هراس آمریکا از کشف شبح توسط روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۴/۹/۱۸ کد خبر: 107696 منبع: پرینت

"جاخار ماتیسیک" مربی خلبانان نیروی هوایی امریکا گفت: سیستم های جنگی روسیه در سوریه ممکن است اطلاعات محرمانه درباره تکنولوژی و تاکتیک های هواپیماهای امریکا در عملیاتشان بر فراز این کشور را به دست آورده باشد.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:مربی خلبانان نیروی هوایی امریکا روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه اینترنتی "دیفنس وان" درباره استقرار ناو موسوم به "مسکو" مجهز به سیستم ضد هوایی اس 300 در نزدیکی ساحل لاذقیه و همچنین سیستم موشکی "اس 400" در فرودگاه نظامی حمیمیم -که جزو بهترین سیستم های جهان و قادر به سرنگون سازی انواع هواپیماها حتی هواپیماهای رادارگریز "اف 22" است- هشدار داد.

به نوشته پایگاه روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری روسی "نوفوستی" این خلبان امریکایی همچنین تصریح کرد: بعید نیست نظامیان روسی به جنگنده نسل پنجم اف 22 (رپتور- شبح) که در مرحله کنونی در عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت دارد، عنایت داشته باشند.

ماتیسیک همچنین هشدار داد: فرماندهی نظامی امریکا باید به طور جدی به استفاده از این جنگنده در عملیات سوریه، پایان دهد. زیرا ادامه عملیات جنگنده مزبور، این امکان را به دستگاه اطلاعات روسیه می دهد تا درباره آن، اطلاعات جمع آوری و در نتیجه درباره استراتژی نظامی و تاکتیک های خود در سوریه بازنگری کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اس - ۴۰۰ این سیستم موشکی ضد هوایی قبلاً با نام (S-300PMU-3) شناخته می‌شد. این سامانه زمین به هوا قابلیت‌های سیستم‌های دیگر از سری اس-۳۰۰ را به چالش می‌کشد و برد آن حداقل دو بار بیشتر از برد ام‌ آی ‌ام-۱۰۴پاتریوت (MIM-104 Patriot) است.
به گفته منابع روسی و دیگر کشورها، اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع هواگرد، طیاره ها ، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک باشند.
اس-۴۰۰ با داشتن قابلیت ۳ موشک مختلف، بسیار دوربرد (40N6)، دوربرد (48N6)، و موشک‌های با برد متوسط (​​9M96) قادر به پوشش کل عمل‌کرد مورد نیاز است. هر یک از این موشک‌ها دارای قابلیت‌های متفاوت است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است