جنگ افغانستان جنگی بین المللی است
کشورهایی که امروز به افغانستان، عراق و سوریه آمده اند و ادعای جنگ با تروریست را می کنند صادق نیستند. جنگی هم که در افغانستان روان است جنگ با تروریزم نیست. در پشت این جنگ اهداف دیگری وجود دارد. مهار آن هم از توان داکتر عبدالله و اشرف غنی بیرون است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۴/۹/۱۲ کد خبر: 107306 منبع: پرینت

رییس جمهور به قندوز رفت و همان افرادی را که چندی قبل تقدیر کرده بود برکنار کرد و وعده داد که قضایای قندوز را پیگیری نماید. این کار رییس جمهور به چه معنا است؟ در پشت پرده سقوط قندوز چه چیزهایی نهفته است؟

عبدالودود پیمان عضو مجلس نمایندگان دربرنامه «خط کابل» گفت: سفر رییس جمهور به قندوز گامی مثبت و قابل قدر است اما امیدواریم که ایشان به حرف های افراد غرضمند در منطقه و برخی مشاورین بیرونی عمل نکنند و با دقت، تامل، درایت و کفایت اشخاصی را که انتخاب می کنند، گزینش کنند و شایستگی آنان را در نظر بگیرند. اگر این اتفاق نیفتد و بازهم قضایا گروهی، کمپاینی و سیاسی شود، سفرش به هدر خواهد رفت و بی باوری مردم به وی افزایش خواهد یافت و مصیبت قندوز درگیر سایر ولایات در سال آینده خواهد شد.

وی ادامه داد: اشرف غنی چند وقت پیش از روی احساسات همین افرادی را که برکنار کرده است، در قندوز تقدیرکرده بود اما امروز متوجه شده است که اشتباه کرده و امروز که آنها را برکنار کرده انگار به اشتباه خود پی برده است، گام خوبی را برداشته و قابل تقدیر است.

پیمان در خصوص بی کفایتی مسوولان در قندوز بیان داشت: قبل از اینکه قندوز سقوط کند همه از آن خبر می دادند که قندوز در حال سقوط است. همین حالا هم برخی از افراد دشمن به ارگان های دولتی این شهر نفوذ کرده اند و برخی از مسوولان قندوز با طالبان همکار بوده اند. از والی قندوز سوال شد که چرا قندوز را در این حالت رها کردی؟ جواب داده است که اوضاع را به مرکز گزارش دادم و به رخصتی رفتم. از رییس امنیت سوال شد که چرا در این حالت قندوز را رها کردی؟ جواب داده است، می خواستم یک سلسله اسناد را به مرکز ببرم. همه می فهمند که در یک نقطه وقتی حالت اضطرار به وجود می آید، والی حق ندارد رخصت بگیرد، رییس امنیت نباید از آن محل خاجر شود، تا موضوع به نتیجه نرسد اما این مسوولان بی کفایت ما این کار را کردند و باعث سقوط قندوز شدند.

وی ادامه داد: در این اواخر ریاست امنیت ذخیره گاه سلاح و مهمات شده بود. وزارت دفاع و وزارت داخله را هم رییس امنیت اداره می کرد. تفنگچه و سلاح های مهم را هم در آنجا جابه جا کردند. وی هم پشت به دولت کرده و با دشمن همکاری کرد. همه افراد خاین در یک توطئه بزرگ پشت پرده دست داشتند.

وی در خصوص دست داشت کشورهای غربی در جنگ های افغانستان گفت: داعش امروز چاه های نفت عراق را گرفته است و روزانه میلیون ها بشکه نفت صادر می کند. آمریکا، انگلیس و فرانسه این موضوع را می بینند اما کاری در برابر آن انجام نمی دهند. افغانستان پانزده سال در آتش جنگ سوخت اما تا زمانی که به خود آمریکا حمله صورت نگرفت. آنها تصمیم نگرفتند که به دنبال اسامه بن لادن در افغانستان باشند. در حالیکه در جنگ بین دو قدرت، مردم افغانستان سه میلیون شهید دادند تا جلو کمونیسم را در کوه های مرتفع هندوکش هندوستان رابگیرند، اگر کمونیسم به بحر هند می رسید، آمریکا محاصره شده بود و قصر سفید در لرزه بود.

این نماینده مجلس در خصوص جنگ های افغانستان اظهار کرد: بازی افغانستان بازی منطقه ای نیست، رییس جمهور باید این موضوع را درک کند. افغانستان مستثنی از این فتنه کره زمین نیست. امروز از شرق آفریقا، ازلیبی تا عراق و سوریه خون ها ریخته می شود. جنگ های افغانستان هم مستثنی از عراق و سوریه نیست. همه این جنگ ها از یک جا تمویل می شوند. سقوط قندوز هم بحث ملی ندارد، بلکه بحث بین المللی دارد و این کاملاً روشن است. این حوادثی که در افغانستان رخ می دهد، حوادث داخلی افغانستان نیست. جنگ، جنگ داخلی و قومی افغانستان نیست. افغانستان و بحران آن ناشی از تاثیر وضعیتی است که در کشورهای منطقه و اطراف ما وجود دارد. کشورهایی که امروز به افغانستان، عراق و سوریه آمده اند و ادعای جنگ با تروریست را می کنند صادق نیستند. جنگی هم که در افغانستان روان است جنگ با تروریست نیست. در پشت این جنگ اهداف دیگری وجود دارد. مهار آن هم از توان داکتر عبدالله و اشرف غنی بیرون است. آنها هر کاری که می کنند به اختیار خود انجام نمی دهند، معاش آنها، حتی تیل موتر ها و تیل طیاره هایشان از جای دیگر تمویل می شود. سقوط ولایت ها در افغانستان و اتفاقات آن توطیه بزرگ جهانی است. سکوت رهبران حکومت هم به این دلیل است که آنها از همین خارجی ها حمایت می شوند پس نمی توانند علیه آنها حرف بزنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسانی که بنام جهاد ولاف شکست روسها وخود را یار وخادم به امریکا معرفی میکنند یکبار با خود قضاوت کنند به وطن ومردمی که ازانها حمایت نمودن چه دست اورد دارند هیچ جز غارت دارایی عامه غصب دار وندار کشور و درنهایت مساعد نمودن بستر تشدد وافراطیت وباالاخره بادار اصلی خودرا درین سرزمین کشاندند بان معاهده امنیتی به امضا رسانیدند. ودر نتیجه مسبب وضعیت ناگوار وبحرانی فعلی میباشند...
صالحی

>>>   شما وکیلان ولسی جرګه همیشه انتقاد کرده و میکنید واصلاحات می خوهید چرا اصلاحات را از خود شروع نمیکنید شما وکیلان قتل کردید زمین ها را غصب کردید و شهرک ها راساختید و قاچاق شراب و ارد و نفت و مواد مخدره را کردید و رشوت خوردید و قانون خشونت زنان را پاس نکردید و وکیل تان سه رشوت خور شهرک سازی را به سرحد تاجکستان نقل دادید که فرار کند اما از طرف حکومت ګرفتار شدند و به وکیل جزا داده نشد شما طالبان را به پاکستان منتقل کردید که زخم شان تداوی شود و لست خاینین و حنایت کاران ولسی جرګه در نزد شما وجود دارد و انرا افشا نکردید این تالار فساد باید منحل شود و شما محکمه شوید و جایدات های شما به خزانه ملت داده شود و برخی شما اعدام شوید بنام مجاهد مردم بی ګناه را کشتید و چور و چپاول کردید شما دزدان ملیونر و ملیادر شدید از خون ملت . شما حق تنفس هوا را در این دنیا ندارید
بصیر نظری

>>>   چرا رسانه های غربی مخصوصا بی بی سی در پی تخریب اذعان عامه در افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی است ؟؟

>>>   این فلم هالیودی اوبامای سیا و ناتوی جنایتکار حالا تمام شده نی نیست . حقیقت این است که تروریستهای طالب و داعش در اختیار کامل امریکا ناتو و پاکستان است . تروریستها در افغانستان به سلاحهای مدرن غربی تجهیز میشوند . این به این معنی است که امریکاییها نمیخواهند که این فلم هالیوودی به این زودیها ختم شود .
یگانه راه ازادی افغانستان انقلاب سراسری بر علیه تروریستها و حمایت کننده گان شان است و بس .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است