شهیدزاده: سلطانزوی فراتر از وزیر عمل می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۴/۹/۸ کد خبر: 107077 منبع: پرینت

در قرارداد شرکت آریانا با شرکت خارجی در انتقال حجاج فساد وجود دارد.

خلیل احمد شهیدزاده عضو سابق مجلس نمایندگان در مورد استجواب عثمانی وزیر حج و اوقاف گفت: در حج امسال هم سهولت ها به وجود آمد و هم حجاج راضی هستند و مهم تر از همه این که در کشوری که در فساد غرق است به غیر از موضوع پروازها یک افغانی اختلاس و خیانت صورت نگرفته است که این قابل قدر است.

وی افزود: در پروسه انتقال حجاج یک مشکل به وجود آمده است زیرا وزارت ترانسپورت یک وزارت مشروع است اما جناب رییس جمهور داوود سلطانزوی را به عنوان مشاور بر راس پروسه انتقال حجاج قرار داده است که صلاحیت وی در ظاهر تنها یک مشاور اما در عمل فراتر از وزیر بوده است.

خلیل احمد شهیدزاده ادامه داد: شرکت آریانا با شرکت نیجیریه ای ساعتی بیش از 8 هزار دالر قرار داد امضا کرده بود اما قراردادی که شرکت آریانا با وزارت حج امضا کرده بود ساعتی 12 هزار دالر است و این میان پول بسیار کلانی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

این عضو مجلس خاطر نشان کرد داوود سلطانزوی قبلا خلبان و یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری بوده است که رای نیاورد و جزو ایتلاف شد، رییس جمهوری نیز برای خوشحالی سلطانزوی، وی را در پستی فراتر از قانون قرار داد.

وی با اعتراض به این موضوع افزود: اگر رییس ترانسپورت صلاحیت قرارداد بستن را نداشت به پارلمان معرفی نمی شد و یا داوود سلطانزوی که صلاحیت امضای این قرارداد را داشته است برای پست وزارت ترانسپورت معرفی می شد و این کار به این معنا است که ریاست جمهوری به وزیر خود اعتماد ندارد و بر همین اساس شخص دیگری را مافوق وی قرار داده است.

بر باور شهیدزاده، سلطانزوی یک مشاور است اما مسوولیت وی بیش از ریاست و وزارت است و فراتر از یک وزیر عمل می کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کار رییس جمهور است پس.

>>>   مشاورین رئیس جمهور همه از وزیر بالاتر اند مثلا مشاورامنیت او برتر از وزیردفاع وداخله عمل میکند

>>>   خدا همچون ریس جمهور نصیب هیچ کشوری نکند و خداوند هرچه زودتر مارا از شر ع وغ خلاص نماید بردران با سوز دل امین بگوید .
افغان

>>>   سلطان زوی دزد که طیاره نظامی وطن را که سلاح و مهمات و طیارات حیثیت مادر و ناموس را دارد به پاکستان بورده و تسلیم داده است . کسی که ناموس و حیثیت خود را به دالخوران بدهد از آن چی توقوع میرود . غنی هم باید بداند کسی که با ناموس و وطن خود خیانت میکند حتمأ با او هم خیانت میکند .

>>>   ایکاش که داوود سلطانزوی در جهت کمک رسانی به حجاج ودولت فراتر از وزیر کار میکرد در حالیکه خودش یک مشاور بود اما سلطانزوی دزد طیاره اریانا وتسلیمی ان به پاکستان که جناب ریس جمهور انرا منحیث مشاور خود برگزیده و در پروسه انتقال حجاج بوزارت ترانسپورت اعزام کرد نظر به ارقام داده شده چه خیانت دیگری را مرتکب شده واختلاس بزرگ صورت گرفته که مایه شرم وخجالت اش میباشد باید ریس جمهور غنی این پول هنگفت اختلاس شده را از وی تحصیل و شامل خزانه دولت سازد واز وکلای مردم خواشمندیم که الی تحصیل دالر های اختلاس شده وشامل شدن ان بخزانه دولت موضوع را پیگرد دقیق خویش قراردهند تا مانند دیگر قضایا بی پاسخ نمانده باشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است