رحمت الله نبیل استعفاد نداد، محبوب شد !
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107856 منبع: پرینت

رحمت الله نبیل (به گفته خودش) بخاطر فشارهای ریاست جمهوری از مقام اش استعفا داده است.
رییس جمهور که نیز استعفای وی را پذیرفت و معاون وی را بجایش به عنوان سرپرست برگزید.

علت اصلی استعفای جناب نبیل چه بوده است
آیا واقعا از جانب ریاست جمهوری برای استعفا تحت فشار بوده یا در هماهنگی و محبوبیت وی نزد غیر پشتون ها این کار انجام شده است؟

و اما پشت پرده این ماجرا :
رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی کشور که با هماهنگی کامل آمریکا و اظهار رضایت پاکستان بر این پست تکیه زده بود، چگونه می شود که اینک پاکستان با وجود وی در ریاست امنیت ملی مخالفت کند؟

یک منبع آگاه در ریاست جمهوری ابراز می دارد که پاکستان با مشوره آمریکایی ها نبیل را در امنیت ملی تثبیت کرد و برای همین قضیه بود که بظاهر ساز مخالف سرداده او را دشمن خود قلمداد نمود. تا بدین وسیله بتواند رحمت الله نبیل را در میان مخالفان وی که از اقوام دیگری هستند نیز محبوب جلوه دهد.

چندی قبل یکی از سناتوران آمریکایی طرحی به رییس جمهور این کشور ارایه داده بود که بر اساس آن، سران قوم پشتون بجای سران دیگر اقوام جایگزین شوند و این زمانی میسر است که سران قوم پشتون در نزد دیگر اقوام از محبوبیت خاص برخوردار باشند که به احتمال قوی جریان رحمت الله نبیل و جنرال عبدالرزاق از همین مقوله است.

اکنون که احساس می شود سران اکثرا غیر پشتون به دنبال تشکیل شورای حراست و ثبات کشور و اپوزیسیون هستند، لازم است تا برخی از سران قوی پشتون که در عمل همیشه تابع بوده اند، به این مجمعه ها نزدیک شده تمامی امور آنان را زیر نظر داشته باشند.

این طرح آمریکایی بیشتر بدان جهت تنظیم می شود که کسانی از میان دولت و حکومت و حتی افراد بانفوذ به سمت روسیه تمایل پیدا نکنند و منافع آمریکایی ها را آنگونه که در عراق و سوریه با حضور روسیه به مخاطره افتاده است، با خطر مواجه نسازند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از قراین چنین بر می آید که امریکاییها و انگلیسها پروژه افغانستان و آسیای میانه را دوباره به پاکستانی ها تسلیم نموده و مدیریت این پروژه بعد از این توسط پاکستانی ها صورت خواهد گرفت ، به گفته مردم عوام اتمر ونبیل دو روی یک سکه یا بقول معروف تک و تکمار میباشند که هردو توسط اشغالگران امریکایی و انگلیسی بر مردم ما تحمیل و صادر گردیده اند ، حقیقت اینست که اتمر در جاسوسی به بیگانگان و اشغالگران خارجی تجربه کافی داشته و روی همین ملحوظ از جانب انگلیس ها انتخاب شده است .

>>>   رحمت نبیل یکی از مهره های مهم سازمان جهنمی ومخوف پاکستان است ویکی از شیوه های استعمار دشمنی ساختگی برای خود است. عدم حضور نبیل در محافل امنیتی به دلیل ایجاد محبوبیت او در میان مردم است تا مهره باشد که در خفا خدمت خوبتری برای پاکستان بکند. اگر او خدمتگزار پاکستان نباش...

>>>   اگر این گپ درست باشد پس برای امرالله صالح هم این موضوع صدق می کند

>>>   سلام رحمت الله نبیل مرداست که افغانستان رانمیفروشد مثل دیگران نیست که برسرافغانستان معامله کندایشان پشتون است ازهمین خاک افغانستان
عبدالجبار ازمهاجرین افغانستان مقیم شهر شیراز

>>>   به نظر من جنرال عبد الرازق عملا صداقت، لیاقت و دلسوزی خود را برای کشور و ملت افغانستان ثابت کرده و این سخنان و اتهامات به نمی چسبد. ولی رحمت الله نبیل را نمیدانم. خدا میداند پشت پرده ها را.
رضا کابل

>>>   در مورد نبیل نمیدانم اما در مورد جنرال عبدالرزاق همینکه او را در تلویزون مشاهده میکنید میدانید که هنوز سرمه طالبی در چشم هایش و وضوح دیده میشود
و وقتی صحبت اش را میشنوید سیمایش اورا معرفی میکند که تا چه حد صداقت دارد

>>>   برادر عزیز وقتی به یک شبکه خبری نظرمیدهی باید کمی اطلاعات هم داشته باشی آیا میدانی جنرال عبدالرازق روزانه چقدر طالب رامیکشد؟ آیا میدانی طالبان چند بار قصد حمله به جان وی راداشتند؟ به نظرشما معیار صداقت چیست؟ یک شخص باید صداقتش راچطور برای شما مردم افغانستان ثابت کند؟
هراتی

>>>   قسمیکه من جنرال عبدالرازق را میشناسم ګفتار آن با عملکرد موصوف یکی میباشد واقعاْ دلسوز به این وطن است و مخالف سر سخت طالبانی است . در پشت پرده هم همین طور است
وفی الله از چاردهی کابل

>>>   این یک واقعیت مسلم است که در متن باز تاب یافته این فقط یک دسیسه است که رحمت الله نبیل را پاکستانی نمیخواهد اما تمام انتقالات طالب و داعش از مجرای همین اداره صورت میگرد

>>>   من نمی فهمیم که چرا صرف پشتون ها در این وطن پاچاهی میکند و دیگه اقوام را صرف وزارت که مساوی به ریاست است برایش میده . شما بیبنید رئیس جمهور ,وزیر دفاع , داخله مالیه .امنیت کلتور ..... برای ما جای شرم است که در اینجا زندگی میکنیم همیشه غلام پشتون ها هستیم ما همه هزاره ازبک تاجک ...
ادریس ولایت بلخ

>>>   رحمت الله نبیل فرزانه فرزند صدیق و مرد شجاع و وطن دوست است هیچگاه افکار وطن فروشی و خیانت برسر ندارد

>>>   بالای عبدالرزاق چندین مراتبه حمله کرده اند

>>>   اینها همه شایعات و... در حالیکه اینگونه نیست، نبیل یک پشتونیست متعصب بوده و بکمک آی اس آی و امریکا به این کرسی نشانده شده است، او فقط یک اندازه هوشیار است و خوب میداند که چگونه بر سر مردم مثل کرزی شیره بمالد...
پروانه-کابل

>>>   از آنجاییکه یک مسلمان در مورد یک مسلمان دیگر از روی شک و شبه حرف نمیزند، باید بگویم که من شخصآ آقای نبیل را نمیشناسم اما قرار گفتن یکی از دوستانم که وی را شخصآ میشناسد آقای نبیل انسان متعصب نیست.

>>>   رحمت الله نیبل وحنیف، اتمر زاخیل وال........ همه شان جواسیس انگلیس وپاکستان استند.

>>>   ما مردم افغانستان قلب پاك نداريم دل پاك نداريم سر خود اعتماد نداريم بالاي ديگران چطور اعتماد كرد هركس را خايين بگو هركس را بد بگو امروز به چه حالت گرفتار هستيم.

>>>   کاملاًدرست فرموده اید این یک سیاست است .
ع

>>>   خالی ازواقعیت نیست دوستان
>>>   کسی که به زود کسی آمده هیچگاه مخالفش بوده نمیتواند نبیل یک مزدوری بیش نیست تمام قتل های کسانیکه مخالف پاکستان بودند در زمان تصدی همین جناب شد با این کار هایشان مردم عام را خود بازی میدهند. پشت برده به خودشان معلوم است وقتی صالح از قدرت رفت همین نبیل به توافق امریکا و چتلستان به این پوست تعین شد اگر این مرد وطن پرست میبود پاکستان هرکز وی را نمیخواست در ضمن وی از یاران کرزی است که کشور را تکه تکه کرد با کار های ....اش.

>>>   در قوم پشتون به جز از شهـيد داكتر نجيب پشتون ديگر را نديده ام كه به وطن خدمت كند به جز وطن فروشي براي چتلستان

>>>   سلطان کرزی هیچ گاهی دست بردار از شرارتها و بهانه جوی ها علیه دولت و مردم مان انیست یگانه راه درمانش تبعید نمودنش در هوتل بولتیمار اش در امریکا است.

>>>   درين روز ها شايد بسيار استعفا ها خواهيم بود اين يكي از تخنيك هاي كرزي خاين بخاطر تضعيف دولت وحدت ملي است اين كسانيكه استعفا ميدهند همه مهره هاي كرزي اند

>>>   این ادعا واقعيت دارد دقيق معلومات است كه شبكه اتمر كرزى اى اس اى حالا اتمر غنى اى اس اى بسيار مخفىً در شمال قبلا در اوردن طالبان حالا در اوردن داعش علميات انها ادامه دارد.
ادعا وزير دفاع امريكا در كتاب اش
كرزى طالبان را در شمال جابجا نمود هم واقعيت را افشا نموده بود.

>>>   فعلا تاحال ریاست امنیت ملی نیست بلکه یک کمپنی خصوصی امنیتی از مردم پنجشیر وردک وسهم کوچک هم از بدخشان تشکیل شده است اکثرا افراد آنرا وکلای کمیشن کار وتاریخ گذشته جنگ سالار ها وتنظیم ها تعیین کرده اند

>>>   محترم ادريس برأي اينكه شما قابل اعتماد نيستيد و ليلفت رهبري را ندارد

>>>   رحمت الله نبيل اولين رييس امنيت ملي بود كه در زمان رياست اش در اين نهاد مهم امنيتي :
- براي نخستين بار در تاريخ افغانستان با سازمان جاسوسي پاكستان تفاهمنامه امضا شد،
٢- در زمان رياست اش براي اولين بار يك ولايت مهم در شمال كشور (كندز) به دست طالبان سقوط كرد،
- براي نخستين بار بيرق سفيد طألبان و بيرق سياه داعش در دانشگاه ننگرهار بلند شد،
٤- براي نخستين بار در زير ريش نبيل به ملا عمر فاتحه برگزار شد،
٥- براي نخستين بار وضعيت امنيتي شكننده و بحراني شد كه ميليون ها تن از ترس و وحشت وطن را ترك كردند،
٦- در زمان شان دونیم سال شورای صلح با رهبر فوت شده طالبان مذاکره داشت و تحت این نام دونیم سال تمام بودیجه مصرف شده در زمان او ریس جمهور برای رهبر فوت شده طالبان بعد از دونیم سال عید ره مبارکی داد.معلوم میشود بسیار شخص با خبر بوده!!!
اگر نبيل صاحب اهل استعفا ، وطن دوستي و دشمني با پاكستان بود، پس چرا در زمان امضاي تفاهمنامه همكاري با سازمان جاسوسي پاكستان (اي اس اي) و يا در زمان سقوط ولايت كندز استعفا نكرد ؟ كه بايد مي كرد !
او براي ضربه زدن به دولت وحدت ملي در زمان نشست مهم منطقه اي ، هم زمان با ورود رييس جمهور براي گفتگو هاي حياتي و اساسي براي افغانستان ، دولت را از پشت خنجر زد به دولت وحدت و منافع ملي كشور آخرين ضربه وارد نمود !
اين كار نبيل قابل قبول نيست !
لطفاً قهرمان كاغذي نسازيد از كسي كه در اجرا وظيفه اش غفلت و تعهد اخلاقي را زير پا كرده بود !
به جز عارف سروري و اسد الله خالد صادقانه عاشقانه در امنيت ملي كار كردند و وقت رفتن شان هم به دولت خنجر نه زدند، بقيه روئساي امنيت ملي خلاف منافع ملي و تعهد شان در وقت وظيفه مديون رييس دولت بودند و از او بت مي تراشيدند، اما در وقت رفتن شان خود را دشمن پاكستان و دولت را به نحوه نوكر آن معرفي كردند !

>>>   اقای نبیل از ولایت وردگ بوده تعداد زیاد مردم بیگناه این ولایت به خصوص مردم میدان شار که به بیگناهی انها حتی والیصاحب اعتراف نموده شبانه ازخانه هایشا ن گرفتار وماها به زندان امنیت ملی افتاده که هیچکس اجازه ملافات هم ندارند ازرهبری جدید خواهش مردم این است که افراد مذکور را یکبار بررسی نمایند وبه مشکل شان ریسیدگی گردد مردم میگویند که این اعمال سبب میگردد تا مردم از دولت فاصله گیرند .

>>>   کشوریکه تا فعلا وزیر دفاع ، والیان ،و ... ندارد و ریس امنیت ملی هم از جانب کشور های بیگانه منسوب می شود چجوری کشور است باید همه ابرومندانه قدرت را به مردم واگذار کند بروند دنبال رمه چرانی خویش .

>>>   میخواهم فقط یک جمله بنویسم که تمام مسایل سیاسی، اقتصادی و وطنپرستی را در بر بگیرد اینکه:
<اینها مانند نبیل، غنی، کرزی، زاخیروال، دوستم، محقق، سیاف، سناتورها، وکلای پارلمان و شوراهای ولایتی> همه مزدور پول هستند نه خادم ملت و کشور.

>>>   اگر فکر تانشده باشد درزمان ریاست رحمت الله نبیل
انتحاری ها در کابل و ولایات کم تر شده بود
این نظر چهارتا قوم پرست است
که نبیل پا کستانی بود

>>>   تا زمانیکه پشتونها در این وطن حاکمیت کنند این وطن به تباهی ادامه پیدا خواهد نمود. رحمت الله نیبل وحنیف، اتمر و زاخیل وال ستون 5 م ارگ اند و استعفا کردن نبیل نیز جز از بازی سیاسی این مردمان خون خور می باشد.
صمدی از بلخ

>>>   معلومات زیاد درباره آقای نبیل ندارم اما چیزی که رواج دارد این است که دروطن زنده خوب ومرده بد وجود ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است