همکاری صلیب سرخ با طالبان؟!
صلیب سرخ بین الملل خود را یک نهاد بی طرف و مستقل برای حمایت از قربانیان جنگ معرفی می کند و از آموزش پزشکی خود به طالبان خبر می دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۸    ۱۳۸۹/۳/۵ کد خبر: 10718 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، صلیب سرخ بین الملل در گزارش عملکرد خود در افغانستان از اقداماتی در زمینه کمک به طالبان برای امدادرسانی به مجروحان جنگ خبر داده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در گزارشی گفته است بعنوان بخشی از فعالیت های بشردوستانه خود در جریان درگیری های مسلحانه جاری در افغانستان آموزش های مقدماتی و تجهیزات کمک های اولیه را در اختیار افراد مسلح و غیرنظامیان ساکن در مناطق درگیری قرار داده است.

در این گزارش آمده است در ماه آوریل سال جاری، این نوع امکانات در اختیار بیش از یکصد تن از افراد نهادهای امنیتی، بیش از هفتاد تن از اعضای گروه مخالفان مسلح، رانندگان تاکسی فعال در زمینه حمل مجروحان، امدادگران کمک های اولیه و کارکنان خود این نهاد قرار گرفت.

به این ترتیب، علاوه بر ماموران و کارکنان نهادهای دولتی، افراد طالبان نیز از خدمات صلیب سرخ بین الملل در زمینه کمک به زخمی های درگیری های مسلحانه برخوردار شده اند.

در این گزارش به نقل از یکی از ماموران کمک های اولیه و گزارش بی بی سی، آمده است حتی زمانیکه درگیری مسلحانه در منطقه ای پایان می یابد، برای انتقال بیماران نزد پزشک با دشواری روبرو هستیم؛ مین گذاری مسیرها، استقرار پاسگاه های بازرسی و به طور کلی، شرایط ناامن، مانع از آزادی رفت و آمد می شود.

هنوز مقامات دولت افغانستان و آیساف رسما به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ واکنشی نشان نداده اند و مشخص نیست که آیا ارائه خدمات درمانی به مخالفین از طریق آموزش کمک های اولیه را به عنوان بخشی از فعالیت بی طرفانه این کمیته در شرایط جنگی تایید می کنند یا خیر...

کمیته بین المللی صلیب سرخ که معمولا از آن با عنوان صلیب سرخ بین الملل هم نام برده می شود یک نهاد بشردوستانه مستقر در کشور سوئیس است که در کنار فدراسیون سازمان های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، بخشی از نهضت بین المللی صلیب سرخ را تشکیل می دهد.

صلیب سرخ بین الملل در سال 1863 با هدف کمک به آسیب دیدگان در صحنه نبرد تشکیل شد و کشورهای امضا کننده معاهدات ژنو، ناظر بر مقررات زمان جنگ، نقش بشردوستانه این نهاد در شرایط جنگی را مورد قبول قرار داده اند.

این کمیته همچنین در زمینه جمع آوری اسامی و محل نگهداری اسیران جنگی، بازدید و اطلاع رسانی در مورد وضعیت آنان در اردوگاه های اسرا فعالیت دارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ خود را یک نهاد بی طرف و مستقل برای حمایت و کمک بشردوستانه به قربانیان جنگ و سایر انواع عملیات خشونت آمیز
معرفی می کند.

این کمیته در گزارش اخیر خود درباره افغانستان، به اقداماتی مانند تاسیس و حمایت از تعدادی مراکز درمانی، آموزشی و بازپروری و همچنین بازدید از بازداشتگاهها و فراهم کردن امکان ارتباط بازداشتیان با خانواده هایشان، کمک به ارائه خدمات بهداشتی و توزیع مواد غذایی و بذر در میان آسیب دیدگان از جنگ و بلایای طبیعی هم اشاره کرده است.

صلیب سرخ بین الملل در بخشی از این گزارش به خصوص بر فعالیت در زمینه یادآوری به طرف های درگیر در مورد وظیفه آنها در حفاظت از غیرنظامیان به عنوان بخشی از تلاش های اساسی این نهاد برای پشبرد تبعیت از قوانین بشردوستانه بین المللی در سرتاسر جهان تاکید نهاده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای انسان ها بگو تاکی ؟بگو تا کی؟ این گونه با هم گفت و گو می کنید؟
آیا ندید کشتار یکدیگر را ؟ آیا پند نگریفتید؟ می دانم که گرفته اید!؟
پس از این حرف ها نزنید که به خدا هزار ها بار مرا می کشید و دو باره می کشید و ...
آیا یک وطن نمی خواهید؟ اگر نمی خواهید ، جدا شوید و دست از قتل بردارید؟
هزاره جدا،پشتو جدا،تاجیک جدا،ازبک جدا و ...
به خدا قسم که شما ها به عقل خود و خدای خود توجه نمی کنید.
آیا خدا نگفته که اگر نمی توانید با هم باشید جدا شوید و دست از ظلم بر یکدیگر بردارید؟
یا عقل :مگر نمی گوید که اگر نمی توانید باهم باشید از هم جدا شوید؟
موهایم سفید شد.از وطنم آواره گشتم ولی باز هم صدای آدم های مانند شماها به گوشم می رسد.به خدا همه این گفت و گو های بد از بی سوادی است و بس!
مغزم را خراب کردید.شما را به خدا درس بخوانید و قرآن و سخنان پیامبر را بخوانید.عقل تان را به کار بندید.آینده را نگاه کنید به امروز و دیروز نگاه درست داشته باشید.
هی می گویید شیعه ،سنی،هزاره،پشتو و ... ! بگو تا کی ؟
بگویید ما که خواهید شنید ما!
اطمینان ندارید امتحان کنید و صبر داشته باشید.
غلام مهدی حسینی

>>>   تروریستها قابل کشتن هستند نه قابل درمان و تداوی. صلیب سرخ بین المللی گناه میکند که آدم کشان را دو باره با تداوی و معالجه آماده برای کشتن دیگران میسازد.

>>>   اين را ميكويند الفوضى الخلاقة از يك سو با طالبان ميجنكند و از طرف ديكر طالبان را كمك ميكنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است