جابجایی های گسترده چند روز آینده در دولت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۷    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107253 منبع: پرینت

معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع از وظیفه ‌اش برکنار و به حیث رییس امنیت ملی منصوب می شود.

رحمت‌الله نبیل که ریاست امنیت ملی را برعهده دارد، به حیث سفیر افغانستان در فرانسه معرفی می گردد.

مراد علی مراد به عنوان سرپرست وزارت دفاع ملی معرفی می شود.

غلام جیلانی پوپل که ریاست ارگانهای محلی را برعهده دارد، از کار کناره گیری می کند و بجای او اکرم اخپلواک معرفی خواهد شد.

سلام رحیمی که پیش از این به حیث رییس دفتر ریاست‌ جمهوری کار می کرد از سوی اشرف‌غنی به حیث سفیر افغانستان در انگلستان معرفی شده است.

یوسف نورستاني رییس کمیسیون انتخابات به اندونيزیا به حيث سفير مقرر مي شود.

شنیده می شود که این تصامیم در پی مشوره با بزرگان جهادی اتخاذ شده و تا کنون نهایی نشده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگرحکومت بمشوره جهادی تقررداردپس فاتحه وطن رابخوانیم که وندگیربازهم وندگیرخواهدبود.
وطندار

>>>   وقتی به استانکزی در وزارت دفاع رای ندادند در ریاسا امنیت هم رای نمیدهند

>>>   اگراين مملكت يك رهبرمردمي، دل سوز ومتعهدميداشت كه به جاي منافع شخصي وگروهي به منافع ملي باور مند مي بود، با اين جفايِ كه آقاي نورستاني به حق مردم اين خاك در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته روا داشته بود، به جاي اينكه وي را به نمايندگي سياسي مردمِ افغانستان مي گماشت، اگر أشّد مجازات نه مي نمودحدِ اقل جاي او عقبِ ميله هاي زندان مي بود، تا پندي براي ديگران مي شد، كه كسي در آينده مجالِ آن را نه مي داشت، كه با سر نوشت يك ملت گستاخانه بازي مي كرد . تا زمانيكه اين گونه رهبران به سر نوشت مردم حاكم باشند، فساد از افغانستان كم شدني نيست. زيرا كسي كه به اين پيمانه ظلم را در حق يك ملت انجام داده است، به او مكافات داده مي شود. آيا امكان دارد كه با اين نوع عمل كردهاي فساد ازبين برود؟

>>>   به آنهایی که با چنگ و دندان و هزاران بیحیایی از دو غدار تاریخ دفاع کردند و امروز از تلف شدن حقوق شان و تبدیل دولت به تیول یک قوم، خاموش اند و از یخن عبدالله و غنی نمی گیرند و خواهان رای و حق شان نمی شوند!
یکی از هموطنان ملیت تقرریهای جدید را با کنایه گگی در آغاز نوشته است:
((..هیچ افغان از افغان دیگر برتر و هیچ افغان از افغان دیگر کمتر نیست.
سفرا......
سفیر در آمریکا پشتون
سفیر در ایتالیا پشتون
سفیر در فرانسه پشتون
سفیر در لندن پشتون
سفیر در نروژ پشتون
سفیر در پاکستان پشتون
مسئول سفارت خانه های کلمبیا و چند کشور آمریکایی پشتون ،
رییس جدید امنیت ملی پشتون
قومندان شهر پشتون
قومندان شش زون اصلی امنیتی شهر پشتون
قومندان میدان هوایی کابل پشتون
و... پشتون
بورسیه های فرزندان کشور برای پشتون های آنطرف مرز
وحدت ملی است دیگر))
کجایند آنهایی که خود را رهبر تاجیکان می خواندند و از این نام وارد انتخابات شدند؟ کجایند آنهایی که حکومت تسلیم و معامله و تقلب را به بهانۀ 50 فیصد صلاحیت و اختیار تایید می کردند؟
وقتی گفته می شد که عبدالله خاین است و عطا همدستش است، دهها نفرتوجیه و مجبوریت برای شان می تراشدند و همین حالا هم این کار را می کنند. شما که همۀ دولت و صلاحیت و حق در نظر تان تنها چوکی است و عقل و توانایی درک صلاحیت در ابعاد گسترده اش را هم ندارید، حالا چه مرگ تان زده است که حتی چور وغارت غصب همه کرسی های درجه اول دولتی را هم دیده نمی توانید؟
شماری هم می ایند و احمقانه و کودکانه استدلال می کنند که "والله در دولتی که اختیارش همه به دست امریکا باشد، چوکی و رتبه چه به درد می خورد....؟"
اگر چوکی چنین بود، چرا انتخابات را تحریم نکردید؟ چرا روزها و روزها علیه تقلب مبارزه کردید؟
نمی دانم آنهمه شصخیتهایی که از تیم عبدالله دفاع کردند و او را به خانۀ سپیدار بخت رساندند، چرا اینهمه ظلم و بیداد و استبداد قومی را می نگرند و خاموش اند. سرمه خورده اند و یا برهان قاطع دیده اند؟ به طمع چرم و چکلی خاموش اند و یا از قبل دالرسلین چرب شده اند؟
از ....که به اصطلاح ساعت شان تیر است و مقامات خود را دارند و درین معاملۀ تاریخی خیانت و غدر به مردم مان همدست اند، گله نیست. حساب آنها روشن است و یا روشن شده است. این دیگران چرا؟
شخصیتهای دولتی تاجیک هم یک بار مصرف اند اما دولتیهای پشتون به اصطلاح شسست به شست می برآیند و دوبرابر تیز به کار دیگر مقرر می شوند. چرا؟
مگر نه اینست که جوانان تاجیک به امید مخنثان بیغیرتی نشسته اند که تنها به فکر شخص خودشان و خواهرزاه ها و برادرزاه های شان اند و بس؟ مگر نه اینست که تبر فاشیزم قومی را همینها دسته کرده اند؟ مگر نه اینست که محافل قومگرایی را همینها با حضور مزدورانۀ شان تقویت می کنند؟

>>>   ستانکزی یک شخص بی تجربه وبی کفایت است وضع ریاست امنیت را نیز خرابتر خوا هد کرد. خانه نشین شود.
حکیم.از شهر کابل.

>>>   استانکزی جاسوس پاکستان ریاست امنیت ملی را از ریشه خراب میسازد. این جاسوس دوطرفه است جاسوس پاکستان و سیا

>>>   1 ـــ یوسف نورستانی خوب انسان فعال است؟؟؟؟؟؟ در24 ساعت 48 ساعت نشه است.
2 ـــ استانکزی جاسوس پاکستان است امنیت ملی را دراختیارISI قرارخواهند داد م بغلانی

>>>   فقط مرادعلی مراد شایسته پوست مقام وزارت دفاع هست.
ع

>>>   اگردرست باشد .
تنها مرادعلی "مراد" جنرال روزهای سخت کشور که شب و روز درتلاش بالابردن سطح احضارات ارتش است امیدوارم که وزیردفاع شود . به دیگرانظرندارم

>>>   گزارش های خوبی دست شما میرسد

>>>   جنرال مراد علی مراد نه تنها شایسته وزارت دفاع بلکه وزارت دفاع حق او است

>>>   مراد علی مراد مرد سنگر است

>>>   گفته میشود که آقای جیلانی هم در ترکیه سفیر میشود
ریاست دفتر

>>>   تــنهـــا تهمتی که به استانکزی نمی چسپد آی اس آی بودن است چون او خلقی است وخلقی هاپرچمی ها هیچگاه به پاکستان علاقه ندارند. ممکن است ازروی رغبت قومـــی چیزی دلسوزی به طالب داشته باشد اما به پاکستان جور در نمی آید از زمانیکه سرپرست وزارت دفاع شده تاحال چندین بارعلنی از پاکستان انتقاد کرده که دیگر وزرا محافظه کاری نموده اینگونه علنی انتقاد نمیکنند اما او کرده ! چو عیبش بگفتی هنرش نیزبگو
ر

>>>   متاسفانه معضله حکومتداری مفسد و ناسالم در افغانستان موضوع تازه و از حال نیست، در طول تاریخ افغانستان بی درایتی مقتدرین همیشه مسبب عقب ماندگی اقتصادی و تنش سیاسی و بی ثباتی افغانستان شده است. حکومت داری ناسالم و مملو از فساد اداری، مشکلیست که اکثر کشور های جهان سوم مثلا کشور های مختلف در قاره افریقا، در اسیای جنوبی و مرکزی با ان دست و پنجه نرم میکنند و دلیل اینکه این کشور ها به ثبات و انکشاف نیز نمی رسند همین معضله عدم حکومتداری سالم است، مقتدرین بنا به زد و بند های سیاسی افرادی را دور خود جمع میکنند که نه کفایت و نه درایت حکومتداری را دارند و نه تحصیل و تجربه مرتبط به مقام های که انرا بر دست میگیرند، داکتر مسول زراعت میشود، انجینیر مسول امور صحی، خبرنگار مسول امور مالی و غیره و غییره....و اکثر کرسی های کلیدی در دست کسانی می افتد که به دلیل بی درایتی خویش تنها نگرانی شان حفظ کرسی و مقام است نه اداره و انکشاف یک کشور....وقتی یک فرد ضعیف یک کرسی بالا و مقام بالا مانند وزارت، سفارت، ریاست و مدیریت و غیره را بر دست بگیرد، معلومدار افراد ضعیف تر از خود را در اطراف خود جمع میکند تا بقای سیاسی خودش تامین گردد واین گونه حکومت غرق فساد گردیده و در طویل مدت ان کشور ملت اش همیشه دستخوش تنش های سیاسی و عقب ماندگی اقتصادی میگردند

>>>   از اوزبیکها وتاجکها کسی نیست تمام شان کرزی ها هستند.

>>>   با عرض سلام .شما به دیگر وزارت ها هم نظر بیندازید.وزارت صحت نود فیصد تاجیک .وزارت انرژی وآب همین طوروزارت خارجه همینطور وزارو داخله وزارت دفاع همه پننجشیری آیسا ترانسپورت .وغیره.
جمال کوهستانی

>>>   معصوم استانکزی این جاسوس خفاش طرفدار پاکستان اگر واقعا ریس امنیت ملی از طرف ریس جمهور تعین وتوظیف گردد دیگر امنینت ملی کاملا بد جاسوسان وطرفداران پاکستان سپرده خواهد شد اقای نبیل هم کار درست و خوب را در امنیت ملی انجام نداده است وتا زیر ریش اش ترورستان لانه کرده اند بهتر است که بجای ان یک شخص قاطع وجدی وصادق به کشور ومردم ودوری از پاکستان باشد نه اینکه بجای یک ضعیف یک بیکاره ای طرفدار پاکستان را جابجا نمایند .

>>>   تاجك هاي بيغيرت بي غيرت صدا بلند كنيد كه پشتون ها همه كرسي ها را گرفت ، يك زمان وزارت داخله و دفاع را بيچاره پنجشيري براي شش ماه گرفته بود بشتون هيچ نمي گفت ولي تاجك .....گلگون پايه نموده بود ،

>>>   به جنابِ كه فرمودهء اند! "تنها تهمتي كه به استانكزي نه مي چسپد آي إس آي بودن است چون او خلقي است خلقي هاوبرچمي ها هيچ گاه به پاكستان علاقه ندارند." آيا شاه نواز تني وزيردفاع وقت نجيب خلقي نه بود؟

>>>   سلام.اکر به ستانکزی وظیفه دولتی برایش داده شود. بر بادی کشور بیش بینی میشود.مرگ بر ع ـ غ بی کفایت وخود فروخته شده.
حکیم از کابل.

>>>   يك مجله به هر دليلى كسى را مثلاً متفكر معرفى ميكند و شما خيلى ان را جدى مى گيريد در حاليكه به ان اعتراض داريد در واقع ان را رسميت مى دهيد. چرا در افغانستان يك مجله خارجى را اينقدر جدى مى گيرند؟!
مگر مجله در دنيا كم است؟ مگر مجله و نشر يك نام به نام متفكر در ان سنگ تمام است وبأيد ان شخص حتماً متفكر باشد؟
از كجا معلوم مانند غنى جز از طرح و برنامه هاى كلان بعدى نباشد ؟!
هموطنان !
به خود اعتماد به نفس داشته باشيد ، نگذاريد حرف هاى بيرونى اينقدر روى شما تأثير كند !
مهم ان است كه شما اصليت اينها را مى شناسيد و مى دانيد.
مهم اين است كه ميدانيد همين كته گل چند روز قبل تروريستان را مجاهد خواند.
مهم اين است كه شما مى دانيد شوهر او دزد است او شوهر خود را از ميدان بين المللى كابل فرارى داد!
مهم اين است كه شما ميدانيد همين كته گل در مجلس با تمام قوت در راه نهادينه كردن تعصب قومى و جلوگيرى از تامين عدالت و برادرى كار كرد.
مهم اين است كه شما به پاى خود ايستاده شويد ، حضور خود را در صحنه حفظ كنيد، نگذاريد مسخره خارجى ها شويد و مجلات خارجى برايتان از فاسد ترين چهره هاى كشور كه فرق بين اسم خاص و يك واژه از زبان متفاوت را نداند ، شخصيت بتراشند!
هموطن رنج ديده و درمند من!
برخيز و به خود و قدرت خود و تفكر پاك خود اعتماد كن، بى باورى را رها كن و سرنوشت خود را تعين كن!

>>>   به جنابِ كه فرمودهء اند.....
بلی تنی خلقی بود اما براساس بعضی دلایل صرف با نجیب مخالف بود وزمانیکه به پاکستان رفت بخاطر گلبدین رفت نه آی اس آی.

>>>   خلاصه اينكه حكومت فعلي از هيچ نوع تواني برخوردار نبوده تنها اشرف غني يك معلم ايست كه با تيوري هاي كتابي خود را فريب ميدهد و عبدالله كدام دانش سياسي حتي از خود ندارند .
اين دو را امريكايى هاجماه نكند يك روز هم توان حكومتداري را نخواهند داشت ، لطفا خود را فريب ندهيد تظاهرات مانند تظاهرات زابل. اين مافي هاي وطن فروش را البين و بنيه خلاص خواهد نمود و مردم رهبر واقعي خودرا پيدا مي نمايند
جوانان كابل

>>>   سرنوشت این ملت آخر بدست معیوبین ومعلولین خواهد افتاد تا حدی جا گرفته اند چی بگم دیوانه شدم
..هرات..........

>>>   اگـــــــــــر به این دلیل به استانکزی تهمت می بندید که پشتون است اینرا باید بدانیم که اگر روزی قدرت همانندی که 200 سال در اختیار پشتون بود دراختیار تاجک یا هزاره قراربگیرد آنزمان قدر پشتون هارا خواهید فهمید پشتون ها مردمان پرتحمل در حرف وعمل صادق پابند سنت های وطنی اسلامی وچندین خضیضه نیکو هستند اگر روزی عبدالرحمن چی کرده عمیق بنگریم برادران هزاره ما آنزمان دعوی مستقل بودن میکردند او همینطور برپشتون ها هم بیرحم بود هدف او ایجاد حکومت متمرکز بود نه دموکراسی !
اگر انتقاد داریم که ملای لنگ وملای کور پشتون بوده اند درعین زمان امان الله خان وداود خان هم پشتون بودند که هیچکس بهتر ازانها نیست .
ر

>>>   چطور به خاطر آي إس آس نه رفت، شما كه مي گويد گلبدين هم أي إس آي است، اين حرف ها يك تجاهل عارفانه است، كه مي كنيد! يك تعداد خلقي ها بِنَا بر ملحوظات قومي وتباري با طالب ها هم ركاب اند، كه همه در خدمت آي إس آي اند.

>>>   امینست های حزب خلق چون عثمان بیتاب که با انتصاب اش بحیث ریس کمیسون بررسی طالبان زندان بگرام عثمان دادرس گفته شد این سارنوال جاسوس کاجی بی شوروی سابق و با سقوط حکومت کمونستی شاگرد وفادار پاکستان شد دیدید نه بحیث بررسی کننده اسناد طالبان در بند که از طرف کرزی بزور ولجاجت از امریکایی ها زندان بگرام وزندانیان ان یعنی طالبان ترورست را در قبضه خود اورده بود برطبق نظر حامدکرزی وحکومت پاکستان وترورستان طالب رهایی بی قید وشرط انها را طلب داشتند مطابق خواست انها عمل کرد وبحیث وکیل مدافع زندانیان طالب تمام زندانیان شانرا از بند رها کرد وجبهات دوباره تقویت بخشیدند وتا کنون یک تعداد شان که از تیررسی قوای مسلح کشور بدور مانده در گروپ های طالبان در مقابل دولت افغانستان در جنگ هستند که روز پیش از ۴۰٪ باقی مانده زندانی های رها شده طالب از زندان بگرام در اعمال ترورستی طالبان در افغانستان از طریق رسانه ها روشنی انداخته شد اگر عثمان بیتاب وداد رس فعلی جته خور پاکستان نمی بود چنین خدمت را به طالبان ای اس ای وخیانت بزرگ ونا بخشودنی را در حق مردم ما نمیکرد مثل این خیاین ملت وشهنواز تنی وهمردیفان اش که بعد از کودتای نا موفق با ارتباطات قبلی شان به پاکستان نزدبادار پاکستانی شان فرار کردند که زمینه را برای شان در پاکستان گلبیدین برقرار کرده بود وچندین طیارات جنگی وهلیکوپتر را با خود به پاکستان بردند وبه ای اس ای تسلیم دادند زیاد اشخاص دیگری از خلقی های طرفداران امین جلاد است که نوشتن اسمای شان در این سایت پر بیننده ممکن نیست دیگر اینرا نگوید که خلقی ها به پاکستان خود را نفروخته هم اکنون در جمله ترورستان طلبان بیشتر شان امینست های خلقی ادم کش است .

>>>   جیلانی پوپل آدم نجست است باید به زندان انداخته شود چهارلک وهفتادهزار دالر گرفته از شاروال هرات و او را که یک بچه بی منطق است و تجربه ندارد شاروال کرده است

>>>   اگر سرنوشت کشور به همین شکل رقم خورد بهتر است که بگونیم ما هیچ دولت نداریم زیرا رئیس امنیت متقاعد میگردد ولی باانهم از نظر دور نمیگردد درمسایل روز شریک میباشند اما درینجا رئیسان امنیت با یک عالم اسناد محرم ازوظیفه سبکدوش ورها میگردد مردم شما درین باره قضاوت کنید که با این تصامیم اینده وطن چه میشود .

>>>   جلال آباد وطن ما نيست چرا ؟
رفتم جلال آباد با دو حادثه مواجه شدم أولي اينكه پوليس موترم را توقف داد از من پرسيد به پشتو كجا ميري گفتم مه پشتو را نمي فهمم از موتر پياده ام كرد چنان تلاشي هم كرد كه فكر ميكردم در لباسم شايد كدام دانه دال پُت شده و ميپالد گفتم خير حتما قواره ام به انتحاري ميماند موترم را تُلت تُلت كرد به هر صورت گذشت بخير دوم اينكه وقتي داخل جلال آباد شدم به چند دكان كه يگان چيز كار داشتم بيگيرم چند چيزي را گرفتم ميخواستم پول بدهم وقتي پول خودمان را ميدادم با بسيار غضب دكاندار برم ميگفت كلدار راكه مجبور ميشدم سودا را پس سري جايش بگزارم وقتي در دستت پول افغاني را ميبينند چنان قهر ميشوند كه فكر ميكني در تهران هستي با دالر ميخواهي خريداري كني.
وقتي در جلال آباد دولت ما و بانگ مركزي ما يك فيصد كنترل ندارد ما بد كنيم بگويم پشاور هم از ما است يا ديورند را به رسميت نمي شناسيم ما مرد شويم همين جلال آباد را از چنگ و فرهنگ پاكستاني نجات دهيم به خدا قهرمان هستيم

>>>   شاروال هرات به لیاقت وکفایت خودش به اساس امتحان رئیس جمهور شاروال شده وحالا هم مردم هرات از او راضی هستند

>>>   بهترين گزينه درين پست بريد جنرال اركان حرب احمد فريد احمدي مسول كميته سه جانبه روابط ميان افغانستان ،پاكستان امرايكا است .

>>>   اركان حرب جنرال فريد احمدي بهترين انتخاب در پست وزارت دفاع ملي است .
رهبران محترم حكومت وحدت ملي !
اگر اصل شايسته سالاري ،تخصص مسلكي ، ودرايت وابتكار عمل براي داشتن يك افغانستان سربلند وباعزت شامل تعهد عملي وصداقت شما است پس بريد جنرال اركان حرب احمد فريد احمدي بهترين انتخاب درپست وزارت دفاع ملي ويا هم رياست ستاد ارتش ملي (لوي درستيز) است . شايد درنگاه نخست گويد شخصي متعهد باما وافكارما نيست. اما بعدا باور خواهيد كرد كه متعهد به وطن ،ملت ،حفظ تماميت ارضي ،نواميس ملي واهتزاز بيرق سربلندي ،يكپارچگي وآزادگي وطن وملت خود بوده وبراي ملت رنج ديده خود رسالت تعهدو وفاداري انجام داده ايد . جنرال فريد احمدي مرد ازتبار غيرت ،عزت ،شرف و فروزنده چراغی است که اكنون اردوي افغانستان به خصوص قطعات كوماندو از آن پرتو می گیرد. وظيفه بدین سترگی ورسالت نیازمند ویژگیهایی است که همه دروجود اين جنرال كاركشته ، فرهيخته مسلكي، ومتعهد به وطن وملت محسوس وموجوداست بريد جنرال اركان حرب فريداحمدي برترين ، افضل ترين، داناترين وتحصيلكرده ترين مرد نظامي دراردوي كنوني افغانستان است. شخصي است كه.انبوه مشکلات و فشار کارها او را بستوه نمياورد يعني پرحوصله و صبور است ، هرنوع زحمت وفشاركار براي آزادي وسربلندي ملت وحفظ ارزشهاي كشور ش او را به خشم نمي اورد. اگر اشتباه وسوي تفاهمي را احساس كند از بازگشت به حق و اعتراف به سوي تفاهم سرباز نميزند، گرفتار طمع و آز و مطامع پست و شوم نفساني نيست، در فعاليتهاي نظامي با اطلاع وداراي معلومات کافي مسلكي است و به فهم و اطلاع سطحي اکتفاء نكرده به معلومات مسلك نظامي خود روز به روزافزوني ميبخشيد نسبت به مسائل و امور امنيتي پيچيده و سردرگم محتاط‌‌تر بوده و براي کشف حقايق نسبت به ديگران تأمل و تحمل بيشتري دارد شخص مردم سالار ،وطن پرور ،عدالت خواه وهمكار است ، با ملت،وطن وجغرافياي سرزمين خود عشق ورزيده وازهيچ نوع خدمت وفداكاري براي شان ابانميورزد، به سرفرازي ملت خود فكر ميكند وهمدست عقب مانده گان جامعه افغاني است.

>>>   شايد جاه به جايي ها صورت گيرد ولي يك موضوع را نبايد فراموش كرد كه عدم حضور تاجكان در دولت فعلي بدون اينكه انها به كدام عمل ضد دولتي اقدام بدارند بحران بزرگي را خلق نموده است ،
شايد يك تعدا تصور نمايند كه چرا ؟ تاجكان حضور دارند ، ولي نه اين هايكه بنام تاجك در دولت حضور ظاهري دارند أصلا اراده و يا نمايندگي از تاجكان را هيچگاهي نمي نمايد .
احد ضيا و پسرش وَيَا عبدالله و غيره اين هاي ان دلقكاني اند كه فقط مقامات و حكومتداران را خشنود مي نمايند و كدام فايده ديگري ندارند .
داكتر صاحب اشرف غني بايد حضور تاجكان را بالا ببرد از شخصيت هاي كليدي نظامي و سياسي در دولت خود بگنجانيد و در غير ان مشكلات روزبه روز زيادتر خواهد شد .
شخصيت هاي تاجك البته بدين معني نيست كه قانوني بِسْم الله وَيَا عطا را حتما جاه دهيد ، نه خير جناب ريس ، اين ها هم معامله گران تاجك اند لطفا أصلا ايشان را در أطراف خود جاه ندهيد ، مردهاي ديگري اند كه مي توانند امنيت و ثبات دائمي را با وفاداري كامل به شما بوجود بياورند .
قلعه شامخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است