به ازای هر مهاجر چند یورو در جیب حکومت؟
جناب رییس جمهور به ازای بازگردانیدن و مهیا کردن مقدمات اخراج اجباری افغانستانی ها به خاک کشور، جیب خزانه و حکومت را از دالرها و یوروها انباشته می کند؛ پس به ازای هر آوارگی و بی خانمانی، هزاران انعام و مرحمتی به ارگ سرازیر می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۱    ۱۳۹۴/۹/۱۲ کد خبر: 107351 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور که کمر همت به بازگرداندن مهاجران به خاک افغانستان بسته است، پس از فراخواندن چندی پیش هموطنان سرگردان در کمپ های اروپایی به خانه، به برلین سفر کرد تا کار از محکم کاری عیبی پیدا نکند.

درحالی که پس از فراخواندن ارگ برای عودت داوطلبانه و بازگشت ارادی مهاجران پاسخ مورد انتظار حکومت دریافت نشد و این فراخوان با تظاهرات گسترده مردم ملکی مقیم افغانستان و مهاجران در اقصی نقاط جهان همراه گردید؛ سفر اشرف غنی به آلمان، حساسیت ویژه ای پیدا کرد.

بنابر گزارشات رسمی رسیده از دیدار آنگلا مرکل و محمد اشرف غنی در برلین، قرار بر این شده است که تمام مهاجران افغانستانی مقیم در خاک آلمان بلا استثنا به کشور بازگردانیده شوند؛ با این توجیه که کمک های آلمان متوجه 30 میلیون افغانستانی در خاک افغانستان باشد نه 3 هزار مهاجر.

گذشته از تمام مشکلات و موانع فراروی عودت مهاجران که جان و مال خود را به تاراج گذاشتند تا به امید زندگی بهتر و فردای روشن تر برای فرزندانشان در اروپا ساکن شوند، وضعیت امنیتی و معیشتی نابسامان و درحالت اضطرار افغانستان نیز جوابگوی چندین هزار عودت کننده نیست.

این درحالی است که جناب رییس جمهور به ازای بازگردانیدن و مهیا کردن مقدمات اخراج اجباری افغانستانی ها به خاک کشور، جیب خزانه و حکومت را از دالرها و یوروها انباشته می کند؛ پس به ازای هر آوارگی و بی خانمانی، هزاران انعام و مرحمتی به ارگ سرازیر می شود.

شنیده ها حاکی از آن است که پس از سفر رییس جمهور به آلمان و دریافت رشوه برای سرگردان کردن مجدد مهاجران مقیم در کمپ ها برای بازگشت به افغانستان فقیر و فاسد و ناامن، نوبت به سفر به سویدن برای تکرار این چرخه می رسد درحالی که هزاران مهاجر دیگر به امیدی رهسپار سویدن شده بودند باید خود را برای ناامیدی محض از سیاست خارجی اشرف غنی آماده کنند.

این درحالی است که بسیاری از بی کفایتی ها و ناشی گری های عبدالله و اشرف غنی در عرصه حکومتی مسبب سرازیر شدن بی سابقه افغانستانی ها از داخل کشور و نیز کشورهای همسایه به اروپا شده است و وضعیت اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی قلب آسیا نیز رو به وخامت است نه بهبود.

معامله بر سر مهاجران چه در کشورهای منطقه و چه در غرب، از دیرباز مورد بحث و مورد انتقاد مهاجران و آگاهان امور بوده است که تباهی آتیه مردم را به دست زیاده خواهان و فرصت طلبان ارگ نشین و حکومتی رقم زده است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه فرار میکنید . پس افغانستان را که اباد کند ؟؟ وقتیکه وطن خود مینامید بیایید خدمت کنید به اردوی ملی و پولیس تا وطن اباد شود . شما فرار میکنید و وقتیکه افغانستان اباد شد پس میایید . پس کور خواندید .

>>>   شماییکه فرار میکنید پس بقیه چکار کند ؟ اگر همه فرار کند پس افغانستان بدست پاکستان خواهد افتاد . فرار فرار فرار تا نفوذ مردم افغانستان کم شود و کشور به نام افغانستان از نقشه جهان حذف شود . اشرف غنی کاری خوبی کرده .

>>>   اروپا نمیروم کشور خود را اروپا میسازم .

>>>   پس بیایید به وطن خود بس است دیگه دست از گدیی بکشید

>>>   خدا ....دهد این فاشیست را که غیر از خیانت پشت نقاب ان لبخندهای شیطانی کار دیگری یاد ندارد,.....کند کسانی را که مسبب رییس جمهور شدن این ....شدند, باقی سیاست مداران چندین سال پس از دست دادن قدرت خیانتشان مشخص میشود حال شما ببینید فساد و رسوایی تا چه حد رسیده که بعد از یکسال حتی یگ طفل پنج ساله هم به خاعن بودن این نوکر غربی ها اشاره میکند.

>>>   ....کند گدایان دریشی دار و نکتایی داررا وهم گفته اند:ترک عادت مشکل است سالها به کدایی عادت کرده اند

>>>   اینگونه تهمت زدن ها به این و آن درست نیست - آقای اشراف غنی و عبدالله که نمیتوانند نظر سیاستمداران اروپایی را تغییر دهند هر کشوری برنامه و سیاست خود را دارد - چرا امریکا قبول نمیکند یا کانادا قبول نمیکند

>>>   به خدا قسم اگر بر سر ما بي پناهان كه جان و مال خود را به قاچاقبران داديم تا از جهنمي كه غ و ع ساختند فرار كنيم, معامله صورت گيرد و به فغانستان برگشت داده شويم يا خود و يا غني را ترور خواهيم كرد!!!!

>>>   اشرف غنی با دارو دسته اش .... بجز بدبهتی برای ملت رنجدیده ام چیزی نیاوردن اینها بخاطر کیسه های خودشان اینکارا انجام میدهند ک کمکهای اروپارا برای خودشان بگیرند

>>>   اشرف غنى متعصب ترين و.... قومى در افغانستان.هیچ افغان از افغان دیگر برتر و هیچ افغان از افغان دیگر کمتر نیست
وزیر مالیه پشتون
وزیر دفاع پشتون
وزیر داخله پشتون
ریس امنیت ملی پشتون
قومندان امنیه کابل پشتون
ریس ارگان های محل پشتون
ریس اداره امور پشتون
وزیر انکشاف دهات پشتون
وزیر کار امور اجتماعی پشتون
وزیر تحصیلات عالی پشتون
وزیر دولت در امور پارلمانی پشتون
مشاور امنیت ملی پشتون
وزیر معادن پشتون
وزیر زراعت پشتون
والی ها اکثریت پشتون.
سفرا......
سفیر در آمریکا پشتون
سفیر در ایتالیا پشتون
سفیر در فرانسه پشتون
سفیر در لندن پشتون
سفیر در نروژ پشتون
سفیر در پاکستان پشتون
مسئول سفارت خانه های کلمبیا و چند کشور آمریکایی پشتون ،
رییس جدید امنیت ملی پشتون
قومندان شش زون اصلی امنیتی شهر پشتون
قومندان میدان هوایی کابل پشتون
و... پشتون
بورسیه های فرزندان کشور برای پشتون های آنطرف مرز
وحدت ملی است دیگر
فکر کنم حکومت طالبان بهتر بود ازین وضعیت کرده چون صف ما معلوم بود و از پشت خنجر نمیخوردیم

>>>   دست اورد اشرف غنی از سفر به اروپا ملاقات با شیاطین پاکستانی نواز شریف بود . اشرف غنی دوباره مردم ما را به پاکستانیها فروخت . اشرف غنی نوکر پاکستان است که خون یک میلیون شهید که توسط پاکستانیها به شهادت رسیده را زیر پا کرد و با رهبر تروریستها یعنی نواز شریف خاین ملاقات کرد و قول ادامه پروزه ننگین صلح خیالی را داد .

>>>   هموطن های گرامي و پناهجوهابه هوش باشين فريب آنها که بر ظاهر دل بر پناهجوها مي سوزانند نخورين. آنها که اصرار دارند جوانها از کشور خارج شوند يا به کشور برنگردند ندانسته يا دانسته همان پوليتيک طالب ها را بر کار مي برند. طالب ها به هزار نيرنگ مي خاهند افغانستان را از افغانستاني و نفوس به خصوص جوانها خالي کنند تا به راحت بر کشور حاکم شوند. چي کس نمي داند که طالب ها هزارها کاغذ سفر جعل کرده اند و به جوانها فروخته اند تا ترک وطن کنند. اين طور است که طالب هم بين قاچاقبرها است و پول بر جيب مي زند و هم کشور را از مي ترساند و از نفوس خالي مي کند. ما همه بايد با همديگر همانطور که در تظاهر عظيم کابل دو هفته قبل نشان داديم متحد باشيم که هم به دولت فشار بياوريم و هم خودمان کوشش بنماييم از برای مقابله با دزدان و فاسده ها و طالب ها و کشور خويش آباد سازيم. ما با تظاهر در کابل و شهرهای ديگر نشان داديم که قادر استيم برپای خويش بايستيم و از کشور محافزت نماييم. بايد بجای ايراد گرفتن و شعار دادن کمک کنيم برای آباداني و حفازت وطن خود
گل محمد

>>>   فرار را بر قربر ترجیع دادن ضعف کلان است اروپا هم تصادفی با سهولیت های دلبری اش محصول زحمت وطندوستی فشار بالای حاکمان فاسد وجابر منظم ووضعیت به سمت بهبود رفت امید اینجا هم چنین وضعیت حاکم شود تا اینده بهتررا داشته باشیم
صالحی

>>>   کسانی که هنوزدر افغانستان هستید چه غلطی کردید که بقیه هم برگردن

>>>   شمابی که ميگي برگردن کار دارب امنیت داری؟

>>>   ... به اشرف غنی

>>>   سلام .من افغانی هستم در افغانستان متولد و در سه ماهگی به ایران رفتیم با خانواده ام .من ۳۳ سال و نیم سنم هست و تا اکنون بسیار تحقیر و تبعیض و...تحمل کردم .من یکبار زندگی میکنم ،هیچکس دوبار زندگی نمیکند
من حدود دو ماه قبل به اروپا اومدم فنلاند .من شیعه هستم .افغانستان شیعیان جای ندارن،حرفی و حقی ندارن ...ایران هم زندگی برام‌سخت بود ...افغانستان دیگر اباد شدنی و درست شدنی نیست .
انجا کشور نیست انجا فقط دولت و دولتمردان هستن و فقط پول ،اونجا جنگ خونریزی و درگیری و زورگیری هست .
حرفها زیاد دارم بر سر زبانم و در گوشه دلم ولی مجالی نیست.
من در مصاحبه پلیس فنلاند در جواب این سوال مامور پلیس که پرسید( ایا ما میتونیم در صورت پذیرفته نشدنه کیس پناهندگی و درخواست تو برای اقامت تو را به افغانستان دیپورت کنیم؟)
من گفتم نه هرگز .گفتم من را در هر کشوری که دوست دارید دیپورت کنید و به افغانستان نفرستید .من گفتم تا الان افغانستان رو ندیدم و اصلا نمیتونم اونجا زندگی کنم .من تمام عمرم ایران بودم .حرفهایم بر روح و جسم و قلبم سنگینی میکنن اما مجالی و وقتی و توانی برای نوشتن نیستت....

>>>   لعنت خدا بر حکومت های از خدا بیخبر در طی بیشتر از دوصد سال که باعث سرافکندگی و شرمساری تمام اقوام و باشندگان این سرزمین زیبا شده اند به امید روزی که از چنگال این اهریمنان و دژخیمان به کمک خداوند منان و همت انسان های شریف و با وجدان نجات پیدا کنیم

>>>   اگر اينهايي که ايراد ميگيرند خود پلان صحيحي داشته باشند قابل احترام و اميدواری است اگر نه و فقط شکايت ميکنند گپ خطرناکي است که تخم سردی و نااميدی در وطن مي پاشند و همه را بجان هم مي اندازند. اين گپهای تفرقه کني گپهای طالب است و يا در آن مسير مي باشد و از جايي مشکوک هدایت می گردد.

>>>   هر کشوری مشکل خود را دارد , هر کسی مال همان جایی است که ریشه اش است , کشورها تعهدی ندارند که باید همه را قبول کنند یا به همه اقامت کامل دهند - الان فرانسه , ایتالیا , اسپانیا به هیچ عنوان به کسی اقامت نمیدهد , خیلی از کشورهای دیگر همینطور در ضمن کشورهای اروپایی دارند قوانین خود را در مورد مهاجرین تغییر میدهند تا دیگر مهاجر را قبول نکنند و مهاجرین قبلی هم بگردانند به کشورهایشان - با فرار کردن از کشور کار درست نمی شود باید شرایط را تحمل و تلاش کنیم کشور را آباد و بسازیم تا برای زندگانی میسر باشد

>>>   تنها راه نجات افغانستان تجزیه است , هر قومی برای خود یک کشور تشکیل دهد اینطوری دیگر مردم از آوارگی نجات پیدا میکنند

>>>   الف ده جیگرنباشه چفایده که ب اردوی ملی اشتراک کنی مردم افغانستان اگر سواد میداشتن خوده انفجار نمیدادن

>>>   الف ده جیگرنباشه چفایده که ب اردوی ملی اشتراک کنی مردم افغانستان اگر سواد میداشتن خوده انفجار نمیدادن. چرا اشرف غنی از کشور ایران درخواست نمیکنه افغانیاره 2ملیون افغان هست. که به بدبختی نان خوده پیدا میکنن. اشرف غنی با خون اردوی ملی بازی میکنه با خون مردم افغانستان بازی میکنه اگه افغانستان خوب امن است چرا فامیل رییس جمهور درآلمان زندگی میکنه.؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است