گامبیا جمهوری اسلامی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107841 منبع: پرینت

ریيس جمهور گامبيا اين کشور را جمهوری اسلامی اعلام کرد.
«یحیی جامه» رییس جمهور گامبیا، به طور رسمی این کشور را جمهوری اسلامی اعلام کرد.
یحی جامه با اعلام این مطلب افزود هدف از چنین اقدامی، فاصله گرفتن بیشتر گامبیا از تاریخ خود به عنوان یک کشور مستعمره است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانجول، جامه در سخنرانی خود که از تلویزیون گامبیا پخش شد در این باره اعلام کرد: «در راستای هویت و ارزشهای دینی گامبیا، من این کشور را یک جمهوری اسلامی اعلام می کنم. از آنجا که مسلمانان، اکثریت مردم گامبیا را تشکیل می دهند، این کشور دیگر نمی تواند میراث پیشین خود را به عنوان یک مستعمره به دنبال بکشد.»

وی افزود سایر شهروندان گامبیا که مسلمان نیستند، همچنان آزاد خواهند بود تا به دستورات دینی خود عمل کنند. جمعیت گامبیا یک میلیون و 800 هزار نفر است و 95 درصد از مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند.

جامه که از 21 سال پیش تا کنون رئیس جمهور گامبیا است، در سال 2013 نام این کشور را از جامعه کشورهای مشترک المنافع (کامانولث) خارج کرد، زیرا عقیده داشت این کشورها نوعی مستعمره های جدید هستند.

گامبیا در سالهای اخیر روابط با کشورهای غربی را محدودتر کرده است.

مهمترین منبع درآمد مردم گامبیا از کشاورزی و صنعت گردشگری است. این کشور سال گذشته بر اساس شاخص های توسعه یافتگی سازمان ملل متحد، رتبه 165 را از آن خود کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انالله و اناالیه راجعون , فاتحه این کشور هم خوانده شد - می شود مثل افغانستان و پاکستان که هر روز یک نفر می خواهد به بهشت مهاجرت کند اگر مثل این ۲ کشور نشود فوقش می شود مثل ایران که میلیارد میلیارد اختلاس و دزدی . يا ايّهاالّذين آمنوااستعينوا بالصّبر والصّلوة , الّذين اذا اصابتهم مصيبةٌ قالوا انّا للّه و انّا اليه راجعون

>>>   بد بختی اش شروع شد.

>>>   خدا به حالشان رحم کند , خودشان را بدبخت کردند یک نگاه به افغانستان میکردند و عبرت میگرفتند
چنگیز - کابل

>>>   صنعت گردشگری از همین حالا دیگه تعطیل شد و فاتحه کشور خوانده شد به احتمال زیاد آینده اش مثل سومالی می شود یا مثل همین افغانستان خودمان یا شاید هم پاکستان بشود

>>>   شمایان خیلی از نظر دهندگان بسیار بدی هستید و مثل شما مسلمانان بدرد نمیخورد و باید در آبهای اروپا باید غرق شود و خیلی کار خوبی کرده است که خود را به دامن خدا انداخته است و نه انیکه مثل شما مسلمانان بی خرد خود در دامن اروپای ها آویزان نکرده است.

>>>   متاسف هستم برای این چنین مسلمان هایی، اسلام برترین دین و کامل ترین دین هست دین رسیدن به کمال اما گروه هایی همچون طالبان و داعش به نام اسلام کفرگویی و قتل و فساد انجام می دهند این ها همه دست پرورده آمریکا اسرائیل عربستان و انگلیس هستند که با نام اسلام قصد غارت و بدنامی اسلام را دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است