سایت هافینگتن پست:
چرا تاکنون چیزی از بزرگترین زیارت جهان نشنیدید؟
بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه، طولانی‌ترین میز غذاخوری مستمر، بالاترین میزان غذای رایگان به مردم، بیشترین و بالاترین میزان افراد داوطلب برای خدمت در یک واقعه منحصر که تمام آن‌ها تحت خطر قریب‌الوقوع بمب گذاری‌ و انتحاری اتفاق می افتد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107256 منبع: پرینت

بزرگترین زیارت جهان در حال انجام است؛ چرا تاکنون چیزی از آن نشنیدید؟

متن زیر که توسط تحلیل گر سایت هافینگتن پست در وبلاگ این سایت نوشته شده است به مقوله‌ی پیاده روی اربعین از دیدگاه حرکت عظیم جهان تشییع پرداخته است و این واقعه را رخدادی در کشور عراق بیان کرده است.

این واقعه حج مسلمانان و یا کومبه میلای (یک فستیوال هندی) نیست. واقعه ای است که به نام اربعین شناخته می‌شود. این واقعه بزرگ‌ترین گردهمایی جهان است و با این وجود،احتمالاً شما تا کنون چیزی در مورد آن نشنیده‌اید. نه تنها شرکت کنندگان در این مراسم بیش از تعداد شرکت کنندگان در مراسم حج مکه است حتی از کومبه میلای که هر سه سال یک بار برگزار می‌شود هم گسترده تر است. خلاصه اینکه، اربعین هر تجمع دیگری را در نظر کوچک می‌کند و در سال گذشته جمعیت شرکت کننده حدود 60 درصد کل جمعیت عراق بود.

ورای همه ی این‌ها، اربعین رخدادی منحصر به فرد است، چرا که علیرغم همه ی هرج و مرج ها و شرایط خطرناک عراق اتفاق میافتد. داعش به شیعیان به چشم دشمن قسم خورده نگاه می‌کند، و به همین دلیل هیچ چیز بدتر از دیدن تجمع عظیم زایران شیعه، برای نشان دادن ایمانشان،گروه‌های تروریستی را خشمگین نمی‌کند.

حضور مسیحیان و زرتشتیان در پیاده روی اربعین
اربعین یک ویژگی عجیب دیگر نیز دارد. در حالی که این واقعه صرفاً در ارتباط با امور معنوی شیعیان است، سنی‌ها، حتی مسیحی‌ها، ایزدی‌ها، زرتشتی‌ها و صائبین در هردو فعالیت زیارت و خدمت به سایر زایران و نیازمندان شرکت می‌کنند. این یک ویژگی منحصر به فرد است که به یک رخداد مذهبی داده شده است و تنها می‌تواند یک معنی داشته باشد: مردم فارغ از رنگ پوست و عقیده‌شان، حسین را به عنوان یک نماد جهانی و بدون مرز آزادی و شفقت می‌شناسند.

علت اینکه شما هرگز در مورد این اتفاق چیزی نشنیده‌اید احتمالاً به این حقیقت مربوط است که مطبوعات بیشتر نگران جنبه‌های منفی و جنایت آمیز و شایعات مهیج هستند تا جنبه‌های مثبت و الهام بخش. به خصوص زمانی که پای اسلام به میان می‌آید.

اگر تنها صدها نفر از معترضان در لندن به خیابان‌ها بیایند و شعار بدهند و یا در هنگ کنگ راهپیمایی‌هایی اتفاق بیافتد و یا در روسیه مردم تظاهرات ضد پوتین انجام دهند، میگوییم سطح بالایی از دموکراسی در این کشورها وجود دارد و به سرعت در رسانه‌ها منعکس می‌شود، اما یک گردهمایی میلیونی با وجود وحشت و سرو صدای عراق، حتی موفق نمی‌شد به زیرنویس اخبار راه پیدا کند. علیرغم این که این رخداد دارای تمام عناصر حیاتی و ویژگی‌های چشم نواز: ارقام بزرگ و گیج کننده، اهمیت سیاسی، پیام انقلابی، پیشینه تاریخی و اصل وجود است، یک تحریم غیر رسمی رسانه ای به این رویداد بسیار بزرگ تحمیل شده است. اما زمانی که چنین داستانی نقل می‌شود، آن هم با وجود تبر تحریریه رسانه‌های بزرگ، موجی از شکه شدن‌ها و افکار عمیق را در مردم ایجاد می‌کند.

نامی که او هرگز نشنیده بود: حسین
در میان تعداد بی‌شمار افرادی که از این واقعه الهام گرفته‌اند، یک مرد جوان استرالیایی وجود دارد که من سال‌ها پیش او را ملاقات کردم، او به دین اسلام گرویده بود. بدیهی است که هیچ کس تصمیم به ایجاد چنین تغییر بزرگی در زندگی‌اش را به راحتی نمی‌گیرد. او در پاسخ به پرسش‌های من گفت که تمام این داستان برای او از سال 2003 شروع شد. یک روز عصر، زمانی که اخبار نگاه می‌کرد، توسط یک صحنه که نشان می‌داد میلیون‌ها نفر در حال رفتن به سمت یک شهر مذهبی به نام کربلا هستند، جذب شد.آن‌ها شعار نام یک مرد را می‌دادند، نامی که او هرگز نشنیده بود: حسین.

با سرنگونی رژیم بعثی عراق، مشاهده گران غربی مشتاق بودند که ببینند مردم عراق چگونه در این آزادی از بند آزار و شکنجه دیکتاتوری رفتار خواهند کرد."جمهوری ترس"از هم پاشیده بود و شیشه ی عمر دیو شکسته بود."کربلا کجاست و چرا این همه انسان حاضرند برای رفتن به آنجا سر بدهند و صف کشیده‌اند؟" "این حسین کیست که همه از او بی چون و چرا اطاعت می‌کنند و برای سوگواری مرگش بعد از 14 قرن چنین صف کشیده ‌اند؟"

آنچه در آن خبر 60 ثانیه ای گزارش شد او را به شدت تکان داد، چرا که این صحنه‌ها شبیه هیچ کدام از تصورات او نبودند. یک حرارت و اتصال که همه ی زایران را به براده‌های آهن تبدیل کرده و همگی را با هم می‌کشد و به آنچه که تنها می‌توان نام آن را مغناطیس غیر قابل مقاومت حسین نامید نزدیک تر می‌کند. او می‌گوید "اگر می‌خواهید یک دین زنده که تنفس می‌کند را ببینید، به کربلا بروید"

چگونه یک مرد که در 1396 سال قبل کشته شده است،می‌تواند این چنین زنده باشد و امروز حضور قابل لمسی را به نمایش بگذارد که باعث شود میلیون‌ها نفر برای او تجمع کنند و برای مشکل او چنان ناراحت باشند که گویی مشکل خودشان بوده است. چگونه است که این مردم با هم دچار مشکل و نزاع نمی‌شوند، علتی جز این که آن‌ها همگی یک علاقه مشترک دارند وجود ندارد. از طرف دیگر اگر شما احساس کرده باشید که کسی خود را برای مبارزه برای حق آزادی شما درگیر کرده است، حقی که با شما عادلانه برخورد شود، حق شما برای یک زندگی با کرامت، شما با او همدردی خواهید کرد چرا که او برای عقاید شما به مبارزه برخواسته است.

تراژدی نهایی
حسین (ع)، نواسه ی محمد اکرم (ص)، در میان مسلمانان به عنوان "شاه شهدا" پذیرفته شده است. او در کربلا در روزی به نام عاشورا در روز دهم ماه اسلامی محرم کشته شد. چرا که از دست دادن و وفاداری با خلیفه ی فاسد و ستمگر، یزید، خود داری کرده بود. او و خانواده و همراهانش توسط یک ارتش 30 هزار نفری در میانه ی صحرا محاصره شدند. از آب و غذا محروم شده و به خوفناک‌ترین شیوه سر زده شدند. از آن روز تا امروز داستان او هزاران بار نقل شده است. به نقل از تاریخدان انگلیسی، ادوارد گیسون "با وجود وقوع این اتفاق در مکان و آب و هوایی بسیار متفاوت،صحنه‌های تراژدی حسین همدلی سردترین قلب‌ها را نیز برمی انگیزد"از آن زمان تا کنون مسلمانان شیعه برای مرگ حسین در روز خاص عاشورا و چهل روز بعد از آن در روز اربعین سوگواری کرده‌اند. یک دوره ی چهل روزه که طول دوره ی عزاداری در سنت اسلام است. امسال اربعین در روز جمعه 12 دسامبر اتفاق خواهد افتاد.

سفر طولانی
من به کربلا سفر کردم تا خودم متوجه شوم که چرا این شهر این چنین مستی آور است. آنچه من شاهدش بودم به من اثبات کرد که حتی بزرگ‌ترین دوربین‌ها هم برای به تصویر کشیدن روح این گردهمایی بزرگ و صلح آمیز کوچک است. سیلی از مردان، زنان، کودکان و بیش از همه زنان سیاه پوش از افق تا افق را پر می‌کنند. جمعیت آن‌قدر زیاد است که صدها مایل مسافت را مسدود می‌کند.

فاصله ی 425 مایل بین اولین شهر مرزی عراق تا کربلا مسافرتی طولانی با ماشین است و باید به طور غیر قابل تصوری سخت باشد وقتی قرار است این مسیر با پای پیاده طی شود. طی این مسیر برای زایران دوهفته کامل طول می‌کشد. افرادی از تمام گروه‌های سنی خستگی راه رفتن در زیر آفتاب سوزان در طی روز و سرمای استخوان سوز در شب را متحمل می‌شوند.آن‌ها حتی بدون اساسی‌ترین تجهیزات سفر و یا کمپینگ از مسیر زمین‌های ناهموار و تالاب‌های خطرناک سفر می‌کنند.آن‌ها در کنار عشق سوزان و بزرگشان به حسین، چیز زیاد دیگری با خود حمل نمی‌کنند.پرچم‌ها و پارچه نوشته‌ها، هفدفشان را به خود آن‌ها و کل جهانیان یاد آوری می‌کند.

آه ای جان، تو بعد از حسین بی ارزشی
"مرگ و زندگی هردو نزد من یکی است، پس بگذار من را مجنون بخوانند"
این پیام بخشی از دکلمه عباس، برادر ناتنی و سرلشکر مورد اعتماد حسین است، که او نیز در کربلا در حالی که سعی می‌کرد برای برادر و خواهر زاده‌های تشنه‌اش آب ببرد کشته شد.
با این وضعیت خراب امنیت عراق که باعث می‌شود عراق در تیتر خبرهای جهان باشد، هیچ کس شک ندارد که این واقعه از هر لحاظ واقعی و قابل لمس است.

ناهار، شام و صبحانه رایگان
یک بخش از این مراسم سوگواری که هر مشاهده کننده ای را بهت زده می‌کند دیدن این صحنه است که هزاران چادر که آشپزخانه موقت هستند توسط روستاییان که در منطق اطراف زندگی می‌کنند، در کناره ی مسیر زایران برپا شده است. این چادرها که موکب نام دارد مکان‌هایی هستند که آنچه زایران نیاز دارند را در اختیار آن‌ها می‌گذارند. از غذای تازه و جایی برای استراحت گرفته تا مکالمات بین المللی رایگان برای زایران (که با وجود این وضعیت ناامن در عراق به خانواده‌های خود اطلاع دهند که سلامت اند) پوشک بچه و تا هر رفتار مهربانانه ای، آن هم، همه و همه رایگان. در واقع زائرین نیازی به حمل کردن هیچ چیز جز لباس‌هایشان در این سفر 400 مایلی ندارند. حیرت بیشتر در نوع دعوت از زائرین برای غذا و نوشیدنی است. گردانندگان موکب ها، جلوی زائرین را می‌گیرند، با آن‌ها راه میرند و از آن‌ها خواهش می‌کنند که دعوت آن‌ها را بپذیرند که اغلب شامل یک مجموعه کامل از خدمات مناسب برای پادشاهان است: در ابتدا پاهای شما ماساژداده می‌شود، سپس غذای گرم و خوشمزه تعارف می‌کنند و بعد از آن از شما دعوت می‌شود که استراحت کنید، در حالی که لباس‌های شما شسته و اتو زده می‌شود و بعد از بیداری به شما بازگردانده می‌شود و البته همه ی این کارها رایگان و با مهربانی صورت می‌گیرد.

برای به دست آوردن بینش بهتر، این را در نظر بگیرید: پس از رخ دادن زلزله هائیتی و با همدردی و حمایت جهانی، اتحادیه جهانی غذا در بهترین حالت توانست به 500 هزار نفر غذا رسانی کند. ارتش ایالات متحده عملیات متحدی را به راه انداخت و منابع گوناگونی از آژانس‌های فدرال را به خدمت گرفت و در نهایت اعلام کرد که در طی گذشت 5 ماه ازین فاجعه انسانی 4.9 میلیون غذا به دست زلزله زدگان رسیده است حالا این را مقایسه کنید با بیش از 50 میلیون وعده غذایی در هر روز در اربعین، که برابر است با 700 میلیون وعده غذایی برای زایران در طی این مدت از زمان، که تماماً نه به وسیله ی ایالات متحده و خیریه‌های جهانی بلکه به وسیله ی کارگران فقیر و کشاورزانی که در طی سال کار می‌کنند تا بتوانند رضایت زائرین را جلب کنند فراهم می‌شود. همه چیز که شامل امنیت هم می‌شود توسط مبارزان داوطلب فراهم می‌گردد که با یک چشم مواظب داعش هستند و با چشم دیگر زایران را در طی این مسیر راهنمایی می‌کنند. یکی از گردانندگان موکب ها می‌گوید"برای آن که ببینید اسلام چه چیزی را آموزش می‌دهد، به آنچه که چند صد تروریست وحشی انجام می‌دهند توجه نکنید بلکه به فداکاری خاضعانه ای که میلیون‌ها زائر عرب به نمایش می‌گذارند توجه کنید"

در واقع نام شیعیان باید در چند زمینه در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس ذکر شود:بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه،طولانی‌ترین میز غذاخوری مستمر، بالاترین میزان غذای رایگان به مردم، بیشترین و بالاترین میزان افراد داوطلب برای خدمت در یک واقعه منحصر که تمام آن‌ها تحت خطر قریب‌الوقوع بمب گذاری‌های انتحاری اتفاق می افتد.

صمیمیت بی نظیر
تنها نگاه به انبوه جمعیت، نفس شمارا بند می‌آورد و آنچه که به این نمایش عظیم اضافه می‌شود این است که هرچه شرایط امنیتی بدتر می‌شود افراد بیشتری انگیزه پیدا می‌کنند که تروریست‌ها را به چالش بکشند و به آن‌ها ثابت کنند که نمی‌تواند سد راه زائرین شوند. بنابراین، این مراسم سوگواری تنها یک مراسم مذهبی نیست، بلکه نشانه ی پر رنگی از مقاومت است.ویدیوهایی که به صورت آنلاین فرستاده شده است نشان می‌دهد که چگونه یک فرد بمب گذار در یک عملیات انتحاری خودش را به وسط جمعیت می‌رساند و منفجر می‌کند تا جمعیت زیادی را از بین ببرد، اما جمعیت شعار سر می‌دهند که:
حتی اگر دست و پایمان قطع شود خود را به سرزمین مقدس خواهیم رساند

انفجارهای وحشتناکی که در طی سال اتفاق میافتد به طور غالب زایران شیعه را هدف قرار می‌دهد و جان‌های بی‌شماری را می‌گیرد که نشان دهنده خطراتی است که شیعیان مقیم عراق با آن مواجه‌اند و بیانگر نا امنی است که در کل کشور شیوع می‌کند. با این وجود به نظر نمی‌رسد که خطر مرگ بتواند جلوی مردم را بگیرد. جوان و پیر، عراقی و غیر عراقی، این سفر خطرناک را به جان می‌خرند تا به شهر مقدس برسند.

برای یک مشاهده گر آسان نیست که متوجه شود چه چیزی زایران را این چنین به سمت خود می‌کشد. شما زنانی را می‌بینید که بچه‌هایشان را در آغوش گرفته‌اند، پیرمردهایی که در صندلی چرخ دار هستند، افرادی که عصا به دست دارند و حتی افراد نابینایی که با کمک عصای سفید می‌توانند مسیر خود را پیدا کنند. من پدری را دیدم که از بصره کل مسیر را با پسر معلولش پیاده آمده بود. پسرک 12 ساله مبتلا به فلج مغزی بود و نمی‌توانست بدون کمک راه برود، بنابراین پدر در مسیر طولانی از سفر کف پای پسر را روی پای خودش قرار می‌داد و زیر بازوانش را می‌گرفت تا باهم قدم بردارند. این اتفاق مانند داستان فیلم‌های است که برنده اسکار می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که هالیوود به قهرمانان افسانه ای بیشتر توجه می‌کند تا قهرمانان زندگی واقعی،آن‌هایی که دلاور و سر سپرده‌اند.

گنبد طلایی حسین
زایران حرم مطهر حسین و برادرش عباس تنها با احساسی در دلشان به سمت آن‌ها نمی‌روند. این زائرین برای مرگ سختی که آن‌ها داشته‌اند گریه می‌کنند و در پی این کار تعهد خود به آرمان‌های حسین را محکم تر می‌کنند. اولین کاری که زایران بعد از رسیدن به حرم حسین می‌کنند این است که زیارت نامه را با صدای بلند و موزون می‌خوانند. یک نوشته ی مقدس که خلاصه ای از وضعیت و شرح حال حسین است. در آن متن آن‌ها این گونه آغاز می‌کنند که حسین را وارث آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی می‌خوانند. مفاهیم بسیار عمیقی در نگارش این متن وجود دارد. این مطلب نشان می‌دهد که پیام حسین درباره ی: حقیقت، عدالت وعشق برای مظلومیت به عنوان جزو جدایی ناپذیر از خواسته ی تمام پیامبران الهی بوده است. رفتن مردم به کربلا به این علت نیست که از دیدن صحنه شگفت زده شوند-سرسبزی و نخل‌های پرپشت خرما و یا برای تحسین زیبایی ظاهری مسلمانان و یا برای خرید و سرگرمی و نه برای دیدن مکان‌های تاریخی و باستانی-آنها می‌روند تا گریه کنند. تا عزاداری کنند و رایحه بهشتی حسین را از نزدیک استشمام کنند.

آن‌ها در حالی که برای بزرگ‌ترین فداکاری و جان نساری که تاکنون دیده شده است اشک می‌ریزند و حسرت می‌خورند و وارد حرم مطهر می‌شوند. و این چنین است که هریک از آن‌ها با مردی که هرگز او را ندیده‌اند رابطه ای شخصی برقرار می کنند، با او صحبت می‌کنند و نامش را صدا می‌زنند.آن‌ها به مقبره‌اش چنگ می‌زنند و زمینی را که به ضریح منتهی می‌شود می‌بوسند.آن‌ها به نحوی در و دیوارها را لمس می‌کنند که گویی در حال لمس کردن صورت یک دوست قدیمی و عزیز هستند. این یک چشم انداز زیبا از یک حماسه است. برای فهمیدن آنچه که این مردم را برمی انگیزد باید درکی از شخصیت و جایگاه امام حسین و رابطه روحی کسانی که آمده‌اند تا او را بشناسند و با دریافت افسانه ی زندگی او ببالند داشت.

اگر دنیا حسین، پیامش و جان نساری اش را شناخته بود، همه می‌توانستند ریشه‌های باستانی داعش را پیدا کنند و بفهمند که عقیده ی این گروه برای مرگ و نابودی از کجا سرچشمه می‌گیرد.قرن‌ها پیش بود که در کربلا بشریت شاهد بنیان گذاری وحشیگری و جنایت که در قتل حسین خلاصه شد، بود. این اتفاق مواجهه ظلمت مطلق با نور درخشان بود. مقابله ی فساد با فضیلت. ازین روست که روح حسین تا به امروز زنده مانده است و حضورش با تمام جنبه‌های زندگی این افراد گره خورده. داستان او مبارزه ی قهرمانانه برای زندگی بهتر را تشویق و تحسین می‌کند و هیچ تحریم رسانه ای نمی‌تواند نور او را خاموش کند.

"حسین کیست؟"، سوالی با این عمق که می‌تواند باعث شود افراد دین خود را تغییر دهند تنها زمانی می‌تواند پاسخ داده شود که شما با پای پیاده به حرم حسین رفته باشید.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بكوري چشم انها يكه شيعه را كا فر مي دانند تا ظهور مو لا عج چيزي نهماده است اينها نشانه ظهور است باميد انروز كه اقا ي ما بيايد با عرض تسليت
پيش گاه صاحب الامر

>>>   افسوس که شکم ها پر از حرام گشته و حقیقت را نمی یابنند و الا برای درک حقیقت هزاران چراغ وجود دارد که آن را با روشنایی خود نشان می دهد السلام علی الحسین کشتی نجات و چراغ هدایت.

>>>   این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست
این چه شمعیست که جانها پروانه اوست.
قبول باشد از همه عزاداران.

>>>   یا حسین (ع)
محتاج نگاهت هستم

>>>   [بزرگترین زیارت جهان در حال انجام است؛ چرا تاکنون چیزی از آن نشنیدید؟]
چون تبلیغات جهان در دست صهیونیست هایی همچون BBC مزدور است. اگر 4 نفر درجایی جمع شوند و ضداسلام شعار دهند مزدوران خائن و ضداسلام BBC بی شرف چنان قال و مقالی می کنند و چنان صدای خود را بلند می کنند که بیا و ببین. اما راهپیمایی 20 میلیون نفر مسلمان عاشق را نادیده می گیرند. در عصر ارتباطات ما با چنین شیادان بی آبرو و بی شرفی مواجه استیم. ننگ بر BBC ....

>>>   لبیک یا حسین

>>>   ااجرکوم علی الله ،میزبانان اباعبدالله خداوندپیروزی برملت قهرمان مسلمان عراق بدهد خداوند یک سر بلندی صلح ارامش در عراق به نفع ملت عراق عنایت بفر ماید،خداوند داعش و طرف داران داعش را سر نگون بفر ماید،خداوندا،من وخانواده من را روز اربعین ،زیارت امام حسین ،ع، نصیب ما بگردان ،امین،یارب العالمین،،
حسین مرادی هستم تبعه کشور افغانستان ساکن رباط کریم استان تهران

>>>   السلام علیک یا اباعبدلله! حسین(ع) نوری که هرگز خاموش نمی شود. مرحبا به دوستداران و عاشقان اباعبدلله الحسین(ع)، خداوند پاداش این نیکوکاران را بدهد.خوشا به سعادت مردم عراق هم زایران حرم و هم محبین اهل بیت! کاش این سعادت نصیب ما نیز بشود.
نجف رجایی ، کابل، افغانستان

>>>   السلام و علیک یا اباعبدالله الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین زایرین با ایمان حسین خسته نباشید اجرتان با حسین حسین کشتی نجات است که نمیگذارد در اقیانوس ضلمت غرق شوی هر که میخواهد در اقیانوس ضلمت غرق نشود باید فریاد یا حسین یاحسین را سردهد و حسین را الگوی زندگی خود قراردهد

>>>   سلام بر امام حسین علیه السلام و سلام بر دوستدارانش.

>>>   خدایا به دوستان امام حسین موفقیت توام باعزت عنایت فرما خدایا به شیعه های مخلص عراق پیروزی بر دشمن وامنیت سراسری عنایت فرما.
عادلی

>>>   امروزها مليونها زوار از سراسر جهان در روز اربعين حسيني به كربلائي معلا تشريف مي اورند

>>>   سلام دوستان و عاشقان امام حسین علیه السلام !
باز هم خداوند مرا زنده نگهداشت تا در مراسم حسینی در تکیه خانه ها و حسینیه ها عزاداری آقام را بکنم و واقعا احساس خوبی از این کارم داشتم و هر لحظه که در یکی از تکیه خانه ها شهر کابل می رفتم اشک از چشمانم مانند آب جاری می شود و تنها خواستم این بود تا داخل حسینیه رفته و اعلم آقام را ببوسم و اندکی آن را ببویم و بگویم سلام بر لب تشنه ات حسین جان و اشک بریزم و امسال هم این کار نصیب من بنده حقیر شد و آرزو دارم که تا وقتی که زنده هستم این کار نصیب من شود باز هم از ته دل می گویم سلام آقام حسین جان
سید علیرضا مجاب کابل افغانستان

>>>   این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
این چه شمعیست که جان ها همه پروانه اوست
این همه جمعیت فقد تا کربلا میروند تا بگویند لبیک یا حسین (ع) جانم فدای نام حسین

>>>   خداید رحمت کندتوهم موریدشفاعت امام باشی

>>>   شاید بزرگترین تجمع مذهبی مراسم حج بیت الله شریف باشد
بهتراست درین مورد کمی بررسی صورت بگیرد
هراتی

>>>   خوشا جانی که جانانش حسین است
خوشا دردی که درمانش حسین است
بود فرمانروایی کشور عشق
خوشا کشور که سلطانش حسین است
خداوند چنین انسانهای منصف را به واسطه امام حسین هدایت نماید.

>>>   رندان تشنه لب را ابی نمی دهد کس
گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت
در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا
سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
(خواجه حافظ شیرازی در وصف امام حسین و یارانش)

>>>   جناب هراتی عزیز کشور میزبان حجاج عربستان سعودی برای حجاج یک حد تعین نموده اما کشور میزبان زاعرین اربعین حسینی هیچ حد تعین ننموده
فقد بگو لبیک یا حسین جانم فدای نام حسین
سخا

>>>   هرساله جمعیت بیست میلیونی از همه جهان مخصوصا ایران و عراق و لبنان و بحرین و سوریه و و عربستان و کویت و افغانستان و حتی اروپا در اربعین حسینی در کربلا و حومه اش برای تعظیم شعایر حسینی جمع میشوند و عزا داری میکنند ایران هم سه مرز زمینی با عراق را در ولایات ایلام مرز مهران و خوزستان مرز چذابه و شلمچه باز گذاشته اگر پاسپورت و ویزای ایران و عراق دارید بسم الله مسافر حرم حسینی شوید
البته ممکن است سر مرز هم ویزا بدهند مردم عراق در طول مسیر چند شبانه روز از صبح تا شب از شما با انواع غذاها و میوه جات پذیرایی میکنند و مسیر کربلا نجف هم ماشین ها بدون پول است بسیاری از خانه ها و موکب ها و حسینیه ها هم برای اسکان رایگان آماده شده از این رو خرج سفرتان در اربعین بسیار کم میشود

>>>   پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله درباره شخصیت حضرت امام حسین علیه السلام فرموده است: الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة. یعنی: حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی رها کننده است. آری این حسین کیست که همه عالم دیوانه اوست، این چه شمعی است که همه پروانه اوست؟ این سلاله طیب و طاهر دو خورشید ولایت حضرت مرتضی و زهرای مرضیه است که برای پاداری اقتدار و عزت و کرامت انسانی در یک و در چند ساعت بیش از هفتاد و چند شهید تقدیم نمود تا دین جدش یعنی اسلام عزیز زنده بماند و بگفته شاعری از زبان حال سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام چنین سروده است: إن کان دین محمد لم یستقم إلاّ ، بقتلي فیا سیوف خدیني. یعنی: اگر دین جدم دین اسلام زنده نماند مگر به ریخته شدن خون من پس ای شمشیر ها بیایید مرا پاره پاره کنید. آری این فریاد دین است که هر گاه کرامت واقعی و عزت خدا دادی و شرف انسانی در خطر شد همین انسان ها چون امام حسین باید فداکاری کرده و شهامت و مردانگی تا عرصه شهادت از خود نشان دهد. فسلام الله علیه یوم ولد و یوم استشهد و یوم یبعث حیاً. سلام بر تو ای شمع شبستان دین، ای تویی زینت دین و عرش برین. تویی رهبر جان و خرد در زمین، تویی مفخر ملایک و روح الامین.
غلامحسین شهرستانی قم.

>>>   یا اباعبدالله، لقد عظمت الرضیه فی الاسلام. کور شود چشم دشمنان علی و حسین بن علی!
orbital

>>>   جانم فدایت یا حسین

>>>   یا حسین

>>>   تشکر ازمعلومات که درزمینه ارائه دادید. امید همه شعیان این است که قبور امامان و امام زاده گان را زیارت نمایند . وازدولت عراق هرچه بیشتر تآمین امنیت وسهولت برای زائرین ومسافرین خواها نیم.....
خدا قوت یا علی مدد.
محمدوکیل حسنی ازبام یا- دانشجو در ترکیه.

>>>   جانم فدای حسین، تعداد زایران هنوز خیلی کم است، باید کل بشریت در آن روز شرکت کند، ما منتظر آن روز هستم......امام غایب ما هم حضور پیدا خواهد کرد آن روز..
اسم من مبارک علی، تخلصم " کهزاد" فعلا در مالیزی زندگی میکنم

>>>   فرارسیدن اربعین حسینی چهلمین روز شهادت مولا و سرورمان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران پاکبازش بر تمامی آزادگان عالم و شیعیان برحقش در تمام دنیا خصوصا افغانستان مظلوم تسلیت باد.
عبدالحمید از کابل

>>>   اربعین حسینی را بر تمام آزادگان جهان تسلیت میگویم
شادم از اینکه گویم ارباب من حسین است > وقتی نماز عشقم محراب من حسین است
هر کس نازت به کسی‌ > من هم نازم به حسین > دل‌ خوش هر کس با کسی‌ > دل‌ خوش سازم به حسین
از ناروی

>>>   بسم الله رحمن رحیم
السلام علیک!
درود بر سید و سالار شهدا حسین علیه السلام، او مرد خدا بود و برای دین پروردگارش و جد بزرگوارش (ص) قربانی داد، او درس آزادگی، مردانگی، عزد، عبادت، پیروزی و حق بود که تمام امت اسلام باید از او درس بیاموزند تا بدانند که انسان در حقیقت از هیچ است و هیچ خواهد شد ولی اعمال و تفکرات انسان باارزشترین صفات می تواند باشد.
احمدی از شهر کابل

>>>   تجلیل از اربعین تجدید پیمان با امام حسین و یاران با وفایش را به همه دوست داران اهلبیت تسیلیت عرض میدارم
عباسی

>>>   با سلام و عرض ارادت به محضر تمامي خوانندگان افغان پيپر
كاروان مي آ يد شهر دمشق
برسر خاك شه سلطان عشق
كاروان با خود رباب آورده است
بهر اصغر شير و آب آورده است
كاروان آمد ولي اكبر نداشت
ام ليلا شبه پيغمبر نداشت
كاروان آمد ولي شاهي نبود
بر بني هاشم دگر ماهي نبود
اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين و ياران با وفايش بر تمامي ملت عزيز افغانستان تسليت باد

>>>   علم همه قطره اند و درياست حسين
خوبان همه بنده اند و مولاست حسين
ترسم كه شفاعت كند از قاتل خويش
از بس كرم دارد و آقاست حسين
اربعين حسيني رابه مولايمان امام زمان (عج)و دوستداران حسين (ع) تسليت مي گوييم...
مهدي مهاجری از ايران

>>>   بسم الله القاصم الجبّارین و بسم ربّ الشّهداء الصدّقین
در دنیا اگر از سخن و حرکت و هیهات منّا الذلة و غیرت و شهادت و وفا و فداکاری و عزتخواهی و مبارزه با ظلم به میان می آید بی تردید اسوۀ اصیل همۀ این ارزشها خامس آل عبا سالار شهدا پارۀ تن رسول خدا نورچشم مرتضی میوۀ دل زهرا شقیق مجتبی پدر ائمۀ نجبا حضرت ابا عبد الله حسین خون خدا است.
و السلام علی جمیع من اتبع سبیل الحسین و أصحابه .
شهرستانی از فیض آباد

>>>   السلام علیک یا اباعبدالله

>>>   اربعین حضرت امام حسین ع ویاران با وفایش به تمام ملت کافه مسلمانان جهان تسلیت باد !!!
عبد الله

>>>   سلام به دوستان اباعبدالله حسین (ع)
از مکتب عاشوراباید چنین درسهای با ارزش را فرموش نه کنیم.
1- ایستادگی در برابر ظلم وعمل به وظیفه انسانی: عاشورا به ما درس می دهد که هر انسانی موظف است به وظیفه ای که دارد عمل کند و باید عمل کردن به وظیفه هدف محسوب شود حال چه شخص پیروز شود یا پیروز نشود تشخیص وظیفه مهم است عمل به وظیفه هدف است خود اینکار می تواند مقصد باشد در فرهنگ اسلامی و عاشورا زمینه بسیار مناسبی برای مبارزه با ظلم و ستم وبرای بازنگری اعمال معتقدان به عاشورا بوجود آورده است
2- تقابل لذت های مادی ومعنوی که انسان از عاشورا می آموزد برای کسب رضای حق تعالی باید از تمام لذات دنیوی چشم پوشید
3- درس عاشورا عاشقانه زیستن است وبرای رسیدن به معبود و معشوق حتی باید جان خود را فدا کرد
4- محبت به همراه اطاعت: یعنی عزاداران امام حسین باید دارای ضعف ایمان نباشند بلکه در ایمان وتقوی و پاکدامنی سرآمد دیگران باشند اگر کسی امام حسین را دوست دارد باید فقط در ظاهر نباشد بلکه اعمال و تمامی رفتار وگفتار او بر همین روال وبر مدار تفکر حسینی باشد یعنی محبت امام حسین (ع) باید همراه با اطاعت باشد......mostafa

>>>   فرارسیدن اربعین حسینی را به تمام مسلمین جهان تسلیت میگوییم
محمدحسین از تهران

>>>   من هم به نوبه خود اربعین حسینی را برای امام عصر (عج) و برای تمام مسلمانان حهان اخصا عاشقان و دلشیفتگان کربلا تسلیت عرض میدارم.
درسی که اربعین به ما میدهد زنده نگهداشتن یاد حقیقت و خاطره شهادت در مقابل تمام تبلیغات دشمن است و این مسوولیت ما است که باید برای جهانیان ذات و حقیقت اربعین را بیان کنیم
محمد حسین رضایی

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
از امام حسین ع و از اربعین گفتن بسیار سخت است، برای کسی که درک واقعی اربعین نماید این ایام ایام پیام رسانی زینب کبرا س است که با وقار و متانت از کوچه های شهر شام تا مجلس یزید علیه العنه رسالتش را انجام میدهد. تسلیتم را به پیشگاه ولی عصر عرض نموده و دعای خیری برای حسینیان تا اربعین سال بعد.التماس دعا

>>>   یا ابا عبدالله الحسین

>>>   فرا رسیدن اربعین حسینی چهلمین روز شهادت مولا و سرورمان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران پاکبازش بر تمامی آزادگان عالم دنیا خصوصا تسلیت باد
بدخشانی

>>>   تسلیت باد برتمام مسلمین!
خصوصا به هردومذهب بزرگ تشیع وتسنن تسلیت میگویم
اگرپاکستان خبیث ما را آرام بگذارد ما خیلی باهم برادریم
ولی می بینیم که چه گروهک های کاذب و جاهلی نیست که پاکستان ان را درخود جای نداده باشد!
زنده باد اسلام عزیز...
هراتی

>>>   به کوری چشم کور دلان وهابی همه میگویم لبیک یا حسین تا که جان در تن داریم....

>>>   دعا های شان قبول درگاه حق باشد لبیک یا حسین لبیک یاحسین . التماس دعا
مولانا از شهرمزارشریف

>>>   لبيك يا حسين اي كاش ماهم آنجا بوديم
با اين خبر جگرمان را آتش زديد

>>>   کاش خداوند مارا یاری میکرد که من هم درین روزدرجمع از زایرین آقا اباعبدالله الحسین میبودم . فدایت آقا امام حسین تا زنده هم درین دنیا به راه تو ادامه خواهم داد .
ضیا " عزیزی"

>>>   اربعین حسینی رابه تمام مسلمانان جهان تسلت عرض میکنم

>>>   چهلمین روز شهادت مولایمان را به همگی تسلیت می گوییم.
هدایت الله سروری پونه

>>>   ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه
براستی امام حسین(ع)چراغ هدایت و کشتی نجات است
حضرت رسول(ص)
فرارسیدن اربعین حسینی را به همه محبان و شیعیان عزیز تسلیت می گوییم...

>>>   سلام بر او که جانش را فدای عهد شان نمود
اربعیش تسلیت باد
فولادی ارزگان خاص

>>>   فرارسیدن سالروزاربعین حسینی رابه پیشگاه امام زمان (عج) وتمام جهان تسلیت عرض مینمایم

>>>   شاه هست حسین باد شاه هست حسین
دین هست حسین دین پناه هست حسین
رضی الله تعالی عنه

>>>   من هم به نوبه خود اربعین حسینی و اربعین حادثه کابل، مزارشریف و قندهار را به تمام امت اسلامی، عزاداران افغانستان و خانواده های عزادار در کابل، مزارشریف و قندهار ابراز میکنم. التماس دعا
کریمی

>>>   چهلمین روز شهادت مولایمان را به همگی مسلمانان جهان بلخصوص افغانستان عزیز تبریک و تسلیت عرض میدارم؟
وسلام
قوماندان پلنک جنبش

>>>   فرارسیدن اربعین حسینی را به همه محبان وشیعیان وسونی های عزیز افغانستان تسلیت می گویم
از حوت خیل کابل

>>>   تجلیل از اربعین تجدید پیمان با امام حسین و یاران با وفایش را به همه دوست داران اهلبیت تسیلیت عرض میدارم
عباسی از کابل

>>>   فرارسیدن اربعین سالار شهیدان (ع) و اولین اربعین شهدای عاشورای کابل را به پیشگاه امام زمان (عج) و شیفتگان مکتب عاشورا تسلیت عرض میدارم.
علی علی یار از هند

>>>   بسم الله الرحمن الرحيم.اللهم صل علي محمد وآل محمد.وعجل فرجهم.(أنا مجنون الحسين يا ثار الله)هيئت عاشقان حضرت رقيه(س)اردوكاه افاغنه سمنان. فرا رسيدن ايام اربعين سرور سالار شهيدان حضرت اباعبدالله حسين(ع)وياران وفا دارانش را خدمت بقية الله حضرت حجة ابن الحسن(عج)مهدي فاطمه(س)و همه شما دوستان وهم وطنان عزيز و همه شهدا و شيعيان جهان تسليت عرض مينماييم.عزاداريتون قبول دركاه حق.موفق و بيروز باشيد.اللهم عجل الوليك الفرج يا ابا صالح المهدي ادركني./التماس دعا./
حسين كبيري.ايران.سمنان

>>>   سلام بر کسیکه آسمان براو گریه کرد! سلام بر کسیکه که ملایکه سماوات واجنه و حیوانات بر او گریستن وسلام بر حسین وشهدای عزیز عاشورا! سلام وصلوات خدا بر شهدای عاشورای کابل که به دست یزیدیان عصر وفرزندان اباجهل بشهادت رسیدند!

>>>   با سلام و عرض ارادت به محضر تمامي خوانندگان افغان پيپر
كاروان مي آ يد شهر دمشق
برسر خاك شه سلطان عشق
كاروان با خود رباب آورده است
بهر اصغر شير و آب آورده است
كاروان آمد ولي اكبر نداشت
ام ليلا شبه پيغمبر نداشت
كاروان آمد ولي شاهي نبود
بر بني هاشم دگر ماهي نبود
اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين و ياران با وفايش بر تمامي ملت عزيز افغانستان تسليت باد
عبدالحميد مفتون _ كابل

>>>   عرض تسليت دارم به همه محبان امام حسين (ع)
محمد

>>>   يا أهل العالم قتل الحسين بن علي (ع) بكربلا عطشانا.
اي اهل عالم حسين بن علي (ع) ـ نوه حضرت محمد رسول الله ـ را در كربلا با لب تشنه كشتند ـ ذبح كردند ـ .
Sam

>>>   اربعین حسینی رابه تمام مسلمانان جهان مخصوصا" برای خانواده های شهدای کابل تسلت عرض میکنم. یاسین

>>>   سلام بر حسین امسال در کربلا 17 میلیون عزا دار به عزاداری
فرزند پیامبر پرداختند و عاشقانه گریه کردند و سینه زدند

>>>   بسم الله القاصم الجبّارین و بسم ربّ الشّهداء الصدّقین
در دنیا اگر از سخن و حرکت و هیهات منّا الذلة و غیرت و شهادت و وفا و فداکاری و عزتخواهی و مبارزه با ظلم به میان می آید بی تردید اسوۀ اصیل همۀ این ارزشها خامس آل عبا سالار شهدا پارۀ تن رسول خدا نورچشم مرتضی میوۀ دل زهرا شقیق مجتبی پدر ائمۀ نجبا حضرت ابا عبد الله حسین خون خدا است.
و السلام علی جمیع من اتبع سبیل الحسین و أصحابه .
شهرستانی از فیض آباد شهرستان افغانستان.

>>>   سلام بر کسی که از پیغمبر است و پیغمبر از اوست.
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم):{از کتب اهل سنت}
{ انّ الحسن والحسین سیدی الشباب اهل الجنه}
همانا حسن وحسین سرور جوانان اهل بهشتند.
{ من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه }
هرکس بمیرد وامام زمانش را نشناسد به مرگ دوران جاهلیت مرده است.

>>>   سلام
برادر های عزیزمان ما همه مسلمان هستیم فرقی نمی کند کی سونی هست کی شیعه عرض تسلیت دارم برای همه مسلمانان
از جمله برادر های شیعه ونعلت می فرستم به کسانی که برادر های عزیزمان را در کا بل شهیدکردند روهشا شا ویاد شان گرامی باد
آریا از نجراب

>>>   خداوند شما نیرو های امنیتی عراق را توفیق بیشتر بدهد تا هر چی خوبتر و بهتر امنیت کربلا را بگیرید .تشکر
نجیب الله ولایت کابل

>>>   السلام علی الحسین و علی علی ابن
الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین ...

>>>   السلام علیک یا ابا عبدالله حسین یا شهید راه عزت و سربلندی اشفع لنا فی الجنه

>>>   باز هم رخت عزا بر تن کنید
آه ای زنجیرها شیون کنید
دسته‌های سینه زن! جاری شوید
واژه‌ها، گرم عزاداری شوید
روی نعش ماه، با حالی حزین
می‌چکد از آسمان گل بر زمین
روی لب فریاد حیدر حیدر است
اربعین آغاز شوری دیگر است
اربعین آیینه‌ای از کربلاست
انتها نه! ابتدای ماجراست
باز هم صحرای محشر می‌شود
کربلا در دل مکرر می‌شود
ناله‌هامان باز در دل مانده‌اند
ناقه‌ها از گریه در گل مانده‌اند
چشم‌ها، سرچشمه بیداری‌اند
اشک‌ها، تفسیر زخمی کاری‌اند
ابرهای غصه در تاب و تب اند
لاله های دشت، اشک زینب اند
می‌وزد عطر شهیدان باز هم
می‌دود در کوچه طوفان باز هم
دسته‌ها جمعند با سوز و فغان
آسمان گردیده امشب نوحه خوان
آسمان تا نوحه‌اش را دم گرفت
کوچه های شهر را ماتم گرفت
نوحه خوان! از پیکر بی سر بخوان!
باز هم از روضه اکبر بخوان
بار دیگر از صمیم سوز جان
روضه عباس را با من بخوان
هان بگو، از کاروان غم بگو
ماجرای عشق را نم نم بگو
با دلی آکنده از اندوه و غم
یاد کن از حضرت سجاد هم
هان بخوان از روزهای بی کسی
از شب دلشوره و دلواپسی
از چهل شب جوشش غم از زمین
از چهل شب داغ‌های آتشین
از چهل شب داغ و درد و اضطراب
از صدای ناله های آب آب
از هجوم خیزران بر لب بگو
سینه سوزان است از زینب (س) بگو
آنکه چون شیر است در دشت بلا
هان بگو از قهرمان کربلا
از نگین خاتم پیغمبری
از شکوه خطبه‌های حیدری
آنکه در اوج حیا بود و وقار
حرف می‌زد با زبان ذوالفقار:
کربلا جز عشق و شیدایی نبود
هرچه دیدم غیر زیبایی نبود
روی لب فریاد حیدر حیدر است
اربعین آغاز شوری دیگر است
می‌رود از شام تا صبح حجاز
کاروانی سربلند و سرفراز

شعر از عبدالرحیم سعیدی

>>>   اجرشان با آقا امام حسین .

>>>   خداوند (ج) اجر عظیم را نصیب شان کنند اما باید بدانیم که تاریخ وحقیقت هیچ وقت پنهان نمیشود.......م ص

>>>   این است عظمت دین مقدس اسلام .
از خداوند متعال خواهان اتفاق بین تمام ملت های مسلمان هستم و الله شکرآ
عبدالله

>>>   السلام علیک یا اباعبدالله. و علی الارواح التی حلت به فنائک . علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار . ولا جعله الله آخرالعهد منی لزیارتکم .السلام علی الحسین (ع) .
وعلی علی بن الحسین (ع) .
و علی اولاد الحسین (ع) .
و علی اصحاب الحسین (ع).

سلام دوستان
فرارسیدن روز اربعین، شهادت حضرت اباعبدالله الحسین سرور و سالار شهیدان را به تمام مردم مظلوم و ستمدیده افغانستان و هموطنان عزیزم تسلیت و تعزیت عرض میکنم شما را میهمان میکنم به شعری در باب اربعین

شد اربعین و زینب آمد به کربلایت
تجدید شد برایش ای وای من عزایت
عالم دوباره پوشید رخت سیاه ماتم
فرش است و عرش باهم فریاد غم سرایت
دلها به یاد کام عطشان توست پر خون
بارانی است ابر چشم همه برایت
آهو به دشت گرید ماهی میان دریا
دریا به رنگ خون شد جانا از این حکایت
سیلاب خون روان است از چشم اهل عالم
محبوب عالمینی جان جهان فدایت
زینب کنار قبرت با اشک و آه و ناله
از جور دشمن دین، دارد بسی شکایت
ازسختی مسیر و از رنج راه گوید
واز ظلم بی بدیل و از جور بی نهایت
سجاد را به زنجیر بستند در اسارت
«گویا ولی شناسان رفتند از این ولایت»
بر راس نیزه دیده زینب سر برادر
ای کشتی نجات و ای کوکب هدایت
رسم برادری نیست تنها نهادن من
برخیز و خواهرت را جانا بکن حمایت
هفتاد بار زینب جان داده تا به امروز
سرها بریده دیده بی جرم و بی جنایت
شد اربعین و زینب آمد به کربلایت
تجدید شد دوباره ای وای من عزایت

با احترام
عبدالحمید مفتون _ کابل

>>>   السلام علی الحسین
و علی علی بن الحسین
و علی اولاد الحسین
و علی اصحاب الحسین

>>>   درود! یکی از بی نظیر ترین صحنه های اجتماع انسانهای عاشق رقم می خورد. خوشا آنانکه به این جمع پیوسته اند.

>>>   سلام به روح پاک 72تن شهدای کربلاودرراس سالارشهیدان حسین ابن علی اربعین حسینی رابه تمام مسلمانان جهان و بلخصوص به پیشگاه دوازده هم اخترتابناک حضرت مهدی عج تسلیت عرض میدارم
سرور

>>>   آن الحسین مصباح الهدی و سفینّۀ النجات
حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است

>>>   السلام علی الحسین(علیه السلام)
و علی علی بن الحسین(علیه السلام)
وعلی اولاد الحسین(علیهم السلام)
و علی اصحاب الحسین(علیهم السلام)
خوشا به سعادتشان.خدایا این فیض عظیم پیاده روی تا کربلا و زیارت اربعین راقسمت ما هم بگردان!
مجید از ایران

>>>   ان شاالله قسمت همه عاشقان امام حسین(ع) بشود.

>>>   من این برنامه پیاده روی را از تلویزوین هم دیدم و اشک هایم جاری شد. این چه عشقی است که این همه مردم را چند شبانه روز با پاهای پیاده به سوی خود می کشاند؟ زبان از بیانش عاجز و قلم از نوشتن این همه شور و شعور و ایثار و محبت و دلدادگی عاجز است.
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟

>>>   قبو ل داریم که با حسین رض و فا میل نها یت مطهر شا ن ظلمی انجا م شده که روی بشریت را تا ابد سیا ه کرده خداوند آن ملعو نا ن بی شرف را که انقدر نا جوانمردانه در مقا بل چشما ن اطفا ل و زنا ن مطهر ه منجمله حضرت زینب رض این عمل وحشیا نه را انجا م داده بودن هرگز نه بخشد .
با انهم متو جه با شید
برای مسلما نها از سه روز اضا فه تر عزا داری مجا ز نیست به رضا ی خدا وند متعا ل و رسو ل اکرم ص دیگر این عمل نا معقو ل و نا درست را بس کنید هیچ کیف و لذت مذهبی ندارد و فوق العا ده نا راحت کننده است .
یا د از حسین و شهدا ی غزوات اسلام به اشکا ل معقو ل و منا سب دیگر ی نیز انجا م شده میتواند چرا ان را اختیا ر نمی کنید که روح حسین رض شا د شود شما مردم بی خبر روح حسین را نا راحت سا خته اید هما ن مقدار مبا لغ که در این عزداریها هر سا له مصر ف میکنید بخا طر راحت سا ختن روح حسین رض چرا به فقرا ارد و لبا س و ضروریا ت زند گی تهیه نمی کنید زیرا بعض از اغنیا بخا طر ریا کاری در این روزها میلیو نها میلیونها پو ل خرج میکنند لاکن کمرهای شا ن شکسته که به چند فا میل نا دار کمک کنند .
و ما علینا الا البلا غ
از طرف
مسلما ن بنده خدا امت رسو ل الله دوست اصلی حسین
سردار فتح مخمد محمد حسنی

>>>   السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین

>>>   برای دوست عزیز فتح محمد محمد حسنی
دوست گرامی عشق عشق است کاری نمی شود کرد زنده نگه داشتن راه شهدا خود عبادت است نه بدعت

>>>   آفرین بر کسانیک واقعه کربلا را درک کرده اند

>>>   برادریکه نام خود ر اسردار فتح مخمد محمد حسنی گذاشتی. درباره ای چیزی که نمدانی هرگز قضاوت نه کن...

>>>   ما عزاداری میکنیم كه شعائر اسلام را زنده كنيم، نه اینکه شعاير اسلام را بميرانيم. زنده نگه داشتن عاشورا يك مساله بسيار مهم سياسى- عبادى است. عزادارى كردن براى شهيدى كه همه چيز را در راه اسلام داد، يك مساله سياسى است؛ يك مساله‏ اى است كه در پيشبرد انقلابها اثر بسزا دارد.

ما از اين اجتماعات استفاده میكنيم. ما از آن «اللَّه اكبر» ها، ملت ما از آن «اللَّه اكبر» ها استفاده كرد. آن «اللَّه اكبر» ها را بايد حفظ بكنيم. اين مظاهر و شعائر و امورى كه در اسلام در آن سفارش شده بايد فكر كنيد كه اينها يك مساله سطحى نبوده است كه میخواستند جمع بشوند و گريه كنند، خير .
ما ملت گريه سياسى هستيم، ما ملتى هستيم كه با همين اشكها سيل جريان مى‏دهيم و خرد مى‏كنيم سدهايى را كه در مقابل اسلام ايستاده است
محرّم و صفر است كه اسلام را نگه داشته است. فداكارى سيد الشهدا- سلام اللَّه عليه- است كه اسلام را براى ما زنده نگه داشته است؛ زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنتى خودش از طرف روحانيون، از طرف خطبا، با همان وضع سابق و از طرف توده‏هاى مردم با همان ترتيب سابق كه دستجات معظم و منظم، دستجات ‏عزادارى به عنوان عزادارى راه مى‏افتاد. بايد بدانيد كه اگر بخواهيد نهضت شما محفوظ بماند، بايد اين سنتها را حفظ كنيد. البته اگر يك چيزهاى ناروايى بوده است سابق و دست اشخاص بى‏اطلاع از مسایل اسلام بوده، آنها بايد يك قدرى تصفيه بشود، لكن عزادارى به همان قوّت خودش بايد باقى بماند و گويندگان پس از اينكه مسایل روز را گفتند، روضه را همان‏طور كه سابق مى‏خواندند و مرثيه را همان‏طور كه سابق مى‏خواندند، بخوانند و مردم را مهيا كنند براى فداكارى (3).

حتى يك قطره اشك
آن مطلبى را كه راجع به آقايان خطبا عرض مى‏كنم اين است كه عمق اين كارى را كه شما داريد و عمق ارزش مجلسهاى عزادارى، كم معلوم شده است و شايد پيش بعضى هيچ معلوم نشده است. اينكه در روايات ما براى يك قطره اشك براى مظلوم كربلا آنقدر ارزش قائلند، حتى براى تباكى- به صورت گريه درآمدن- ارزش قائلند، نه از باب اين است كه سيد مظلومان احتياج به اين كار دارد و نه آن است كه فقط براى ثواب بردن شما و مستمعين شما باشد. گرچه همه ثوابها هست، لكن چرا اين ثواب براى اين مجالس عزا آنقدر عظيم قرار داده شده است، و چرا خداوند تبارك و تعالى براى اشك و حتى يك قطره اشك و حتى تباكى آنقدر ثواب داده است؟ كم كم مساله از ديد سياسى‏اش معلوم مى‏شود و ان شاء اللَّه بعدها بيشتر معلوم مى‏شود. اينكه براى عزادارى، براى مجالس عزا، براى نوحه خوانى، براى اينها، اينهمه ثواب داده شده است، علاوه بر آن امور عباديش و روحانيش، يك مساله مهم سياسى در كار بوده است. آن روزى كه اين روايات صادر شده است، روزى بوده است كه اين فرقه ناجيه مبتلا بودند به حكومت اموى و بيشتر عباسى و يك جمعيت بسيار كمى، يك اقليت كمى در مقابل قدرتهاى بزرگ در آن وقت، براى سازمان دادن به فعاليت سياسى اين اقليت، يك راهى درست كردند كه اين راه، خودش سازمانده است و آن، نقل از منابع وحى [است‏] به اينكه براى اين مجالس اينقدر عظمت است و براى اين اشكها آنقدر در دور و برِ اين اشكها و عزاداريها، شيعيان با اقليت آنوقت اجتماع مى‏كردند و شايد بسيارى از آنها هم نمى‏دانستند مطلب چه هست، ولى مطلب، سازماندهى به يك گروه اقليت در مقابل آن اكثريتها [بود]. و در طول تاريخ، اين مجالس عزا كه يك سازماندهى سرتاسرى [در] كشورها است، كشورهاى اسلامى است در مقابل حكومتهايى كه پيش مى‏آمدند و بناى بر اين داشتند كه اساس اسلام را از بين ببرند، اساس روحانيت را از بين ببرند، آن چيزى كه در مقابل آنها، آنها را مى‏ترساند، اين مجالس عزا و اين دستجات بود (4).

ملت حماسه
هيچ قدرتى نمى‏تواند اين ملتى كه از همه جوانب به او هجوم شده است و از همه قدرتهاى بزرگ براى او توطئه چيده‏اند، اين توطئه‏ها را خنثى كند، الّا همين مجالس عزا. در اين مجالس عزا و سوگوارى و نوحه سرايى براى سيد مظلومان و اظهار مظلوميت؛ يك كسى كه براى خدا و براى رضاى او جان خودش و دوستان و اولاد خودش را فدا كرده است، اينطور ساخته جوانانى را كه مى‏روند در جبهه‏ ها و شهادت را مى‏خواهند و افتخار به شهادت مى‏كنند و اگر شهادت نصيبشان نشود متأثر مى‏شوند و آنطور مادران را مى‏سازد كه جوانهاى خودشان را از دست مى‏دهند و باز مى‏گويند باز هم يكى دو تا داريم. اين مجالس عزاى سيدالشهداست و مجالس دعا و دعاى كميل و ساير ادعيه است كه مى‏سازد اين جمعيت را اينطور، و اساس را اسلام از اول بنا كرده است به طورى كه با همين ايده و با همين برنامه به پيش برود. و چنانچه، واقعاً بفهمند و بفهمانند كه مساله چه هست و اين عزادارى براى چه هست و اين گريه براى چه اينقدر ارج پيدا كرده و اجر پيش خدا دارد، آن وقت ما را «ملت گريه» نمى‏گويند، ما را «ملت حماسه» مى‏خوانند. اگر بفهمند آنها كه حضرت سجاد- سلام اللَّه عليه- كه همه چيزش را در كربلا از دست داد و در يك حكومتى بود كه قدرت بر همه چيز داشت، اين‏ ادعيه‏اى كه از او باقى مانده است، چه كرده است و چطور مى‏تواند تجهيز بكند، به ما نمى‏گفتند كه ادعيه براى چيست؟ (5).

بعد سیاسی عزاداری
ملت ما قدر اين مجالس را بدانند، مجالسى است كه زنده نگه مى‏دارد ملتها را. در ايام عاشورا زياد و زيادتر و در ساير ايام هم غير اين ايام متبركه، هفته‏ها هست و جنبشهاى اين طورى هست. اگر بُعد سياسى اينها را اينها بفهمند، همان غربزده‏ها هم مجلس بپا مى‏كنند و عزادارى مى‏كنند، چنانچه ملت را بخواهند و كشور خودشان را بخواهند. من اميدوارم كه هرچه بيشتر و هرچه بهتر اين مجالس بر پا باشد. و از خطباى بزرگ تا آن نوحه خوان در اين تأثير دارد. آن كه ايستاده پاى منبر چند شعر مى‏گويد و چند شعر مى‏خواند با آن كه در منبر است و خطيب است، اينها هر دو در اين مسئله تأثير دارند؛ تأثير طبيعى دارند(6).

غفلت نکنید
از مراسم عزادارى ائمه اطهار و بويژه سيد مظلومان و سرور شهيدان، حضرت ابى عبداللَّه الحسين- صلوات وافر الهى و انبيا و ملائكة اللَّه و صلحا بر روح بزرگ حماسى او باد- هيچ گاه غفلت نكنند. و بدانند آنچه دستور ائمه- عليهم السلام- براى بزرگداشت اين حماسه تاريخى اسلام است و آنچه لعن و نفرين بر ستمگران آل بيت است، تمام فرياد قهرمانانه ملت ها است بر سردمداران ستم پيشه در طول تاريخ الى الابد. و مى‏دانيد كه لعن و نفرين و فرياد از بيداد بنى اميه- لعنة اللَّه عليهم- با آنكه آنان منقرض و به جهنم رهسپار شده‏اند، فرياد بر سر ستمگران جهان و زنده نگهداشتن اين فرياد ستم شكن است.
و لازم است در نوحه‏ها و اشعار مرثيه و اشعار ثناى از ائمه حق- عليهم سلام اللَّه- به‏طور كوبنده فجايع و ستمگريهاى ستمگران هر عصر و مصر يادآورى شود(

>>>   من هم امید دارم یک روزی توفیق یابم که مسیر نجف اشرف تا کربلا معلی را در اربعین، پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام بروم.

>>>   خداوندا تو به من توفیق ده تا به راه حسین و یاران با وفای او آنچنان آنان در مسیر تو حرکت کرده اند من هم راه بپیمایمو مورد رضای خاندان اهل بیت علیهم السلام باشم که سر انجام رضای تو خواهد بود. آمین.
شهرستانی

>>>   حسين ع چه كرده كه خداوند متعال اين همه جلال و عظمتت برايش داده آن مرد خدا يك (دل ) داشته داده بخدا خداوند همه دل ها را داده به او تاريخ نذير شجاعتش را نديده يا حسين اگر هزار بار ما را بكشند و زنده شويم باز خواهيم گفت يا حسين.
قبال از كابل

>>>   عکس جور کردن عربها از ائمه معصومین (ع) گناه و بدعت است. خدا کند بین ما رواج پیدا نکند.
حسینی

>>>   مخصوص سردار فتح محمد... سلام اميدورام كه رفتارت با مدعايت يكي باشد؛ يعني دوست امام حسين باشي. اما يك نكته را ياد كنم كه برادر گرامي امروز اگه شما خودت را «مسلما ن بنده خدا امت رسو ل الله » مينامي و قطعا به آن افتخار هم ميكني؛ ار بركت خون شهداي مظلوم كربلا است. پس به جاست كه از چنين شهداي تجليل شود. چون به گردن همه مسلمانان جهان حق دارد.
جوادي محمد.

>>>   امام حسين (ع) زير بار ظلم نرفت، امام حسين همه چيزش را داد تا دست در دست ظالمان ندهد، از همه چيزش گذشت، تا با ستمگران بيعت نكن، اما اينك ما مدعيان دوستداري حسين را چه شده كه دل بستيم به بزرگترين دشمن اسلام و مسلمين كه ظلم جورش از شرق تا غرب جهان اسلام را در طول تاريخ همه به يادم داريم، به خدا قسم يكيايك ما در مقابل خون شهدا از بدر و احد. خندق و كربلا تابه امروز و شهداي فلسطين و ملت خودمان مسئوليم و آن جهان بايد جواب بدهيم،برادران و خواهران طوري رفتار نكنيم كه آن دنيا شرمنده باشيم. بياييد بيشتر بيانديشيم، چرا بهترين انسانهاي اين زمين خود را فداي اين دين كردند و ما چرا دل به دشمنان داده ايم دشمناني كه سعي درنابودي اين دين دارند.
باخرزي

>>>   اسلام علیک یااباعبداللله الحسین
وعلی علی بن ا لحسین
علی اولادالحسین وعلی اصحا ب الحسین
خوشا بحال کسانیکه در ار بعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداللله الحسین در جوار حرم اقا تشریف فرما شدن
حسینی هستم از ایران

>>>   اجر همه شان با خدا
لطیف

>>>   خداوندشیعیان عربستان راازچنگال وهابیت نجات شان دهد اجرهمه شان باخدا

>>>   خداحفظ شان کنه

>>>   زیارت شان بدرگاه حق قبول باشد انشاءالله.
جانان از غزنی

>>>   خداوند برای همیشه اینان اجر حسینی بدهد
از هلمند

>>>   خداوند انشاءالله زیارت شان را قبول کند.
خوشا به سعادت شان که این توفیق را داشتند، خداوند انشاءالله تمام ارادتمندان را به زیارت امام حسین (ع) برساند.

>>>   اربعین حسینی را بر شما عزیزان تسلیت میگویم،
حسینی

>>>   سلام بر امام حسین (ع)...با آبروترین انسان تاریخ

>>>   کسی که عشق حسینی نداشته باشد بی گمان عشق محمدی(ص) ندارد.

>>>   امیدوارم در اربعین آینده من هم در کربلا باشم
>>>   فکر نکنید که من وهابی و یا داعشی ویا ... هستم یک مسلمان خوب وفاقد هرنوع گرایش های سیاسی و عاری از هرنوع تعصبات مذهبی میباشم به بزرگان دینی چه درحال ویا گذشته احترام عمیق دارم اما همین بزرگوار که از نوادگان پیامبر اسلام اند در زمان حیات انواع رنج های طاقت فرسا را متحمل شده ودر طول زندگی دست از مبارزه برنداشتند ولی از خود هیچ نوع عمل خارق العاده ویا باصطلاح دینی کرامت نشان ندادندهمیشه مانند یک مسلمان عادیدر راه دین خدمتگذاری نموده اند ودین جدشان عزاداری وتعذیت را بیشتر از سه روز اجازه نداده وان را غیر شرعی میداند وگرنه میشد دعا نمایند که خداوند همه مخالفین ایشان را نابود نمودهایان را در راس حکومت عدل الهی قرار میداد انکه درزمان حیاتشان صورت نگرفت بعد از وفات شان این سیاسیون اند که برخلاف ارشادات دین جد این بزرگوارانروزهای خاصی را تخصیص داده دران تجمع می نمایند وشاید ارواح انها ازین نوع مناسبت های نمایشی بیزار خواهد بود وان را در مخالفت باروح دین جد بزرگوار خود میدانند
خدیجه

>>>   هدف مازیارت حسین باشد بلکی اطاعت حسین باشدبهترین هدف است نه در ودیواربوسی ودرمشقت انداختن خود درغیر آن مابه خاک کربلا اعتقاد داشته وازحسین رضی الله عنه توقع نفع وضررداشته باشیم کارماشرک وخود مان ازدایره اسلام خارج استیم
چون حق پرستش وجق مددخواهی صرف ازخدا وند کریم را به ما حسین علیه اسلام نشان داده است

>>>   دلم می خواست من هم الان کربلا می بودم. اسلام علیک یا ابا عبدالله

>>>   آنهایی که اخبار و وقایع جهان را از سایت ها و تلویزیون بی بی سی انگلیس می گیرند؛ چرا از خود نمی پرسند که: چرا بی بی سی شیطون راه پیمایی بزرگ اربعین حسینی که بزرگترین تجمع بشری است را پوشش خبری نمی دهند؟

>>>   با سلام ودردو بر روان تابناک حضرت حسین! من یک سنی افغانی هستم اما از همه ی برادران شیعه خود که این چنین مقام مولای مشترک ما را گرامی می دارند تشکر می کنم حسین مخصوص یک مذهب یا یک دین یا یک قوم خاصی نیست بلکه مربوط به همه بشریت است زیرا او نماینده خدا در زمین است.
عبدالله از پغمان

>>>   حسین مولای مظلومان و ستم دیدگان است.

>>>   درودو سلام بر همه دلهایی که با اختیار و بی اختیار جذب عشق ناب و جانبازی خالصانه یگانه تاریخ ثارا.. میشوند وخواهند شد چرا که عشق شمعی است تا ابد روشن که پروانه ها را چاره ای جز سوختن و افتخار افریدن در کنار او نیست چه زیباست پروانه بودن و هر سال از خاکستر دوباره پریدن السلام و علی الحسین و...
ایران اصفهان

>>>   جانم فدایی حسین

>>>   به خواهر خدیجه و برادر سردار فتح محمد عرض می کنم که در فرهنگ و نگاه اهل بیت از اسلام عزاداری محدود به سه روز نشده است آنچه را این دوستان فرموده اند مربوط به روایات اهل سنت است در روایات شیعیان از پیامبر و اهل بیت آن حضرت هیچ محدودیتی برای عزاداری ذکر نشده است گذشته از اینکه عزاداری یک امر تعبدی نیست بلکه یک پدیده عقلایی است که بسته به اهداف آن کوتاه و بلند می شود عزاداری برای حضرت سید الشهداء برای زنده نگهداشتن اهداف بلند آن حضرت که همان اهداف رسول خدا است صورت می گیرد

>>>   در جواب خانم خدیجه میگویم که:
امام حسین علیه سلام به حدی کرامت در طول تاریخ و حتی امروز به زاعران خود اراعه داشته که نیاز به دفاع ندارد و خواهر عزیز شما که میگویی حسین اگر کرامت داشت این چنین کشته نمیشد,فقط و فقط بی بصیرتی شما را نشان میدهد من قول میدهم شما حتی برای یک بار داستان وقایع کربلا را خواندن که هیچ حتی به طور کامل نشنیده ای,حسین ع همان کسی بود که برای مادر اصحابش به خاطر کهولت سن و دشواری تا رسیدن به نهر اب با شمشیرش زمینرا حفر کرد و به اذن خدا از ان حفره که عمیق هم نبود و در ان بیابان خشک اب جوشید,با این حال همین حسین در روز عاشورا با لبان تشنه شهید شد ایا او نمیتوانست باز هم همان کار را کند,اما نکرد تا شقاوت گروه مقابلش به خوبی تا ابد در اذهان بماند,خواهر عزیز ,حسین ع و پدر و مادر و برادر و حضرت رسول همان کسانی هستند که خدا زمین را به واسطه حضور نور انان افرید حال چه گونه میشود گفت که حسین توان نفرین انان را نداشت,سخن را کوتاه میکنم ,در چنین مواردی همواره انسان باید با تحقیقات و جستجو حرف بزند در غیر ان شک نکنید که حلقتان و قلمتان را به شیطان لعین میفروشید,حب حسین نه دین میشناسد,نه رنگ,نه نژاد,فقط یک شرط دارد و ان چیزی به نام بصیرت و ازادگی است.

>>>   یا حسین (ع) این دل نوشته ها همه عاشقان دل سوخته تو اند . بنازم قدر عشاق شمارا - که کمتر از مقام انبیانیست- دل و مهر شما و خشم آتش - جهنم را مگر شرم حیا نیست

>>>   سلام برحسین (ع) و بر دوستدارانش

>>>   به : سردار فتح مخمد محمد حسنی و سرکار خانم خدیجه
به عنوان یک برادر پیشنهاد می کنم به یکی از منابعی که در زیر برایتان نوشته ام و همه از کتاب های معتبر اهل سنت هستند یک نگاهی بیندازید شاید نظرتان عوض شد :

تاريخ الإسلام ذهبي ج5/ص102- المستدرك ، الحاكم النيسابوري ، ج 3 ، ص 176 – 177 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 196 – 197 و البداية والنهاية ، ابن كثير ، ج 6 ، ص 258 - المستدرك ، الحاكم النيسابوري ، ج 4 ، ص 398 المعجم الكبير ، الطبراني ، ج 23 ، ص 289 – 290 و مجمع الزوائد ، الهيثمي ، ج 9 ، ص 188 – 189 و كنز العمال ، المتقي الهندي ، ج 13 ، ص 656 – 657 - تهذيب التهذيب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 300 – 301 و تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 408 – 409 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص 192 – 193 و ترجمة الإمام الحسين(ع) ، ابن عساكر ، ص 252 – 253 و مجمع الزوائد ، الهيثمي ، ج 9 ، ص 189 - مجمع الزوائد ، الهيثمي ، ج 9 ، ص 189 و المعجم الكبير ، الطبراني ، ج 8 ، ص 285 – 286وتاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 14 ، ص190– 191 و ترجمة الإمام الحسين(ع) ،ابن عساكر،ص 245–246.
یکی از روایت ها را با ذکر منبع که از کتب معتبر اهل سنت است برایتان ذکر می کنم :
از ام سلمه روايت شده كه گفت : حسن و حسين(ع) در خانه من و در برابر رسول خدا(ص) به بازى مشغول بودند.در اين هنگام جبرئيل(ع) نازل شد و گفت: اى محمد! پس از رحلت تو ، امتت اين فرزند را (و اشاره به حسين(ع)كرد) شهيد مى‏كنند.رسول خدا(ص)گريست و حسين(ع) را به سينه چسبانيد. سپس رسول خدا(ص) تربتى را كه جبرئيل از مرقد شريف حسين(ع) آورده بود در دست گرفت و بوييد و فرمود:
بوى كرب و بلا از آن به مشام مى‏رسد.
آنگاه آن خـاك را به دسـت ام سلمه سپرد و فرمود:
اى ام سلمه! مواظب باش و بدان كه هر گاه اين تربت مبدل به خون گرديد ، فرزندم حسين(ع) به شهادت رسيده است. ام سلمه تربت را در شيشه‏اى ريخت و هر روز به آن تربت‏ نگاه مى‏كرد و مى‏گفت:
اى خاك! روزى كه به خون تبديل گردى
آن روز ، روز عظيمى خواهد بود.
ابن حجر عسقلاني بعد از نقل اين حديث مي گويد: در اين باره رواياتي از عايشه ، زينب بنت جحش ، ام فضل دختر حارث ، ابو امامه ، انس بن حارث و ديگران ، نيز نقل شده است.
این روایت در کتب (تهذيب التهذيب ، ابن حجر ، ج 2 ، ص 300 – 301 و تهذيب الكمال ، المزي ، ج 6 ، ص 408 – 409 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر، ج 14، ص 192 – 193 و ترجمة الإمام الحسين(ع) ابن عساكر،ص 252 – 253 و مجمع الزوائد،الهيثمي،ج 9،ص 189) وارد شده است.
موفق باشید
شهروند - ایران

>>>   آقای سردار فتح محمد وخانم خدیجه سلام
باید عرض کنم یکک طرفه به قاضی نروید کمی هم به روایاتی که از زبان نوه های پیامبر نقل شد هم توجه فرمایید ان فی قتل الحسین لحراره فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا شهادت حسین که مصباح الهدی وسفینه النجاه است بسیار فرق دارد بامجلس عزایی که برای سایر اموات بر گزار می کنیم این یک مراسم ختم نیست برادر وخوار گرامی این فریاد اعتراض علیه ظلم وستم در طول تاریخ است ستم گران تاریخ بسیار کوشیدند با تمسک به سخنان پیامبر اکرم که معلوم نیست راویانش چه کسانی هستند این قروغ جاوید را خاموش سازند اما در برابر خواست خداوند کار ب جایی نبردند
برادر وخواهر گرامی ظاهر گرایی واطلاعات محدود وناقص سر انجامی خوب نخواهد داشت مگر نه اینست که رفتار داعش والقاعده به زعم خود شان بر گرفته از اسلام است مگر غیر از اینست که آنان قتل وکشتار شان را با استناد به قر آن واحادیث پیامبر انجام می دهند؟
اینکه شما مصیبت حسین را با سایر اموات مقایس کردید بر فرض صحت حدیث مقیسه مع الفارق است. کسی که تمام انبیا بر او گریسته اند . این سخن یک عده خاص نیست می توانید به منابع اهل سنت مراجعه کنید . وموضوع را تحقیق نمایید.
برای تان سعادت دنیوی واخروی آرزو مندم

>>>   این حرف نادرست را چرا شیعیان میگویند که :
که بر علاوه شیعیان مردم سنی هم در اربیعین حسینی شرکت کردند حسین نواسه پیغمبر اکرم صل الله علیه وسلم است مردم اهل تسنن انچنانکه احترام وجا ومقامی را که به حضرت محمد (ص) وخاندان انحضرت ویاران واصحاب اش قایل هستند و مورد احترام اکرام شان است وپابند به ارزش های وباوری های شان هستند فکر نمیکنم که دیگر کسی پیشی ازانها کرده باشد تنها فرق بین اهل تسنن واهل تشیع در نوع بر گذاری انها است یکی شان در اماکن مقدسه بدون راه پیمایی با تلاوت وختم های قرانکریم ونذر وخیرات تجلیل میکند ودیگر شان باراه پیمایی ها ونوحه خوانی ها پسنده میکنند چون امام حسین علیه السلام نه منسوب به شیع وسنی است بلکه به همه مسلمانان جهان از هر مذاهب است هیچکس حق ندارد ودرست هم نیست که تنها انرا مربوط بخود نمایند وفخر نمای بر دیگران کنند مهم این نیست که که به چه شکل از وقایع مربوط به اسلام تجلیل ویاداوری میگردد بلکه مهم این است که از عملکرد انها پیروی گردد وسرمشق عمل خود انرا قرار دهد تا سبب نجات ان از اتش دوزخ گردد نهتنها به تجلیل از این روز ها .

>>>   به : سردار فتح مخمد محمد حسنی و سرکار خانم خدیجه :
من نمی دانم این عبارت سه روز عزاداری را شما از کجا آورده اید . به این روایت صحیح که از صحیح مسلم آمده توجه بفرمائید :
«قال رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم استأذنت ربّي... أن ازور قبر امّي فَاَذِنَ لي» [10] و عن ابي هريرة، قال: «زار النبي ‏صلي الله عليه وآله وسلم قبر امّه فبکي و أبکي من حوله...» [11] .
رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم براي رفتن به زيارت قبر مادرش از خدا اذن گرفت و همين که سر قبر مادرش رسيد گريه کرد و همراهانش را نيز گرياند.
- صحيح مسلم، کتاب الجنائز، ص 413، باب استئذان النبي ‏صلي الله عليه وآله وسلم ربه عزّ وجل في زيارة قبر اُمه، ح976.
به نظر شما این حادثه چند سال بعد از وفات مادر گرامی حضرت رسول اتفاق افتاده است ؟ خودتان فکر کنید .
شهروند - ایران

>>>   حسین منی
وانا من حسین. حسین ازمن است ومن ازحسین .این کلام حضرت پیامبر اسلام بوده
نورمحمد جعفری المان

>>>   سلام بر سالار شهیدان حسین ابن علی.

>>>   السلام علیک یا ابا عبدالله پسرم به نام شما گذاشتم تا مادرت برایش مادری کند و شما جناب سروری.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است