افتتاح فابریکه تولید قالین ابریشم در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۴/۹/۱۴ کد خبر: 107400 منبع: پرینت

فابریکه تولید قالین ابریشم هرات که با هزینه نزدیک به 6 میلیون دالر توسط یکی از سرمایه‌گذاران احداث شده است، با ظرفیت تولید 150 تخته قالین در یک روز در شهرک صنعتی ولایت هرات گشایش یافته است.

به نقل از روزنامه اقتصادی، محمد قربان حقجو، رییس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری آیسا می‌گوید: اداره حمایت از سرمایه‌گذاری تلاش دارد تا با ایجاد سهولت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاران، زمینه سرمایه‌گذاری در هرات را رونق تازه‌ ای دهد و فعالیت این فابریکه کمک می‌کند تا نیازمندی افغانستان به واردات قالین از خارج را کاهش دهد.

محمد آصف رحیمی والی هرات آغاز به کار این فابریکه را گامی به سوی افزایش سرمایه‌گذاری‌های بیشتر دانست و گفت که فعالیت فابریکه تولیدی قالین ابریشم هرات، سبب تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر در این ولایت می‌گردد.

مسوولان این فابریکه می‌گویند: تلاش دارند تا در آینده سطح تولیدات روزانه این فابریکه را از 150 تخته قالین به مرز 500 افزایش دهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مابحیث یک افغان اولا باید ازتولیدات داخلی وسنتی مانندجاجیم وگلم وقالین وطنی استعمال کنیم ودرثانی این موارد خصوصاصنایع دستی رابرای اقتصادخانواده خودتولید کنیم .
درسطح دولتی شرایط زیرساخت های صنعتی وبیمه وبرق وزمین وتخفیف مالیات برواردات موادلولیه وسرمایه ای ازاولویت های سیاست مادرپارلمان خواهدبود.
سیدحسن شیوا

>>>   هــــــمــــیشه خبـــــــــــــــــــــرهــــــــای خــــــــوب !

>>>   بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسیـارخوب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است