هرات از کدام ولسوالی ها تهدید می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106856 منبع: پرینت

یکی از خطراتی که احتمالا هرات را تهدید می کند، ولسوالی های ناامن این ولایت می باشد.

نظری بیندازیم به نزدیک ترین ولسوالی هرات (گذره) این ولسوالی از سال های حدود 1382 تا حال ناامن بوده است و حملاتی از این ولسوالی متوجه هرات می باشد. حکومت مرکزی و مقام های امنیتی و محلی هرات تا حال نتواسته و یا نخواسته اند مخالفان مسلح را در این ولسوالی سرکوب نمایند.

هنوز هم خطر جدی از این ولسوالی متوجه هرات می باشد، اگر فرض کنم طالبان از این طریق به هرات صدمه برسانند، می توانند با چندین موتر سایکل سوار و همکاران شان در اطراف هرات جلوی قول اردوی 207 ظفرکه بالاتر از فرودگاه هرات موقعیت دارد را گرفته و از ورود آنها برای چند ساعت به هرات جلوگیری نمایند.

ولسوالی های نا امن هرات: شیندند، اوبه، چشت شریف، چشت کهنه، کهسان و زیر کوه شیندند که حالا رسما طالبان اقدام به بیعت گرفتن از مردم می باشند که این امر خطر جدی علیه هرات می باشد. حضور 750 هزار کوچی به گفته آقای عارف خان اسحاقزی رییس کوچی ها در هرات که تذکره نفوس ندارد می تواند مشکل بزرگی در مقابل نیروهای امنیتی هرات باشد.


محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینقدر آسان هم نیست که شما طرح دادید برای طالبان.

>>>   باحمله نظامی واردوی کلاسیک نمی توان طالبان راازبین برد چراکه اینهاازتاکتیک ملیشه ای وچریکی استعمال می کنند.فقط باتوسعه اداره دولت به دوردست ترین مکانهاونیروهای مردمی وهمچنین تبلیغات رسانه ای برای افزایش معلومات مردم می توان آنهارامهارکرد.
شیوا

>>>   آقای منجم زاده فرق علاقه داری و ولسوالی را نمیدانید باز این ارزیابی امنیتی اطراف هرات را چطور از المان کردید؟
شما بیشتر از اینکه یک افغان باشید یک المانی هستید و بهتر است که اوضاع امنیتی المان را بخصوص بعداز حوادث پاریس ارزیابی کنید

>>>   750 هزارکوچی بدون اسنادومدارک شناسایی بعبارت دیگرافراد پاکستانی (آی اس آی) درهرات جابجاشده شده اند ، که حضوراین همه افراد پاکستانی بزرگترین خطراست برای هرات وهراتیان .
اگرحکومت توانایی حل این معضله بزرگ را ندارد ، باید خود هراتیان تصمیم بگیرند واین مشکل را حل نمایند.
رفیق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است