ایجاد 3 ولسوالی جدید درجه 3 در قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 106985 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور که به ولایت قندوز سفر کرد، ایجاد 3 ولسوالی جدید درجه 3 را برای آن ولایت منظور کرد.

سه ولسوالی به نام های کلباد، گل تیپه و اقتاش می باشد که از سوی هیات موظف به ولایت قندوز به منظور رفع کمبود واحدهای اداری به تناسب نفوس، وسعت جغرافیایی، تقاضای اهالی منطقه و بهبود امنیت در آن ولایت مطرح گردیده بود.

رییس جمهور در نشست امنیتی و سپس در جریان دیدار با مردم ولایت قندوز، رییس امنیت آن ولایت را از وظیفه اش برکنار کرد، دستور داد تا هر منسوب امنیت ملی که غلفت وظیفه ای کرده اند، برکنار شوند و همچنان به وزارت داخله دستور داد تا 20 تن از منسوبان پولیس را که در وظایف شان غفلت کرده بودند نیز برطرف نماید. رییس جمهور افزود: که منسوبان که غلفت وظیفوی کرده اند طبق اصول نظامی تحت تعقیب عدلی و قضایی قرار گیرند.

محمد اشرف غنی گفت که هیچ کسی حق جزیه گیری و جمع آوری عشر از مردم را نداشته و سیاسیون بعد از این اجازه داشتن پولیس محلی را ندارند و در صورت تداوم فعالیت گروه های مسلح خودسر، علیه شان اقدام خواهد شد. وی افزود که هدف ما، مبدل ساختن دولت زورگو به خدمتگذار و پاسخگو است.

همچنان رییس جمهور هدایت داد تا آن عده از منسوبان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و کارمندان ملکی که از خود شهامت و دلیری نشان داده اند، مورد تقدیر قرار گیرند.

رییس جمهور در مورد احیای عاجل میدان هوایی کندز و آغاز بررسی بخاطر توسعه آن، ترتیب ماستر پلان شهر قندوز و حفر 20 حلقه چاه آب برای مالداران به مسوولان مربوط هدایت داد.

وی به محمد الله بتاش وزیر حمل و نقل دستور داد تا به شمار از بست های واحد های اداری قندوز نامزدهای مناسب در مشوره با مردم و با در نظرداشت اصل شایسته سالاری جستجو کند و همچنان با تاجران نشست های داشته باشد و در مجموع از وضعیت ولایت قندوز گزارش خویش را به ریاست جمهوری ارایه نماید تا در روشنایی آن اقدام های بعدی صورت گیرد.

به همین ترتیب رییس جمهور کشور به وزیر حمل و نقل وظیفه سپرد تا آماده گی های لازم را بخاطر تدویر جرگه مردمی ولایت قندوز اتخاذ نماید که مردم مشکلات و خواست های شان را در جرگه مذکور مطرح سازند تا راه های حل مناسب دریافت گردد.

رییس جمهور گفت: همه مردم افغانستان به شمول مردم ولایت قندوز مساوی و برابر اند و افزود: پیام من پیام وحدت و مشارکت است و اجازه نمی دهیم که تجربه تلخ دوباره تکرار شود.
وی افزود: اقدام های امروزی بخش اول تحقق وعده های ما است و در آینده اقدام های بیشتر صورت خواهد گرفت.

در این سفر رییس جمهور را خانم اول کشور و شماری از وزرا، مسوولان ملکی و نظامی و نمایندگان مردم ولایت قندوز در شورای ملی همرایی می کردند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است