جلسه تدوین اصول سیاست خارجی برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107257 منبع: پرینت

نشست مشورتی با شماری از اعضای کمیسیون های روابط بین المللی مجلس نمایندگان و مجلس سنای شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان، در مورد تدوین اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی افغانستان، در وزارت خارجه برگزار شد.

در این نشست مشورتی که به ریاست حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه برگزار گردید، شماری از اعضای کمیسیون های روابط بین المللی مجلس نمایندگان و مجلس سنای شورای ملی و اعضای کمیسیون تسوید اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی افغانستان اشتراک کردند. در این نشست، ابتدا در مورد متودولوژی تدوین اصول این سند کلان ملی از جانب داکتر فرامرز تمنا منشی این کمیته معلومات ارایه گردید، سپس از جانب اشتراک کننده های این نشست مشورتی، بحث و گفتگوهای مفصلی در مورد متن آن صورت گرفت.

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور هنگام ارایه برنامه کاری اش به مجلس نمایندگان پیش از کسب رای اعتماد وعده سپرده بود که تدوین اصول اساسی سیاست خارجی کشور و فرستادن آن غرض تصویب به مجلس نمایندگان، یکی از اولویت های کاری اش خواهد بود. او پس از آغاز کارش در وزارت خارجه، کمیسیونی را به ریاست حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی این وزارت تشکیل داد تا روی پیش نویس اصول اساسی سیاست خارجی کشور کار صورت گیرد.

پس از تهیه این پیش نویس، اکنون نوبت بحث با نهاد ها و کارشناسان در مورد مسوده این سند کلان ملی رسیده است تا پس از گردآوری دیدگاه های آنها، این سند غرض تصویب به شورای ملی فرستاده شود که نخستین نشست مشورتی آن امروز برگزار شد و قرار است در روزهای آینده نیز، این نشست ها ادامه یابد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است