ارسال موشک‌های "تاو" عربستان و قطر به داعش
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107848 منبع: پرینت

یک رسانه عربی فاش کرد که عربستان و قطر محموله های جدید موشک های "تاو" را با آگاهی آمریکا از طریق ترکیه برای تروریست‌ها به ویژه در اطراف شهرهای حماه و حلب ارسال کرده اند.

روزنامه القدس العربی روز جمعه به نقل از یک منبع ویژه در گروه معارضان سوری نوشت: عربستان دو هفته پیش یک محموله موشک "تاو" را از طریق مرز ترکیه وارد سوریه کرد که عملا به دست گروهک تروریستی مسلح جیش النصر زیر مجموعه گروه مسلح موسوم به "تجمع صقور الغاب" رسید.

وی بدون اشاره به مقادیر موشک های "تاو" گفت: این آخرین محموله موشک های "تاو" است که گروه‌های مسلح سوری دریافت کرده اند.

این منبع تصریح کرد: ارسال این موشک‌ها چندین هفته متوقف شده بود. این امر بنا به توصیه آمریکا به دولت های عربستان و قطر برای متوقف کردن ارسال سلاح های ویژه برای گروه‌های مسلح سوریه انجام شده بود.

این منبع در عین حال افزود: این محموله عربستان با آگاهی آمریکا و هماهنگی ترکیه وارد سوریه شد، زیرا به دست گروهی می رسد که با عربستان و ترکیه ارتباط دارند و (به زعم این منبع) با داعش می جنگد.

وی فاش کرد: این محموله سعودی به مناطقی در حومه حماه ارسال شد که نظام سوریه اخیرا پیشرویهای میدانی را در آنجا - در سایه وارد عمل شدن روسیه و توقف کمک های خارجی به گروه‌های مسلح یاد شده- داشته است.

یک منبع در گروه تروریستی جیش الفتح در سوریه نیز که روزنامه القدس العربی توانست با او تماس بگیرد، گفته های منبع ویژه در گروه معارضان سوری را تایید کرد. وی در عین حال این سخن را که این، آخرین محموله رسیده به دست گروه‌های مسلح در سوریه است، رد کرد.

وی فاش کرد: گروه جیش الفتح در روزهای آغازین ماه حاری میلادی 20 فروند موشک "تاو" به جبهه النصره داده است. این موشک‌ها در قالب محموله سلاح‌هایی است که دولت قطر به گروه جیش الفتح برای استفاده در نبردهای سنگین با نیروهای ارتش سوریه و گروه داعش در حومه حلب داد.

این منبع افزود: قطر این کمک های فوری را برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی گسترده روسیه در منطقه حومه جنوبی حلب ارسال کرد. نواحی این منطقه اکثرا در کنترل گروه‌های تروریستی مرتبط با قطر است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بی‌ جی ‌ام-۷۱ تاو نوعی موشک هدایت ‌شونده ضد تانک است که در دهه ۱۹۶۰ در شرکت هیوز طراحی شده و از سال ۱۹۷۰ به خدمت ارتش آمریکا پذیرفته شد.
موشک تاو در کنار موشک روسی ۹کی۱۱ مالیوتکا یکی از دو موشک هدایت‌شونده پرتیراژ دنیا بوده‌است. این موشک هم قابلیت شلیک سطح به سطح و هم قابلیت شلیک هوا به سطح را دارد.
موتور این موشک دومرحله‌ای و از نوع سوخت جامد است. سیستمهای پرتاب متعددی برای این موشک طراحی شده که شامل پرتابگرهای قابل حمل توسط پیاده ‌نظام، پرتابگرهای نصب‌ شونده بر روی ماترها و پرتابگرهای نصب‌ شونده بر روی چرخبال می‌شود. موشک تاو در هیچیک از کشورهای کاربر آن از رده خارج نشده اما بهینه ‌سازی‌های متعددی بر روی آن انجام شده‌است.
برد مفید این موشک ۶۵ تا ۳٬۷۵۰ متر، کالیبر آن ۱۵۲ میلی‌متر، وزن کلاهک آن ۳٫۹ کیلو در مدل‌های آ تا سی و ۵٫۹ کیلوگرم در مدل‌های دی تا اف، و وزن کل موشک در مدل‌های مختلف بین ۱۸٫۹ کیلو تا ۲۲٫۶ کیلو است.
قدرت نفوذ این موشک در زره حدود ۶۰ سانتی‌متر در مدل آ - بی ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر در مدل سی برآورد نشده است. حداکثر شتاب موشک تاو ۲۷۸ متر بر ثانیه است و فاصله بین شلیک تا برخورد موشک با هدف در حداکثر برد مفید موشک ۲۰ ثانیه است که به معنای میانگین سرعت حدود ۱۸۷ متری این موشک است.

>>>   امریکا سالانه بالای ۱۰ میلیارد دالر به عربهای خلیج سلاح میفروشد و این سلاح ها همه بعدا دست تروریست ها برای کشتار مردم بیگناه و از همه جا بیخبر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است