خلیلزاد: باید فشار بر پاکستان دوامدار باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۴/۹/۱۸ کد خبر: 107746 منبع: پرینت

به فشار بیشتری نیاز است تا پاکستان مجبور شود در صلح افغانستان همکاری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زلمی خلیلزاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان گفت: پاکستان تنها در حرف می گوید که در صلح افغانستان قصد کمک دارد اما در عمل تاکنون چیزی دیده نشده است.

وی افزود: پاکستان می تواند از نفوذی که بر طالبان دارد استفاده کند تا در گفتگوهای صلح شرکت کنند و یا به آنان اجازه سکونت در خاک خود را ندهد.

سفیر سابق آمریکا در افغانستان تاکید کرد که ضرورت به فشار بیشتری است تا پاکستان مجبور شود به همکاری در صلح افغانستان روی آورد و افزود: به نظر من نیاز است تا فشار بیشتر و دوامداری بر پاکستان صورت بگیرد تا این صحبت ها برای کمک به صلح در افغانستان جنبه عملی بگیرد.

زلمی خلیلزاد همچنین معتقد است که افغانستان حق دارد تا از این وضعیت شکایت داشته باشد زیرا مردم افغانستان در جنگ زندگی می کنند و پاکستان خود را دوست آمریکا و افغانستان می داند اما در عین زمان سیاستش چیز دیگری است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این همه سراسر دشمنی امریکا با افغانستان است وقتی دم پاکستان زیر پای امریکا باشد و اگر امریکا صادقانه عمل کند پاکستان هرگز سرکشی کرده نمیتواند یک دلیل قوی آن اینست که با توقف کمک امریکا به پاکستان این زمینه بطور بهتر آن فراهم میشود ولی در اصل امریکا ترجیح میدهد که وضعیت در منطقه به همین منوال باشد مگر امریکا از عواقب این همه مسایل گریز کرده فکر میکند هر کشور مانند همان کشور دیگریست که باید امریکا با آن بازی کرد ولی روزی با این فریب و چال خود امریکا خود را در یک گرداب خطرناک نابودی قرار میدهد.

>>>   جایی این لست که در شرایط نابسامان فقر وبیکاری حکومت وحدت ملی ار این دانشمدان کشور دعوت کند به نفع کشور است. بدین سبب اسامی بعضی شخصیت‌های تاثیرگزار و نیک‌نام که متخصص علوم عرصه های مختلف در کشور ما هستند اگر از این لست در کابینه حکومت وحدت ملی در بخش آکادمی علوم فغانستان استفاده شود و می توانند افغانستان را در یک راه سالم و سودمند و رفاه رشد اقتصادی سوق دهند. لست 57 تن از داکتران علوم کشور ما افغانستان که بدون غرض جمع آوری شده قرار ذیل است
داکتر ستار سیرت
داکتر زلمی رسول
پروفیسور شرعی جوزجانی
داکتر رنگین دادفر اسپنتا
داکتر ظاهر طنین
داکتر زلمی خلیل زاد
داکتر امین الله حبیبی
داکتر یارمحمد حیدرزاده
داکتر محمد آصف بکتاش
داکتر ذبیح الله مجددی
داکتر عبیدالله عبید
داکتر داوود مرادیان
داکتر علی احمد جلالی
داکتر شیما غفوری
داکتر سخی اشرف زی
داکتر صادق مدبر
داکتر امین الله همکار
داکتر صاحب نظر مرادی
داکتر انوارالحق احدی
داكتر جمراد جمشيد
داکتر شمس الحق آرین فر
دكتراندس نبي هيكل
دکتر اسذ محسه زاده
داکتر عبدالقیوم سجادی
داکتر بشیر مومن
داکتر سرور دانش
داکتر کبیر
داکتر مجیب الرحمن رحیمی
داکـتربصیرکامجــو
داکـتر فـریار کهـزاد
داکتر بیژن باران
داکتر خلیل وداد
داکتر محمد امین فرهنگ
داکتر غلام محمد ییلاقی
داکتر غلام محمد دستگیر
داکتر رحیم رامشگر
داکتر محمد عابد حیدری
داکتر محمداعظم سیستانی
داکتر جلیله سلیمی
داكتر راضيه هوتكى
ډاکتر لمر
داکتر شفیق الله انوری
لیست داکتران علوم کشور به گفته اشرف غنی ریس جهمور کشور ما که در خارجه وظیفه ای ظرف شوی دارند.

>>>   رهبران دروغ گو و عوام فریب
از بس که جناب متفکر صاحب از ظرفشویی بد میبرد و خاطره بد دارد از هموطنان خواهش نموده که ترک وطن نکنند و منتظر باشند تا توسط ماین ها, انفجارها و خودکشی های آماده مخالفان سیاسی اش (طالبان وحشی و بی فرهنگ) شهید شوند
مردم خوب می دانند که جناب متفکر صاحب دوم که از شستن ظروف, برگر فروشی و صفای دهلیزهای گوناگون این نام بی معنی را کمایی نموده از ضعف روحی و روانی سخت رنج میبرند و از این لحاظ گفته هایش را جدی نمی گیرند.
زندگی ظرفشوی هزار مرتبه بهتر است نسبت به حکومت مفسد و مواد مخدر جناب ایشان و دوست نازنین اش حامد جان
زندگی ظرف شوی هزار مرتبه ارزش اش بالاتر است نسبت به حکومت متقلب و رای های گوسفندی
زندگی صفا کاری ارجحیت دارد نسبت به وجدان های مرده بعضی از وزرای دزد,خاین, مزدور و دست بوس آی اس آی
زندگی موتر شوی هزار مرتبه بهتر است نسبت به مزدورهای که به زور کماندوهای آمریکای ,ایتالیای و انگلیسی بر سرنوشت مردم حاکم می شوند.
و هزاران مزایای دیگر که نسبت به رهبران دروغ گو و عوام فریب شرف و حیثیت دارد

>>>   ﻭﺯﯾﺮ ﺩﻓﺎﻉ ﭘﯿﺸﯿﻦ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ : ﮐﺮﺯﯼ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﺳﺎﺧﺖ .
ﺭﺍﺑﺮﺕ ﮔﯿﺘﺲ ﻭﺯﯾﺮ ﺩﻓﺎﻉ ﭘﯿﺸﻦ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺎﻣﺪ ﮐﺮﺯﯼ ﺭﯾﺌﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﭘﯿﺸﯿﻦ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﺩﻭﺭ ﺩﻭﻡ ﺣﮑﻮﻣﺘﺶ ﺑﻪ ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﺩ .
ﺭﯾﯿﺲ ﭘﯿﺸﯿﻦ ﭘﻨﺘﺎﮔﻮﻥ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﮐﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﮐﺮﺯﯼ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻧﺸﺴﺖ ﻣﺤﺮﻣﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺍﺭﮒ ﮐﺎﺑﻞ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﺳﺮﺍﻥ ﺟﺒﻬﻪ ﺷﻤﺎﻝ ﻭ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻧﻤﺎﯾﻢ .
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ : ﮐﺮﺯﯼ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺖ : ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻣﻦ ﺟﺒﻬﻪ ﺷﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ .
ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﮔﯿﺘﺲ ، ﮐﺮﺯﯼ ﺍﻓﺰﻭﺩ ﮐﻪ ﺣﺪ ﺍﻗﻞ ﺩﺳﺖ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﻘﻮﯾﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺑﺎﺯ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻔﻨﮓ ﺳﺎﻻﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮﻡ .
ﮐﺮﺯﯼ ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺴﻠﺢ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻓﺎﻣﯿﻞ ﻫﺎﯼ ﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻮﺍﺩ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ ﺍﺯ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻋﻮﺩﺕ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﮔﺎﻥ ﻭ ﺑﯿﺠﺎ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﮔﺎﻥ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﺩ .
نوت:
ما از اول گفته بودیم که این پدر سوخته‌ای فاشیست طالب است.
دوشنبه 16قوس 1394
ماندگار

>>>   زلمی خلیلزاد سفیر سابق آمریکا در عراق, افغانستان و سازمان ملل خوداش مسووليت نا آرامى, جنجال و تنش و جنگ در عراق وافغانستان است و پدر طالبان والقاعده و داعش. اين پشتون فارسى زبان صيونستي با امر بادار خود امريکا زميىنه تضيعف کشورهاى عربى عراق و ليبى تونيس و الجزاير را کرد تا دولت یهودی آرام باشد .
هيچ يکى از گروه هاى تروريستى مبارزه عليه اسلامگرا طالبان والقاعده و داعش در برنامه خود مبارزه عليه اسراييل راندارد.تروريستها همه شان در سخنرانى شان در سربريدن هاى صحرايى شان به زبان عربى از پيامبر بزرگ ما نقل وقول مى کنند که درقدم اول بايد مسلمان هاى فتنه کشته شوند وبعدازآن کافرين.
شيخ الاسلام ها و آيتﷲ ها خبردار باشيد که دين پاک اسلام در خطر است. از طرف تروريستها خود کشورهاى به اصطلاح اسلامى مانند عربستان و دوستان اميرهاى شان و از طرف ترکيه.
عربستان و امارت عربى ترکيه سر چشمه شرارت و تروريسم است و قدر پيامر رانمى کنند. آنها نماز سنت را ادا نمى کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است