فنلاند: متقاضیان پناهندگی بیگاری کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107787 منبع: پرینت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، دولت فنلاند با سخت گیری در سیاست مهاجرتی، متقاضیان پناهندگی را ملزم می کند تا به رایگان کار کرده و 'دوره ملی آموزش' را در مورد فرهنگ و جامعه فنلاند طی کنند.

رویترز می نویسد: علاوه بر این، دولت فنلاند سالی دو بار اوضاع زادگاه متقاضیان پناهندگی را ارزیابی می کند و بر آن اساس مجوز اقامت را لغو یا تمدید می کند.

بعد از آخرین ارزیابی فنلاند در مورد افغانستان، دولت اعلام کرد که دیگر به متقاضیان پناهندگی جنوب و شرق افغانستان که مدعی اند در معرض 'مرگ' یا 'شکنجه' هستند، پناهندگی اعطا نمی کند.

دولت فنلاند به متقاضیان پناهندگی ای که به سن اشتغال رسیده اند وظایفی محول خواهد کرد تا اشتغال از استیصال آنان بکاهد.

یاری لیندستورم (Jari Lindstrom)، وزیر کار فنلاند می گوید: ' الزاماً دستمزدی در این موارد پرداخت نمی شود. مردم هر چه بیشتر بیکار باشند بیشتر مستاصل می شوند.'

دولت همچنین یک بسته اطلاعاتی در مورد فرهنگ و جامعه فنلاند جمع آوری خواهد کرد که در آن حقوق زنان و کودکان برجسته خواهد شد.
لیندستورم می گوید: 'تمام متقاضیان پناهندگی باید این بسته را دریافت کنند. کسی نمی تواند بگوید که از این موضوع خبر نداشته است.'

یوها سیپیلا (Juha Sipila)، نخست وزیر فنلاند نیز به خبرنگاران گفت: 'این تمهیدات جدید وظایف ما را محدود نموده و جذابیت های احتمالی فنلاند را برای پناهجویان کاهش خواهد داد.'

به دلیل هجوم مهاجران و جنگ زدگان به اروپا، امسال حدود 32 هزار متقاضی پناهندگی وارد فنلاند شدند. آمار پارسال فقط سه هزار و 600 نفر بود.

دولت فنلاند می گوید که با سرعت بیشتری مهاجران فاقد شرایط را باز می گرداند. طبق برآورد دولت، دو سوم متقاضیان فاقد شرایط پناهندگی هستند.

چهار سال پیاپی است که اقتصاد فنلاند تحلیل می رود و از هنگامی که پلیس اعلام کرد برخی از متقاضیان پناهندگی مظنون به تجاوز هستند، احساسات ضد پناهجویان و اقدامات خشن و نفرت آمیز علیه متقاضیان پناهندگی افزایش یافته است.'

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دزد ، یاغی ، آدم کش و مظنونین نیز در ردیف پناهندگان به سمت اروپا رفتند ، حالا تفکیک آن برای اروپاهیان مشکل شده است و کسانی که واقعا جان شان در خطر بوده در بین مشکل پیدا کرده .
من حتی کسانی را میشناسم که بهترین زندگی داشتند در دفاتر ملل متحد و یا دوایر بلند رتبه کار میکردند تمام است و بود خود را فروختن و به سمت اروپا رفتند اصلا ضرروت آن چه بود که چنین جنجال برای خود به بار بیارند ، اگر همه وطن را رها کنند و به سمت کشور های خارجی بروند پس وطن را به کی رها میکنید ؟

>>>   کشورهای اروپایی بایدخانواده هاوزیرسن هارا باید نگاه کند آنهم باید
سن های واقعی شان را پیداکندچون همگیشان خودرازیر سن معرفی
میکنن کلگیشانراروان کنن افغانستان که وطن راابادکنند همگیشان
درس خواندن وفرارکردند.
عتیق ازجوی شیرکابل

>>>   بخدا قسم به قران قسم ای برادران افغان که صدای دول از دور خوش نما است و امدن به اروپا ارزش ندارد و خود را سرگردان نکنید.
امدن در کشورهای اروپای اولا بسیار مصرف دارد. و بعد از رسیدن به کشورهای اروپای تعداد بسیار زیادی از مهاجران را در یک جای بنام کمپ که مشل زندان است جای میدهد و همان قدر نان میدهند که نه بمیری و نه زنده شوی . بیشتر مهاجران در این کمپ ها مرضی روانی پیدا میکنند. و سالها منتظر قبولی هستند تا قبول شوند . خیلی ها را پس به کشورشان روان میکنند و بعضی ها بعد از چندین سال شاید قبول شوند . تا قبول نشدی هیچ کاری نمیتوانی حتی حق کار کردن را نداری و هیچ حق و حقوقی نداری. اگر بعد از چندین سال قبول شدی باید اول زبان را بخوانی و بعد کار برای خود پیدا کنی که چندین سال طول میکشد و کار پیدا کردن انقدر سخت است که هیچ گفته نمیتوانم . بیشتر مردمان این کشورها نزادپرست و ضد مهاجر هستند که کار پیداکردن را بسیار مشکل میسازد. اگر قبول شدی بعد از چندین سال. بعد از ان بالایت از طرف این دولتها فشار وارد میکند تا فرهنگ رفتار و همه کارهای اروپای را قبول کنی . اختیار زن بچه دخترت بدست خود نیست و از دستت گرفته میشود و شما هیچ کاری نمیتوانید .

>>>   بخدا قسم به قران قسم ای برادران افغان که صدای دول از دور خوش نما است و امدن به اروپا ارزش ندارد و خود را سرگردان نکنید.
امدن در کشورهای اروپای اولا بسیار مصرف و خطر مرگ دارد. و بعد از رسیدن به کشورهای اروپای تعداد بسیار زیادی از مهاجران را در یک جای بنام کمپ که مشل زندان است جای میدهد و همان قدر نان میدهند که نه بمیری و نه زنده شوی . بیشتر مهاجران در این کمپ ها مرضی روانی پیدا میکنند. و سالها منتظر قبولی هستند تا قبول شوند . خیلی ها را پس به کشورشان روان میکنند و بعضی ها بعد از چندین سال شاید قبول شوند . تا قبول نشدی هیچ کاری نمیتوانی حتی حق کار کردن را نداری و هیچ حق و حقوقی نداری. اگر بعد از چندین سال قبول شدی باید اول زبان را بخوانی و بعد کار برای خود پیدا کنی که چندین سال طول میکشد و کار پیدا کردن انقدر سخت است که هیچ گفته نمیتوانم . بیشتر مردمان این کشورها نزادپرست و ضد مهاجر هستند که کار پیداکردن را بسیار مشکل میسازد. اگر قبول شدی بعد از چندین سال. بعد از ان بالایت از طرف این دولتها فشار وارد میکند تا فرهنگ رفتار و همه کارهای اروپای را قبول کنی . اختیار زن بچه دخترت بدست خودت نیست و از دستت شماگرفته میشود و شما هیچ کاری نمیتوانید . در افغانستان اختیار زن و بچه خود را دارید اما در اینجا هیچ کاری نمیتوانید . بعد از قبول شدن اگر کار پیدا کردید و ماش که در بهترین کشور اروپای میگیرید قرار ذیل است.
در کشور المان.
ماهانه 1900 یورو که به افغانی میشود 160 هزار افغانی.
از این 1900 یورو . شما باید کرایه خانه که تقریبا 700 یورو ماهانه میشود پرداخت کنید.
100 یورو بیمه خانه ماهانه
500 یورو خرج نان یک نفر ماهانه
برق 70 یورو یک نفر ماهانه
رفت امد با اتوبوس 100 یورو ماهانه
لوازم خرد ریز دیگه را اگر حساب کنی هیچ پول پس انداز نداری.
مهاجر افغان در کشورالمان مدت 20 سال.

>>>   ایکاش همه حقیقت را بگوید یکسری فامیل های مارفتن اروپا فقد عکس های زیبا مفرسته میگه اینجا همان بهشت است که دنبالش بودیم خانه میدهدپول میدهد میگه هرکاری که دلت میخاهد بکن فقد به کسی آزارنرسان

>>>   کمک ها موقتی میباشد نه مادم العمر ، دوست عزیز

>>>   وظيفه و غيرت و مسئوليت اصلي جوانهای يک مملکت کجا رفته؟ فرار کردن از مشکلات و سپردن وطن بر دست دشمنان؟ آيا گشورهای ديگر را خارجي ها آبادان کردند يا جوانهای دلسوز و مسئول همان مملکت؟ آيا خود افغانستان بهترين زمينها را برای کاشتن و توليد بهترين ميوه ها و سبزيجات برای فروش و صادرات ندارد که جوانهای ما ترک وطن مي کنند و دست گدايي در کشورهای همسايه و يا اروپا دراز مي گردانند و غيرت و شرم افغانستان را بر باد مي گردانند؟ چرا چشم و عقل خود بر دست فاچاقبران و دشمنان که پلان دارند وطن را از جوان خالي نمايند داده ايم؟ تا کي آوارگي و دست گدايي ؟ بس کنيد اين همه شرمساری را . هم نفوس افغانستان و هم دولت يک فکری جمعي برای اين وطن خاک بر سر شده بنماييد. کشورهای ميزبان هم صدای اعتراض خود بلند کرده اند که اي افغانستان بس است پناهجويي. تا چندين سال شما ها بايد ئر کشورهای ديگر مهاجر باشيد؟ چرا از جوانهای سوری و کرد و فلسطيني و ايران و آنهای ديگر آموخنه نشويم که با مشکلات و جنگ و دشمنها مي جنگند؟ همه نفوس افغانستان از تسلهای مختلف و آنها که سالهاست تزک وطن کرده اند در برابر وضع افغانستان مسئول و مقصر مي باشند
گل محمد دردمند و شرمسار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است