نشست ضد داعش با موضوع افغانستان در روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107870 منبع: پرینت

کنفرنشست ضد داعش با موضوع افغانستان و آسیای میانه در مسکو برگزار شد.
در این نشست دپلمات ها و خبرنگارانی از افغانستان، تاجیکستان، ایران و روسیه حضور داشتند.

پاول زریفولین، رییس مرکز گومیلیف که این کنفرانس را سازمان‌دهی کرده بود تروریسم را یک پدیدۀ ضد نظام و هدف آن را زیر پا کردن تمام سنت‌های قومی، مذهبی و فرهنگی دانسته گفت که این پدیده تمام جهان را تهدید می‌کند.

آقای زریفون گفت که تروریزم مانند یک ویروس سرطان است که در حال گسترش است تا به مرزها نفوذ کرده نظم جهانی را برهم بزند.

به گفتۀ او روسیه اهمیت موضوع تروریزم را درک می‌کند و به هدف جلوگیری از افزایش بحران، به حمله به پای‌گاه‌های داعش در سورسیه افزایش داده مرزهای شوروی سابق را تقویت می‌کند و به پشتی‌بانی با افغانستان نیز در مبارزه با داعش می‌پردازد.

غلام سخی غیرت، مشاور وزیر امور خارجۀ افغانستان نیز در این نشست گفت که مسکو نقش مهمی در ایجاد روابط نیک و هم‌کاری با کشورهای مطنقه بازی می‌کند.

او افزود که با درنظرداشت شرایط کنونی افغانستان کابل می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات از تجربه‌های روسیه در بخش‌های مختلف مانند سیاست، اقتصاد، آموزش و پرورش، و امنیت استفاده کند.

در این نشست فهیم دشتی، رییس اتحادیۀ خبرنگاران افغانستان تاکید کرد که زمینۀ رشد گروه داعش در افغانستان فراهم است و این یک برنامۀ بزرگ برای خاور میانه‌است.

آقای دشتی با اظهار این‌که شماری از طالبان می‌خواهند بابلندکردن پرچم داعش می‌خواهند بگویند وحشی‌تراند، افزود که در افغانستان چندین گروه تروریستی وجود دارد که القاعده یک فصل بسته شده می‌باشد و کارش تمام است.

او زمینۀ هم‌کاری با افغانستان را در صورت موجودیت قدرت‌هایی چون روسیه مساعد دانسته گفت که روسیه نباید خودش را از این قضیه دور نگه دارد، زیرا هم به زیان افغانستان و هم به زیان روسیه است.

در این نشست اشتراک‌کننده‌گان بر این باور شدند که مبارزه به تروریزم هم‌کاری مشترک سران کشورهای منطقه را می‌خواهد.
آنان گفتند هم‌کاری بین روسیه، افغانستان و دیگر کشورهای منطقه در آسیای میانه در زمینۀ شکل‌گیری یک برنامۀ واحد برای مبارزه با تروریزم جهانی ضروری است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ....بر تمام این گروه ها, ...بر آنانیکه ای گروه ها را ایجاد کرده اند زنده باد آن قدرت های منطقه که در نابود سازی این گروه سهم میگیرند اینبار باید پاکستان از ریشه ویران و از نقشه جهان محوه گردد, دیگر راه حل جز از بین رفتن پاکستان در جهان بخاطر پایان یافتن این معضله جهانی وجود ندارد مردم افغانستان فقط خون می ریزند ولی قدرت های جهان بخاطر چور و چپاول و تطبیق اهداف شوم و فرو مایه خود دست به تجاوز و آدم کشی میزنند.
وسلام

>>>   من میدانم این نشست ها فقط یک بهانه است برای حضور روسیه در افغانستان . بهتر است روسیه هیچ دخالتی در امور داخلی افغانستان نداشته باشد . وطن فروشان و ناموس فروشان این سه اقوام بدانند دیگر وطن فروشی بس است و ملت افغانستان از جنگ خسته شدند و صلح میخواهند و اگر چنین نشد و حضوره روسیه در کشور رقم خورد و مسولیت هر انچه که در کشور رخ میدهد به عهده این بی ناموسان وطن فروشان خواهد بود . باور کنید قدرت الهی بالاتر از این حرف ها است . و پیروز میدان مجاهدین امارت اسلامی خواهد بود.
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   یوسف زی همد میخ میزند هم د نعل ضربل مثل است بگر که نگردت .... فروش کلان همان است که ادعایش از همه اقوام بالا ست اگر نمی دانی برو تایخ را خووووب مطاله کن
ابراهیمی

>>>   آقای حبیب الله یوسفزی شما بی زحمت گپ بیخود نزنید , روسیه اگر می خواست در افغانستان بماند از دوران شوروی میماند و احتیاج نداشت که برگردد برایش هزینه داشت و برگشت - حالا شما زیاد دم از وطن نزنید زیرا آمریکایی ها و اروپایی ها از سال ۲۰۰۱ تا به امروز در افغانستان جا خوش کردند و هیچ اتفاقی در امنیت و پیشرفتی در افغانستان روی نداده و حتی طالبان دوباره قدرت گرفته است - شوروی هم که در ۱۹۷۹ سرازیر افغانستان شد به دلیل درخواست حکومت وقت افغانستان یعنی جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی افغانستان آمد وگرنه نمیامد - ننگ بر امریکا و نظام امپریالیستی غرب و ننگ بر حکومت های عرب خلیج که حکومت دموکراتیک سوسیالیستی افغانستان را نابود کردند بوسیله ملاهای وهابی و احمق شان , ننگ بر پاکستان که وهابیت در نطفه اش بسته شده است

>>>   آقای حبیب الله یوسفزی شما هنوز اخبار را درک نکردی فقط مغز تو خالی تان را صرف نوشتن اراجیف کردید بعد هم سه قوم را محکوم میکنید هم چی گپ میزنی انگار صاحب مملکت هستی این گپ ها به شما نمیاد بیش از ۱۵ سال است نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان هستند چه غلطی کرده اند تا به حالا از ایجاد امنیت , طالبان کم بود حالا هم داعش ساخته شده طالبان و داعش را همین غربی ها با پولهای عربها و پشتیبانی پاکستان بوجود آوردند - روسیه نگران امنیت است امنیت مرزهای شمالی با روسیه است برای محافظت از همان مرزهای زمان شوروی

>>>   یوسفزی.
کاشکی طالبان نوکر واجیر پاکستان نمی بود ؟؟؟ م بغلانی

>>>   خیلی ببخشید مردم افغانستان وطن فروش هستن انتظار نداشته باشید

>>>   نظر دهنده 4 و 5 زمانی که از سیاست چیزی نمیدانید . بی خود نظر ندهید . من میدانستم و گفتم و شما نمی دانید و می گویید . نظر دهنده 6 امارت اسلامی افغانستان هیچ ارتباطی با پاکستان خبیث ندارد . به امید تلاش سیاسی و پایان دادن اشغال افغانستان توسط قوت های غربی .
حبیب الله یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است