سوادآموزی پولیس در کشور سراسری می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107271 منبع: پرینت

برنامه همکاری پولیس آلمان یک نصاب جدید تعلیمی برای سواد آموزی پولیس را به وزارت داخله و وزارت تعلیم و تربیت کشور رسما تحویل داده است و سال آینده در مکاتب آموزشی و کورس های سوادآموزی پولیس در سراسر کشور متداول خواهد شد.

به نقل از روزنامه اقتصادی، پولیس در زمره نخستین مدافعان حاکمیت قانون در افغانستان محسوب می شوند و توسط این برنامه نه تنها خواندن و نوشتن را خواهند آموخت، بلکه بر مبنای نصاب جدید تعلیمی با اشتراک در کورس های خاص آموزشی به طور مثال تطبیق قوانین نافذه، حقوق بشر، جندر، صحت، محیط زیست را نیز فرا خواهند گرفت.

یک افسر پولیس زن ولایت بلخ گفت: من درباره حقوق زنان و اطفال در افغانستان و در مورد قانون اساسی ما چیزهای زیادی آموختم. کار من اکنون آسان تر شده است که تخلفات از قانون را بگونه درست گزارش بدهم.

آلمان از سال 2009 بدینسو یکجا با وزارت امور داخله افغانستان در جهت ارتقای سطوح سواد در میان پولیس کار می کند. تاکنون بیش از 62 هزار تن افسر پولیس در کورس های درازمدت و تقریباً 29 هزار تن در کورس های کوتاه مدت سوادآموزی از تمام ولایت کشور موفقانه اشتراک ورزیده اند.

قابل ذکر است که برنامه همکاری افغانستان، آلمان برای آموزش پولیس نه تنها کمک تکنیکی و مالی را فراهم ساخته بلکه همچنان با شرکا در طرح ریزی و تطابق نصاب تعلیمی پولیس با مقتضیات موجود کار می کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است