برداشت: درگیری نمایندگان در مجلس (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۴/۹/۱۲ کد خبر: 107321 منبع: پرینت

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621323715.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621323315.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621322341.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621324429.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621324328.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621323393.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621322181.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201512/201512030621323199.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جاوید از هرات:
پارلمان که نیست فقط طویله است.. به خدا طویله به اینجا شرف داره.. این ها را پول های مفت و رشوت مست و دیوانه کرده که این قسم مثل ....به سر و کله هم میپرند.. دولت دزد و فاسد با کابینه دزد و پارلمان دزد ...خدا شما ها را از ما بگیره..

>>>   وای به حال ملت بااین نماینده های جا..... . اینها میگویندکه همه چیزبرای ما باشدچرا که ما نماینده مردم هستیم. کدام نماینده اوجا.....ین .شما همه مردم فقیروبیچاره رافریب داده اید، شما همه خونخواراستیدوازخون ملیت خودراتغذیه میکنید. اگرشما خودراتبعه افغانستان میدانیدپس بایدقبول کنید که قانون کشوربالای همه یکسان قابل تطبیق است وقانون زور داروکم زور رانمیشناسد. وباز چراموترهای شما بایدازطرف پولیس توقف داده نشودمگرشما ملائک اسمان استید. تجربه نشان داده که تمام فسادوجرایم باهمین موترهای شیشه سیاه وپلیت های زورمندان انجام میشودنه بایک موترتکسی غرازه که یک فقیرباهزارقرض ووام انرا بخاطر نفقه فامیل خودخریداری کرده است. همین شمااستید که باهمین موترهای تان کمیشن اخذنموده وانتحاری ومجرم وسارق راازیکجا به جای دیگرانتقال میدهید. به نظربنده بایداولین تلاشی موترها که صورت میگیردبایدازشما مردم خونخوارو جاهل باید باشدنه ازغریب وبیچاره. بازهم میگویم وای به حال مردم بیچاره افغانستان. این عمل تان خودنحوه ازانتحاری است بالای مردم بیچاره افغانستان . بازهم دراخیر یکباردیگرمیگویم که خداوند ما راهرچه زودتر ازشرشما کمیشن کارهای خونخوارنجات نصیب کندوجای شما وامثال شما دردوزخ باد.

>>>   محض یک ....است و بس
لغما نی

>>>   ما کودکان افغان.
هستیم شاد و خندان.
میدان بازی ما.
تالار پارلمان.

>>>   تصوير واقعى از اوغانستان

>>>   مقال ازبکی هست میگوید :
عقل گه اشارت نادانگه کلتک یعنی عاقل به اشاره بداندنادان به سوته.
حیف چه آدمهایی رابه پارلمان انتخاب کردیم!
اینهاکه چکپاوبازان بودنه میدان است شایدروی مکتب راندیده باشند.
وطندار

>>>   بی فرهنگ های وطن فروش
حبیب الله یوسفزی

>>>   ای مجلس نیست میدان بز کشی است که هر روز چاپ انداز ها دنبال بز میدوند و وقتی ناکام شدند به سر همدیگر میزنند.به خدا شرم است که اینها نماینده های مردم هستند واقعا خجالت آور است.چند تا جنگی را باید ببرند به باغ وحش کابل چرا که بعضی قفس ها خالی است و اونجه اینها مسابقه پرتن که دایی گز دایی میدان شوه.

>>>   شرم است جنابان با سواد ! هم دیگر را متهم به دزدی قتل رشوه نکنید این رو همه می دانند . احتیاج گفتن نیست کشور را به کند کشیدید با این ؟ مسخره در داخل پارلمان هستید نه در خیابان .

>>>   همو گپ ملالی جویا ده مورد 95 فیصد اعضای پارلمان صدق میکنه!
چوکی های خالی ره هم ببینین ! نمیدانم صاحبان بی وجدان آن چوکی ها کجا رفته اند؟ بخدا اگر ضرورتی به همین پارلمان ریشخند بی سواد داشته باشیم. اکثر این ....ها به جز قوم شرمی و آبروریزی، کاری بلد نیستند !

>>>   جاهلان وکیلانند و دور از روی وکیلان با شخصیت باید قانونی تهیه شود که هرکسی که چنین اخلاقی و برخوردی داشته باشد باید فورن از پارلمان اخراج شود پارلمان جای جاهلان و بی منطقان و وحشیان نیست هر کسی باید حرف منطق خود را بزند این جا جنگل نیست ، پارلمان است

>>>   جنگی اصلی پارلمان { آه و فغان} یعنی لالی حمیدزی بنظر نمی رسد.

>>>   شاید مست شده باشند قدرت گاهی مستی می ارد این طبیعی است. این طوری به جان یکدیگر نیفتند بیاند داعش را از کشور بیرون کنند.
اختر محمد از کابل

>>>   این ...را، در این دیوانه خانه جمع کردن اسم شان را گذاشتن وکلاء و نماینده گان مردم و خدمت گذاران میهن ومردم، ....نت به همه تان باد. تاوقتیکه اینها به یک یونیفورم منظم که شایسته یک وکیل است ملبس نشوند با این لباس های کوچه و بازاری هیچ گاه افکار لچکی و کوچه و بازاری شان تغیر نمیکند.

>>>   باید این یاغی را پس فرستاد به همان ....که از ان امده اند,این مثلا نماینده مردم است و باید حداقل چند درجه به لحاظ ادب و کمال از مردم عادی بهتر باشد اما میبینیم که مانند یگ ....به جان دیگران افتاده.

>>>   شروع اینکه - قومندان یک چریک داشت . یک لک افغانی معاش ، دو بوجی آرد ، دو پیپ روغن ، آرد نمک تیل بوره و غیره استحقاق ماهانه چریک بود . هر چه از چور و چپاول به غنیمت گرفته میشد هم استحقاق چریک علیحده بود . به رسم پیروی از قومندان دیگر افرادش هم تا حد توان دست به این کار میزدند . کسانی بودند که زن و بچه شان گرسنه میخوابیدند ولی معاش پای پاک در جیب بچه بی ریش میرفت که بیگانه نشه . . . از این نوع گپ ها زیاد شنیده اید .
قنداری ها درین کار درجه ماستری دارند . قنداری ها به شیوه کلاسیک بازی میکنند . شیوه کار قنداری ها مختلف است . برادراان قنداری ما تهداب گذار روش بازی در افغانستان استند . قنداری ها همه امکانات را بکار میبرند تا بچه را زیر لحاف خویش کش کنند . یعنی خوش باشی یا خفه باشی کارت تمام است . گویند مسافری از موتر پیاده شد و یک قنداری دنبالش راه افتاد . مسافر ترسید و گریخت . قنداری دوید و تعقیبش کرد . تا آنجا که به کوچه یک طرفه رسیدند . مرد جوان گفت نزدیک نیا چیغ میزنم کومک میخایم . قنداری گفت بدا بحالیت اگه چیغ بزنی همه به کمک ما میاین . همچنان گویند که یک نفر به قندهار مسافر شد و خانه یک آشنای قنداری رفت . شب در را زدند . قنداری در را گشود و لحظه ای بعد با قهر واپس آمد . مهمان پرسید چه شده برادر ؟ قنداری گفت همسایه بود میگفت واسیلین کار داریم . ببین که مردم فکر نمیکنن که ما خود مهمان داریم ... پس به بچه های تان بیاموزانید که هرگز با قنداری بزرگتر از خودشان دوستی نکنند . علاقه قنداری ها به بازی از روی عادت و به طور عموم ژنیتیک است . این عادت را میتوان مرض هم نامید . ترک عادت موجب مرض است ،در قندهار صدق میکند . اگر این کار را ترک کردند بدانید که قنداری همه خود به خود میمیرند .
مقام دوم این روزها از آن برادران مزاریست . ایشان به شیوه رومانتیک در کار خویش استاد اند . عده ای هم از زور کار میگیرند نه از پول و چال و فریب ، که میتوان گفت تحت تاثیرات جوی قرار گرفته اند . ولی همه بازی مزاری از زور کار نمیگیرند ، فقط آنهایی که اسلحه دارند . اگر یک مزاری بچه باز مسلکی از یک بچه خوشش بیاید از همه چیز تیر میشود تا به مراد برسد و اگر نرسید فقط خفه میشود اما به او آزار نمیرساند . به این میگویند عشق به بچه .
مقام سوم از برادران اوزبیک ما است . هرچند که در دهه نود مقام دوم را کمایی کرده بودند ولی امروز مزاری ها در اینکار از ایشان سبقت جسته اند . اوزبیک های ما از کلاسیک چیزی نمی دانند ، علاقمند رومانتیک هم نیستند ، انها از زور کار میگیرند . مردهای اوزبیک نه عشق را میفهمند نه عادت به کاری میگیرند آنها بولهوس اند و جنون خودمردبینی دارند . اتفاق افتاده که یک بچه باز اوزبیک بعد از انجام عمل لواطت بچه را کشته است .
این رشته به مناطق دیگر افغانستان دویده است . در لوگر و وردک کتله عظیمی داریم . آنها خپک استند .
لغمانی ها فراموشم نشود زیاد استعداد فریب بچه ها را دارند . با هزار مداری گری سر بچه را زیر بالشت میکنند . آنها حیله گر استند .
در مناطق جنوب و جنوبشرقی افغانستان ، خصوصا در سرحدات با پاکستان بازی به شکل طفیلی اش در همه دوره ها سیر نزولی و سعودی خویش را پیموده است ولی هرگز به مقام اول دوم یا سوم نرسیده است . میتوان حایز جایزه مقام چهارم را در آن مناطق جستجو کرد . در آنجا یک بچه باز به مجرد کمخرچ شدن بچه بی ریش اش را میفروشد عوضش موتر سایکل یا یک موتر زیل هشت سلندره میخرد و سواری تا و بالا میبرد . تا آنزمان که صاحب بچه شود طفیلی خور دیگران است . مثل کفتار در جنگل .
در هرات غور فراه و هلمند بازی از نوع شوقی اش و گاهی مجبوریت بیشتر رواج دارد تا مسلکی . آنها از هر نوع بچه باز دارند .
آنطرف های دیگر چاریکار جبل السراج گلبهار پنجشیر و در مجموع شمالی ، حتی تا امروز نوعیت دیگری دارد . در این مناطق ، در گذشته ها به بچه باز به شفر و رمز ، لقب (صوفی) را داده بودند . منظورم دوره های ظاهر و پیش از او ، امان الله خان و داود ، تره کی و غیره است . این صوفیان ناصوفی ، به طور غیرمسلکی با دمبوره یا زیربغلی یا یکی از آلات موسیقی محلی دسترسی داشت یعنی شوقی موسیقی هم بودند .و آهنگهایی همچو (بچه ماشی ماشی ، ای پسر خوشنما ، او بچه جانم استی ، او بچه کاکل بزن یا مره خنجر بزن و غیره ...) را زمزمه میکردند . این عمل در شمالی تقریبا منحصر به شخصیت افراد است و اغلب بچه بازان با چشم حقارت دیده میشوند .
در دورترین مناطق افغانستان ، در دره های بدخشان الی سرحدات چین ریشه دوانده است . یعنی مردهای بدخشان نیز چندان بی علاقه به این عمل نیستند . اکثر آهنگهای محلی مردهای بدخشان میتواند صحت این گفته را تایید کند . در دهه گذشته قومندان های بدخشان و کسانی از ولسوالی کشم ولایت بدخشان در کابل بچه بازی هایی از نوع چپه-راسیسزم را تمرین میکردند . یعنی آنها فقط با بچه های بدخشی خودشان که باخود آورده بودند بچه بازی میکردند نه با دیگران . مردهای مناطق مرکزی افغانستان از جمله کابل گاه گاهی مزه این عمل را چشیده اند ولی گمان این نمیرود که در نهایت از فیصدی 5 بالا برود .
حال که این همه از بازی گفتیم ، آیا شما از بازی زن با زن در افغانستان اطلاع دارید ؟ همینقدر میآورم که در مناطق متعددی از افغانستان زن ها همان کاری را بلد بودند واستند که در غرب برایش لیس-بین مینامند . گویا که در افغانستان بین طبقه اناث همیشه صلح و آتش بس دایمی برقرار بوده است که کسی بالای مقام اول و دوم سر را نمیشکند . اما نخیر ، این چنین نیست . هرگاه مشت زن ها باز شود ، دیگر نه ملا و نه روشنفکر ، نه دهاتی و نه شهری ، نه قومندان و نه چریک و هیچ مردی در افغانستان اجازه تنفس به زن را نمی دهد .
مقبول شاه - کابل

>>>   به نظر من تنها راه جهاد است باید بمبگذاری کنیم و عملیات انتحاری انجام دهیم تا عدالت برقرار شود
جناب آقای مسعود هستم از هرات

>>>   این وکیل هاراخدادست طالبا وداعش بسپاردکه ازمستی شان بکاهدغیرازعیاشی وفحاشی کاری دیګرندارند
حسن استادپوهنتون ازهرات

>>>   اینجا پارلمان است یا میدان پالوانیست ؟
شرم وحیا ندارند بخدا حیف نان هستید.
مردم فریب دادین به صد نیرنگ خود را به تویله خانه رساندیدخجالت بکشید از این حرکات بی شمانه خود
...ای وطن دیگه وطن نمیشه ما جوانان که هیچ امید نداریم وامید باخته هستیم وقتیکه سر نوشت کشور بدست همچو پالوانان نام بدکن قرار گیرد ؛ ع وغ که از همه پالوان تر هستن
.........هرات............

>>>   چنین اتفاقاتی بعضی اوقات در مجلس سایر کشور ها هم اتفاق می افتد و چندان عجیب و بی سابقه نیست.بعضی اوقات وقتی اختلاف نظر های شدیدی در مورد یک موضوع پیش می اید و نمایندگان عصبانی شده و نمی توانند یکدیگر را با بحث و استدلال قانع کنند در گیری فیزیکی پیش
می اید.اگر چه اگر چنین برخورد هایی هیچگاه در مجلس ها
پیش نیاید بهتر است و نمایندگان باید تحمل نظر های مخالف یکدیگر را داشته باشند اما خب در مواردی هم پیش می اید ،شاید موضوع مورد بحث خیلی مهم بوده است.
تهرانی

>>>   یک.طالیب.باشلاخ.بیارید.داخیلی.پارلمان.بارای.نظم.تااین.خوروسهای.جنگی.بهم.نفرندصاحیبی.مرغداری.یعنی کری.هم.مقصیرهست

>>>   باید برای وکلا یک میدان جنگ هم ساخته شود چون محوطه داخل پارلمان کوچک است ووکلای خانه ملت نمیتوانند به درستی جنگ کنند در تعمیر پارلمان جدید این موضوع درنظر گرفته شود

>>>   بزرگترین شرم به کسانی که به همچو وکلا رای داده اند.
کوهی

>>>   این نماینده مردم نیست ، بلکه نماینده جنگ و خونریزی و فساد است وباید از مجلس بدور رانده شود.
عبدالله ریحان

>>>   خانه حیوانات کارته سه به گفته اسد بودا

>>>   اینجا مجلس مافیا هست

>>>   دوستان روشنفکرماباید به حال خودافسوس بخورندکه چه نمایندگان ملتزمی راانتخاب کرده اندویادیگران راپیشنهاد وسفارش ومشوره داده اند!!یاتجاریازیردارگریخته ویابازیگروونه یک حقوقدان وفرهنگی وانسان سالم !!
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   بشرمند،وکیل های پارلمان. از دیگر پارلمان های دنیا عبرت بگیرید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است