حکومت در خفا از طالبان حمایت می کند
حکومت گذشته با شخصیت های شایسته، پاک و مدبر و متخصص کشور دشمنی داشت، حکومت کنونی هم عین همان کار را انجام می دهد. به همین دلیل مردم افغانستان باردیگر ناامید شدند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۴/۹/۹ کد خبر: 107124 منبع: پرینت

بر اساس گزارش ها گفته می شود که افغانستان بار دیگر تبدیل به پناهگاه های امن هراس افکنان می شود. این در حالی است که رهبران حکومت وحدت ملی در آغاز کار و در زمان انتخابات وعده ها داده بودند که افغانستانی امن و آرام می سازند. هم اکنون که جنگ ها شدت گرفته و هرروزه عده زیادی را به کام مرگ می کشاند آنها چه جوابی برای مردم دارند؟ چرا آنها اقدامی برای جلوگیری ازپیشرفت این اوضاع نمی کنند؟

بشیر بیژن آگاه مسایل سیاسی در برنامه «نگرش» گفت: حکومت وحدت ملی در کار خود فاقد تعهد و هماهنگی است. به این شکلی که رهبران حکومت وحدت ملی کار کرده اند هیچ کس به آنها باور نداشته و ندارند.

وی اظهار کرد که نظام ما نظامی دموکراتیک نیست و افزود: ما در چهارده سالی که گذشت، پیوسته اغفال شده ایم و می شویم. چرا که نظام های ما با این کسانی که در حکومت می نشینند هیچگونه شباهتی به نظام های دموکراتیک ندارد. زمامدار یک نظام دموکراتیک هیچگاه حق ندارد که بر مبنای علایق و خواسته ها وحتی بر مبنای تفکر شخصی اش وارد اقداماتی شود که با سرنوشت مردمش رابطه دارد. به طور مثال رفتن اشرف غنی به سوی پاکستان جفای بزرگی در حق ملت افغانستان بود.

بیژن مردم را توسط حکومت پیوسته اغفال شده می داند و می گوید: دلیل اینکه ما چهارده سال توسط مسوولان اغفال شدیم این است که آنها سعی کردند که ما مردم نتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم، فرصت های ملی به وجود نیاید، زمینه های چور و چپاول و تاراج گری باز باشد و فرصت ها برای کشورهایی مثل پاکستان که نگاه های شوم و پلید نسبت به این سرزمین دارند، فراهم باشد. ما در طی این چهارده سال شنیدیم که طالب قدرتی ندارد، طالب وجود ندارد اما این طالبان هر لحظه جنایت می آفریدند اما وقتی مسوولان کشور در برابر مردم در رسانه ها ظاهر می شوند کار آنان را توجیه می کنند و این خود نوعی اغفال مردم است. آنها در خفا از طالبان حمایت می کنند.

این آگاه سیاسی عملکرد حکومت وحدت ملی را بسیار ناکارآمد و فاسد دانسته و افزود: رهبران حکومت وحدت ملی از همان ابتدا به مردم دروغ گفتند. مردم افغانستان به پای صندوق های رای نرفتند که برای کشور خزانه دار یا چوکی دار انتخاب کنند. آنها رفتند که رییس جمهور برای کشورشان انتخاب کنند. مردم افغانستان با این عملکردشان انتظار داشتند که بر زخم هایشان مرهم گذاشته شود. رهبران وعده داده بودند که ما به اختلافات قومی و مذهبی پایان می دهیم و اصل شایسته سالاری را رعایت می کنیم اما حالا که عملکرد آنها را می بینیم نه تنها حتی یک درصد از آن وعده ها را عملی نکردند بلکه به اختلافات قومی و مذهبی نیز دامن زدند. آنها همان کسانی را که برایشان کمپاین کرده بودند به کرسی ها نشاندند و وضعیت آشفته کشور را صدچندان کردند، با این کارها و گماشتن این افراد فاسد در حکومت فقر و فساد را در کشور افزایش دادند، گراف ناامنی را بالا بردند و استبداد را افزایش دادند.

وی حکومت کنونی را مانند حکومت گذشته می داند و می گوید: حکومت گذشته با شخصیت های شایسته، پاک و مدبر و متخصص کشور دشمنی داشت، حکومت کنونی هم عین همان کار را انجام می دهد. به همین دلیل مردم افغانستان باردیگر ناامید شدند. یک بار دیگر سنگ ناامیدی بر پیشانی شان کوبیده شد. حکومت وحدت ملی باید خود را همین حالا بسنجد و اگر نمی تواند خواسته های مردم را برآورده سازد از مردم معذرت خواهی نماید و کنار برود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در خفا نه بلکه اشکارا حمایت میکند ا

>>>   اگر اين حكومت از طالبان حمايت نه مي كند، چرا اشرف غني با وجودِ كه طالبان فجايع دردِ ناكِ رادر كهندژ مرتكب شدند، وحالا هم قريه هاي كندز پر از طالبان است واز مردم جبرن عشر وزكات مي گيرند، نه مي گذارد كه طالبان درين ولايت از بين برده شوند.

>>>   کندوز را گفتی زابل را با گروگانهایش در چند مرحله یا آور شدی مشکل همین جاست یک جایی را اشاره میکنیم جای را فراموش
ابراهیمی جاغوری

>>>   اشکارا حمایت میکند

>>>   متاسفانه دولت حمایت مردم را ازدست می دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است