کشور دارای منابع خوبی برای تولید انرژی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۴/۹/۵ کد خبر: 106913 منبع: پرینت

با استفاده از منابع داخلی می توان انرژی تولید کرد.

عبدالبصیرعظیمی سخنگوی وزارت انرژی و آب در مورد پروژه برق آفتابی در قندهار گفت: وزارت انرژی و آب 3 برنامه استراتژیک با هدف پوشش وسیع انرژی در افغانستان، یکسان سازی قیمت انرژی ها در تمام افغانستان و چگونگی تولید انرژی از منابع داخلی روی دست دارد.

وی افزود: پروژه برق آفتابی ولایت قندهار تا سال آینده عملی خواهد شد که پروژه ای است که از منابع داخلی و از بخش انرژی های قابل تجدید خواهد بود.

سخنگوی وزارت انرژی و آب ادامه داد: وزارت انرژی و آب تلاش دارد تا در قندهار پروژه ای که به گونه مداوم و با قیمت مناسب برق را تولید کند داشته باشد.

بر باور عبدالبصیرعظیمی افغانستان دارای منابع بسیار خوبی برای تولید انرژی است و اگر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش سرمایه گذاری کنند می توان از منابع داخلی انرژی تولید کرد.

وی همچنین با ابراز امیدواری گفت: تا آخر سال 2018 میلادی ما نه تنها می توانیم مشکل تولید انرژی را حل کنیم بلکه می توانیم از طریق تزانزیت انرژی درآمدهای ملی داشته باشیم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک توربین بند آبی 100 تا 200 مگاوات برق بیشتر تولید نمی کند. برای تامین برق یک کشور به نیروگاههای حرارتی (هریک 1000 مگاوات ) ضرورت است. در غیر این باید بندهای آبی بسیار عظیم اعمار شود که هریک میلیاردها متر مکعب آب حجم داشته باشد. چنین بندهای آبی عظیم می توانند 1000 مگاوات برق تولید کنند و برای اعمار آنها به میلیاردها دالر ضرورت است.این پول از کجا ؟

>>>   این گـــــونــــه بــــــرق در افغانستان کار آمد نیست چون تجهیزاتش بزودی معیوب میشود مثلا بطری ها انوتر ها سولرها چارج کنترولر ها ! اگر از همین پول مقدارکمی برق آبی تولید شود بازهم بهتر از برق سولری است
ر

>>>   افغانستان نفت و گاز هم دارد ولی همان بهتر که استخراج نشود که جز غارتش چیزی برای مردم فقیرندارد

>>>   اگر دل سوز در افغانستان وجود داشت و مسولین کارآمد در کشور بودند , صنعت کشاورزی را رونق دهد و کشاورزی را علمی کند میتوان صادرات خوبی را داشته باشیم با توجه به کیفیت بالای محصولات کشاورزی افغانستان , روسیه به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی که دارد از بزرگترین وارد کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است بویژه در واردات میوه جات و سبزیجات و خشکبار , و افغانستان این ظرفیت را دارد تا بتواند بازارهای کشاورزی روسیه را از آن خود کند که موجب وارد شدن سرمایه و ارز به کشور می شود , اما مسولین ما فعلا به فکر جیب و منافع شخصی خود هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است