تخصیص 2 میليون دالر به شهرک صنعتی هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۴/۹/۱۵ کد خبر: 107499 منبع: پرینت

دو میليون دالر با هدف توسعه و انكشاف شهرک صنعتی هرات از سوی اداره حمايت از سرمايه گذاری (IASA) تخصیص داده شد.

تخصيص مبلغ فوق را محترم محمد قربان حقجو ریيس اداره حمايت از سرمايه گذاری در جريان بازديد از شهرک صنعتی در حضور مقام های محلی و سرمايه گذاران اعلام نمود.
وی علاوه کرد که همچنان بودجه اداره ولایتی اين اداره نیز بخاطر برطرف ساختن مشکلات شهرک صنعتی به مصرف می رسد.

در همين حال با گشايش فابریکه تولیدی قالین ابریشم هرات در شهرک صنعتی از سوی محترم محمد آصف رحيمی والی هرات و محترم حقجو زمينه كار برای 150 فرد مساعد گرديد.

این کارخانه ظرفیت تولید 150 تخته قالین را دریک روز دارا می باشد که با هزینه نزدیک به 6 میلیون دالر توسط یکی از سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی احداث شده است.

محمد قربان حقجو رییس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری(IASA) می‌گوید: فعالیت این فابریکه کمک می‌کند تا نیازمندی افغانستان به واردات قالین از خارج را کاهش دهد.

محترم حقجو در برنامه که به مناسب آغاز به کار رسمی این فابریکه راه‌اندازی شده بود افزود: اداره حمایت از سرمایه‌گذاری تلاش دارد تا با ایجاد سهولت‌های بیشتر برای سرمایه‌ گذاران، زمینه سرمایه‌گذاری در هرات را رونق تازه‌ ای دهد.

محترم رحيمی آغاز به کار این فابریکه را گامی به سوی افزایش سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این ولایت عنوان می‌کند. وی تاکید می‌ورزد که فعالیت فابریکه تولیدی قالین ابریشم هرات، سبب تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر در این ولایت می‌گردد.

قابل ذکر است که هم اکنون حدود 150 نفر کارگر در این فابریکه مصروف کار هستند.

آنگونه که مسوولان این فابریکه می‌گویند، تلاش دارند تا در آینده سطح تولیدات روزانه این فابریکه را از 150 تخته قالین به مرز 500 افزایش دهند.
اين در حاليست كه اداره محلي هرات ايجاد زمينه مساعد فعاليت را به سرمايه گزاران از اولويت هاي كاري خود دانسته و بر كاهش بيكاري تاكيد مي ورزد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به فابریکه بگوید کارخانه احداث//بنیان گزاری حمایت//پشتیبانی فعالیت // کارکرد مردم سد ها سال آغا گفتند شما ها به چه کفایت زبانی این واژه را کنار گزاشته و محترم گوئی میکنید. در درون سیب شما حتمن کرم جای گرفته است.

>>>   احسن واقعاً مردم هرات در راستای صنعت و پیشرفت اقتصادی در کشور پیشتاز بوده وهست.
کاش درتمامی شهرهای افغانستان شهرک های صنعتی احداث گردد. که هم باعث اشتغال زایی و هم خود کفایی میگردد.
وشبکه اطلاع رسانی درین باره توجه بیشترکنید واین پیشنهاد ما را به گوش مسؤلین برسانید هرشهری باید یک شهرک صنعتی داشته باشد ولو کوچک باشد بمرور زمان انشالله گسترش میابد.
سعادت غزنوی ازهلمند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است