طرح انتقال مسوولیت اجرا به اداره اراضی تایید شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۴/۹/۱۷ کد خبر: 107652 منبع: پرینت

طرح پروتوکول انتقال مسوولیت اجرا و ثبت قباله از دادگاه عالی به اداره اراضی مورد تایید کمیته عدلی و قضایی قرار گرفت.

جلسه کمیته عدلی و قضایی کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، به ریاست سرور دانش معاون رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد.

در این جلسه، طرح پروتوکول انتقال مسوولیت اجرا و ثبت قباله جات و وثایق مربوط به عقار بین دادگاه عالی و اداره مستقل اراضی و همچنین برخی از موضوعات دیگر به بحث و بررسی گرفته شد.

پس از گزارش مختصر رییس اراضی در این مورد، طرح متذکره از سوی اعضای کمیته به بحث گرفته شد و از سوی کمیته مورد تایید قرار گرفت. همچنین به هر دو اداره مربوطه وظیفه سپرده شد تا جزییات طرح پروتوکول را نهایی کرده و آن را جهت تایید نهایی کابینه به ریاست جمهوری ارسال کنند.

در این جلسه همچنین فیصله شد که کار مقدماتی انتقال مسوولیت از اداره دادگاه عالی به اداره مستقل اراضی در بخش اجرا و ثبت قباله جات و وثایق مربوط به عقار، براساس این پروتوکل روی دست گرفته شود.

در بخش دیگری جلسه عفو مجازات نقدی سه تبعه خارجی که مدت حبس خویش را تکمیل نموده اما به دلیل عدم پرداخت مجازات نقدی همچنان در حبس به سر می برند نیز تدابیر لازم اتخاذ گردید و به وزارت عدلیه هدایت داده شد تا در مورد تعدیل مواد مربوطه در قانون اقدام های جزایی مبنی بر تبدیل جریمه به حبس راه های حل را جستجو نموده و به کمیته ارایه کند.

در این جلسه هم چنین مطالبات تعدیل مجازات اعدام به حبس دوام محکومان به اعدام که مطابق صراحت فقره 2 ماده 352 قانون اقدام های جزایی و ماده یک فرمان عفو عمومی شماره 126 مورخ 11/26/ 1389 ریاست جمهوری، ابراء شرعی ورثه حق العبد را حاصل کرده اند نیز مورد بحث قرار گرفته و پس از بررسی های لازم حقوقی و قانونی، از سوی کمیته مورد تایید قرار گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است