اربعین، اینجا همه عاشقان جمع اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107279 منبع: پرینت

میلیون ها زایر و عاشق دلباخته قهرمان جهان اسلام حضرت امام حسین، شب ها را در زیر سقف آسمان پرستاره و در دمای صفر درجه در حالی به صبح می رسانند که اگر سوز عاشقی نبود سوز سرما آنها را از پای در می آورد.

اینجا همه عاشقان جمع اند، یکی کودکی جای گرفته در آغوش مادر؛ دیگری پدری بر روی ویلچر در دستان پسر؛ یکی اشک شوق دیدار بر چشم؛ دیگری اشک از دست دادن شهیدی گلگون کفن، اینجا نجف است شهر شیرمرد پاک خدا.

نجف کرد، ترک، عرب، فارس، افغانستانی، آفریقایی، اروپایی و سفید و سیاه نمی شناسد، زیرا برجسته ترین وجه مشترک آنها لباس های سیاهی است بر تن در عزای شهیدی که با خون خود برای همیشه شجره اسلام را آبیاری کرد.

در این میان عده ای از عاشقان به خصوص عرب زبان ها با برپایی موکب به استقبال زایران حسینی رفته و با دعوت گرم و پذیرایی از هر زایری در خانه، کاشانه و موکب برپا کرده خویش سعی بر معرفی ارادت خود به فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) را دارند.

موکب های آذین شده به پرچم های رنگین با عنوان های السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک یا اباالفضل العباس و نام هایی برگرفته از ائمه (ع)، چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
این چه شمعیست که عالم همه پروانه اوست
ابراهیمی جاغوری

>>>   درودبرحسین ویاران حسین ورهروان حسین درموردنواده رسول‌الله دانشمند بزرگ جهان اسلام سیدجلال الدین افغانستانی این نظریه رادارد(الاسلام محمد ی الحدوث وحسینی البقا) به این معناکه نهال اسلام توسط رسول‌الله غرس شد اما آبیاری وبه ثمررسیدنش توسط نوه اش حسین انجام شد. پناهی

>>>   با خواندن متن اشک درچشمانم حلقه میزند نمیتوانم کنترول کنم. باور کنید چی رازی هست هروقت خبری از کربلا رامیشنوم یکباره قلبم به طپش می افتد و حرارت میگیرد. نمیدانم چی رازی درین صحرا نهفته است؟!
سعادت

>>>   26 ملیون نفر زائر و 7000 موکب پزیرایی کننده با هزاران خانه مهمان پزیر! ما شاء الله خدا به همه شان جزای خیر دهد.
محمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است