غنی: زنان کشور مانند برادران شان پیش قدم اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107557 منبع: پرینت

رییس جمهور در مراسم فراغت محصلان زن آکادمی پولیس ملی از کشور ترکیه سخنرانی نمود و گفت ما به شما افتخار می کنیم که در کنار برادران خود در راستای دفاع از کشور، تأمین عدالت و تطبیق قانون خدمت می نمایید.

در مراسمی که به همین منظور در ارگ دایر گردید و در آن خانم اول کشور و وزیر داخله نیز حضور داشتند رییس جمهور گفت: زندگی نسل های آینده کشور به برکت زحمات و قربانی های شما روشن خواهد شد.

رییس جمهور کشور با اظهار امتنان از خانواده های فارغان زن آکادمی پولیس ملی گفت: مردم افغانستان به خانواده های تان ارج قایل اند که دختران شان را به هدف خدمت به کشور و مردم در صفوف پولیس ملی تنظیم نموده اند. رییس جمهور غنی خطاب به فارغان گفت: شما همه به مثابه دختران من هستید و تامین امنیت شما مسوولیت من و خانم اول کشور می باشد. وی از مسوولان خواست که برای فارغان شرایط خوب و تسهیلات بهتر کار و خدمت را فراهم سازند.

وی در خصوص مبارزه با بی عدالتی گفت: هر شهروند که بخاطر عدالت خواهی نزد شما مراجعه می کند برای تامین عدالت اقدام نمایید.

رییس جمهور محمد اشرف غنی با اشاره به تطبیق قانون گفت: قانون اساسی افغانستان که به ارزش ها و رهنمودهای اسلامی استوار است، حاکمیت و تطبیق آن از وظایف اساسی پولیس ملی به شمار می رود و باید این مسوولیت بزرگ بگونه شایسته آن ادا شود.

وی در آخر از فارغان خواست تا عملا برای مردم افغانستان به اثبات برسانند که زنان افغانستان مانند برادران شان برای دفاع از کشور و تامین امنیت مردم پیشقدم هستند.

همچنان خانم اول کشور طی صحبتی، نقش پولیس زن را در تامین امنیت، حاکمیت قانون، حمایت از حقوق زنان و تامین عدالت مهم خواند و اظهار امیدواری نمود تا فارغان بتوانند وظایف شان را بگونه شایسته انجام دهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است