آوارگان عراقی به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۹    ۱۳۹۴/۹/۱۵ کد خبر: 107539 منبع: پرینت

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، «رعد الدهلکی» رییس کمیسیون مهاجرت پارلمان عراق با تاکید بر اینکه شمار آوارگان عراقی به طور رسمی به 3 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است، افزود: دولت هیچ اقدامی برای پیشگیری از مهاجرت و آوارگی ساکنان شهر رمادی در غرب عراق اتخاذ نکرده است.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین آماری که سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد در ماه سبتامبر گذشته (شهریور-مهر) اعلام کرد، شمار آوارگان عراقی به 3 میلیون و 206 هزار تن رسید که 87 درصد آنها از استان های الانبار (غرب) نینوا و صلاح الدین (شمال) هستند.

الدهلکی همچنین گفت: نیروهای امنیتی ارتش عراق، مسیرهایی را برای خروج افراد تحت محاصره گروه تروریستی داعش در رمادی پیش از آغاز عملیات برای باز پس گیری این شهر، گشوده اند؛ اما در مقابل دولت فدرال هیچ اقدامی را برای پیشگیری از تشدید روند مهاجرت ساکنان این منطقه اتخاذ نکرده است.

وی افزود: این آوارگان در شرایط وخیم و دشواری به سر می برند و قادر نیستند نیازهای اساسی خود را تامین کنند.
کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد در عراق از ماه نوامبر (آبان- آذر) و با آغاز فصل سرما، برنامه کمک رسانی را به 420 هزار آواره عراقی و پناهجوی سوریه، در عراق آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش از خرداد ماه سال گذشته در حمله ای غافلگیرانه به عراق، برخی از شهرهای شمالی و شمال غربی این کشور از جمله الانبار را به کنترل خود در آورند و تاکنون مرتکب جنایت های وحشتناکی در این منطقه شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است