گزارش هیات بررسی مشکل بیجاشدگان در ننگرهار
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۴/۹/۱۸ کد خبر: 107756 منبع: پرینت

بر اساس هدایت داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان و فیصله شماره 13 شورای وزیران هیاتی به رهبری محترم نصر الله ارسلایی رییس دارالانشای شورای وزیران موظف شد که به تاریخ 10 قوس برای بررسی وضعیت بیجا شدگان، ارزیابی کمک های توزیع شده، سروی دقیق و ارزیابی مشکلات آنان به ولایت ننگرهار سفر کند.

هیات بررسی مشکلات بیجاشدگان در جریان سفر خود با افراد بیجا شده، بزرگان قومی و نهادهای ذیربط دیدار و گفتگو کرده تا مشکلات آنان را از نزدیک بطور عینی بررسی و ارزیابی نماید. این هیات بعد از تحقیق همه جانبه، گزارش پیشنهادی و ارزیابی خود را درباره وضعیت و نیازمندی های بیجا شدگان ولایت ننگرهار در جلسه شورای وزیران ارایه کرد.

در گزارش این هیات آمده است که مبلغ 7 میلیون افغانی برای کمک به بیجاشدگان حوادث طبیعی و ناامنی ولایت ننگرهار اختصاص داده شده بود که 5 میلیون آن مواد غذایی خریداری و به آسیب دیدگان توزیع ش٬ اما دو میلیون دیگر آن مشخصا برای خانواده های شهدا کمک گردید. بطور کل تا هنوز برای 10600 خانواده مواد غذایی و غیر غذایی کمک صورت گرفته است. براساس این گزارش به تعداد 25000 هزار عریضه دیگر از اداره مهاجران ولایت ننگرهار درخواست کمک کرده اند که بعد از سروی دقیق به تعداد 1300 درخواست کننده مستحق کمک های فوری می باشند که باید برای شان کمک صورت بگیرد.

ارسلایی رییس دارالانشای شورای وزیران گفت: مهمترین مشکل برای رسیدگی به مشکلات و نیازمندی های بیجا شدگان ننگرهار کمبود تیم های سروی است که عامل آن هم عدم همکاری موسسات کمک کننده برای استخدام بیشتر افراد سروی کننده می باشد، و به این دلیل مشکل تا هنوز باقی است.

همچنان وی در ادامه افزود: باشندگان ولایت ننگرهار اولا خواستار افزایش تیم های سروی کننده و تسریع شدن روند کاری برای رسیدگی به مشکلات بیجا شدگان می باشند. دوما آنان از حکومت می خواهند که با تامین امنیت مناطق، زمینه را برای بازگشت به خانه های شان فراهم کند و قبل از فرا رسیدن سرما مشکلات بیجا شدگان را حل نماید.

باشندگان ولایت ننگرهار با نفرت و انزجار خود از گروه های تروریستی از نیروهای امنیتی کشور خواستند که با هماهنگی بیشتر با گروه های دهشت افکن بویژه داعش و طالبان مبارزه جدی کنند.

داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور برای رسیدگی به مشکلات بیجا شدگان ننگرهار هدایت داد تا یک نشست مشترک میان نهادهای ذیربط و موسسه های بین المللی با هماهنگی اداره مبارزه با حوادث برگزار شود تا تمام مشکلات و نیازمندی های بیجا شدگان ولایت ننگرهار را بررسی نمایند.

رییس اجرایی کشور در اخیر با تاکید بر هماهنگی بیشتر برای رفع نیازمندی های بیجاشدگان گفت: بعد از بررسی نشست مشترک به اساس گزارش هیات به مشکلات آنان رسیدگی فوری می شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است