پناهجویان، سند هویت یکسان دریافت می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107820 منبع: پرینت

پناهجویان در آلمان قرار است از ماه فوریه سال آینده یک سند هویت یکسان دریافت کنند. کابینه فدرال روز چهارشنبه مسوده قانونی را به تصویب رساند که ارایه یک ورقه هویت جدید و یک ذخیره گاه یا بانک اطلاعات را اجازه می دهد.

در این ورقه جدید هویت و بانک اطلاعات، در پهلوی نام و مشخصات معمولی، همچنان نشان انگشت و وابستگی دینی درج و ثبت می گردند. گواهی نامه جدید در مورد ورود این پناهجویان قرار است از سوی مراکز اولیه پذیرش و همچنان دفاتر ادارۀ فدرال در امور مهاجران و پناهجویان، ارایه شود. مقام های مسوول با استفاده از شماره سند هویت می توانند همه اطلاعات مربوط به فرد مهاجر را دریافت کنند. سال و محل تولد، ملیت و همچنان معلومات درباره سطح تعلیمی و تحصیلی، معاینات طبی و واکسن های که پناهجو تا حال دریافت کرده است، شامل اطلاعات ثبت شده می باشند.

به نقل از دویچه وله، بویژه اداره فدرال در امور پناهجویان و مهاجران، مراکز اولیه پذیرش پناهجویان و همچنان اداره امور اتباع خارجی و اداره امور کاریابی، مقام های دیگری اند که در پهلوی پولیس ایالتی و سراسری به این اطلاعات باید دسترسی داشته باشند. اداره استخبارات داخلی به این اطلاعات دسترسی نمی داشته باشد. توماس دیمیزیر وزیر داخله آلمان فدرال تاکید کرد که به سازشی که در این رابطه صورت گرفته است، پایبند باقی می ماند.

تا کنون در آلمان هیچ بانک اطلاعات برای ثبت مشخصات پناهجویان وجود ندارد، بلکه اداره های امور پناهجویان بیشتر به صورت موازی باهم کار می کنند. وزیر داخله آلمان هنگام معرفی این اقدام در برلین اظهار داشت: با سیستم جدید روند رسیدگی به درخواستی های پناهندگی بهتر به پیش برده می شود و افزون بر آن به نارسایی ها پایان داده می شود. دیمیزیر افزود که ثبت اطلاعات شخصی پس از ارایه درخواست پناهندگی نه، بلکه تا حد امکان هنگام رسیدن آورگان به آلمان و ثبت اولیه شان باید صورت بگیرد.

توزیع سند جدید هویت قرار است در ماه فوریه سال 2016 آغاز گردد و تا تابستان باید در سراسر کشور تطبیق شود. سند جدید هویت الکترونیک نه، بلکه کاغذی خواهد بود اما عنصر خاصی برای جلوگیری از تقلب می داشته باشد.

مایر کارشناس امور داخلی از حزب اتحاد سوسیال مسیحی از این سند جدید ستایش کرد و آن را مهمترین گام در استیلا بر وضعیت پناهجویان خواند که با آن روند رسیدگی به پرونده پناهندگی تسریع خواهد شد. مایر از بحث هرچه زودتر پارلمان آلمان فدرال در مورد قانون جدید طرفداری کرد. اتحادیه پولیس آلمان اظهار کرد که سند جدید هویت زمینه یک دید بهتر در مورد پناهجویان مقیم آلمان را فراهم خواهد ساخت. یورگ رادیک رییس این اتحادیه گفت که رقم پناهجویان ثبت ناشده باید کاهش داده شود اما جناح اپوزیسیون حکومت آلمان برعکس صریحا انتقاد می کند.

اولا یلپکه کارشناس امور داخلی حزب چپ ها گفت: هرچند جمع آوری تمرکز یافته اطلاعات تسهیلاتی را برای مقام ها در امور پناهجویان فراهم می کند اما چنین چیزی در نارسایی های اساسی مثل کاهلی در ثبت پناهجویان و آغاز رسیدگی به درخواست آنها، اصلا تغییری وارد نمی کند.

توماس دیمیزیر از حدود یک میلیون پناهجوی تازه وارد در سال روان میلادی در آلمان سخن می گوید. رقم دقیق این پناهجویان در ماه جنوری سال آینده اعلام می گردد. دیمیزیر گفت: تا کنون 965 هزار نفر به آلمان پناه آورده اند. این در حالی است که در همین ماه نوامبر گذشته رقم مجموعی پناهجویان در سال راوان را تا حدود 800 هزار نفر پیش بینی کرده بود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از سر نوشت مهاجرین مقیم پاکستان هیچ خبری نیست؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است