رییس جمهور، سد راه مهاجران در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107209 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی شاید دوشنبه یا سه شنبه به برلین سفر کند.

جناب اشرف غنی اگر برای حل مشکلات پناهچویان افغانستان به برلین آمدید خوش آمدید و گرنه...

جناب رییس جمهور شما نه در افغانستان زمینه کار را برای جوانان و امنیت شان فراهم می کنید و نه هم در آلمان به آنها رسیدگی می شود اگر آنها به افغانستان برگردند، بدون شک یا کشته و یا معتاد می شوند و یا شکار گروه های تروریستی مانند طالبان و داعش گردیده به کام مرگ کشانده می شوند و شما مسوول این جنایت ها می باشید، مگر تظاهرات صدها هزار جمعیت در کابل مقابل ارگ نسبت به سر بریدن هفت زن، مرد و کودک شما را از خواب غفلت بیدار نکرده است؟

جناب غنی شما با کمک های میلیاردی جامعه جهانی و با حضور ده هزار نیروی بین المللی و بیش از 350 هزار نیروی افغانستانی نمی تواند امنیت مردم را تامین نماید و هر روزه والسوالی در اکثر نقاط افغانستان خرید و فروش می شود، اموال مردم به تاراج می رود، به بانوان افغانستانی تجاز می شود و شما فقط تماشا می کنید. غیرت شما کجا است؟ آیا برای شما و سایر مقام های ارشد حکومت به اصطلاح وحدت افغانستان در ملاقات های تان با خانم مرکل صدراعظم آلمان و سایر مقام های المانی و پرداختن میلیون ها یورو از پول مالیه شهروندان آلمانی به افغانستان چه کار های اساسی به این کشورانجام داده اید و پول آنها به کجا رفته است؟ این در حالی است که روزانه نزدیک به هزار نفر و یا بیشتر از کشور فرار می کنند آیا شما خجالت نمی کشید؟

شما به عنوان رییس جمهور کشور، چطور به مقام های جامعه اروپا به خصوص آلمان می گویید، افغانستان کشور امن بوده است و افغانستانی ها می توانند به کشورشان برگردند؟ به گفته شما امکان کلاس های آلمانی و مکاتب برای فرا گرفتن زبان آلمانی برای اکثرا جوانان پسر و دختر و میان سالان از بین رفته است و تمام افغانستانی را خشمگین ساخته است.

پناهجویان افغانستانی می گویند و مشاهده شده است که در اکثر مراکز سکونت موقت پناهجویان صبح ها موترهای سرویس برای بردن جوانان و فامیل های عرب به کلاس های آموزش زبان آلمانی می آید که فقط عرب ها از کشور های سوریه و عراق سوار سرویس می شوند و به محل آموزش می روند و جوانان افغانستان فقط از بیرون حسرت آن را می خورند که چرا بر اساس گفته رییس جمهور که افغانستان کشور امن می باشد و افغانستانی ها می توانند به کشورشان برگردند از آموزش زبان آلمانی محروم می مانند؟

سفیر افغانستان از تمام این جریانات اطلاع دارد ولی او در چنین شرایط ناگواری حتی گوش به مشکلات پناهجویان ندارد و این ابتکار را ندارد که شماری از نمایندگان پناهجویان را در سفارت دعوت نماید و مشکلات شان را بشنود. تمام مقام های افغانستان مخفیانه به برلین می آیند و حتی حاضر نمی شوند با تعدادی از افغانستانی ها ملاقات نمایند و سفارت افغانستان آنها را بگونه ای پنهان می کند.

حالا ببینیم جناب رییس جمهور غنی چه می گوید و چه می کند؟ هموطنان عزیز اگر شما بخواهید به رییس جمهور در موارد یاد شده چیزی بگویید چه خواهد بود؟


منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه تاریخ عملکردروسای جمهور ازربانی تاکرزی واشرف غنی شاهداست که رهبران کاملا وابسته ومزدورماباحقوق اساسی وانسانی وشهروندی پناهندگان جنگی باکشورهای میزبان معامله گری ویاسکوت تذلل آمیز بخاطر جلب حقوق مزدوری خودراداشته اند.!!
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   جناب منجم زاده پيشنهاد شما چي مي باشد؟ همه افغانها ترک وطن نمايند و آواره شوند و دست از پيش اروپا دراز نمايند و گدايي نمايند؟ شرف و وظيفه افغانها از برای آبادگي کشور خود چي مي باشد؟ طالب هم آرزو مي کند جوانهای کشور ترک وطن نمايند. چرا بجای تشويق جوانان از برای ماندن و ساختن کشور و تلاش برای آوردن يک حکومت واقعي ملي آنها را وادار بر ترک موطن خويش مي نمايي؟ دنيا به ما مي خندد که رييس جمهور ما بيايد و به اروپا بگويد از جوانان ما پزيرايي بنمايد و ما جوانهای خود را نمي خواهيم و نمي خواهيم به کشور بازگردند. آقای منجم زاده چرا به جوانهای خود نمي گوييم سر خود بالا بگيرند و مثل جوانهای کشورهای ديگر دست به دست هم بدهند و راه چاره از برای مشکلات کشور خود پيدا نمايند؟ تا کي مي خواهيم طلبکار دنيا باشيم؟ آيا هر کدام از ما يک قدم از برای پيشرفت وطن خود برداشته ايم؟ آيا دلمان از برای مملکت خود سوخته است؟ نه ما فقط راه فرار و مهمان بودن بلد هستيم
گل محمد

>>>   شرم باد براین ریس جمهور که فقط به فکر قدرت است وبا امن نشان دادن افغانیستان به فکر آبروی خودش هست

>>>   خانوم شیوا از بلخ شما احتیاج نیست اظهارنظر کنید در مورد چیزی که اطلاع ندارید - هر کشوری مشکلات خاص دارد و اولویت برای حل مشکلات داخلی خود است , بجای اینکه مدیریت شود برای استفاده از جوانان برای آبادانی و ساختن مملکت نباید دنبال روی این باشیم که کشورهای منطقه و کشورهای دوردست اجازه ورود و اقامت به افغانها بدهند , تا کی باید این ملت فرار کند از مشکلات کشور بجای فرار باید تحمل کرد و مملکت را ساخت - ژاپن در جنگ جهانی ویران شد اما مردمش ساختند بجای فرار از ویرانیها و مشکلات - آلمان همینطور . اروپا بهشت گمشده نیست هر جا بری آسمان یک رنگ است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است