کمک مالی جاپان به پناهجویان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۴/۹/۵ کد خبر: 106892 منبع: پرینت

به گزارش ایرنا، اختصاص کمک مالی جدید جاپان در جریان ملاقات «هلن کلارک» مدیر برنامه توسعه و «آنتونیو گوترس» مسئول کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در توکیو مطرح شده است.

وزارت امور خارجه جاپان اعلام کرد: «آبه» تاکید کرده است این کمک ها در چارچوب برنامه سازمان ملل به کشورهایی اروپایی درگیر با بحران مهاجرت اختصاص می یابد.

نخست وزیر جاپان همچنین در این دیدار از آمادگی کشورش برای حضور بیشتر کارکنان جاپانی در نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد به منظور انجام هماهنگی های بیشتر در مواقع لزوم خبر داد.

وی گفت که توکیو آماده است هر گونه همکاری با سازمان ملل در خصوص مسایل مختلف بویژه پایان بخشیدن به بحران های منطقه ای داشته باشد.

جاپان پیشتر نیز اعلام کرده بود، یک بسته مالی 810 میلیون دلاری را به واسطه مهاجرت های گسترده جنگ زدگان سوری و عراقی به کشورهای اروپایی در نظر گرفته است تا آنان هر چه سریعتر از وضعیت پیش آمده خلاص شوند.

این کشور حتی اوایل مهر ماه سالجاری گفت که قصد دارد یک بسته کمک مالی 4 میلیون دلاری را در اختیار آوارگان سوری در لبنان و دو کشور صربستان و مقدونیه در بالکان غربی قرار دهد.

جاپان یکی از کشورهایی است که براساس گزارش گروه های مدنی، در سال های اخیر استقبال خوبی از پناهجویان نداشته است.

این کشور از میان 5 هزار پناهجویی که دارد تاکنون فقط به 11 نفر حق پناهندگی اعطا کرده و انتقادها مطرح شده در خصوص قانون مهاجرت ژاپن سبب شده مقامات این کشور در ماه جاری میلادی مقررات مربوط به پذیرش و اعطای پناهندگی خود را اصلاح کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است