ظرفشوی ها به بهشت می روند ؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۴/۹/۱۴ کد خبر: 107404 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی به خبرنگار آلمانی گفته است که افغانستانی ها در خارج از افغانستان ظرفشو می شوند.

این حرف رییس جمهور بسیاری از مردم کشورمان را ناراحت ساخته است اما من فکر می کنم دلیلی ندارد تا کسی ناراحت شود. این یک واقعیت عینی است که نمی شود منکرش شد. من بر این اعتقاد هستم که "ظرف شویی" کار بدی نیست، اتفاقا کاری است که آینده خوبی دارد و می توانید از ظرفشویی به وظایف بالاتری ارتقا کنید؛ مثلا شما اگر در یک رستورانت دیگ و کاسه و بشقاب را بشورید قابل اعتماد ترید و می توانید در افغانستان رییس جمهور شوید، شوخی هم نمی کنم؛ باور نمی کنید از رییس جمهور کرزی بپرسید، اگر شما در مواردی فقط پیاله و جک و سطل و این قبیل موارد را بشورید شانس زیادی برای به دست آوردن وزارت های کلیدی مثل وزارت مالیه، وزارت دفاع و یا هم وزارت داخله را پیدا می کنید و اگر صرفا شما بخواهید قاشق و پنجه را شسته و پاک کنید احتمال دارد وزارت های غیر کلیدی را به دست آورید، البته این فقط در مورد ظرفشویی بود اگر دیگر موارد را بشورید احتمال سفیر شدن و والی شدن و معین شدن شما نیز حتمی خواهد بود.

در دوره آقای کرزی تعداد شخصیت های ظرفشوی ما لطف کردند و آمدند در ترکیب حکومت انتقالی و جمهوری قرار گرفتند و تا توانستند اختلاس و دزدی کردند و رشوت گرفتند و اصلا به تعهدات قوانین مربوط به کنوانسیون ظرفشویی پایبندی نداشتند و این بسیار خوب نیست که اعتبار دیگر ظرفشویان را به مخاطره بیاندازند.

حالا فکر می کنم رییس جمهور هراس دارد که تعداد زیادی به خارج از افغانستان بروند، پناهنده شوند و در یک تحول بزرگ سرمایه داری اینها ظرفشویی کنند و سپس دوباره به صورت نیروهای فعال جدید در کابینه افغانستان اعزام شوند و روی سرک های فرش شده از طلا در افغانستان تعمیر و موتر زرهی و ده ها بادیگارد داشته باشند.

در حالی که آقای غنی متوجه این نکته نمی شود که ظرفشویی آنهم در مهاجرت کار بدی نیست و بهتر از اختلاس و رشوت و دزدی است و دوم اینکه ایشان نباید تنها تجارب خودشان و نزدیکان شان را به خارجی ها منتقل کنند بلکه هستند امثال خانم مریم منصف که ظرف شویی نه بلکه بعنوان وزیر کابینه کانادا قابل ستایش هستند.

در نتیجه اینکه رییس جمهور باید به افغانستانی های مقیم خارج احترام می گذاشت و از هذیان های سیاسی در گفتمان دیپلوماسی پرهیز می کردند.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب نویسنده دست تان دردنکندمقاله تحریک آمیزنوشته اید .
درافغانستان قلم بدست که قدرت دزدی و آدمکشی نداشته باشد بیکاره وغیر کارآمدو بیغیرت حساب میشود .براستی هم عیب است که بشقاب شوی آمده برابرآدمکش دزدی کند.
اینکه ریس جمهوربگوید مهاجربشقاب شو میشود کجایش غلط ؟ آیامردم خارج دزدکمبود دارد ؟ اگراینهارا عاقل ومتخصص بدانیم درکشورخود سی سال است از آدمکشی نان پیدا میکنند کجاست مخالفین دزد ؟ پس کسانیکه هنوز عقل انسانیت کمتریاد داشته باشدو درافغانستان برایش وندمیسر نشود در خارج چه وظیفه خواهد داشت ؟
اگر من برسرقدرت باشم این وطن بیزارهای مفتخور را از تابعیت افغانستان لغو نموده ملکیت داخل افغانستان شانرا به خزانه تحویل میکنم.
اگر اینها وجدان داشته باشند مهاجر خارج شود در ینجاچند مزدور دارد که وطن را آباد کرده آقازاده رابه نان مفت دعوت کند.
وطندار

>>>   فشار خونش بالا رفته سر مغزش فشار وارد شده همین رقم چرندیات می بافه توصیه میشه به داکتر روانشناس مراجعه شود

>>>   کوچی گری ٬ پادوانی ٬ رمه چرانی ٬آهنگری ٬ سلمان سقاویی قاب شوی هم یک پیشه کسب کار است. آغای اشرف غنی متفکر جعلی شما از خانواده کوچی تولد دوستم از خانوده پادوان تولد آغای احمد ضیاء خانواده قاب شوی تولد محقق از خانواده کراچی وان تولد محمد خان از خانواده رمه چران تولد؟ امروز صاحب قدرت هستی اما بی صلاحیت واکثر تان هم تحصیلات دانشگاهی ندارید.

>>>   اشرف غنی 1220 جریب زمین در لوگر و کابل به ارث برده است. نمی دانم شمار خواهران و برادران وسایر میراثخواران شریک ایشان چند نفر است. اگر سهم آنها هم حساب شود، شاید زمینداری پدر غنی به هزاران جریب زمین در کابل و لوگر برسد. سوال اینست که اینقدر زمین را پدر اشرف غنی از کجا به دست آورده بود؟ اشرف غنی و خانواده اش کوچی بوده اند. از چه زمانی اینها صاحب زمین شدند؟ اینهمه زمین را از کجا کردند

>>>   حتــــــــــی اگـــــر صرف گیلاس را شسته باشد مطمئن باشد که مشاور حتما مقررمیشود که معاش بالاتر از وزیردارد ومسئول هم نیست میتواند با روبره ساختن یک قرارداد دوملیون یا هژده لک دالر کمائی کند که حتی کسیکه ظرف شسته ورئیس جمهورشده هم نمیتواند این مقدار را بدست آورد خلاصه کسیکه درخارج مصروف شستشو است فکر کند سرک ها ی افغانستان طلا فرش شده که در بازگشتش میتواند با اشغال یک بست طلا جمع آوری کند
گیلگمش

>>>   PHD هـــآ مستقیما به دوزخ میـــــــــــــروند

>>>   رئیس صاحب جمهور از تجربه شخصی خودش میگوید

>>>   رییس جمهور افغانستان لوده است.
در کشورش که میلیون ها نفر بیکار هستند، در عوض آن که به شغل و کار احترام داشته باشد و لو که هر شغلی باشد و مردم را تشویق به کار کند، و لو هر کاری باشد، به شغل و کار توهین میکند و کجکول گدایی را در گردن انداخته و دور دنیا گدایی میکند.
به خاطر روشن شدن کله پوچ تو باید بگویم، که اکثر کار و حرفه ها از بوت دوز گرفته تا نجار و گلکار و اشغال جمع کن و دیگر حرفه ها،حتی نام حیوانات، منحیث نام دوم و یا نام خانوادگی افراد و اشخاص در غرب است و با همین نام ها هم به مقامات بزرگ تا ریاست جمهوری رسیده اند.

>>>   حديث مبارك ميگويد: ان لم تقل خيرا فاصمت. خيري از تو نيست شري مرسان. به نظر من آقاي غني در همه موارد تلاش دارد دل خارجي هارا بدست بياورد و لو به قيمت أضرار به ملت و كشور. واقعا اين آدم تكليف رواني دارد.

>>>   بدست اوردن رزق حلال حتی اگر از ظرفشویی هم باشد صد شرف دارد با رزق که از راه خون مردم بدست میاید.اقای بی شرف غنی!!! شما خو لایق ظرفشویی هم نستن،پس به دیگر افغانها توعین نکنن.چون اگر هموطنان ما در خارج ظرفشویی هم میکنن از دست شما و دیگر حکومتی ها تان است،چون ارگ پر از قوم ،خیشای تو،عبداله،و معاونان شما است،و در هر وزارت هم وزیرا بیکاره شما خود خوری میکنن،پیس باقی افغان ها که تحصیلکرده اند بیچاره ها بیکار استند،و کسان که شغل ازاد دارن هم از برکت بی برکت شما بیکاره استن،چی کنن؟اقای بی مغز جهان پهلوی بگردان و از خواب بیدار شو، علت مهاجر شدن هموطنان را بیبن که چرا میروند؟باش مه بریت بگویم مردم از بیکاره ،بی امنیتی از در به دری میرود.و باز تو به چهار روپیه که به جیب ات خارجی ها برزند،میگوی مهاجرین پس به افغانستان روان کنن.میدانی شاید کسی در افغانستان نباشه که برای تو مرگ نخایه،مطمنیم همه سر نماز تو را بد دعا میکنم پس با خبر باش.
خداوند برای هر ظالم زوال مقرار کرده.انشااله به داغ مریم و طارق ات بشنی

>>>   نزاکت کلام درین کشور نمانده بخدا هرکسی بجای غنی باشد دیوانه و مجنون میگردد.

>>>   اشرف عنی در افغانستان ظرقشویی را هم از مردم گرفت و گفت همه تان مثل من دزد وقاچاقبر شوید و خون مردم را بخورید

>>>   اشرف غنی به زودی فاکولته ظرفشویی را در پوهنتون ننگرهار ایجاد مینماید. برای جوانان صوبه سرحد ببخشین خیبر پشتونخوا نیز 20 در صد شهم داده میشود.
محمدالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است