2300 پاکستانی در عربستان زندانی هستند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۹    ۱۳۹۴/۹/۱۳ کد خبر: 107359 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در حالی از زندانی شدن 2300 تبعه این کشور در زندان‌های مختلف عربستان خبر می‌دهد که چندی قبل بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، پاکستان بیشترین سهم از آمار اعدامی‌ها در دولت ریاض را دارد.

به گزارش داون نیوز، «قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که 2308 پاکستانی در زندان‌های مختلف عربستان در انتظار بازگشت به کشورشان هستند.
وی اظهار داشت: بیشتر زندانیان پاکستانی در عربستان به دلیل نقض قانون روادید حج بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که کمیته دایمی سنای پاکستان در امور بین‌الملل چندی پیش از افزایش تعداد اعدام‌های اتباع این کشور در عربستان با ابراز نگرانی اعلام کرده بود که اتباع پاکستانی در عربستان قادر به پرداخت هزینه‌های وکیل نیستند بنابراین، بدون تحقیق و بررسی اعدام می‌شوند.

«اویس لغاری» رییس کمیته دایمی سنای پاکستان در امور بین‌الملل، حکم اعدام اتباع این کشور در عربستان را مساله مهم و سنگین دانسته بود.

به گفته لغاری، وزارت امور خارجه پاکستان باید در مورد اعدام اتباع این کشور در کشورهای خارجی از جمله عربستان اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته وزارت امور خارجه پاکستان: اعدام پاکستانی‌ها در موارد مواد مخدر درعربستان معمول است و در سالجاری میلادی 10 تبعه پاکستانی اعدام شده‌‍‌اند.

علاوه بر این، سازمان دیده‌بان حقوق بشر چندی پیش از اجرایی شدن 100 مورد حکم اعدام در کشور عربستان سعودی از آغاز سال جاری میلادی اعلام کرد که شهروندان پاکستانی مقیم عربستان سعودی بیشترین سهم را از اتباع خارجی اعدام شده در این کشور به خود اختصاص داده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینا در هر جا که بروند همرای شان جنایت امیخته است عربستان خوب میکند که جنایتکاران رابسزای اعمال شان میرساند ایکاش در افغانستان هم جو عدالت تطبیق میگردید تا دیگر انتحاری وانفجاری وارد کشور ما نمیشدند وترورستان بهر نام نشانی که خود را مسمی کرده نابود میگردیدند.

>>>   بد میکنند در عربستان خرابی میکنند. کثیف ها آرام بمانند کسی بیدون جرم اعدام شان نمی کند
بدخشانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است