس از توافق صورت گرفته در جریان نشست اخیر ریاض، که به گفته وی توسط 'طیف وسیعی از معارضین سوری و با اتخاذ رویکردی روشن در مورد مذاکره با رژیم سوریه که می تواند به پایان بخشیدن به درگیری ها در این کشور کمک کند' صورت گرفت، استقبال کرد.

هاموند در بیانیه ای گفت: من به رهبران مخالف دولت سوریه و میزبان آنها عربستان سعودی، به سبب گردهم آوردن گروهی گسترده و فراگیر از معارضین به منظور تأیید دیدگاه های آنها برای سوریه، اتخاذ رویکردی روشن در مورد مذاکره با رژیم سوریه و ایجاد کمیته مذاکراتی ، تبریک می گویم.

هاموند افزود: انتخاب این کمیته مذاکراتی اکنون راه را برای حرکت روبه جلو آماده می کند و من همچنین از تعهد اجلاس ریاض به ایجاد سوریه ای متحد و کثرت گرا که همه اشکال تروریسم را رد کند، استقبال می کنم.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: انگلیس همچنان نقش کامل خود را در « گروه بین المللی حمایت از سوریه '، گروهی که تأسیس شد تا از گذار سیاسی در سوریه براساس اعلامیه ژنو در سال 2012 اطمینان یابد، و نیز یک جدول زمانی دراین خصوص ، ایفا خواهد کرد.

وی گفت: این اجلاس، همچنین گامی مهم پیش از نشست بعدی «گروه بین المللی حمایت از سوریه» که هفته آینده برگزار می شود، شمرده می شود.

نمایندگان گروه های مخالف سوریه در بیانیه پایانی کنفرانس معارضان نظام سوریه در ریاض که بدون حضور نماینده سازمان ملل برگزار شد، خواستار تشکیل دولت کثرت گرای دمکراتیک و واگذاری قدرت از سوی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در پایان دوره انتقالی شدند.

در این بیانیه بر ساز و کاری دمکراتیک از طریق نظام کثرت گرا که همه طیف های ملت سوریه را شامل شود، تاکید شد.
در بیانیه تصریح شد این ساز و کار دمکراتیک، باید مردان و زنان را بدون تبعیض یا کنار گذاشتن برخی بر مبنای دینی، مذهبی یا نژادی در برگیرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است