انگليس: توان لازم براي اقدام نظامي در سوريه نداريم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۴/۹/۹ کد خبر: 107109 منبع: پرینت

«جوليان لويس» از نمايندگان ارشد حزب محافظه‌کار انگليس در گفتگو با روزنامه ديلي‌ميل گفت که نيروي هوايي اين کشور جنگنده‌هاي کافي براي اقدام نظامي موثر در سوريه در اختيار ندارد.

به گفته کارشناسان، در حاليکه انگليس در عراق نيز در حال انجام اقدامات نظامي است، نيروي هوايي اين کشور به تعداد 24 جنگنده «تورنادو» براي اقدام موثر در سوريه نيازمند است.

ظاهرا قرار است تنها 2 تا 4 جت به هواپيماهاي انگليس در پادگان «اکروتيري» در يونان براي انجام عمليات ضد داعش، ملحق شوند.

«جوليان لويس» رئيس شوراي انتخابي دفاعي پارلمان انگليس گفته است که تورنادوهاي انگليسي آماده براي اقدام نظامي در سوريه آنقدر کوچک هستند که تنها مي‌توانند به اقدام حاشيه‌اي در جنگ عليه داعش دست بزنند.

همچنين «مارشال سر جان واکر» رياست سابق اطلاعات دفاعي نيروي هوايي انگليس اين سوال را مطرح کرده بود که آيا با اين تعداد جنگنده انگليس مي‌تواند اقدام موثري در سوريه داشته باشد.

وي در پاسخ به همين سوال گفته بود که خودش و ديگر افسران نيروي هوايي انگليس بر اين باورند که با اين قابليت انگليس نمي‌تواند در اقدام نظامي در سوريه موفق باشد. سر واکر خاطر نشان کرد که حداقل 24 فروند جنگنده نياز است.

اين اظهارات در حالي بيان شد که «ديويد کامرون» نخست وزير انگليس و «مايکل فالن» وزير دفاع اين کشور به دنبال جلب رضايت نمايندگان پارلمان و کسب حمايت آنان از طرح حملات هوايي در سوريه است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است