دیدار نمایندگان پشتونخواه و کویته با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 106982 منبع: پرینت

شماری از شخصیت های سیاسی پشتونخواه و کویته که به کابل آمده بودند با محمد اشرف غنی رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، رییس جمهور خطاب به آنان گفت: تمام افغانستانی ها ها افتخار می کنند و خرسند هستند که به خانه خودتان با پیام های صلح تشریف آورده اید. ما و شما در غم و شادی شریک هستیم.

رییس جمهور غنی گفت: مرحوم افضل خان لالا شخصیت تاریخ ساز بود و مرگ اش برای ما درد آور بود. وی افزود: در این اواخر با وی صحبت تلیفونی کردم و افکار، صحبت ها و اهداف اش هنوز هم منظم بود.

وی ضمن یادآوری از افکار و مبارزات باچا خان، خان شهید و دیگر دوستان مبارز آنها، گفت: برآورده کردن آرزو های آنان مسوولیت ما است.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد که این خانه شما است، هر وقت بیایید زیرا با رفت و آمد روابط مستحکم تر می شود و این امر باعث امنیت و ثبات منطقه می گردد.

سپس آفتاب احمد خان شیرپاو رهبر حزب قومی وطن ضمن تشکر از رییس جمهور که هیات عالی رتبه را جهت اشتراک در مراسم فاتحه افضل خان لالا فرستاده بود، گفت: غم و درد همه ما مشترک است.

شیرپاو خاطر نشان کرد که افغانستان کشور مستقل است و ما برای تامین صلح و ثبات در این کشور دعا می کنیم و به همین منظور پیام صلح و همدردی مردم پاکستان را به شما آورده ایم.

در این دیدار بر علاوه محمود خان اچکزی، اسفندیار ولی خان، آفتاب احمد خان شیرپاو، افراسیاب ختک، سکندر شیرپاو، شکرالله خان، ایاز وزیر، سلیم خان و عثمان کاکر، شماری از اعضای کابینه افغانستان و تعدادی از نمایندگان شورای ملی و شخصیت های سیاسی کشور نیز حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است