ببینیم جناب اشرف غنی در آلمان چه می کند؟
سفیر افغانستان از تمام این جریانات اطلاع دارد ولی او در چنین شرایطی ناگوار حتی گوش به مشکلات پناهجویان ندارد و این ابتکار را ندارد که شماری از نمایندگان پناهجویان را در سفارت دعوت نموده مشکلات شانرا بشنود و به افغانستان و به مقامات المانی منتقل نماید 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۵    ۱۳۹۴/۹/۹ کد خبر: 107176 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی سه شنبه یا چهار شنبه هفته آینده به برلین سفر کند
جناب اشرف غنی اگر برای حل مشکلات پناهچویان افغانستانث به برلین امدید خوش آمدید و گرنه...
جناب رییس جمهور شما نه در افغانستان زمینه کار را برای جوانان و امنیت شان فراهم نمودید و نه هم در المان به آنها رسیدگی می شود.

اگر آنها به افغانستان برگردند، بدون شک یا کشته و یا معتاد می شوند و یا شکار گروهای ترورییستی مانند طالبان و داعش گردیده بکام مرگ کشانده می شوند و شما مسؤول این جنایت ها می باشید.
مگر تظاهرات صد ها هزار جمعیت در کابل مقابل ارگ نسبت به سر بریدن هفت زن، مرد و کودک شما را از خواب غفلت بیدار نکرده است؟

جناب غنی شما با کمک های میلیاردی جامعه جهانی و با حضور ده هزار نیروی بین المللی و بیش از ۳۵۰ هزار نیروی افغانستانی نمی توانید امنیت مردم را تآمین نمایید و هر روزه والسوالی ها در اکثر نقاط افغانستان خرید و فروش می شود، اموال مردم به تاراج می رود، به بانوان تجاز می شود و شما فقط تماشا می کنید. غیرت شما کجاست؟

آیا برای شما و سایر مقامات ارشد حکومت به اصطلاح وحدت افغانستان در ملاقات های تان با خانم مرکل صدراعظم آلمان و سایر مقامات المانی و پرداختن میلیون ها یورو از پول مالیه شهروندان آلمانی به افغانستان چه کار های اساسی به این کشور انجام داده اید؟ ،پول آنها به کجا رفته است؟

این در حالی است که روزانه نزدیک به هزار نفر و یا بیشتر از کشور فرار می کنند. آیا شما خجالت نمی کشید؟ شما به عنوان رییس جمهور کشور، چطور به مقامات جامعه اروپا به خصوص المان می گویید افغانستان کشور امن بوده و افغانها می توانند به کشور شان برگردند؟

به گفته شما امکان کلاس های المانی و مکاتب برای فرا گرفتن زبان آلمانی براکثرا جوانان پسر و دختر و میان سالان از بین رفته و تمام افغانستانی ها را خشمگین ساخته است.
پناهجویان افغانستانی می گویند و مشاهده شده است که در اکثر مراکز سکونت موقطی پناهجویان صبح ها موتر های سرویس برای بردن جوانان و فامیل های عرب به کلاس های آموزش زبان آلمانی می آیند، که فقط عرب ها از کشور های سوریه و عراق سوار سرویس می شوند و به محل آموزش می روند و جوانان افغانستانی فقط از بیرون حسرت آنرا می خورند که چرا به اساس گفته رییس جمهور که گویا افغانستان کشور امن می باشد و افغانها می توانند به کشور شان برگردند از آموزش زبان آلمان محروم می مانند؟

سفیر افغانستان از تمام این جریانات اطلاع دارد ولی او در چنین شرایطی ناگوار حتی گوش به مشکلات پناهجویان ندارد و این ابتکار را ندارد که شماری از نمایندگان پناهجویان را در سفارت دعوت نموده مشکلات شانرا بشنود و به افغانستان و به مقامات المانی منتقل نماید.

در همین ارتباط تمام مقامات افغانستانی مخفیانه به برلین می آیند و حتی حاضر نمی شوند با تعدادی از افغانستانی ها ملاقات نمایند و سفارت افغانستان آنها را به گونه ای پنهان می کند.
حالا ببینیم جناب رییس جمهور غنی چه می گوید و چه می کند؟

هموطنان عزیز اگر شما بخواهید به رییس جمهور در موارد یاد شده چیزی بگویید چه خواهد بود؟

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من آنقدر دل شکسته شدم که آرزوی سرنگونی غنی .... را دارم. تورو خدا به مهاجرین کاری نداشته باشین خیرتون که نمیرسه لااقل شرتون رو کم کنین

>>>   چی میکند یک دیوانگی کرده بنی مردم را بریده میاید

>>>   جناب محمودمنجم زاده بسيارمطالب زيبا نوشتي اما جناب اشرف غني خودش زير دست غربيها است ازخودش اختياري ندارد وفقط عنوان رئيس جمهور رادارد يك حرف هوايي زده شما زياد به دل نگيريد اگر ايشان يك رئيس جمهوري خوب وكار آمدي بود مسلة قوم گرايي درافغانستان امروز دامن زده نمي شد وقوم هزاره در كوه دشت وراه سربريده نمي شد.

>>>   ازجناب ریس جمهورکشورم میخواهم که هرتصمیمی که میگیرد در موردپناهندگان افغانستان بایدبافکرومنطق کامل باشدوبایدشرایط پناهندگان افغان درک شودهمانطورکه مردم حکومت رادرک میکندکه جنگهای که فعلا"درکشورجریان داردوازقبل هم جریان داشت.
همه تحمیلی بوده وخواست ریس جمهورفعلی وریس جمهورهای قبلی صلح بوده ومردم هیچ وقت به این صلح که ارزوی دیرینه شان بودنرسیدندومردم افغانستان درطی چهل سال جنگ دیگرناامیدشده اندوامیدی برای صلح نمیبینند وبایداین موضوع رادرنظرداشت که تحمل جنگ چقدرسخت است وقتی درکشورعربی سوریه چهارسال است جنگ است همگی سوریه ای ها پابه فرارنهاده وراه اروپارا درپیش گرفته اند پس وای به حال مردم رنج کشیده افغانستان که ازچهل سال بااین پدیده شوم روبه روهستندواگرسوریه ای ها حق پناهندگی دارندوبه انها جامعه جهانی توجه میکندبایدبه افغانها
هم توجه جامعه جهانی جلب شودمن خودم خوب میفهمم که ریس جمهورکشورم ازصمیم قلب میخواهدکه درافغانستان صلح سراسری وپایداربیایدولی برعکس ازطرف بیگانگان به اتش جنگ دامن زده میشودکه دراین میان نه ریس جمهور مقصراست ونه پناهندگان
پس بایدکاری شودکه حق پناهندگان افغان توسط شخصیت باصلاحیت خودافغانهاتلف نشودازبین یک ونیم میلیون پناهنده که به اروپا سرازیرشده صدهزار ان پناهنده افغانستان است که اروپایهادیده شان قبول نمیکندکه افغانهادراین میان ازحق پناهندگی بحرمند شوندوفقط بایدجناب ریس جمهورافغانستان کمک ومددنمایندکه این پناهندگان به حق خودبرسند.
.حاجی قدیر ملکی

>>>   شما یاداور شدید که اقای غنی در المان چه خواهد کرد چیزیکه کشورکرد یعنی چتلی درین که مردم از بوی وتعفنش گنگس ودیوانه شده ترک وطن کردند خدا کند در المان شرش هموطنان ما در امان باشند که من از پلان های این متفکر دوره حجر سردرنمی اورم .

>>>   از اين گپ های تفرقه انداز قومي هزاره و تاجيک و پشتو دست برداريد و به فکر اتحاد باشيد. تمام بدبختي افغانستان از همين جنگ های قومي و دعواهای عقب مانده مي باشد. اگر در افغانستان امنيت نمي باشد با فرار جوانان هم امنيت بر کشور برنمي گردد بلکه نا امن تر هم مي شود. چرا فکر مي کنيد راه حل مشکلات فرار کردن است. اين اختلافات بين ملت و دولت فقط به نفع طالب ها و دزدان ضد افغانستاني مي باشد. چهار پنج دهه است که جوانهای افغانستاني فرار از وطن را انجام مي دهند. اما مگر جوانهای کشورهای ديگر همين مشکلات را نداشته اند؟ در کشورهای ديگر وقتي جنگ و زندان و شکنجه بوده است و جوانها راه ديگری نداشته اند مجبور به فرار مي شده اند ولي وقتي جنگ و زندان خفيف شد ديگر فرار نکردند و ماندند و سعي کردند کشور خويش بسازند. نگاه کنيد بر کشورهای بوسني و عراق و کردها و ايران و آفريقا و فلسطيني ها که ديگر مردم و جوانان اش ترک وطن نمي گويند حتي سوريه ای هم تا وقتي تمام شهرها بامباران نشده بودند کشور را ترک نکردند. چرا جوانان افغانستان اين قدر راحت خواه هستند و در هر حال دوست دارند وطن خود را ترک نمايند و به دامن غربي ها بچسبند؟ من از اين گپ هايي که مي گويند ما افغانستاني ها بدبخت و مظلوم هستيم و بقيه دنيا بايد دست ما را بگيرند شرمسار مي گردم. آيا ما خودمان کوشش کرده ايم يک خشت روی خشت ديگر در کشورمان بگزاريم؟
همه کساني که سالهاست وطن را ترک کرده اند و آنهايي هم که به تازگي فرار مي کنند در برابر افغانستان بدهکار مي باشند. غيرت و غرورمان را در کجا گزاشته ايم. من شرم دارم از اين گريه ها و گلايه ها و بي عرضه گي های خودمان.

>>>   موقع رسیده تا رئیس جمهور افغا نستان مانند رهبران دیگر کشور هاازمردم خود نمایندگی کنند وبا دولت های اروپایی پیشنهاد نمایند تا مهاجرین افغان را که حتی ازکورسهای لسان به توهین انهارا خارج میسازند ودیگر مشکلات هار ا برایشان ایجاد نموده بدون تعصب کمک شود زمانیکه مهاجر شکایت میکنند درجواب برایشان میگویند برو به رئیس جمهور خود بگو ما از خانم محترم رئیس جمهور خواهش میکنیم که به رئیس جمهور بگویند تا به کشورهای اروپایی پیشنهاد نمایند تا به مهاجرین افغانستان تعصب نکنند وانهارا کمک نمایند زیرامردم ازروز خوب مهاجر نشده .

>>>   نظردهنده ششم توحتما"سن وسالت کم است هروقت چهل وپنج ساله شدی واوضاع افغانستان به همین شکل امروزی بودویک چندنفر ازاعضای خانواده خودراهم ازدست بدهی بازمیفهمی که چی.... که به یک کشوردیگری نرفتی برای توهنوزشروع کاراست
حرقدرکت پیشتربروی داستان برایت غمگینترمیشودومردم راخوب درک میکنی که بخاطرچی پناهنده شدن راترجیع داده اندتاماندن در کشورخودکه آینده مبهم وتاریک چیزی دیگری نیست اگرآینده مشخص بودهمه کوشش میکردندبمانندسختیهایش راتحمل کنندویرانیهایش را تحمل کنندفقروگرسنه گیهایش راتحمل کنندمهاجرت وآوره گیهایش راتحمل کنندتابلاخره شایدچشمشان به روشنی بخوردامابدبختانه ازسردرگمی وآینده مبهم همگی آشفته وپریشان مجبورترک وطن کنندواگرامیدبه آینده میبودهیچ کسی حاضربه ترک دیارآباواجدادشنمشد...
هموطن

>>>   هیچ کاری نمیکند. یعنی کاری از دستش ساخته نیست

>>>   جای تاسف مي باشد که آقای منجم زاده حق پناهندگي سوری ها را ناديده مي گيرد و انتظار دارد افغانها اول بايد باشند. اين مقايسه ها و تعصبات قومي بلای جان کشورها و انسان ها است. اتفاقأ اگر حق بايد باشد مربوط به سوریه ای ها مي باشد که بيشترين صدمه را حالا از جنگ مي بينند. آنها تا مي شده در کشورشان ماندند اما دو سال است که فقط بامب بر سرشان مي افتد. کشورما افغانستان هرگز در اين پنجاه سال در اين وضعيت وخيم نبوده که ما خودپسندی مي نماييم و مي گوييم چرا به سوريه پناهندگي مي دهند اما به افغانها نه. انصاف را بايد با خود داشت. افغانستاني ها در اين پنجاه سال بيشترين مردماني بوده اند که هرسال ترک وطن کرده اند و کشورهای ديگر با آنها جا و نان داده اند و هيچ کس اعتراض نکرد پس چرا ما به سوريه و عراقي ها که پناهنده حقيقي هستند و نه مهاجر اعتراض داريم؟ اين تعصبات قومي و خودپسندی را رها کنيم. حالا جا بايد از برای سوريه ای ها باز باشد و آنها در نوبت اول بايد باشند. مگر خون ما رنگي تر از آن زنان و کودکان و آوارگان سوری است که حقيقتأ مشکلاتي بيشتر از ما دارند و حق پناهندگي دارند؟

>>>   جناب منجم زاده پيشنهاد شما چي مي باشد؟ همه افغانها ترک وطن نمايند و آواره شوند و دست از پيش اروپا دراز نمايند و گدايي نمايند؟ شرف و وظيفه افغانها از برای آبادگي کشور خود چي مي باشد؟ طالب هم آرزو مي کند جوانهای کشور ترک وطن نمايند. چرا بجای تشويق جوانان از برای ماندن و ساختن کشور و تلاش برای آوردن يک حکومت واقعي ملي آنها را وادار بر ترک موطن خويش مي نمايي؟ دنيا به ما مي خندد که رييس جمهور ما بيايد و به اروپا بگويد از جوانان ما پزيرايي بنمايد و ما جوانهای خود را نمي خواهيم و نمي خواهيم به کشور بازگردند. آقای منجم زاده چرا به جوانهای خود نمي گوييم سر خود بالا بگيرند و مثل جوانهای کشورهای ديگر دست به دست هم بدهند و راه چاره از برای مشکلات کشور خود پيدا نمايند؟ تا کي مي خواهيم طلبکار دنيا باشيم؟ آيا هر کدام از ما يک قدم از برای پيشرفت وطن خود برداشته ايم؟ آيا دلمان از برای مملکت خود سوخته است؟ نه ما فقط راه فرار و مهمان بودن بلد هستيم
گل محمد

>>>   بنده گر چه یکی از برادر نازدایم از پناه جویان آلمان است و لی به هر تصمیم رییس جمهور محبوب و متفکرم تسلیم هستم
بخاطر که میفهمم غنی تصمیم را که بزرر افغانستان و مردم افغانستان نخواهد گرفت
جوزجانی

>>>   سلام‌خسته نباشید شنونده گان‌محترم ‌بنده‌ عبدالررحمن‌استم‌ محاجرم‌درکشوری ‌ایران‌من‌ازسن‌۱۴/ساله گی‌آمدم‌ به‌ایران‌الآن‌‌۴سال‌است‌ من‌درایران ‌استم‌‌من‌الآن ‌باید‌درس‌ب خوانم‌نه‌اینکه. محاجر بشم ازدست این کفرا‌واین ‌یهودا‌آقا‌غنی ‌اگر‌وجدان ‌داری‌کشور‌را ترک‌کن‌بزار‌خودی ‌ملت‌تسمیم‌بگیره ‌چه‌کار‌باید‌بکنه‌یانکنه .به پیش الله‌متعال‌چی‌جواب‌میگی‌...

>>>   کنفرانس های جهانی که میشود، هیت های کشور های مختلف همه موثر و خبرساز در هر بخش و هر ساعت و ثانیه ان تحت پوشش خبری قرار میگیرند، تیم مطبوعاتی هر هیت از ایران و پاکستان اغاز تا تاجکستان و ازبکستان و هند و غیره، هر ساعت صفحات انترنتی شان را تازه میسازند، تیم مطبوعاتی و سخنگو ها همراه هر مقام ارشد حکومت با مطبوعات محلی خود و جهانی از مقر همان کانفرانس و نشست صحبت میکنند، هر ساعت و دقیقه مقاله مینوسند و به نشر میرسانند، تمام حضور و دلیل و دستاورد خود را در این نشست جهانی به چند زبان توسط تیم مطبوعاتی حاضر در کنفرانس انعکاس میدهند...بعد میرسد نوبت به هیت افغانستان.

سخنگوی وزارت و دولت و سفیر و اعضای هیت وهمه از مطبوعات در گریزند، خبرنگار در حال دویدن و هیت افغان در حال فرار!!! انگار مطبوعات و رسانه و خبرنگار میخواهذ انان را حلق اویز کند، خبرنگاران بدبخت صد ها بار باید شماره های تلیفون های مبارک شان را دایل کنند ولی باز هم پاسخی نمیگیرند، اکثر شان حتی ظرفیت یک صحبت 3 دقیقه یی را با مطبوعات ندارند چون "میترسند از وظیفه شان برطرف شوند!!"...من درک نمی کنم که صحبت روی یک نشست چی ربطی به برطرف شدن فرد دارد، مگر اینکه فرد انقدر احمق باشد که نتواند سه دقیقه روی یک نشست صحبت کند و به دلیل ان از وظیفه اش برطرف گردد....یعنی فرد متعجب میشود که این کتله را کی به کار میگمارد....این افراد را که شعور و منطق دو دقیقه صحبت کردن را ندارند کی به وزارت و سفارت و حکومت و پادشاهی و مقام میرساند!

من اگر یک رئیس جمهور، یک وزیر، یک سفیر، یک مقام ارشد باشم و در یک نشست جهانی شرکت کنم و یک ساعت بعد از خطابه من، از طریق سخنگو و تیم مطبوعاتی همراه من، حضور من، خطابه ام، تقاضایم از جهان، شرح ملاقات هایم، اجندای حضورم در ان کنفرانس به حداقل چهار یا پنج لسان زنده جهان، از طریق مصاحبه با تیم همراه من، در شناخته شده ترین مطبوعات محلی کشورم و جهان انعکاس نیابد، صفحه رسمی ارگان مربوط به من از تصاویر و ویدیو و خطابه و غیره من بروز نشود، سفرم به شکل موثر به نفع کشورم تحت پوشش جهانی مطبوعات و رسانه ها قرار نگیرد...به مجرد بازگشتم به کشورم تمام تیم خود را از کار برکنار و یک تعداد افراد باسواد، با تجربه و مجرب را به کار میگمارم که هدف این سفر ها به پول بیت المال و مردم را "تفریحی و سیاحتی" نه بلکه کاری تلقی کرده و از هر سفر و امکانات مطرح شدن افغانستان در جهان، به بهترین وجه استفاده کنند.

....ولی هیهات از هیت های افغان در نشست های جهانی، که تنبل ترین، ناکاراترین، خنثی ترین، غیر مسول ترین و بی برنامه ترین تیم ها هستند که تا حال حتی به قدرت مطبوعات و رسانه ها در کمک به دستاورد سیاسی دولت ها پی نبردند و اینکه حضور در رسانه ها به همان اندازه حضور در یک نشست، بنفع اجندای کشورشان خاتمه می یابد و فرصت انعکاس خواست خود را از جهان بهتر می یابند و اگاهی عامه در مورد کشورشان بلند میرود....ان سرزمین و اینقدر طالع! بعید است و محال...

>>>   این چه وضع کشور است ؟واقعا متاسفم خاک تو سر احمدزی به تو چه که مردم مورن اروپا تو که نمی تونی امنیت وکار فراهم کنی پس خفه شو

>>>   به نظر دهنده هشتم
اگر بر قول خودت افغانستان آينده روشن ندارد گناه و تقصير کي مي باشد؟ آيا کردها و سوری ها و عراقي ها و ايراني ها و فلسطيني ها تقصير دارند که وضع ما اينطور است و آنها نبايد حق پناهندگي داشته باشند و ما بايد جلوتر از آنها حق داشته باشيم و جا برای ما بايد باز باشد؟ گناه و تقصير خود ما افغان ها و نسل های پيش ما مي باشد که وضع مان اينطور است. ما چشم و گوش و عقل خود را داديم بر دست رهبران فاسد و قوم پرست و تفرقه انداز و کنار نشستيم تا آنها با جان و مملکت ما اين کار کردند. ما کنار نشستيم و منتظر شديم کسان ديگر برای ما کاری بکنند. ما خود را پس کشيديم و گفتيم دولت برای ما کاری بکند. اما وقتي ما سرنوشت خود را به دست دولت و ملاها و رهبران دزد قوم ها مي سپاريم کسي دلش بحال ما نمي سوزد. اگر ما همگي با هم بر کار دولت و آن رهبرهای قوم ها نظارت نداشته باشيم و در فکر اتحاد با هم مباشيم وضع ما هرگز سامان نمي شود. اين که همه اش بناليم و گريه کنيم و بگوييم ما مظلوم واقع شده ايم وضع کشور ما و مردمان ما شفا نمي شود. فکر مي کني ترک وطن چاره درد و مشکلات وطن است؟ من در ايران بوده ام و ديده ام مردمان آن که سالها جنگ داشته اند و در خطر زندان و اعدام بوده اند و خيلي ها هم بخاطر مبارزه برای زندگي بهتر و سرنوشت بهتر اعدام شده اند اما بازهم ماندن را ترجيح داده اند و مي گويند بازهم مبارزه مي کنيم برای وضع بهتر. از خيلي جوانهای آنجا پرسيده ام جان تان در خطر است چرا ترک وطن نمي کنيد مي گويند با فرار ما وضع وطن بهتر نمي شود. يعني خود مردمان بايد وضع خود را بهتر کنند و چشم به ديگران نداشته باشند. ما افغان ها مي گوييم دولت باعث بدبختي ها است. بله اما خود ما چه مي کنيم؟ خود ما نااميدی و ياس در کشور مي اندازيم و جا را برای طالب ها و دزداهای ديگر باز مي کنيم. ببين در اين چندين سال چندين هزار جوان از مملکت رفته اند و جا را برای دزدان خالي کرده اند. پس چه کسي مملکت را بسازد؟ اگر فقط درصد خردی از افغانهايي که سالهاست رفته اند کوشش کنند يا برگردند يا در کشور سرمايه بگزارند و کار و کسب و کارخانه بياورند و جوانها مشغول شوند وضع بهتر مي شود. همه ما مسئول هستيم از برای آباداني وطن

>>>   معاهده ذا امضا میکند که افغانها را باز گرداند. ودیگر اینکه
بخاطر تداوی پایش امده که درست خوب شده یا خیر،

>>>   باید مشکلات مهاجرین بصورت علمی ومطابق قانون بینالمللی حل شود وگرنه ریس جمهور تنهای نمیتاند کاری انجام دهد واشرف غنی وضیفه دارد تا مشکلات افغانها را در داخل خارج حل نماید که امیدوارم اینبار گند نزند حد اقل
محمد هزاره

>>>   تنها راه نجات افغانستان , هر قومی یک کشور برای خود تشکیل دهد تا برای همیشه اختلاف قومی در افغانستان تمام شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است